Welk fietszitje?

26-09-2008 10:22 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje van drie komt hier zo nu en dan een dagje spelen.

Nu was ik aan het kijken of ik een goedkoop fietszitje kan vinden zodat we ook eens een uitstapje kunnen maken zonder gedoe met bussen enz. Het liefst een zitje wat makkelijk op en van de fiets af kan.

Vermoedelijk passen zijn billen niet meer in een stuurzitje maar wat voor achterzitje gebruiken jullie voor een kind van 3,5?

Zou alleen zo'n rugsteuntje en voetsteuntjes ook kunnen of moet het echt een stoeltje zijn?

En waar vind ik een goedkoop zitje wat ook nog wel even meekan?
Van Bobike hebben ze goeie stoeltjes die voorop kunnen en ook stoeltjes voor achterop de fiets. Heb je al op Marktplaats gezocht?
Zorg voor een veilig zitje zodat de voetjes niet tussen de spaken kunnen komen. En zorg dat de vingers niet tussen de veren van je zadel kunnen komen. Dan ben je al een heel eind.

Kijk bij de kringloop of een tweedehandswinkel, daar kan je er genoeg vinden voor weinig. Iedere dure merkenfabrikant vindt natuurlijk zijn zitje het beste, maar je kan het zo duur maken als je wilt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
voor een kind van 3,5 zou ik nog wel voor een stoeltje gaan. Zo'n rug- met voetsteuntje is echt voor wat oudere kinderen.

Bobike en GMG hebben prima zitjes en idd op MP staan er echt honderden!
Tot hoe oud passen ze in zo'n zitje?

Ik heb wel eens gehoord dat je autostoeltjes kunt huren bij de Halfords. Weet iemand of je ook ergens fietszitjes kunt huren?

Ik wil natuurlijk dat neefje veilig op de fiets kan zitten. Als ze echter maar tot een jaar of 4 in zo'n stoeltjes passen dan weet ik niet of het de moeite waard is om er een aan te schaffen.
Op MP zie ik ook advertenties staan waar bij staat dat het stoeltjes zonder bevestigingsbeugels is.

Kun je een stoeltjes dan ook op een andere manier bevestigen of moet ik dan ergens nog 'dat merk' beugels aanschaffen?

Mijn dochter is ruim vier en past nog makkelijk in achterzitje, buurmeisje van 6 ook. Dat is een bobike maxi. Ik heb net even gekeken op site van bobike, en daar staat op tot 6 of tot 22 kg. Er is ook nog een maatje groter (bobike junior) maar die vind ik niet geschikt voor een kind van 3,5, ik zou echt iets nemen met zijkanten.

Je hebt inderdaad ook dat merk beugels nodig, anders kun je niet bevestigen. Ik heb pas een bobike maxi op mp gekocht met bevestigingsbeugel. Dus ze zijn wel te vinden. Ik heb er 15 euro voor betaald, en dat is wel een treffer, ik denk dat je moet rekenen op 20-25 euro.

Succes!
je zou ook even kunnen kijken wel zitje zijn ouders gebruiken. Wellicht dat je deze ook op jou fiets kunt gebruiken. Als het een bobike zitje is, zou je alleen het bevestigingssyteem hoeven kopen. En anders inderdaad marktplaats of een rommelmarkt oid.
Helaas is dat niet het geval golfje.

De 'fietsenwinkelman' heeft me net alles uitgelegd en me een aantal modellen laten zien. Maar 100 euro (zitje incl bevestigingsmateriaal) is wel erg veel voor 'af en toe een dagje'.

Mijn hoop is gevestigd op MP...

Dankjullie wel voor de tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven