***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ha, een meet, leuk! Als ik dan weer een beetje teruggeveerd ben ben ik ook van de partij, datum maakt vooralsnog voor mij niet zoveel uit denk ik....

Qua locatie zit ik ook niet echt centraal, hoewel jullie natuurlijk wel heel welkom zijn hoor.

Moeten we nog maar even kijken hoe we dat doen?
Lara, ik vind jouw buurt enorm leuk! Het is ook niet ver van het werk van A., dus dat is super!

Lievelust, je bent ook welkom als je nog niet bent teruggeveerd hoor, hihi! Ik bljf erbij: overmorgen is je dag!
haha, nieuwsgierige aagjes.....

Ik ging de nonnetjes wat spullen brengen om mee te douchen .... Mag het over twee weken weer ophalen! Gewoon werk dus.

Vanmiddag was ik vrij, omdat M weer een of ander personeelsuitstapje had (die ambtenaren hebben er 10 keer zo vaak een als dat ik dat heb) Ben vanmiddag naar de kapper geweest met Fleur erbij. Ze was zoooo lief en ze hebben tussendoor haar pony ook nog even geknipt (terwijl ik dus ook nog in de stoel zat) Ze zat daarna zo trots in de spiegel te kijken. Smelt......

Nu is ze weer lekker in haar speelhoekje aan het rommelen, ik blijf me erover verbazen hoe rustig ze in haar eentje speelt.

Wat betreft onze auto komt het goed. We hadden de all risk verzekering nog niet opgezegd en we hebben er laatst een no-claim verzekering overheen gegooid (want helaas zit met kinderen erbij een ongeluk in een iets kleiner hoekje) We krijgen dus alles vergoed en zakken niet in no-claim. Dat er geen tegenpartij is maakt dus niet uit. Blij toe want het was toch zeker 1000 euro schade en dat is zonde van de centjes!! M. heeft alles al gergeld met de verzekering en het schadebedrijf vanochtend, dus dat is wel relaxed!!!
Fijn dat alles vergoed wordt dropneusje!

Ik fiets geloof ik ook liever zelf met Noah, mijn mam is al weleens gevallen zelf en brak haar elleboog, dus....

Welkom Elles!

Lievelust: Vervelend he, die kramp in je kuiten, werd er deze week een keer wakker mee, auw!!! Hopelijk komt die kleine van je een beetje snel. En zo lang in de auto is geen pretje met een pensje, en al helemaal niet met weeen.

Ik dacht eerst nog, nou, dan krijg ik weeen, alle tijd om terug te rijden. Tijd zat bij een 1e volgens de verloskundige.Zat de week voor de bevalling nog met vriend op de hei bij Arnhem,

zo'n 1 1/2 uur rijden. Maar toen de weeen begonnen hing ik direct kotsend boven de wc en met 6 uur was Noah er. Ik blijf dit keer dus mooi in de buurt van huis.

He, fijn, weekend!!! Was ik echt aan toe.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
..pffff, mijn vetzucht is overzadigbaar. Ik heb net 35 poffertjes met roomboter en poedersuiker zitten kanen en heb nu zin in vanillevla....

Van mij mogen die hormonen heel snel verdwijnen!
gelukkig dat alles wordt vergoed droppie en ook dat je je no-claim niet kwijt bent!

Lievelust, kramp in je kuiten is vreselijk, ik werd daar tijdens de zwangerschao ook weleens wakker mee en wat doet dat pijn zeg!

Framboos, dat magicbord was een goede tip, ik heb hem hier ook van zolder gehaald en Ole vindt het fantastisch!

Ole was vanmiddag zo leuk met Kaj's actionman aan het spelen (een soort barbie, maar dan voor jongens ), hij nam ze mee naar het bakje met kattevoer en ging ze vervolgens kattebrokjes voeren en dan mmmm, mmmm zeggen ....

35 (!) poffertjes, haha... lekker!

DN werk jij nooit in het weekend?

Ik vind die foto van jouw en Noah die jij op hyves als avatar gebruikt echt ge-wel-dig! Jullie staan er zo leuk op met zijn tweetjes!

Leuk meeting, ik ga ff kijken... ik kan beide zaterdagen. Tis dan herfstvakantie hier! Jullie zijn altijd hier welkom of wederom in het buurthuis. Het maakt mij niet zo heel veel uit waar (maar in de buurt is natuurlijk altijd makkelijker), kan het altijd wel met een ander bezoekje combineren.
DN gefeliciteerd een broertje voor Noah. Twee knulletjes leuk hoor.

Drop, dat is mooi meegenomen dat jullie nog zo goed verzekerd waren. Ben nu helemaal nieuwsgierig, douchespullen weer ophalen na een week????????

Wat een vrouwen alleen dit weekend, muis, laar, lievelust, icke.

Leuk een meet 1e weekend zijn wij een weekendje weg. het is hier dan herfstvakantie.

Elles, gezellig dat je mee komt schrijven.

Mijn hoofd is echt gatenkaas momenteel. Echt vier rete drukke dagen gehad. Gelukkig sliep Vincent sinds twee weken weer een keer door. Nu moet deze trend zich natuurlijk wel voortzetten. Vandaag een nieuwe vaatwasser gekocht. Moet natuurlijk wel besteld worden. dus nog een paar dagen afwassen, jakkes.
Heeft alles te maken met mijn baan. Zet het wel even snel op de msn....
Ben ik ook ff weer! Zucht had even een paar down daagjes...Heb volgens mij al een tijdje stress..Nerveus, buikpijn moe.

Teveel zorg voor de kids, en te weinig echte ontspanning.

Muisje wat een gedoe allemaal met dat suiker van je!

Maar hoe voelt het nou al zo ver zwanger te zijn? Had je niet een soort mijlpaal gevoel toen je over de weken van huug en steijn heen was?

Ickje, neeeeee ik ga er nu echt van uit dat ik niet zwanger ben hoor! Heb gewoon keurig de pil geslikt, en als ik al zwanger zou moeten zijn, dan moet het ook nog eens van oud zaad zijn. (sorry)

En neeeee ik wil dus absuluut nu niet opnieuw zwanger zijn!!Ik denk dat ik dat echt niet trek!!moet er nu echt niet aan denken

Fijn dat jij dat gevoel iig ook niet hebt want jij bent hier het medium tenslotte!

Lieflustje, niet zo druk maken om de BV bij mij kwam dit ook pas de 2de dag na de bevalling op gang...(en hoe!)

Fachat magic bord is leuk he!? ik zag deze

teken bord gekleurd!! ga ik zo even bestellen

DN leuk om eindelijk eens een foto van je te zien op de hyves!!

Laar, geniet van je ontspanningsweekend!!!!en laat je lekker vetroetelen door je moeder!

ehhh ff posten en thee zetten..
lieflust 35 poffers??? moet er niet aan denken!!
en ick al melk uit mietje!! hahaha mijn mietje is soms ook een beetje gek...Dan geef ik al dagen geen melk meer uit haar, dus denk ik dat ze dood is. Komt er zo ineens weer melk uitzetten!

jaja de mietjes blijven ons verassen!
hij is leuk Framboos! (snap alleen niet hoe het ook gekleurd kan zijn, maar goed).

Heb ook nog een leuke site gevonden:

http://www.craftygirls.nl/ met links naar allerlei sites met producten de zelfgemaakt zijn. Zitten zulke leuke dingen tussen (en heel origineel!!)

We hebben morgen feest op het kdv / bso... ben benieuwd!
Framboosje, vergeet ik je helemaal een te geven! Gaat het nu alweer wat beter met je? Tis ook niet niks wat je allemaal doet! Kan je niet een dagje vrij nemen? Dat manlief er met de kinderen op uit gaat en jij een hele dag gewoon helemaal niets hoeft te doen??
Framboos, voel je je inmiddels weer beter? Wel (proberen) tijd voor jezelf nemen hoor! Als de kids slapen (doen ze dit tegelijkertijd) zelf ook op de bank met een kopje thee! En niet gaan poetsen (zo ben ik zelf, vind mezelf dan ook zeer vermoeiend af en toe).

Lievelust nu wordt het spannend he?! Ik had aan het eind van mijn zwangerschap ook veel last van kramp in mijn kuiten, weet nog goed hoe gek ik daar soms van werd!

Mijn moeder fietst erg veel met Luna en vind dat ook alleen maar leuk. Heb haar zelf het zitje gegeven. Nu is mijn moeder ook nog relatief jong voor een oma en is ze sportief (kan ik nog wat van leren! Zo loopt ze 2 keer per week hard.........)

Hier gaat alles goed. heb een leuke dag gehad. een vriendin belde op en vroeg of ik wat te doen had. Zijn samen met Luna naar de kinderboerderij geweest, hebben de eendjes gevoerd in het park en lekker patatjes gegeten. Ik dacht dat ik heel slim was. Had een potje voor Luna gekocht en de bedoeling was dat eerst het potje werd verwarmd en dan de patatjes voor ons. Het was uiteindelijk tegelijkertijd klaar waardoor Luna geen potje wilde maar patat (ik wil niet dat ze patat eet als maaltijd, ze mag er best een paar mee eten) Mevrouw heeft dus maar een half potje gegeten......Vind het wel leuk dat ze nu echt haar eigen willetje krijgt.

Wat de meet betreft. Ik wil jullie echt heel graag een keer ontmoeten maar in het weekend is voor mij erg lastig ivm mijn werk en de wedstrijden van twente waar ik graag heen wil. De 18e en de 25e moet ik werken.

Mijn rooster voor november heb ik nog niet.

Ik hoop dat we een datum kunnnen prikken als ik ook kan al begrijp ik dat dat lastig is!

Witchke waarom kun je niet naar Nederland komen? Is het heel erg ver rijden voor je?
Hihihi het is wat met die mietjes! Ik heb overigens nog geen last gehad van lektieten, vorige zwangerschap ook niet. Nou duurde het wel even voordat de bv op gang kwam en mijn productie is nooit super geweest, maar ik heb toch wel 5,5 maand volledig kunnen voeden en daar ben ik heel blij om. Ik maak me ook niet zo'n zorgen over de bv, als het niet lekker loopt bel ik gelijk een lactatiekundige. Komt vast wel goed hoor.

Framboos, ik heb ook zo'n magic tekenbord gekocht maar ze vindt gewoon pen en papier nog steeds veel interessanter.

Elles, leuk als je ook mee komt schrijven.

Mijn moeder heeft dus vandaag opgepast, ik heb het kdv vanmorgen opgebeld en uitgelegd aan de leidster waarom Zahra niet kwam. Ze snapte het helemaal (dit is een fijne meid die er gisteren niet was) en zou er een melding van maken. Als ik wil mag Zahra deze dag nog een keer inhalen, dus dat is ook wel handig voor noodgevallen.

Bij de apotheek hadden ze geen Daktozin en volgens de apothekersassistente was het alleen op doktersrecept verkrijgbaar. Ze adviseerde mijn moeder een andere creme die ze zelf samenstellen tegen exceem, luieruitslag etc. waar ze goede ervaringen mee hebben, dus ik ben benieuwd of het helpt. Wel klote trouwens, vanmiddag is Zahra heel hard gevallen tegen het tv meubel, ze heeft nu een bult op haar voorhoofd en een snee van 2 cm. Zielig!
Oh arme Zahra! Ze heeft het wel te verduren zeg. Fijn dat je de leidster begrip had voor je Layla.
jullie zijn lief!! Tja, een complete dag zonder de kids zal helaas niet gaan....ik zie frambozeman dus echt niet op pad gaan met beide kids..niets voor hem...En hij is vreselijk slecht in liv de fles geven.

Leen, ben inderdaad ook te onrustig van aard om mijn rust te nemen als de beide popjes slapen, maar moet hier zeker aan werken want anders hol ik mijzelf voorbij.

Nou genoeg gezeur, ik voel mij nu alweer een stukkie relaxer...VSM pilletje gehad, kids op bed, koppie thee erbij, en manlief is op pad, dus lekker rustig.

leen, wat een heerlijk dagje had jij! En mooi weer was het he??

Ik zou ook nooit patat als hoofdmaaltijd geven..maar ja...kleine kindjes worden groot, en op een gegeven moment kan je het denk ik ook niet meer maken om patat voor de ogen van je uk te gaan eten terwijl je hem of haar een prakkie voorschotelt

Layla tommy valt ook om de haverklap op z'n hoofd. Tjonge wat kunnen die bulten groot worden he?? Net als in tekenfilms

De snee wordt toch geen litteken?

Int kader erge ongelukjes, 2 voorbeelden waarvan papa en mama de schuldige waren.

1. Ik had net tommy uit de kinderwagen gepakt om hem de kruimels van zijn jasje af te kloppen. Tommy leunde tegen mijn buik, en ik klopte. Op dat moment rolde de kinderwagen weg! Dus in een reflex greep ik de wagen waardoor tommy geen steun meer had en op zijn achterhoofd op de straat viel!! Wat vreselijk voel jeje dan!!!

Volgende dag, stond tommy naast de auto. frambozeman doet ineens de portier open boink!! Zo tegen dat koppie aan, tommy onderuit..

hebben jullie ook wel eens van dit soort dingen?
Layla ik had het zahra billetjes verhaal even over het hoofd gelezen! Arm meisje!

Denk dat je inderdaad beter ff zo neutraal mogelijke doekjes kan gebruiken. Ik had laatst hele fijne van huggies...

Waterdoekjes, geen geurstof slechts water. Ze waren dik, en nat. Erg fijn!!

deze layla...misschien kan je ook het kdv een pakje geven voor zahra?

Oja, vergeet ik helemaal te zeggen! Tommy gaat per 16okt. 2halve dagen naar de creche!!! Eerst thuis slapen en eten, en dan om 13:00 naar de creche. We hebben laatst gekeken en het was er superleuk! Tommy vermaakte zich er meteen met alle autootjes en de kids. Ook hadden ze een mega grote afgeschermde stadstuin met bosjes, overdekte mega zandbak, en picknick tafels speelhuisjes etc.

Het zal tommy goed doen!
Oh Framboos zo herkenbaar. Ik ben ook erg onrustig van aard. Wil het altijd netjes hebben in huis, en zie altijd wel iets wat gedaan moet worden en niet kan wachten......frustrerend!

Ik wilde Luna laatst uit de kinderstoel halen. Onze stoel heeft zo,n blad wat je eraf moet schuiven. Op het moment dat ik het blad eraf schuif, ging zij staan en knalde tegen de punt van het blad aan! Ook stom maar goed hier gebeurt het dus ook!

Heb ook even wat foto's van Luna op hyves gezet! Wat staan er al veel leuke foto's op trouwens!
quote:fachat schreef op 26 september 2008 @ 21:05:

hij is leuk Framboos! (snap alleen niet hoe het ook gekleurd kan zijn, maar goed).Heb ook nog een leuke site gevonden:

http://www.craftygirls.nl/ met links naar allerlei sites met producten de zelfgemaakt zijn. Zitten zulke leuke dingen tussen (en heel origineel!!)

snapten wij ook al niet! Maar goed, we laten ons maar verrassen!

en ik zal die site eens bekijken!

We hebben morgen feest op het kdv / bso... ben benieuwd!feest voor jullie??
feest voor de kinderen en de ouders!

Die doekjes klinken trouwens goed framboos.

Ole zit ook onder de blauwe plekken van al dat vallen en stoten.
Bedankt voor de tip over die doekjes Framboos, mijn vriendin had het er ook al over. Ik heb wel eerder van die Huggies doekjes gehad maar vond ze niet zo fijn. Ik kreeg ze op 1 of andere manier nooit in 1 stuk uit het pak, ze waren nogal rafelig. Ik hou het maar op een vochtig washandje en daarna ga ik gewoon weer de vertrouwde Zwitsal gebruiken. Die 8 pakken Pampers doekjes ga ik wel voor haar zusje gebruiken (als die ertegen kan tenminste). Framboos, wat fijn dat Tommy 2 middagen naar de creche kan, kan hij fijn met andere kindjes spelen en heb jij ook wat meer tijd voor jezelf en Livia.

Herkenbaar trouwens hoor, dat soort ongelukken, ik ben ook wel onhandig soms, bijv. niet door hebben dat Zahra achter me staat en dan achteruit lopen zodat ze omvalt.

Leen, dat klinkt als een leuke dag met Luna! Wij eten wel eens patat als maaltijd, maar dan maak ik voor Zahra wat extra groente klaar (bijv. een blikje boontjes van Bonduelle) en dan komt het er op neer dat ze 3 frietjes eet en voor de rest alleen maar boontje, ze vindt frietjes niet bijzonder lekker ofzo. ze zijn vaak ook een beetje te hard om te kauwen. Ze heeft veel liever gebakken aardappeltjes ofzo. Ze is dol op pasta, maar dan het liefst met een witte saus. Ik had vanavond pasta met een kip/champignon room saus gemaakt. De kip en de champignons vist ze eruit en geeft ze aan mij (of gooit het op de grond), dus voor haar heb ik wat boontjes klaargemaakt en doe wat geraspte kaas erover en dan zit ze te smullen.
Framboos! Misschien een stomme vraag, maar hoe kan het dat R. slecht is in het geven van de fles?

Ik heb nog niet de termijn van Steijn en Hugo bereikt hoor! Eerlijk gezegd zie ik er als een berg tegenop...Net had ik een enorme huilbui, omdat ik me realiseerde dat ik bijna zo ver ben als bij Steijn en Huug (over een week zou ik worden opgenomen en twee weken lang in twijfel zitten) en het komt allemaal een beetje terug, zeg maar. (Stomme ik! Ik had nooit de psychische hulp af moeten slaan omdat ik dacht dat ik het zelf wel kon!) Het goede nieuws is aan de andere kant dat Ernie het goed doet en dat ik voor de 36 weken ga! Een weekje of twee meer mag ook, maar ik ga in ieder geval mijn best doen om de 36 te halen, het liefst nog met een natuurlijke geboorte als afsluiting. (of ben ik nu te veeleisend )

Layla, wat fijn dat de leidster het begreep!

Lievelust, 35 poffertjes? Heerlijk! Okee, de vanillevla toe begrijp ik niet helemaal, maar ik kan me helemaal inleven in de hoeveelheid poffertjes! (het tweede dat ik ga eten na de geboorte!)

Leen, kan je anders niet een dag ruilen op je werk? Het zou wel leuk zijn als je erbij was!

Ben toch iets minder wakker dan ik dacht! Ik ga een poging doen om weer te slapen.
Lievelust, had je al eerder krampen in je kuit? Ik werd er de laatste paar dagen voor de bevalling steeds wakker van. En melk heb ik nooit gelekt van tevoren, wel altijd goede borstvoeding, dus maak je geen zorgen!

Framboos, knuffel voor jou. Hoop dat je snel een goed ritme te pakken hebt met de kinderen. Ik kan je alvast vertellen dat de overgang van 2 naar 3 een stuk minder druk is dan die van 1 naar 2, dus als er laatst inderdaad een ongelukje is gebeurd hoef je je daar niet druk om te maken.

Spitsmuis, nog kunnen slapen? Succes met je weekend alleen terwijl A. aan het zuipen is. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om nu weer in dezelfde fase te zitten als tijdens je vorige zwangerschap. Ik vind het al emotioneel om terug te kijken op een gewone zwangerschapschap en bevalling. Deze keer haal je minstens 36 weken hoor!

Lara, veel plezier bij je moeder.

Verder ben ik het even kwijt. O ja, DN nog een jongen, leuk! Ik was heel blij toen mijn tweede een jongen bleek te zijn, en Lars en Morris zijn ook echt geweldig samen!

O ja, 18 en 25 kan ik niet. 25 oktober verhuizen we, de 7de krijgen we de sleutel, en in de tussentijd moet er een heleboel gebeuren dus... Weekje later kan wel, misschien zelfs in m'n nieuwe casa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven