Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik vond trouwens nog iets leuks,

http://www.telegraaf.nl/b ... _censureert_foto_s__.html

Mogen de vluchtelingen geen realistische kijk hebben op onze maatschappij.?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Star schreef op 09 oktober 2015 @ 09:58:

[...]

+1. Ik heb ook al een poging gewaagd, maar helaas. Vasthouden aan het beeld dat moslims allemaal 9 kinderen hebben is ook veel beter natuurlijk.Niet alle moslims hebben 9 kinderen, maar het is wel zo dat Syrische gezinnen veel groter zijn dan gemiddeld. Nergens is de bevolkingsgroei zo groot als in het Midden-Oosten en Afrika.
http://www.telegraaf.nl/b ... Oranje_VVD-complot__.html

Daags na de invasie in Oranje, zat hij aan de tafel bij Nieuwsuur,

Ik heb de heer Roemer hier toen niet over gehoord.

De complottheorie moest waarschijnlijk nog indalen............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 09 oktober 2015 @ 12:10:

http://www.telegraaf.nl/b ... Oranje_VVD-complot__.html

Daags na de invasie in Oranje, zat hij aan de tafel bij Nieuwsuur,

Ik heb de heer Roemer hier toen niet over gehoord.

De complottheorie moest waarschijnlijk nog indalen............

Volgens Emile Roemer zijn de rellen in Oranje over vluchtelingen een vooropgezet plan van de VVD. Hij spreekt van een complot, waarmee de VVD voor elkaar krijgt dat ze straks de strengere maatregelen kunnen nemen die ze toch al wilden invoeren. Fuck, denken ze bij de VVD, Roemer heeft ons door. Gillende Hilda is eigenlijk een AIVD-agent in een fat suit. De man die haar weg trekt, is acteur en ooit "kandidaat" in Take Me Out. Tevens was er nooit een dikke BMW in Oranje. Slechts een Toyota Camry met een BMW-logo. En Dijkhoff was nooit in Drenthe, maar de VVD had Gerard Butler ingehuurd om de politicus te spelen (van ons belastinggeld). Klaas Dijkhoff zelf had intussen een orgie met VVD-coryfeeën en Syrische kindbruidjes in een geheime kelder in een AZC ergens in het oosten van het land, maar wie hier over schrijft krijgt de politie over de vloer. Het hele voorval vond ook nooit plaats in Oranje, maar is begin deze zomer gefilmd in Studio 22 in Hilversum. We vermoeden door Zionisten. Roemer: 'ja, puberale kutventjes van GeenStijl, je kunt er nu wel om lachen, maar je zou de ernst van de situatie inzien als je wat minder chemtrails zou snuiven.' Waarop wij natuurlijk slechts kunnen antwoorden: Hey, Roemer, je bent zelf een complot van de VVD. Om met je anti-charisma en je politieke invisibity cloak de SP om zeep te helpen. Maar goed. Buiten alles wat we hierboven zeiden heeft Emile Roemer natuurlijk gewoon gelijk. Alles wat nu in de media komt is een complot van de VVD om ons zoveel mogelijk gigantische asielzoekerscentra, MH17-doofpotten en EU-wetgeving door de strot te duwen. Daarom was Rutte in Atlanta: omdat het geheime ingrediënt van Coca-Cola een mind altering drug is om het volk lekker slaafs en volgzaam mee te maken. VVD Oppergod Neelie Kroes weet er van...
quote:vruchtgebruik schreef op 09 oktober 2015 @ 11:07:

[...]

Gaat het je nu om dat het moslims zijn? Zou je mensen die uit de oorlog komen en die een ander geloof hebben wel willen helpen?Natuurlijk gaat het daarom. Het is zo obvious. Ik denk dat als het allemaal christelijke/katholieke vluchtelingen je een hele andere discussie had gehad. Of eigenlijk helemaal geen.
quote:Pientjexxxx schreef op 09 oktober 2015 @ 12:08:

[...]

Niet alle moslims hebben 9 kinderen, maar het is wel zo dat Syrische gezinnen veel groter zijn dan gemiddeld. Nergens is de bevolkingsgroei zo groot als in het Midden-Oosten en Afrika.De context was anders, het ging niet over Syrische gezinnen, maar over het feit dat moslims zich niet aanpassen in Nederland en maar door bleven fokken enzo. En dat hebben zowel BGB als ik weerlegd.
Aan dit soort berichten kan ik mij behoorlijk ergeren:

http://www.elsevier.nl/Bu ... 725W/?masterpageid=158493

Ik heb er ook weinig vertrouwen in dat het in Nederland goed zal gaan met het verstrekken van verblijfsvergunningen. Nederland geeft heel veel meer verblijfsvergunningen af dan andere landen, dus ook meer dan Zweden en Duitsland en ik vraag mij af waarom.

