Uitgerekend eind mei / begin juni 2016

23-09-2015 17:05 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdU.D. 1e/2e/ 3e kindje Bijzonderheden Rabida33 17 mei 2e kindje (dochter van 20 maanden) hartje zien kloppen bij 6.3

22 okt echo Mijnnickname29 27 mei 2e kindje (dochter van 10 maanden hartje zien kloppen bij 6.0

int vk op 9 okt Nijntje27 28 mei 2e kindje (zoon van 1,5) 7 okt int vk + echo Gurlie-124 Eind mei 1e kindje 28 okt echo gynlivelaughlovee24 Eind mei 1e kindje Nog geen afspraak Melleke158535 1 juni 2e kindje (dochter van 3) Nog geen afspraak Panda14 21 1 juni 16 okt echo gyn schaapjes30 2 juni 2e kindje (dochter van 13 maanden) Nog geen afspraak liefde536 2 juni 4e kindje + 1 bonuskindje Nog geen afspraak kleurig38 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak superstar 927 3 juni 1e kindje Nog geen afspraak Bliss9124 ong 3 juni 1e kindje 30 okt int vk + echo XkusX28 8 juni 1e kindje Nog geen afspraak nadiaxx 30 8 juni 1e kindje 27 oktoberMiss Sjans21 1e kindje Nog geen afspraak Schaapje199124 12 juni 1e kindje 20 oktober echo

Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik ontdekt zwanger te zijn! We hebben al een dochter van negen maanden. Die kwam er niet zonder slag of stoot dus op tijd begonnen voor de tweede. Als alles goed gaat, ben ik ongeveer 27 mei uitgerekend. Ik wil het nieuws dit keer heel graag zo lang mogelijk voor me houden (liefst tot ik weet wat het geslacht is). Het kost me veel moeite om niets te zeggen, ben nogal een flapuit. Hoop op dit forum anderen tegen te komen die (net) zwanger zijn zodat we er in ieder geval met elkaar over kunnen praten. Ik hoor graag jullie verhaal!

Groetjes
Ohh Schaapje wat ontzettend naar!!! Wel fijn dat je al snel terecht kon bij de verloskundige. Maar de reden is niet leuk... Heel veel sterkte de komende tijd!!
Schaapje 1991 heel veel sterkte nogmaals gelukkig is wel alles schoon. Hoop dat het jullie snel gegund is. X

Merk zelf ook wel dat ik wat onzeker word.

Maat we blijven positief wil gauw dat het 2 nov is voor de echo.

Mijn vriend is ook super lief en behulpzaam. Fijn weekend dames x
Wat leuk Liefde5, we hebben onze echo op dezelfde dag!

Ik heb al 1,5 week echt onwijs pijnlijke borsten, maar ik werd vannacht wakker met het gevoel dat ze echt zouden knappen ofzo haha! Echt heel pijnlijk, maar ben er toch wel blij mee, hoop dat het een goed teken is xD

Hoe staat het met jullie kwaaltjes?
Goedemorgen allemaal! Leuk om alle verhalen te lezen. Wat balen voor Schaapje91 dat het mis is gegaan. Ik ben mijn eerste miskraammoment voorbij dus dat is een kleine mijlpaal. Ik voel me eigenlijk heel erg goed. De misselijkheid onderdruk ik met gemberthee en dat gaat erg goed! Sindsdien een stuk minder misselijk. Gister voelde ik mijn barmoeder trekken. Niet echt krampjes maar echt een beetje trekken. Ik denk dat dat een goed teken is. De boel is tenslotte aan het groeien. Ik ben nu 6 weken en 2 dagen. Ik kan niet wachten om het iedereen te vertellen. Ik vind het erg lastig om mijn mond te houden over dit soort dingen. Ik heb een mooi rijmpje gevonden, ik ga hem met jullie delen:

We have a secret, just we three,

The robin, and I, and the sweet cherry-tree;

The bird told the tree, and the tree told me,

And nobody knows it but just us three.

But of course the robin knows it best,

Because she built the—I shan't tell the rest;

And laid the four little—something in it—

I'm afraid I shall tell it every minute.

But if the tree and the robin don't peep,

I'll try my best the secret to keep;

Though I know when the little birds fly about

Then the whole secret will be out.

Een "Robin" is trouwens een roodborstje. Ik vind hem zo mooi!! Deze ga ik in een mooie kaart naar mijn ouders sturen. Dan zullen ze het vast nog niet meteen begrijpen, maar dat maakt het juist leuk denk ik.
Mooi kleurig!!

Wij weten nog niet hoe we het gaan vertellen. Ik denk met een kado tje

Hier nu 5.4! Ik hoop dat de komende 5 weken snel gaan.

Dinsdag naar de huisarts en dan eindelijk een afspraak maken bij de verloskundige.

Dan kan ik naar een datum toe leven.

Gister hadden we het hier over de kerst. Ik ben dan rond de 16 weken. En besefte eigenlijk dat je dan al misschien een buikje kan zien. Best een rare gedachten. En klinkt zo ver weg. Maar eigenlijk is het al heel dichtbij.

Ook heb ik even naar de kalender van 2016 gekeken. Op mijn werk mag je na je verlof nog 3 weken vakantie nemen. Dat doen de meeste. Dat betekend dat ik gewoon van mei tm september thuis zit. Hoe fijn is die gedachte!...

Ik weet wel dat ik niet te veel in de toekomst moet leven maar af en toe zijn zulke gedachtes wel erg fijn!

Eerst een hoede echo en hopen dat het blijft plakken
Amor Vincit Omnia
Ik ben nu 6.3 weken. Wordt tijd om de vk te bellen maar vergeten morgen nieuwe poging wagen!

Kwaaltjes gaat wisselend. Gisteren weer flink misselijk maar s avonds trok het helemaal weg en nu gaat het ook wel oké.

Mooi gedicht kleurig! Heb je een goede band met je ouders? Ben benieuwd hoe ze reageren en wat ze ervan denken!! Fijn dat de gemberthee bij jou zo goed helpt. Ik drink het ook flink nu haha.

Xkus, bizar he als je naar al die data gaat kijken! Bij mij kon je het vorige keer bij 16 weken al heeeeel goed zien ben benieuwd wanneer het nu gaat beginnen. Ik weet nog niet of ik dit keer vier of zes weken van tevoren met verlof ga. Vorige keer vier maar op het eind liep ik wel echt op mijn tandvlees op mijn werk. Nu heb ik wel een relaxede werkgever dus ik kon gewoon komen en gaan wanneer ik wilde maar toch was het niet ideaal. Omdat het nu (weer) rond de zomer valt, kan ik er ook eventueel wat vakantie vooraf aan plakken.
Hahaha! xkusx, ik snap die gedachten wel hoor! We zijn in de meest perfecte tijd zwanger denk ik. Met verlof midden in de zomer, hoe lekker is dat!! En de bevalling rond een datum dat het nog niet te heet is :-). Hebben jullie al nagedacht over de bevalling? De meeste hebben natuurlijk al eens een kindje gehad maar een aantal ook nog niet, waaronder ik. Ik zou wel in bad willen bevallen in een kraamhotel. Ik wil graag in een kraamhotel omdat ik liever niet in het ziekenhuis wil bevallen en mijn Amsterdamse appartementje is wat te gehorig, dat kan ik al mijn buren niet aan doen, haha! Ik wil graag in een bad bevallen omdat ik gehoord heb dat dat minder pijn doet. En het warme water is fijn voor de weeën. Oh en daarbij ben ik gek op badderen, al zal ik daar op dat moment vast niet zo mee bezig zijn. . Dus ook ik loop wat op de zaken vooruit.....
Haha kleurig, nadenken erover is toch prima? De vorige keer wilde ik graag thuis bevallen maar dat is nogal anders gelopen. De vk vroeg van de week wel of ik nu weer thuis wilde bevallen. Ik denk dat wij daar nog maar eens goed over na moeten denken. Maar wat je ook wil: zeker bij de eerste is het goed te beseffen dat de kans groot is dat het anders loopt dan gepland ;)

En verlof is inderdaad in een fijne periode. Ik heb gelukkig een flexibele werkgever maar ik acht de kans klein dat ik werken tot 36 weken vol ga houden. De vorige keer heb ik nog 2 weken vakantie en 2 weken fulltime ouderschapsverlof opgenomen, dat was erg fijn.
Kleurig wat een prachtig gedicht. Vooral omdat een roodborstje voor onze familie een bijzondere betekenis heeft. En de naam Robin is ook een familie grapje, ik zei ooit toen er een jongetje geboren was met de naam Robin dat ik dat een leuke naam vond. Familielid vond het belachelijk, "je nooit een jongen toch geen roodborstje?!"

Verlof, heerlijk in de zomer deze keer. Kijk ik erg naar uit, en ik ga zeker aansluitend een aantal weken vakantie opnemen. Heb van dit jaar nog wat over en een beetje van volgend jaar.

Bevallen: vorige keer ben ik naar het kraamborrel gegaan, maar uiteindelijk toch door naar het ziekenhuis. Misschien deze keer wel huis? Lijkt me voor dochter wel fijn om in haar vertrouwde omgeving een broertje / zusje te ontmoeten. Vorige keer zonder pijnbestrijding omdat ik her, tot 9,5 cm, echt prima te doen vond. Voornemen is wel om tijdens de weeën vaker te plassen. Vorige keer weinig gedaan, maar na de bevalling een katheter en binnen 10 uur bijna 2 liter. Dat had ik na de bevalling nooit zelf uit kunnen plassen. Nu dus meer plassen tijdens weeën in de hoop een katheter te voorkomen. Wel zo makkelijk.
Dank je Rabida :-). Voel je vrij om iets met het gedicht te doen. Ik wist voor dit gedicht dus niet eens dat Robin roodborstje betekende.

Goede tip, dat van dat plassen! Waarom moest je uiteindelijk door aar het ziekenhuis?
Hoi dames

Kleurig wat een leuk gedicht zeg.

Miss sjans. Idd leuk op de zelden dag. Kan niet wachten. Hier ook pijnlijke borsten dan weer pijn in onderbuik. Dan weer nergens last van. Dan vergeet ik het gewoon weer even ik wil gewoon graag de echo dan komt het besef meer.

Was dit weekend in duitsland. Zag daar een hele mooi wollige fleece deken licht grijs met witte sterren. Mijn oma had zo een in het groot. Helaas is ze overleden. Maar dit was in haar woonplaats ik dacht die neem ik vast mee zag het als een soort teken kon het niet laten liggen. Vind het zelf wat te vroeg nog. Maar anders krijg ik er spijt van.

Meiden fijne avond nog ik ga mijn kids ophalen van hun vader xx en doe rustig aan allemaal
Ik heb vandaag een ik-maak-me-zorgen-momentje. Ik voelde vandaag helemaal niks! Geen misselijkheid, geen steekjes in mijn baarmoeder, geen opgeblazen gevoel in mijn buik, prima geslapen enz enz... ik krijg daar toch wel een klein beetje stress van eerlijk gezegd.... Maar... toen ik naar de supermarkt liep voor een zak chips (ik heb een chips verslaving) ben ik uiteindelijk naar huis gegaan met leverworst! Dat is me nog nooit overkomen. Dus het zal wel goed zitten
hey allemaal !

kan ik mij nog bij het lijstje voegen ?

ik ben 24 jaar en mijn vriend 25

ik heb 9 oktober getest na 3 dagen overtijd te zijn en hij was positief !

ik ben (Volgens internet ) nu 4 weken en 5 dagen zwanger en ben 14 juni uitgerekend

superblij zijn we dit word ons 1e kindje, samen.

mijn vriend heeft uit een eerdere relatie een zoontje van 19 maanden

ik denk dat de Verloskundige me morgen belt over een afspraak voor een echo en ja hopen dat alles goed is en goed blijft !

ik vind het allemaal erg spannend en heb het eigenlijk alleen nog maar verteld aan onze ouders.

oh, kwaaltjes, uh ja meer plassen dan normaal

soms wat stemmingswisselingen

en ik heb het idee dat mijn buik dikker is ? maar dat kan toch helemaal niet ?

mijn schoonmoeder zei ja dat slaat je lichaam alvast op voor reserves

maar ik kan het nergens op internet vinden, heeft iemand een idee ?
Hou wichke

Gefeliciteerd en welkom in de groep.

Kleurig ik heb dat soms ook hoor.

Maar nu zit ik op de bank en weer last van mijn onderbuik dus zal wel goed gaan
Hoi allemaal!

Maak jullie aub niet druk over wel of geen klachten. Je hoort verhalen over mensen met klachten terwijl het vruchtje al niet meer leefde en mensen die negen maanden zonder klachten doorkomen. Vertrouw op de echo's en wacht die tijd af.

Kleurig, herkenbaar! Wist je al wel dat leverworst op de 'gevaarlijke' lijkt staat? Te veel vitamine A geloof ik. Als je daar dus te veel dan eet kan het fout gaan. Zelf eet ik leverproducten met mate. Ik wil me niet met je dieet bemoeien, maar het zou vervelend zijn als je het niet wist en er geen bewuste keuze in kunt maken.

Fijne avond allemaal!
Mijnnickname- vertrouw idd op de echo maar duurt nog even pfffff 2 nov. Dan pas word het echt werkelijk. Maar komt vast goed. Zal morgen wel gebeld worden Door moeders voor moeders. Kijken hoe ik het verborgen kan houden voor mijn kinderen. Word plassen in mijn slaapkamer hahahahahahaha.
Mooi gedicht Kleurig! Passend!!

Ik had gister ook een dag zonder klachten, was ook helemaal bang.. Elke keer bij de wc weer opgelucht dat er geen bloed was.

Vanochtend werd ik (met borsten die op ontploffen stonden dus) wakker met het idee: dit gaat helemaal goed komen! Nu dus duimen tot in ieder geval de eerste echo.

Wichke, welkom! Mijn buik is ook echt enorm opgezet en een stuk dikker, krijg bij sommige broeken de knoop haast niet meer dicht en bij 1 al helemaal niet. Ook voorgelegd aan de vk, zij zei dat je lichaam inderdaad vocht vasthoudt nu en dat je darmen aan het verplaatsen zijn, ook draag je het kindje dan waarschijnlijk iets hoger waardoor het waarschijnlijk eerder zichtbaar is. Maar er werd ook aan toegevoegd dat dat laatste niet zo hoeft te zijn!

Vraagje!

Woensdag komt moeders voor moeders om 13u langs, maar ik moet werken van 8-12.45.

Er werd verteld dat je wat urine opgevangen klaar moest hebben staan, maar dat wordt na werk erg krap!

Kan ik bijvoorbeeld ochtendurine opvangen in een bakje en dit laten staan tot 13u? Of kan dat niet?

En in wat voor bakje vangen jullie de urine op?
Ik had het opgevangen rond 8u en laten staan tot 10u. Denk dat tot in de middag ook wel kan.

Ik had het opgevangen in een maatbeker. Je krijgt er ook een van moeders voor moeders. Nu heb ik die van mijzelf kunnen weggooien. Dus ik raad je aan 1x moeilijk te doen met een plastic bekertje. Dat bespaart je kosten ;)
Dankjewel miss_sjans !

Ik zit ook al met het probleem dat ik mijn broeksknopen niet goed meer dichtkrijg of helemaal niet ! Ben bang dat het wijdere broeken kopen gaat worden met 5 weken al in een zwangerschapsbroek te zitten haha !

Ohja moeders voor moeders heb ik mij ook voor aangemeld ik denk dat ze van de week wel zullen bellen !

Goed idee een plastic bekertje haha !
Dankje voor de tip, ga het proberen in een plastic bekertje!

Ik heb inderdaad een broek nu een maatje groter gekocht, maar loop thuis voornamelijk in een joggingbroek haha!

Zit een stuk fijner vind ik

En stiekem hoop ik dat ik de eerste echo kan afwachten voordat ik zwangerschapskleding ga kopen
Goede morgen dames

Grappig om bij iedereen het zelfde te lezen. En dat sommige idd ook gerust zijn als ze naar het toilet gaan en geen bloed zien. Zo herkenbaar. Ik loop ook het liefste in een joggingbroek zit het lekkerst. Vanacht lekker bezig geweest met plassen en pijn in mijn onderbuik. En lekker misselijk gaat goed hahaha wel gesloopt nu. En mag nog de heledag werken.
Leuk om jullie verhalen te lezen, (bijna) alles is zo herkenbaar. Gelukkig ben ik niet misselijk.

Ik ben al een kilo afgevallen😳, kan niet hele porties meer eten want zit snel vol. Eet wel de hele dag door:)

M'n buik is wel dikker/boller. Heb steeds dezelfde lossere spijkerbroek aan.

Kreeg bij een verjaardag de vraag of ik was afgevallen Hihi. Ze moesten eens weten.

Ik ben al gestart met moeders voor moeders. Wel een gedoe met die maatbeker, gelukkig kan ik op mijn werk wel 'normaal' plassen.
Och en ik had net voor een maand terug 2 strakke high waist broeken gekocht haha !

Nou die kan ik nu niet meer aan, ik dacht er inderdaad zelf ook aan om een maat groter te nemen, maar nu al zwangerschapskleding ?

Zou toch erg zijn haha !

Ohja ik wil ook een leuk boek hebben met informatie over moeder worden en tips enzo.

Zodat ik meer info heb

Ik ben zelf geadopteerd omdat mijn moeder geen kinderen kan krijgen, ik weet zelf niet goed waar ik persoonlijme informatie vandaan moet halen en bij wie, erg lastig vind ik het om ook te vragen aan andere mensen.

Internet en apps zijn leuk maar persoonlijke verhalen zijn fijner lijkt mij ! 😦
Hier zitten sommige kledingstukken ook echt niet lekker meer.

Liefst loop ik heel de dag in een trainingsbroek.

Dat doe ik dan ook lekker thuis.

He wat lasting Wichke.. ik heb ook geen idee hoe je dan aan de info moet komen.

Ik heb vandaag gebeld met de verloskundige en onze eerste afspraak is 11-11. Dan zou ik precies 10 weken zijn.
Amor Vincit Omnia
11-11, mooie datum! Alleen wachten duurt zo lang hè!

Wichke, misschien dat je schoonmoeder je kan helpen met sommige dingen? Maar ik weet niet wat voor band je met haar hebt..

Of zijn er vriendinnen met ervaring?

Nadiaxx, komt dat afvallen door het minder eten? :o Een vriendin van mij is eigenlijk de hele zwangerschap blijven afvallen, alleen begon haar buik ook pas rond maand 7 te groeien.. Dus dat is wel anders dan bij jou haha! Overigens gewoon gezond kindje hoor! (En zij was ook niet misselijk of niet spugen ofzo hehe )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven