Algemeen vluchtelingentopic
zaterdag 3 oktober 2015 om 12:13
Beste forummers,
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 8 oktober 2015 om 23:35
quote:Gisselle schreef op 08 oktober 2015 @ 23:25:
[...]
Jij weet ook van gekkigheid niet meer wat je moet schrijven he? Niemand vriest er dood, als het hier in NL gaat vriezen, dan worden de daklozen naar binnen gehaald, ik kan mij niet voorstellen dat dat in Frankrijk anders is,.Laatst nog een documentaire over gezien. Te veel mensen voor de opvang.
[...]
Jij weet ook van gekkigheid niet meer wat je moet schrijven he? Niemand vriest er dood, als het hier in NL gaat vriezen, dan worden de daklozen naar binnen gehaald, ik kan mij niet voorstellen dat dat in Frankrijk anders is,.Laatst nog een documentaire over gezien. Te veel mensen voor de opvang.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 8 oktober 2015 om 23:36
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 23:34:
[...]
We hebben inmiddels wel al heel wat te verstouwen gehad met betrekking tot Zwarte Piet anders. en je weet wat er kan gebeuren als je ruzie krijgt met een handelspartner. vele agrariers hebben dat in hun portemonnee gevoeld toen de spanningen met rusland opliepen. dan moet de overheid weer bijspringen en is er weer geen geld voor sociale huurwoningen
[...]
We hebben inmiddels wel al heel wat te verstouwen gehad met betrekking tot Zwarte Piet anders. en je weet wat er kan gebeuren als je ruzie krijgt met een handelspartner. vele agrariers hebben dat in hun portemonnee gevoeld toen de spanningen met rusland opliepen. dan moet de overheid weer bijspringen en is er weer geen geld voor sociale huurwoningen
donderdag 8 oktober 2015 om 23:36
In Frankrijk kan het behoorlijk takkeweer zijn, ligt eraan in welk deel iemand is. De opvang is ook niet overal even goed geregeld, verhoudingsgewijs, Frankrijk is tig keer groter dan Nederland, zijn er meer daklozen, een aantal vrijwillig (heb een leuk Frans boekje over de clochards) maar ook een groot aantal niet vrijwillig, ik reken daar niet de mensen onder die vanuit Calais naar Engeland willen. Die hebben economische motieven.
verba volant, scripta manent.
donderdag 8 oktober 2015 om 23:38
http://www.npodoc.nl/docu ... 15/maart/the-shelter.html
O, sorry; was in Zwitserland.
O, sorry; was in Zwitserland.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 8 oktober 2015 om 23:38
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 oktober 2015 @ 23:37:
[...]
nee ik vind hem wat te jong maar ik ken ondertussen vele dames die in hun beste ondergoed wachten tot hij langs komt rijdenVoor mij is het ook een toyboy, maar voor deze keer maak ik een uitzondering, daarna hou ik het weer op de vijftigers.
[...]
nee ik vind hem wat te jong maar ik ken ondertussen vele dames die in hun beste ondergoed wachten tot hij langs komt rijdenVoor mij is het ook een toyboy, maar voor deze keer maak ik een uitzondering, daarna hou ik het weer op de vijftigers.
donderdag 8 oktober 2015 om 23:42
donderdag 8 oktober 2015 om 23:42
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 oktober 2015 @ 23:36:
[...]
en je weet wat er kan gebeuren als je ruzie krijgt met een handelspartner. vele agrariers hebben dat in hun portemonnee gevoeld toen de spanningen met rusland opliepen. dan moet de overheid weer bijspringen en is er weer geen geld voor sociale huurwoningenZeker, maar voor zover ik weet is dat nog steeds niet opgelost en voelen zij dat nog steeds in hun portemonnee.
[...]
en je weet wat er kan gebeuren als je ruzie krijgt met een handelspartner. vele agrariers hebben dat in hun portemonnee gevoeld toen de spanningen met rusland opliepen. dan moet de overheid weer bijspringen en is er weer geen geld voor sociale huurwoningenZeker, maar voor zover ik weet is dat nog steeds niet opgelost en voelen zij dat nog steeds in hun portemonnee.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
donderdag 8 oktober 2015 om 23:49
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 23:34:
[...]
We hebben inmiddels wel al heel wat te verstouwen gehad met betrekking tot Zwarte Piet anders.
Beetje gemopper maar verder geen consequenties.
Internationale politiek heeft een geheugen van 24 uur.
Kijk even mee:
Iran is onderdeel van As van het kwaad (Axis of Evil) en Assad van Syrië moet weg volgens de VS en liefst direct.
De Koerden helpen de VS in de strijd tegen IS
Zo was het 01-01-2015
Hoe is de situatie 08-10-2015
Iran heeft een atoom akkoord en weer in de armen gesloten van de internationale gemeenschap, Iran ondersteund Assad officieel met adviseurs maar die knokken gewoon mee.
Rusland vliegt vrolijk boven Syrië en bombardeert iedereen behalve IS
Omdat Rusland en hernieuwde vriend Iran nogal gehecht zijn aan Assad vind nu ook de VS dat Assad niet direct weg hoeft maar op termijn
We gaan verder, Erdogan staat toe dat de VS / NAVO vliegvelden gebruikt in Turkije en als tegenprestatie "mag" Erdogan de PKK
weg bombarderen.
Enz. enz.
[...]
We hebben inmiddels wel al heel wat te verstouwen gehad met betrekking tot Zwarte Piet anders.
Beetje gemopper maar verder geen consequenties.
Internationale politiek heeft een geheugen van 24 uur.
Kijk even mee:
Iran is onderdeel van As van het kwaad (Axis of Evil) en Assad van Syrië moet weg volgens de VS en liefst direct.
De Koerden helpen de VS in de strijd tegen IS
Zo was het 01-01-2015
Hoe is de situatie 08-10-2015
Iran heeft een atoom akkoord en weer in de armen gesloten van de internationale gemeenschap, Iran ondersteund Assad officieel met adviseurs maar die knokken gewoon mee.
Rusland vliegt vrolijk boven Syrië en bombardeert iedereen behalve IS
Omdat Rusland en hernieuwde vriend Iran nogal gehecht zijn aan Assad vind nu ook de VS dat Assad niet direct weg hoeft maar op termijn
We gaan verder, Erdogan staat toe dat de VS / NAVO vliegvelden gebruikt in Turkije en als tegenprestatie "mag" Erdogan de PKK
weg bombarderen.
Enz. enz.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
donderdag 8 oktober 2015 om 23:52
donderdag 8 oktober 2015 om 23:55
Béziers is een gemeente die te kampen heeft met grote werkloosheid en hoge criminaliteitscijfers en dan moet je kraken óók nog toe gaan staan ? De armoede zie je daar al jaren toenemen.
EMP T4 - Chômage (au sens du recensement) des 15-64 ans
Sources : Insee, RP2007 et RP2012 exploitations principales.
2012 2007
Nombre de chômeurs 6 123 5 790
Taux de chômage en % 22,3 20,9
Taux de chômage des hommes en % 22,2 19,7
Taux de chômage des femmes en % 22,4 22,2
Part des femmes parmi les chômeurs en % 47,8 50,6
EMP T4 - Chômage (au sens du recensement) des 15-64 ans
Sources : Insee, RP2007 et RP2012 exploitations principales.
2012 2007
Nombre de chômeurs 6 123 5 790
Taux de chômage en % 22,3 20,9
Taux de chômage des hommes en % 22,2 19,7
Taux de chômage des femmes en % 22,4 22,2
Part des femmes parmi les chômeurs en % 47,8 50,6
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"