Vanmorgen een ingezonden brief in het AD van iemand die bij de vreemdelingenpolitie heeft gewerkt. Hij schreef dat personen die een Schengenland uit moesten, omdat zij bijvoorbeeld strafbare feiten hadden gepleegd, in Nederland gewoon weer een asielaanvraag mochten indienen. Dit dus terwijl in Nederland die strafbare feiten bekend waren.
quote:Star schreef op 09 oktober 2015 @ 12:25:

[...]

De context was anders, het ging niet over Syrische gezinnen, maar over het feit dat moslims zich niet aanpassen in Nederland en maar door bleven fokken enzo. En dat hebben zowel BGB als ik weerlegd.Statistisch bezien is het toch ook zo dat moslims in Nederland vaker grote gezinnen hebben? Waarom mag dat niet gezegd worden?
quote:Pientjexxxx schreef op 09 oktober 2015 @ 12:28:

[...]

Statistisch bezien is het toch ook zo dat moslims in Nederland vaker grote gezinnen hebben? Waarom mag dat niet gezegd worden?

Tuurlijk mag het gezegd worden, maar er werd gezegd dat als ze zo doorfokken dan over x aantal jaar helft van de Nederland moslim.

Terwijl de cijfers laten zien dat de gezinnen kleiner worden en niet groter.

Hier een stukje uit de Huffington Post bijvoorbeeld:

Around the world, the average Muslim family size has fallen from 4.3 children per family in 1995 to 2.9 in 2010, and is expected to fall below the population-growth rate, and converge with Western family sizes, by mid-century. This is a crucial sign that Muslim societies are undergoing a major modernizing, secularizing wave – – even if they elect Islamist parties while doing so.
Muslim women today have an average of 2.2 children compared to an estimated average of 1.5 children for non-Muslim women in Europe.[3] While the birth rate for Muslims in Europe is expected to decline over the next two decades, it will remain slightly higher than in the non-Muslim population,[3] except for Dutch-Turks, who have a lower birthrate (1.7) than the native Dutch population (1.8).[30][31]

Wiki.
Zo dramatisch is het allemaal niet.
Er was hier iemand op het forum die zei dat de mevrouw die zich voor de auto wierp van de staatssecretaris ook geen 25 meer was. Ik las vanochtend dat ze 70 is.
quote:Star schreef op 09 oktober 2015 @ 12:35:

Muslim women today have an average of 2.2 children compared to an estimated average of 1.5 children for non-Muslim women in Europe.[3] While the birth rate for Muslims in Europe is expected to decline over the next two decades, it will remain slightly higher than in the non-Muslim population,[3] except for Dutch-Turks, who have a lower birthrate (1.7) than the native Dutch population (1.8).[30][31]

Wiki.

Nu nog even de recente cijfers voor Nederland en dan bijv. van het CBS. Somalische en Marokkaanse gezinnen zijn over het algemeen toch echt aanzienlijk groter dan autochtoon-Nederlandse.

Welke bron voor Wiki is gebruikt, wordt niet vermeld en ook geen jaar. Wiki is niet echt een betrouwbare bron.
quote:Eindeloos schreef op 09 oktober 2015 @ 11:48:

Fijn dat de regering woord houdt!

http://www.telegraaf.nl/b ... _naar_vaste_woning__.html

Ach migranten nieuwe woningen aanbieden trekt alleen maar meer "nieuwe EU burgers" aan.

Wilders zal blij zijn met dit plan................ Heel blij.

Gegarandeerde zetelwinst.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Pientjexxxx schreef op 09 oktober 2015 @ 12:39:

[...]

Nu nog even de recente cijfers voor Nederland en dan bijv. van het CBS. Somalische en Marokkaanse gezinnen zijn over het algemeen toch echt aanzienlijk groter dan autochtoon-Nederlandse.

Welke bron voor Wiki is gebruikt, wordt niet vermeld en ook geen jaar. Wiki is niet echt een betrouwbare bron.

Het gaat er niet alleen om hoeveel kinderen allochtoonse vrouwen gemiddeld krijgen.

Wat ook belangrijk is, is de samenstelling van de gemeenschap. In een jonge samenleving worden meer kinderen geboren dan in oude gemeenschap.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
COUNTRY COMPARISON :: TOTAL FERTILITY RATE HIER
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

En weer word deze regel aan de laars gelapt.
Op 1 januari 2012 was 33% van de niet-westerse allochtonen jonger dan twintig jaar; dat is ruim anderhalf keer meer dan in de rest van de bevolking (19% is jonger dan 20 jaar).Van vergrijzing onder niet-westerse allochtonen is nauwelijks sprake; slechts 4% van deze groep is 65-plusser. Onder westerse allochtonen is 17% ouder dan 65 jaar, wat vergelijkbaar is met het aandeel 65-plussers (18%) onder de autochtone bevolking. Deze verschillen zullen in de toekomst sterk veranderen. 

http://www.nationaalkompas.nl/bevolking ... it/huidig/
quote:Poeh-beer schreef op 09 oktober 2015 @ 12:50:

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

En weer word deze regel aan de laars gelapt.Door wie en wat?
quote:hollebollegijs schreef op 09 oktober 2015 @ 12:46:

[...]

Ach migranten nieuwe woningen aanbieden trekt alleen maar meer "nieuwe EU burgers" aan.

Wilders zal blij zijn met dit plan................ Heel blij.

Gegarandeerde zetelwinst.Helaas kan hij verder ook niet veel doen hieraan. Maar ik denk zomaar dat het vuur onder het kruitvat nu echt is aangestoken. Er hoeft maar één charismatisch mens op te staan die een Burgerbeweging in gang zet, en de rapen zijn gaar. En het is niet ondenkbaar, ook al denkt men dat het zo'n vaart niet loopt.
Komende decennia sterke toename aantal allochtonen

In de komende decennia zal de allochtone bevolking sterk blijven groeien; van 3,5 miljoen op 1 januari 2012 tot 5,4 miljoen in 2060. Daarmee stijgt het aandeel allochtonen van 21% in 2012 naar 31% in 2060 (zie figuur 1). Het percentage niet-westers allochtonen stijgt daarbij het sterkst; van 12% in 2012 naar ruim 18% in 2060. Terwijl de totale Nederlandse bevolking haar maximale omvang bereikt in 2038, blijven de allochtone bevolkingsgroepen in de hele prognoseperiode nog groeien.

http://www.nationaalkompas.nl/bevolking ... /toekomst/
quote:rosemetijs schreef op 09 oktober 2015 @ 12:53:

[...]

Door wie en wat?Ik ben ook benieuwd.
quote:Superhuisvrouw schreef op 09 oktober 2015 @ 12:37:

Er was hier iemand op het forum die zei dat de mevrouw die zich voor de auto wierp van de staatssecretaris ook geen 25 meer was. Ik las vanochtend dat ze 70 is.Dat was ik omdat iedereen zo lollig deed over de omvang van haar buik, dat mens heeft misschien wel tig kinderen gebaard. Ik vond het niet zo handig wat zij deed, maar ik kan me voorstellen dat ze erg geëmotioneerd was, ik heb met die vrouw te doen.
quote:Eindeloos schreef op 09 oktober 2015 @ 12:07:

Ik vond trouwens nog iets leuks,

http://www.telegraaf.nl/b ... _censureert_foto_s__.html

Mogen de vluchtelingen geen realistische kijk hebben op onze maatschappij.?

Ik vindt die posters met zuipende jongeren op de wallen ook echt belachelijk, zeker in Bunschoten-Spakenburg waar ze al genoeg gezeik hebben met hun jongeren die teveel drinken en drugs gebruiken en voor veel overlast

zorgen. Als je dan al een sporthal wil opvrolijken waarom dan niet met sportfoto's?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:Gisselle schreef op 09 oktober 2015 @ 13:04:

[...]

Dat was ik omdat iedereen zo lollig deed over de omvang van haar buik, dat mens heeft misschien wel tig kinderen gebaard. Ik vond het niet zo handig wat zij deed, maar ik kan me voorstellen dat ze erg geëmotioneerd was, ik heb met die vrouw te doen.Helemaal mee eens. Op zo'n manier praten over mensen doe je niet, en een oordeel hebben over iemand op basis van één filmpje kan ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven