Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 17:25:

[...]

Er is in ieder geval geen statushouder die 10 jaar op een woning in Amsterdam heeft hoeven wachten.Oh jazeker wel.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 17:25:

[...]

Er is in ieder geval geen statushouder die 10 jaar op een woning in Amsterdam heeft hoeven wachten.

Mensen die statushouder zijn hebben een oorlogsverleden. Als jij dat hebt meegemaakt gun ik je na een procedure van minimaal een jaar in een azc ook een sociale huurwoning. Zo geweldig zijn die vaak niet, je moet het eerste aanbod aannemen. Deze mensen eindigen niet op de sjiekste plekken in de mooiste stadsdelen hier.

Ik had een sociale huurwoning op een zeer gewilde locatie. Kreeg bijna de slappe lach/tranen van de verwende 30 kijkers die kwamen kijken. Uiteindelijk is de woning toegewezen aan een voorrangskandidaat na door 30 mensen, die zich vrijwillig hadden ingeschreven na een zeer duidelijke omschrijving, te zijn afgewezen op zaken die dus in de omschrijving stonden.

Mensen zijn ook door hun eigen kritische houding lang aan het wachten. Bij voorrang geldt nemen wat je krijgt. Als iedereen dat nou eens deed!
Halbe Zijlstra en al die schreeuwers die denken dat een asiel zoeker een luxe leven lijden, die gun ik van harte een paar maandjes een verblijf in een asiel zoekers centra.. Ik denk niet eens dat ze het vol houden.
quote:Amaqanda schreef op 10 oktober 2015 @ 16:38:

[...]

Ik had het meer over asielzoekers het recht op sociale huurwoningen ontzeggen.

Ah, ik las je post wat algemener

Voor mij persoonlijk is er wel een verschil tussen asielzoeker en statushouder.
quote:Star schreef op 10 oktober 2015 @ 17:43:

[...]

Ah, ik las je post wat algemener

Voor mij persoonlijk is er wel een verschil tussen asielzoeker en statushouder.Eens. Maar het gaat dan dus over statushouders, want asielzoekers komen sowieso pas in aanmerking als ze statushouder zijn.
quote:duistercontinent schreef op 10 oktober 2015 @ 17:42:

Halbe Zijlstra en al die schreeuwers die denken dat een asiel zoeker een luxe leven lijden, die gun ik van harte een paar maandjes een verblijf in een asiel zoekers centra.. Ik denk niet eens dat ze het vol houden.

Inderdaad.

Het valt me ook op dat er wordt gedacht: De mensen in een azc zijn zelf niet zoveel gewend dus dit is al heel wat. Naast dat dat een raar argument is (mensen worden vergeleken met gasten. Als jij een gast uit de woestijn te eten krijgt zet je hem ook niet in zijn eentje op de grond omdat hij misschien geen bank gewend is)

heb ik zat verhalen uit eerste van gehoord van kinderen die jaren zo hebben doorgebracht. Dat is niet goed voor je ontwikkeling lijkt me en daarnaast ook niet voor je zelfvertrouwen vertellen ze.

En verder heb ik geen idee wat mensen gewend zijn.

Zo raar om voor een ander iets geschikt te vinden wat je je eigen gezin niet toewenst.
quote:Amaqanda schreef op 10 oktober 2015 @ 17:54:

[...]

Eens. Maar het gaat dan dus over statushouders, want asielzoekers komen sowieso pas in aanmerking als ze statushouder zijn.Dan mogen ze van mij voor
Is dit dan ook allemaal onzin en stemmingmakerij of zit er toch een kern van waarheid in? :

Elsevier - Meebuigen met de moslims

door Syp Wynia 10 okt 2015

Nederland telt al veel moslims, en door de komst van asielzoekers uit Syrië worden dat er alleen maar meer. Dat de islam Nederland – van zichzelf geneigd tot aanpassen – verandert, is ­zeker.

De islamisering van Nederland is een beladen begrip, niet in de laatste plaats omdat Geert Wilders het tegengaan van die islamisering tot politiek speerpunt heeft gemaakt. Maar dit wil niet zeggen dat die islamisering niet bestaat.

In elk geval demografisch is dat het geval. Een gestaag toenemend deel van de ­bevolking vindt zichzelf moslim. Dat aandeel groeit door immigratie en tegenwoordig vooral door de toestroom van immigranten die als asielzoeker binnenkomen.

Deze immigranten nemen hun gewoonten, tradities, folklore, denkbeelden en hun religie mee. En de religie – de islam, in de meeste gevallen – vormt vaak de basis van de gewoonten, waarden en normen.

De geïmporteerde opvattingen en reflexen verschillen vaak nogal van wat in Nederland gangbaar is. Dat wil zeggen: heden ten dage. Veel opvattingen die moslims nu meenemen, wijken niet zo af van wat in Nederland vijftig jaar geleden gangbare opvattingen waren.

De Nederlanders van toen stonden gemiddeld ook afwijzend jegens homoseksualiteit. De ­gelijke berechtiging van de vrouw was allerminst vanzelfsprekend, scheiden was een met schande beladen uitzondering, seks voor het huwelijk was in brede kring een ­taboe, het maagdelijke huwelijk werd geacht de standaard te zijn, en verlichte gedachten over abortus en euthanasie moesten nog ingang vinden.

Museumplein Amsterdam, 2014. Moslimdemonstranten in gebed na demonstratie tegen Israël (foto: Herman Wouters/HH)

Naast een demografische is er dus ook een culturele islamisering en die confronteert Nederland met de terugkeer van denkbeelden die doorgaans met liefde zijn verlaten. Dat leidt uiteraard tot ergernis, zoals het ook niet helpt dat nogal wat moslims, leunend op de islam of anderszins, een afkeurende houding jegens hun land van aankomst etaleren en nauwe banden blijven onderhouden met het land van herkomst.

De nog steeds jonge islamitische bevolkingsgroep is bovendien assertief. Moslims eisen hun plaats op, klagen – zeker in de beeldvorming – nogal gauw over discriminatie, eisen het toestaan van islamitisch geïnspireerde kleren, bouwen dominante moskeeën en stellen eisen op het gebied van eten en bidden, ook in publieke gebouwen.

Dat overheden van herkomstlanden (Marokko, en vooral Turkije) dat soort eisen ondersteunen en hun emigranten blijvend in hun invloedssfeer willen houden, maakt het er niet beter op. De islamisering wordt op begrijpelijke gronden niet al te vaak als een verrijking gezien, maar eerder als een Paard van Troje.

Getal

De islamisering voltrekt zich via de macht van het getal, via de stembus bijvoorbeeld. Dat weegt vooral in steden met veel moslims zwaar. De islamisering voltrekt zich ook vanuit de hoofdsteden van herkomstlanden. Turkije runt de meeste Turkse moskeeën in Nederland en de Marokkaanse overheid houdt onder meer grip via de grootste Marokkaanse moskeekoepel.

De islamisering verloopt ook vanuit rijke Arabische Golfstaten en Saudi-Arabië, van waaruit openlijk dan wel in het geniep moskeeën worden gefinancierd, zoals de Blauwe Moskee in Amsterdam en de Essalammoskee in Rotterdam, die beide banden onderhouden met de radicale Moslimbroederschap.

Ook de dreiging van terreur uit islamitische kring verandert Nederland. Die vergroot de invloed van zich als gematigd presenterende moslims, die als remedie bijvoorbeeld islamitisch onderwijs op open­- bare scholen eisen, om de ‘goede’ islam te onderwijzen. De dreiging van (islamitische) terreur leidt niet alleen tot angst. Veiligheidsmaatregelen leiden ook tot verlies van privacy en maatschappelijk vertrouwen.

Dan is er nog de zelfislamisering, wei­- nig opgemerkt maar hoogst aanwezig. Volgens de socioloog Ruud Koopmans, die ook veel in Duitsland werkt en op Europese schaal onderzoek doet, is er geen land in Europa waar moslims zo veel rechten hebben als Nederland. Waarbij die rechten zowel door moslims kunnen zijn verworven als hun in de schoot geworpen.

De lijst van voorbeelden van meegaand ­gedrag jegens moslims en de islam vanuit overheden, instellingen, bedrijven, scholen en kerken groeit met de dag. ­Gemeenten subsidiëren moskeeën, verlenen bouwvergunningen voor culturele centra die nadien moskeeën blijken (zie ‘Hoe de islam Nederland verandert’ op pagina 35).

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen (PvdA, 2001-2010) was van mening dat de integratie van moslims prima via de ­moskee kon verlopen. Integratie-minister Ella Vogelaar (PvdA, 2007-2008) riep dat de islamitische vastenmaand ramadan een jaarlijks evenement voor heel Nederland was.

Bedrijven dringen er bij de overheid op aan om vooral vriendjes te blijven met islamitische regimes uit angst om orders te verliezen. Minister Lodewijk Asscher (PvdA, Integratie) kondigde een jaar geleden aan de Turkse moskee-organisaties in Nederland te zullen controleren (‘monitoren’). Die clubs bleken dit jaar plotseling samenwerkingspartners bij de integratie te zijn geworden. Haatimams worden zelden het land uitgezet. Bezoekende haatpredikers krijgen in de regel probleemloos een visum.

Waarom juist Nederland meegaand is, is nooit onderzocht, maar laat zich wel duiden. Zo is er de macht van het getal. Van alle Nederlanders is zo’n 6 procent moslim, in 2050 is dat naar verwachting bijna 10 procent, met hoge concentraties in sommige stadsdelen. Het is te verwachten dat in delen van steden waar moslims in de meerderheid zijn, zij zich steeds meer als de meerderheidscultuur zullen gedragen.

Bondgenoot

Er is ook de religieus, politiek of door kosmopolitische wereldbeelden aangestuurde Nederlandse naïviteit. Waarbij het niet helpt dat de rest van Nederland snel ontkerkelijkt en weinig kaas heeft gegeten van de betekenis van religie voor wie religieus is en al helemaal voor wie orthodox religieus is. Orthodoxe, laat staan fundamentalistische (christelijke) gelovigen zijn een kleine minderheid, maar in islamitische kring ligt dat heel anders. Uitgerekend progressieve christelijke voorlieden zien in de islam een bondgenoot.

Verder zijn er de postkoloniale en post- Holocaust-trauma’s die ertoe bijdragen dat iedere immigrant – de arme voorop – als een hulpbehoevend wezen wordt gezien. Vandaar het lang populaire adagium van ‘de integratie die van twee kanten moet komen’, dat culturele verschillen ontkent. Niet alleen de immigrant, ook Nederland als zodanig en de autochtoon in het bijzonder dienden zich aan te passen volgens het nog niet verdwenen ideaal van de multiculturele samenleving.

Het tot schuldgevoel neigende calvinisme biedt een andere verklaring. De ‘feminiene’ Nederlandse karaktertrekken zijn in beginsel een zacht eitje voor een collectivistische, masculiene, op eer en schaamte gerichte cultuur die bovendien de eeuwigheid als horizon heeft. De Nederlandse morele superioriteit is niet opgewassen tegen de islam.

Hoe dan ook: de islam is er, zal blijven en groeien. De islam komt van buiten, maar wordt, anders dan integratie-optimisten denken, niet per se zwakker omdat hij zou worden aangelengd met alles wat Nederlands is. Handige woordvoerders uit isla­mitische kring bespelen de Nederlandse volksaard door hun versie van de islam als probaat middel tegen zowel misdaad, terrorisme als ander ongerief aan te bieden.

Overheidsfunctionarissen trappen graag in de belofte uit islamitische kring dat hun activiteiten zijn gericht op integratie, werk of de ontmoeting met andere bevolkingsgroepen, terwijl ze dienen als platform om de Koran uit het hoofd te leren of de taal van het herkomstland bij te spijkeren.

De islamitische gemeenschappen zijn internationaal en blijven dat ook, geholpen door goedkope vliegverbindingen, satelliet- tv en vooral ook internet, tevens hét instrument voor snelle radicalisering van jonge moslims. Naarmate gemeenschappen groter zijn, kunnen ze meer op zichzelf en minder op de buitenwereld gericht zijn. Dat na een halve eeuw immigratie van Turken en Marokkanen nog steeds slechts één op de tien huwelijken buiten de eigen kring wordt gesloten, is een helder signaal.

Nederland islamiseert, ook al is het geleidelijk. Er is de druk van buiten, door immigratie, door de invloed van islamitische landen, door de angst voor geweld. Maar er is evenzeer de zelfislamisering: door naïviteit, onkunde, kortzichtigheid en wegkijkende ontkenning.

Gesubsidieerd op koranles

Tien jaar geleden besloot het Amsterdamse stadsdeel Oost-Watergraafsmeer een ‘multifunctionele voorziening’ te bouwen die plaats bood aan ‘activiteiten gericht op toeleiding naar werk’. Ook zouden er twee ‘migranten­organisaties’ onderdak krijgen. Door dat ‘toeleiding naar werk’ konden de stichtingskosten voor de gemeente (zo’n 4 miljoen euro) voor een deel (zo’n 1,4 miljoen euro) met Europese subsidies worden gecompenseerd.

Nadat het gebouw (De Verbinding) openging, bleek de ‘multifunctionele voorziening’ uit twee moskeeën te bestaan, een Turkse en een Marokkaanse. In de bovenzaaltjes werd onder het gesubsidieerde mom van ‘cursussen normen en waarden’ koranles gegeven. In het Turks. De moskeeën betaalden een veel te lage huur, en kregen die in het geniep ook nog gesubsidieerd.

Na vragen uit het Europees Parlement ­deed de Europese Commissie drie jaar over ­onderzoek naar de op misleiding gebaseerde Europese subsidie, maar verklaarde deze ­zomer plotseling dat er niets aan de hand is. Op raadsvragen deelde burgemeester Eberhard van der Laan op 2 oktober mee dat ook de ­gemeente geen nader onderzoek instelt.

De gemeente verkocht dit voorjaar De Ver­binding met groot verlies aan de twee moskeeën. Het Turkse deel is nu eigendom van ­Diyanet, het Turkse ministerie van Gods­dienstzaken.

anoniem_255031 wijzigde dit bericht op 10-10-2015 18:16
Reden: Is een premium artikel vandaar het hele artikel geplakt.
% gewijzigd
quote:Amaqanda schreef op 10 oktober 2015 @ 16:38:

[...]

Ik had het meer over asielzoekers het recht op sociale huurwoningen ontzeggen.

Ik vind dat helemaal niet erg, als ze van de overheid een woning kunnen krijgen als in noodwoning/containerwoning.

De overheid helpt de mensen op weg. Daaran mogen ze het zelf gaan doen, gewoon hard werken /leren/sparen voor een beter leven.

En dan als ze minimaal het minimum verdienen kunnen ze, net als iedereen een echt huis gaan zoeken zelf.

Is helaas niet meer zo zorgstaterig.

Maar uiteindelijk hoop ik dat ze terug willen als de situatie in hun thuisland het toelaat.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 15:49:

[...]

Wat een rare reactie. De voorstellen van Zijlstra zijn tot nu toe de enige ideeën die ertoe kunnen leiden dat de stroom asielzoekers/gelukszoekers kan worden ingedamd. Voorlopig worden er weer 10.000 huizen beschikbaar gesteld voor statushouders, dat zijn woningwetwoningen waar andere woningzoekenden al jaren voor op de wachtlijst staan. Wat zit je dus te zeuren met je asocontainers.

Er zal toch echt versoberd moeten worden anders wil straks iedereen naar Nederland komen. Dat kan nu eenmaal niet en op Brussel kunnen we niet wachten. Er moeten dus nu beslissingen genomen waarbij beide partijen voor en tegen water bij de wijn moeten doen. Ik begrijp echt van geen meter waarom de voorstanders zo tegen versobering van de opvang zijn. Iedereen begrijpt zo ondertussen toch wel dat we op deze voet niet oneindig kunnen doorgaan?

Tja dat zijn personen die voor vrije migratie en vesting zijn, tenminste dat vermoed ik.

Als ik het zou mogen zeggen schafte ik de mogelijkheid tot een asielaanvraag af.

Een beetje het idee van Buma afgelopen week.

U krijgt een sobere opvang, u krijgt eten en dat is het, geen geld, geen uitzicht op een asielstatus etc.

Dan ben je zo van de aanzuigende werking af.

Is dat sympathiek? Nee maar een extreme situatie heeft een extreme aanpak nodig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Cateautje schreef op 10 oktober 2015 @ 16:25:

Ik verveel me.

Ga dan even terug naar pagina 1.

Heb je weer wat te doen
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Ik denk ook niet dat de mensen het makkelijk hebben, maar komop het is toch allemaal voor de toekomst.

Alles is gratis, onderdak, eten drinken gezondheidszorg, zakgeld.

Ik zou mij op mijn knieën laten vallen van dankbaarheid, als ik met mijn eventuele gezin dat allemaal kreeg.

Wat is er tegenwoordig nog gratis????

Ja, de lucht die je inademt!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 18:15:

[...]

Tja dat zijn personen die voor vrije migratie en vesting zijn, tenminste dat vermoed ik.

Als ik het zou mogen zeggen schafte ik de mogelijkheid tot een asielaanvraag af.

Een beetje het idee van Buma afgelopen week.

U krijgt een sobere opvang, u krijgt eten en dat is het, geen geld, geen uitzicht op een asielstatus etc.

Dan ben je zo van de aanzuigende werking af.

Is dat sympathiek? Nee maar een extreme situatie heeft een extreme aanpak nodig.Zo is dat, we zijn al lang genoeg de Gekke Henkie van Europa.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:pruttel schreef op 10 oktober 2015 @ 16:47:

[...]

En jij het verschil tussen vakantievierder en vluchteling zijn niet?

Als ik op vakantie ben, ben ik niet ontheemd. Heb ik "gewoon" mijn eigen Nederland nog, waar ik wel volwaardig burger met rechten ben.

Mooi dan zijn we er nu uit : elke asielzoeker krijgt de ontheemdenstatus.

Ze verblijven in tentenkampen en vertrekken als het weer veilig is.

Want elke asielzoeker heeft ook nog gewoon zijn vaderland
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Wat mij trouwens brengt , bij mijn nieuwsgierigheid wat voor sanctie Hongarije opgelegd gaat krijgen.

Voor hun weigering, grenzen dicht etc. etc.

Halbe Zijlstra en al die schreeuwers die denken dat een asiel zoeker een luxe leven lijden, die gun ik van harte een paar maandjes een verblijf in een asiel zoekers centra.. Ik denk niet eens dat ze het vol houden.Hoe zou dat toch komen?

https://youtu.be/hmtJtbUGzXQ Coa is bang voor radicale Moslims op het AZC

Gepubliceerd op 22 jun. 2015

Ik ben een asielzoeker en ik woon op het AZC in Gilze en Rijen. Op mijn AZC wonen veel Syrische Muslims. Deze Moslims hebben ons het leven zuur gemaakt. Ik ben gevlucht uit mijn land van herkomst zodat ik hier vrij en veilig kan zijn. Maar toch moet ik mij hier ook schuilen. Ik heb hulp gezocht bij COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) maar ook zij doen er niets aan om mij te helpen. Ik weet nu niet meer bij wie ik moet aankloppen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 10 oktober 2015 @ 18:24:

[...]

Hoe zou dat toch komen?

https://youtu.be/hmtJtbUGzXQ Coa is bang voor radicale Moslims op het AZC

Gepubliceerd op 22 jun. 2015

Ik ben een asielzoeker en ik woon op het AZC in Gilze en Rijen. Op mijn AZC wonen veel Syrische Muslims. Deze Moslims hebben ons het leven zuur gemaakt. Ik ben gevlucht uit mijn land van herkomst zodat ik hier vrij en veilig kan zijn. Maar toch moet ik mij hier ook schuilen. Ik heb hulp gezocht bij COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) maar ook zij doen er niets aan om mij te helpen. Ik weet nu niet meer bij wie ik moet aankloppen.

Vreselijk dat gegil in die keuken, ik zou er gek van worden.

Het is zoooo niet wij.

Maar goed, dat terzijde het fragment spreekt boekdelen.

"' op de vlucht'' voor de radicalen, en zodra je veilig bent ga je zelf radicaliseren.

Mooi, maar niet heus.
quote:LaMujer schreef op 10 oktober 2015 @ 18:08:

Is dit dan ook allemaal onzin en stemmingmakerij of zit er toch een kern van waarheid in? :

Elsevier - Meebuigen met de moslimsGoed om bij na te denken maar ik vind de schrijver wel heel negatief over de nederlander.

Nederland islamiseert, ook al is het geleidelijk. Er is de druk van buiten, door immigratie, door de invloed van islamitische landen, door de angst voor geweld. Maar er is evenzeer de zelfislamisering: door naïviteit, onkunde, kortzichtigheid en wegkijkende ontkenning.

Er wordt niets gezegd over de komende generatie hoog opgeleide jonge moslima's, ik zie er veel in mijn beroep en het schijnt dat de collegezalen vol zitten.

De meiden die ik ken laten zich niets vertellen en zijn zelfs soms ook kostwinner.

Deze ontwikkeling zie ik niet terug in dit stuk maar is terdege van belang. Ik zit middenin een grote groep niet-westerse allochtonen en de vriendschappen overstijgen cultuur.

Daarnaast wenst men de voordelen die men als Nederlander ervaart niet op te geven, juist de vrijheid en het respect voor iedereen wordt genoemd als belangrijk en een fijne omgeving voor hun kinderen later.

No way dat de mensen die ik spreek alles maar klakkeloos overnemen, men is juist vaak zeer kritisch en kan onderling flink lachen.

De Marokkaanse cabaretshows zijn een groot succes en dat schijnt er flink kritisch zan toe te gaan. Verder lachen ze zich gek om filmpjes van een oudere man die commentaar geeft op de mode en allerlei andere moderne dingen (gescheurde broeken bijvoorbeeld) .

Verder vind ik dat de nederlander wel als heel dom wordt neergezet. Het is simpelweg vaak niet zo boeiend, dat die een dag vrij neemt met suikerfeest bijvoorbeeld. Ik stoor me niet aan een moskee, het is juist vaak verder kijken dan je neus lang is en een ander gunnen wat jij ook ervaart.

Vrijheid om jezelf te zijn.

Maar: Alert zijn op zaken als homo acceptatie blijft belangrijk maar dat geldt voor iedereen. Jongeren schijnen over het algemeen minder tolerant te zijn, ook op 'witte' scholen.
quote:Eindeloos schreef op 10 oktober 2015 @ 18:18:

[...]

Ik denk ook niet dat de mensen het makkelijk hebben, maar komop het is toch allemaal voor de toekomst.

Alles is gratis, onderdak, eten drinken gezondheidszorg, zakgeld.

Ik zou mij op mijn knieën laten vallen van dankbaarheid, als ik met mijn eventuele gezin dat allemaal kreeg.

Wat is er tegenwoordig nog gratis????

Ja, de lucht die je inademt!Het verschil is dat Halbe niet weet wat sober leven is en wie zegt dat de vluchtelingen dat niet doen. Die zijn al blij dat ze veilig zijn.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 10 oktober 2015 @ 18:31:

[...]

Tip: lees de regels in de openingspost nog even
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-10-2015 18:58
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:duistercontinent schreef op 10 oktober 2015 @ 18:30:

[...]

Het verschil is dat Halbe niet weet wat sober leven is en wie zegt dat de vluchtelingen dat niet doen. Die zijn al blij dat ze veilig zijn.

Nou sorry hoor, maar in 9 van de 10 reportages zie ik geen blije '' vluchtelingen.

Om van dankbaarheid maar helemaal niet te spreken.
quote:duistercontinent schreef op 10 oktober 2015 @ 18:30:

[...]

Het verschil is dat Halbe niet weet wat sober leven is en wie zegt dat de vluchtelingen dat niet doen. Die zijn al blij dat ze veilig zijn.Vluchtelingen die voor gevaar vluchten moeten een veilig onderdak krijgen en niet de vijand of verkrachter tegen komen.

https://youtu.be/aoku4Oz5zw8 Massale gevechten in Duitse asielopvang

Gepubliceerd op 1 okt. 2015

Massale gevechten in Duitse asielopvang. Multiculti op z'n best (Straks zijn wij aan de beurt)
LOEP ME MAAR aub.
quote:happy-daddy schreef op 10 oktober 2015 @ 18:21:

[...]

Mooi dan zijn we er nu uit : elke asielzoeker krijgt de ontheemdenstatus.

Ze verblijven in tentenkampen en vertrekken als het weer veilig is.

Want elke asielzoeker heeft ook nog gewoon zijn vaderlandVan mij mogen het containerwoningen zijn.
Ik ben een voorstander van het feit dat alle bewindspersonen gedurende hun zittingsperiode eens verplicht in een immigratiewijk gaan wonen. Gewoon op een driekameretage midden in een straat waar je geen Nederlands meer hoort, omdat geen mens er Nederlands spreekt, waar de woonomgeving en tuinen verwaarloosd worden, omdat de mensen die er wonen geen idee hebben dat je ze óók gewoon bij kunt houden, waar jongeren tot laat in de avond op straat rondhangen en communicatie met buurtgenoten gedoemd is te mislukken, omdat ze gewoonweg niet begrijpen wat je zegt. Oh ja, en hun inkomen moet dan natuurlijk ook op het niveau zijn van de gemiddelde Nederlander die daar dan nog woont.

Kijken of ze het dan nóg zo geweldig vinden allemaal, en of ze dan nóg denken dat het allemaal wel kan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven