Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik verbaas me weer over alle reacties. Er wordt een bibberend gezin uit de kou gehaald. Mooi gebaar van de mensen die daarvoor gezorgd hebben. Dat is wat ik ervan vind.
quote:Superhuisvrouw schreef op 12 oktober 2015 @ 12:43:

Bram Moszkowicz gaat gerechtelijks stappen ondernemen tegen het asielbeleid.Deze man heb ik ook veel vertrouwen in. Zijn rechtse instelling spreekt mij ook buitengewoon goed aan.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:hollebollegijs schreef op 12 oktober 2015 @ 12:35:

[...]

Er is nog niets verloren, een voorstel gaat niet door maar hoor op Europees niveau toch heel veel over grensbewaking, uitzettingsbeleid en hotspots in de regio.

Maar goed, jij wilt graag honderdduizenden migranten dus mogelijk krijg je daarin je zin, overigens zul je daarin weinig medestanders vinden.Is dat waar je je kracht uit put? Medestanders? En je acht jezelf in goed gezelschap?
quote:meivogel schreef op 12 oktober 2015 @ 12:49:

Ik verbaas me weer over alle reacties. Er wordt een bibberend gezin uit de kou gehaald. Mooi gebaar van de mensen die daarvoor gezorgd hebben. Dat is wat ik ervan vind.Maak je maar geen zorgen hoor. Deze mensen zitten er vanaf heden warmpjes bij.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2015 13:35
Reden: op de man
% gewijzigd
quote:bungaa schreef op 12 oktober 2015 @ 12:13:

[...]

Precies en dat mag.

De rest van jouw post, daar voel ik mij niet aangesproken door. Helemaal niet zelfs. Eerder grappig dat jij dit eruit opmaakt.

. Ik vond dat zinnetje over 'kou' nogal harteloos daar het kleine kinderen betrof.

Maar ieder amuseert zich op een andere manier.
quote:mienietjefietje schreef op 12 oktober 2015 @ 11:14:

[...]

De VVD walst in alle andere politieke beslissingen over de PvdA heen, dat kunnen ze nu ook doen. Maar ik vrees dat het praatje van Halbe alleen maar was omdat ze de hete adem van Wilders in hun nek voelen.

Mmmmmm het ging redelijk gelijk op, VVD is ook een paar keer door het stof gegaan denk maar aan de zorgwet die er NIET kwam door de tegenstem in de eerste kamer van een PVDA senator.

Verder moest de VVD het voorstel om illegaal verblijf in Nederland strafbaar te stellen onder druk van de PVDA intrekken.

Verder denk ik dat het hier niet bij blijft, een deel van de VVD staat achter de plannen van Zijlstra en bij de Bed, Bad, Brood discussie heeft de PVDA ook haar hakken in het zand gezet.

Of ze het kabinet er op laten vallen betwijfel ik maar de PVDA komt hier niet mee weg BUMA deed

vorige week uitspraken die niet veel onder deden voor die van Halbe

Vermoedelijk komt er van de week wel een alternatief versoberplan dat onder een andere naam gepresenteerd gaat worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:gewiekst schreef op 12 oktober 2015 @ 12:55:

[...]

Maak je maar geen zorgen hoor. Deze mensen zitten er vanaf heden warmpjes bij. Ik maak me nooit zorgen. Dat is verspilde energie.
quote:gewiekst schreef op 12 oktober 2015 @ 12:50:

[...]

Deze man heb ik ook veel vertrouwen in. Zijn rechtse instelling spreekt mij ook buitengewoon goed aan.

Vertrouwen in VNL ?

Een partij van oplichters en wanbetalers is het.
quote:hollebollegijs schreef op 12 oktober 2015 @ 13:02:

[...]

Mmmmmm het ging redelijk gelijk op, VVD is ook een paar keer door het stof gegaan denk maar aan de zorgwet die er NIET kwam door de tegenstem in de eerste kamer van een PVDA senator.

Verder moest de VVD het voorstel om illegaal verblijf in Nederland strafbaar te stellen onder druk van de PVDA intrekken.

Verder denk ik dat het hier niet bij blijft, een deel van de VVD staat achter de plannen van Zijlstra en bij de Bed, Bad, Brood discussie heeft de PVDA ook haar hakken in het zand gezet.

Of ze het kabinet er op laten vallen betwijfel ik maar de PVDA komt hier niet mee weg BUMA deed

Vermoedelijk komt er van de week wel een alternatief versoberplan dat onder een andere naam gepresenteerd gaat worden.

Het kabinet laten vallen, gaat niet gebeuren.

Dan spelen ze geert in de kaart.
quote:vruchtgebruik schreef op 12 oktober 2015 @ 12:57:

[...]

. Ik vond dat zinnetje over 'kou' nogal harteloos daar het kleine kinderen betrof.

Maar ieder amuseert zich op een andere manier.Jij blaast het bibberend in de kou zelf zo op.

http://m.telegraaf.nl/art ... in-onderweg-naar-ter-apel

Maar ze zijn goed opgevangen in het nu al koude Nederland hoor.
quote:bungaa schreef op 12 oktober 2015 @ 13:11:

[...]

Jij blaast het bibberend in de kou zelf zo op.

http://m.telegraaf.nl/art ... in-onderweg-naar-ter-apel

Maar ze zijn goed opgevangen in het nu al koude Nederland hoor.Nu alleen nog even een ruime eengezinswoning met voorrang.
quote:cijfernerd schreef op 12 oktober 2015 @ 13:07:

[...]

Vertrouwen in VNL ?

Een partij van oplichters en wanbetalers is het.Met boeven vang je boeven.
Las gisteren een fb-verhaal van een man die zich had aangemeld samen met zijn vrouw als vrijwilliger, hij wilde wel eens met eigen ogen zien of het nu gelukszoekers, vluchtelingen of terroristen zijn, hij had, zo zei hij zelf, zijn bedenkingen.

Hij aan de slag bij de opvang in een sportcentrum, enkele Syrische mannen hadden gedoucht en waren aarzelend onaangekleed blijven staan, op de vraag of er iets was, antwoordden ze schoorvoetend of er misschien ook ergens schone onderbroeken waren, want ze hadden hun eigen exemplaar al veertien dagen aan.

Tussen de gebrachte spullen was niks, uiteindelijk werden er een paar bij de Zeeman op de kop getikt, er ging enige tijd overheen, bij terugkomst zaten de mannen geduldig te wachten en namen dankbaar hun schone onderbroek in ontvangst.

Een andere Syrier kwam met een ongelukkig gezicht nederig zeggen dat zijn versleten slipper tijdens het voetballen kapot was gegaan, de vrijwilliger ging zoeken en kwam gegeneerd terug met een roze disneyslipper, de man was enorm opgelucht en dankbaar en trok hem onmiddellijk aan.

De conclusie van de man was dat hij te maken had met hele gewone mensen die op de vlucht waren voor het geweld in hun eigen land: de Henk en Ingrid van Syrie.

Het meehelpen heeft voor hem een hoop verduidelijkt.
quote:Pientjexxxx schreef op 12 oktober 2015 @ 13:19:

[...]

Nu alleen nog even een ruime eengezinswoning met voorrang.En de inrichting en de zorgpassen en de kinderbijslag.
quote:lisaviva schreef op 12 oktober 2015 @ 13:34:

Las gisteren een fb-verhaal van een man die zich had aangemeld samen met zijn vrouw als vrijwilliger, hij wilde wel eens met eigen ogen zien of het nu gelukszoekers, vluchtelingen of terroristen zijn, hij had, zo zei hij zelf, zijn bedenkingen.

Hij aan de slag bij de opvang in een sportcentrum, enkele Syrische mannen hadden gedoucht en waren aarzelend onaangekleed blijven staan, op de vraag of er iets was, antwoordden ze schoorvoetend of er misschien ook ergens schone onderbroeken waren, want ze hadden hun eigen exemplaar al veertien dagen aan.

Tussen de gebrachte spullen was niks, uiteindelijk werden er een paar bij de Zeeman op de kop getikt, er ging enige tijd overheen, bij terugkomst zaten de mannen geduldig te wachten en namen dankbaar hun schone onderbroek in ontvangst.

Een andere Syrier kwam met een ongelukkig gezicht nederig zeggen dat zijn versleten slipper tijdens het voetballen kapot was gegaan, de vrijwilliger ging zoeken en kwam gegeneerd terug met een roze disneyslipper, de man was enorm opgelucht en dankbaar en trok hem onmiddellijk aan.

De conclusie van de man was dat hij te maken had met hele gewone mensen die op de vlucht waren voor het geweld in hun eigen land: de Henk en Ingrid van Syrie.

Het meehelpen heeft voor hem een hoop verduidelijkt.Kijk, dat is ook een manier om inzicht te krijgen in de realiteit. Dankje voor dit verhaal.
quote:cijfernerd schreef op 12 oktober 2015 @ 13:07:

[...]

Vertrouwen in VNL ?

Een partij van oplichters en wanbetalers is het.

Welke kwalificaties heb je nodig om een goede politicus te kunnen zijn?

Volgens mij is betrouwbaarheid daar in ieder geval niet één van...
quote:Cateautje schreef op 12 oktober 2015 @ 11:10:

Je bent het gevecht aan het verliezen Gijs.

Het is geen persoonlijk gevecht Cato.

Maar misschien sta jij er zo in ??
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:lisaviva schreef op 12 oktober 2015 @ 13:34:

Het meehelpen heeft voor hem een hoop verduidelijkt.

Nou, nou dat klinkt toch wel allemaal verschrikkelijk.

Onderbroeken, slippers, waar gaat dit over?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 12 oktober 2015 @ 14:05:

[...]

Nou, nou dat klinkt toch wel allemaal verschrikkelijk.

Onderbroeken, slippers, waar gaat dit over?Waar denk jij dat het over gaat dan?
quote:Eindeloos schreef op 12 oktober 2015 @ 14:04:

[...]

Het is geen persoonlijk gevecht Cato.

Maar misschien sta jij er zo in ??Gijs heeft mij op het hart gedrukt dat hij aan het vechten is voor deze zaak. Het is wel degelijk persoonlijk en dat blijkt ook wel uit alles wat hij post.
quote:hollebollegijs schreef op 12 oktober 2015 @ 13:02:

[...]

Dat denk ik eerlijk gezegd ook.

Moet ook wel.

Dit houdt geen paard vol.
quote:Cateautje schreef op 12 oktober 2015 @ 14:08:

[...]

Gijs heeft mij op het hart gedrukt dat hij aan het vechten is voor deze zaak. Het is wel degelijk persoonlijk en dat blijkt ook wel uit alles wat hij post.

Ik denk dat je er meer van maakt dan het is.

Enfin, Gijs kan gelukkig héél goed voor zichzelf praten.

Ik laat het hierbij.

Fijne dag nog!
quote:linjmh schreef op 12 oktober 2015 @ 14:07:

[...]

Waar denk jij dat het over gaat dan?Onderbroeken en roze slippers?
Nieuws over de facebookpost van de man die als vrijwilliger ging helpen:

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... r-vluchtelingenhulp.dhtml

De desbetreffende facebookpost:

https://www.facebook.com/ ... ij/posts/1190740767609895

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven