Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Ooh klinkt wel druk maar ook heel leuk Plukkie! Wijnproeferij?Dat is voor jou minder natuurlijk. Rustig aan met je bekken, hoop dat het snel weer opknapt.

Onze goede vrienden/huisgenoten hebben op haar gepast. Uitstekend gegaan. Volgende week gaan we samen naar een feestje. Dit weekend gelukkig niet zoveel. Morgen een verjaardag en verder tot nu toe heerlijk vrij met zijn drietjes!
lekker dametje, doe rustig aan!

plukkie, klinkt als rustig ontspannen weekend, kijk je uit met je bekken?

vanochtend naar vlos geweest, alles was weer goed, bloeddruk 90 over 55, 63 kilo (dus totaal nu 6 aangekomen), en met het luisteren naar het hartje vond de baby het leuk om te laten horen dat ie al heel goed maat kan houden door precies om de seconde tegen het apparaat te trappen! was erg leuk, heeft in ieder geal het ritmegevoel van zijn vader. verder vond ze mijn rugklachten nog niet erg genoeg klinken, als ik er over drie weken nog last van heb zou ze weer eens verder kijken...

ga nu laatste spullen pakken voor weekend weg (had ik dat verteld? najah ga dus weekend weg met de jeugd van de kerk als leiding, ga proberen het rustig aan te doen)

doegies..

ben wel benieuwd trouwens hoe het met freddy is...
63 kilo?! (en dan in zwangere toestand) Zie je wel dat ik een dikke kont heb!

Vlinder, dat wordt vast een drummer!

Klinkt gezellig Plukkie. Pufles. Beetje tips en trucs uitwisselen ook zeker?
Whaah ik wou dat ik dat woog niet zwanger hihi, lekker toch hoef je je daar niet druk om te maken.

Ik heb echt helemaal niets te melden whahaha
@ Goed punt Vlinder, Freddy is hopelijk gewoon rustig aan het bijkomen. Veel plezier op je weekend!

Ik heb geen weegschaal, bevalt me prima

Vanavond best wel een aantal uur alleen met Ukje. Vriend is om half een weer thuis. Er heeft een vriend van me wel gekookt vanavond. Verder gaat het allemaal goed maar vind het toch spannend. Hebben moeders zonder lamme arm vast ook..en waarschijnlijk iets eerder. Nou ja, gelukkig zit er dus iets van verbetering in de arm, want ze wordt ook steeds beweeglijker. Ga proberen wat slaap te krijgen.

@ Aruba, wat gaat het hier toch de hele tijd over je dikke kont? Vergelijken? Zetten we foto's op het prive forum :-)
dametje lijkt me spannend maar ook wel fijn om alleen te zijn met je kindje.

hier wel een weegschaal in huis maar gebruik hem bijna niet nu.

Laatste keer vk was het 7 kilo erbij,m aar buik heeft wle een groeispurt gemaakt al heb ik het idee dat ik minder eet.

hier gister en vandaag last van schoonmaak/opruimwoiede. ben ik lekker bezig gaat stofzuiger 1 kapot dus op naar stofzuiger 2 (werkte al niet meer best) nou die kan ik ook afschrijven. net nu manlief de hele dag weg is met de auto. Wordt deze week nog even tijd vrij maken voor nieuwe stofzuiger. want er nu lopend 1 halen zie ik niet zitten. Heb na deze actie al behoorlijk last van rug/bekken maar alles opgeruimd geeft wle een goed gevoel.

vanmiddag komt vriendin langs lekker bijkletsen. Vanavond komen ouders en gaan we naar de feesten die hier vanavond zijn.

Allemaal een fijne dag
Hoi allemaal, zo na 2 weken heb ik mijn bevallingsverhaal op papier gezet, dit is de korte versie van een bevalling van 28 uur.

Zaterdag 13 september om half 10 ’s avonds braken mijn vliezen. Vanaf 12 uur werden de krampen in mijn buik en de pijn in mijn rug erger. Dat ging zo de hele nacht door, vooral de rugweeën waren heel heftig. Om 11 uur ’s ochtend werd het heel heftig en kwam de vk weer langs, helaas pas 1 cm ontsluiting. Afleiding zoeken, tv kijken, douchen, om 3 uur kwam de vk weer langs, ontsluiting was nog niet eens 2 cm en de weeën leken ook af te nemen. De kans dat onze baby geboren zou worden voor half 10 ‘s avonds werd steeds kleiner en 24 uur na het breken van de vliezen wordt het medisch ivm infectiegevaar. Grote teleurstelling in eerste instantie, omdat ik heel graag thuis wilde bevallen, maar dus toch naar het ziekenhuis. Daar is bij mij meteen een infuus aangebracht om de weeën en ontsluiting op te wekken en op koppie van baby werd een sensor geplakt om de hartslag in de gaten te houden. Toen werden de weeën echt steeds heftiger en werd het steeds moeilijker om ze op te vangen. Ik hing steeds in die zijsteunen bij het hoofdeinde en mijn man moest hard wrijven over mijn onderrug voor de rugweeën. Uiteindelijk mocht ik gaan persen, maar het laatste stuk wilde helaas niet en moest de gynaecoloog met de vacuumpomp eraan te pas komen. Die schoot nog een keer los en het lukte vervolgens niet in één perswee, dus na 3 heftige persweeën werd op 14 september om 23:08 uur onze zoon geboren en lag er een krijsend roze mannetje op mijn buik (3520 gram en 49 cm). Dat was wel vreselijk mooi en emotioneel. Alleen daarna wilde de placenta er niet uit en als dat langer dan een uur duurt dan gaan ze dat onder narcose doen. Uiteindelijk ben ik om half 1 ’s nachts naar de ok gegaan, ach dat kon er ook nog wel bij. Gelukkig maar een half uur onder narcose en een beetje geluk bij een ongeluk was dat ze toen meteen de knip die de gynaecoloog gemaakt had (wat je overigens echt niet voelt) mooi gehecht hebben. Om half 2 was ik weer terug op de verloskamer en daar zat mijn man met onze zoon in zijn armen en dat was wel even goed huilen zo voor het eerst met z’n 3-en. Na de bevalling en tijdens de narcose heb ik ook nog in totaal 2 liter bloed verloren, dus heb ik nu een conditie van nul en dat is eigenlijk waar ik het meest van moet bijkomen. Mijn ijzergehalte is erg laag (van 8 naar 5,1), maar het ziekenhuis wilde geen bloedtransfusie doen, gezien de mogelijke risico’s van vreemd bloed. Dinsdagochtend mocht ik naar huis, maar de eerste dagen kon ik echt helemaal niets. De trap op en af was eigenlijk al te veel, maar gelukkig een fijne kraamhulp gehad en mijn moeder is ook een paar dagen geweest. Met mij gaat het elke dag wat beter, gisteren en vandaag rustig met kinderwagen een rondje in de buurt gelopen. Zoon doet het echt heel goed, groeit goed en hij huilt alleen als hij honger heeft en soms bij darmkrampjes. Voor de rest slaapt hij of ligt hij in zijn bedje met grote ogen heel rustig wakker te zijn, dan kan ik ook even lekker met hem knuffelen. Borstvoeding komt ook gezien mijn conditie moeizaam op gang en ik heb ook last van kloofjes, maar nu met kolfen en bijvoeden gaat het redelijk goed, hoop dat ik morgen weer zelf kan voeden.

Sorry, het is toch nog een erg lang verhaal geworden......
Ik heb net terug gelezen vanaf mijn berichtje dat de weeën waren begonnen en kreeg tranen in mijn ogen van hoe jullie me aangemoedigd hebben. Voel me bijna schuldig dat ik niet eerder gereageerd heb, maar ik kon het echt niet. Heb ook zeker aan jullie gedacht, omdat ik omgekeerd ook vreselijk zou zitten wachten op nieuws, maar ik sleepte me alleen uit bed om naar de wc te gaan. De wereld was echt even heel klein, nu begint het allemaal wat groter te worden.

Bloem, heel kort privé gekeken, wat een klote nieuws voor jullie, dikke knuffel

Zusvansummer, ook knuffel, wat balen zeg, weer volgende ronde dus, positief blijven he?!

Ka, jij ook niet deze maand, knuffel!

Liubi, heerlijk dat je verlof hebt. Het komt steeds dichterbij he? Gezellig dat je ouders langskomen en dan kun je lekker het kamertje verder gaan inrichten. En teveel kleertjes? Hoef je alleen maar minder te wassen…… Las ook iets over een draaiboek en een bubbelbad, ik zou alles maar overboord gooien, je weet echt niet hoe het gaat lopen. En overigens als je vliezen al gebroken zijn, mag je helemaal niet meer in bad.

Plukkie, alles leuk en gezellig in jouw yogaklasje? En je bent lekker los gegaan bij de Prenatal, heerlijk!

Pluis, las iets over lijstjes en geheugenverlies. Dat had ik ook, overal lijstjes, die vind ik nog steeds hier in huis! En doe je voorzichtig met je bekken, die heb je nog hard nodig!

Vlinder, gefeliciteerd met de verkoop van je huis!! Bij jou gieren de hormonen ook door je lijf he? Gewoon lekker laten gebeuren, je man kan echt wel wat van je hebben.

Lady_bug, hoe voel je je? Ze laten je echt niet uit het ziekenhuis naar huis gaan als ze denken dat het niet goed is. Placenta goed, vruchtwater goed, dus allemaal positief. Begrijp dat je toch even bent geschrokken en ongerust bent, maar probeer rustig te blijven. Hoop voor je dat het snel gaat beginnen!

Dametje, wat hou jij je sterk zeg! En lekker even samen weg, maar kan me voorstellen dat je je meisje wel mist! En lijkt het nu iets beter te gaan met je arm?

Mibb, hoe gaat het met jou, je klinkt heerlijk positief in je berichtjes! Hoe gaat het nu verder met je contract enzo. Heb je waarschijnlijk helemaal geen zin in om je daarmee bezig te houden, maar ja, moet ook gebeuren.

Snok, gefeliciteerd met je goede echo, heerlijk he? En die verstoppingen zijn inderdaad vreselijk! Nog een tip: Colon Clean (bij reformwinkel te koop)

Summer, wat lekker dat je vriend weer thuis is.!. Nu kunnen jullie heerlijk samen genieten van de zwangerschap. En gefeliciteerd met je goede echo en dat je een meisje krijgt! Op de een of andere manier klopt dat ook helemaal bij jou, weet niet waarom.

Aruba, wat ben jij toch altijd positief in alles, heerlijk! En voor jou gaat het nu ook weer richting de spannende dagen en kan je weer gaan aftellen!

Pebbles, ben jij lekker aan het genieten van je 2 meiden?

Las dat een aantal van jullie bezig waren met die standaard uitzetlijsten. Tot nu toe heb ik bijna alles wel gebruikt wat erop staat. Hydrofiel luiers kun je er echt niet genoeg van hebben, zwerven ook door het hele huis. Spuugdoekjes zijn onzin, veel te klein, daar heb je dus die luiers voor. En volgens mij ook al door Dametje aangegeven…. kraamverbanden…. ze zijn groot, lelijk en oncharmant, maar wat heb je ze hard nodig!!!!!!!! Als jullie nog meer willen weten, vraag maar hoor! Wil niet, zoals Dametje ook zei, teveel ervaringen delen, het is ook leuk om alles zelf uit te vinden tenslotte.

Morgen ben ik voor het eerst een hele dag alleen met zoon, wel heftig hoor, ben erg benieuwd hoe dat gaat.

liefs

Freddy
Freddy fijn weer van je te horen, en tjee wat een bevallingsverhaal! Kan me voorstellen dat je dan even met hele andere dingen bezig bent dan het forum.

hopelijk is het nu alleen nog maar genieten van jullie kleine man.
Goeiemiddag!

Alle spullen zijn gearriveerd en de laatste dingen gekocht. Nu alleen nog maar relaxen. Morgen weer naar de gyn voor controle. Nu elke 2 weken.

@Freddy, jeutje, wat een verhaal!! Maar goed, een draaiboek willen ze hier perse hebben hoor. Het ziekenhuis dan. En...alweer een reden om framboosbladthee te drinken.....Heel veel plezier morgen met je mannetje!! (hoe heet ie eigenlijk? Ben benieuwd! Misschien kun je het prive zetten?)

@Lady bug, nog een week. Succes met de laatste loodjes!!!!
Freddy wat ben ik blij om weer wat van je te horen, begon me al ongerust te maken. Maar je hebt zo te lezen na een zware bevalling een heerlijke zoon gekregen, gefeliciteerd. Hoe heett ie? Zet je ook een fotootje prive?

Summer een meisje wat onwijs leuk en fijn voor je, had je dat zelf ook gedacht?

Liubi goed zo alles lekker in huis en nu inderdaad lekker relaxen en energie opbouwen voor je bevalling straks.

Waarvoor is framboosbladthee eigenlijk goed?
@Ka, om de baarmoedermond weker te maken waardoor de ontsluiting wat sneller gaat en om herstel en bloedingen na de bevalling sneller te laten verlopen. Onze vk heeft het zelf aangeraden.
freddy, we nemen het je niet kwalijk hoor (en zeker jniet na zo'n bevalling). fijn dat je nu weer wat van je hebt laten horen, do erustig aan, geniet van jullie mannetje! en ik ben natuurlijk ook niewsgierig naar de naam...

lady, de laatste week...

ka, hoe is het alweer een beetje optimistisch voor de komende maand? volgens mij dacht summer zelf dat ze een jongetje zou krijgen maar dacht haar vriend dan weer een meisje... weet niet meer precies...

liubi, lekker al je spulletjes in huis!

wie was er zo aan de schoonmaak? plukkie of pluis.. najah doe rustig aan... laat des noods je man maar even stofzuigen...

ik heb trouwens ook geen weegschaal in huis, weeg alleen bij de vlos.

weekendje was erg druk maar wel leuk, veel begrip van de andere leiding dat ik niet mee ging op nachtdropping en mijn slaap ging pakken, dus dat is gelukkig aardig gelukt. wel stevige boswandeling gemaakt gistermiddag en voel dat in mijn rug. al met al viel het lichamelijk mee en heb ik het naar mijn zin gehad (al ben ik ook wel weer blij thuis bij mijn man te zijn).

bloem hoe is het nu met jou? al wat meer de dingen voor jezelf op een rijtje kunnen zetten? nogmaals sterkte in deze moeilijke tijd...
Freddy wat goed om weer wat van je te lezen! Klinkt als een heftige bevalling zeg. En vooral de nasleep er nog van. Doe rustig aan hoor (als dat lukt, ik weet dat dat soms erg lastig gaat).

Liubi alle spulletjes in huis, lekker he. Nu idd lekker relaxen. Hebben jullie het kamertje dan nu ook al helemaal klaar?

Pluis is je schoonmaak woede inmiddels voorbij? Doe rustig aan met je bekken en rug hoor!

Plukkie ook rustig aan doen met je bekken!

Dametje goed te lezen dat het met je arm steeds wat beter gaat.

Vlinder ik wou idd ook dat ik 63 kilo woog in niet zwangere toestand zeg maar . Ik ben al lang blij dat de weegschaal normaal gesproken (als ik dus niet zwanger ben) onder de 70 blijft. Ik ben benieuwd hoeveel ik straks weeg. De ruim 30 kilo die ik bij dochter was aangekomen ben ik gelukkig wel allemaal kwijt geraakt, en zijn tot nu toe nog niet terug (gaat ook niet meer lukken).

Weegschaal heb ik wel, maar die heb ik verstopt (gna, gna).

Waarschijnlijk als je dit leest ben je weer terug van je weekend weg, hoe was het?

En Aruba jij een dikke kont???? Jij bent echt niet dik hoor.

Hier verder alles goed. Kleine meis voel ik gelukkig goed bewegen dat stelt wel erg gerust. Maar eigenlijk hoop ik dat kleine meis grote zus gaat nadoen en dat de bevalling dan vanacht begint, maar ja dat zal wel niet....

Het duurt nu in iedergeval niet lang meer, ben ik best blij om eigenlijk. Als het goed is weet ik morgen meer, dan weer controle.
Lady fijn dat je je meisje wel goed kan voelen, dat is vast geruststellend. En nu maar afwachten waneer het gaat beginnen, ben je er helemaal klaar voor?
lady hoop voor je dat het vannacht begint en je snel je meisje in je armen mag houden! Wel fijn dat ze er nog lekker op los trappelt. Veel succes morgen.

opruimwoede blijft hier maar wle met mate hoor! maar zie steeds weer iets wat ik dringend wil uitzoeken, opruimen of schoonmaken. Zelfs de klusjes die ik normaal toch echt uitstel wil ik nu doen. Zet daarbij pluisman ook gewoon aan het werk.

Die gaat morgen uit zijn werk ook even een nieuwe stofzuiger halen en mag hem daarna als eerste uittesten

luibi waar koop je die thee? had er nog nooit van gehoord maar ga het tegen die tijd maar drinken, je weet maar nooit!

Hoop ik was er in 5 uurtjes en mijn zus in 6..

zuslief deed er echter 30 uur open dus het zal wel niet erfelijk zijn.I
@ Freddy, fijn van je te horen, en wat een herkenning. Het medisch worden,, het laatste stukje wat niet gaat, knip, losschietende vacuumpomp, been there, done that, got the ''tshirt!

Maarre jij hebt dan ook nog een lange aanloop qua weeen en ook nog bloedverlies en placenta-gedonder. Pfff, wat een bevalling. Ik begrijp zo goed hoe klein je wereld dan even word en ben zelf ook een week de trap naar de woonkamer (die is boven bij ons) niet opgeweest. Fijn dat je een goede kraamhulp had, dat is dan zo belangrijk! Ik vind het ontzettend knap dat je helemaal bijgelezen bent en ook al aan iedereen iets terug hebt geschreven. Maar neem alsjeblieft rustig alle tijd om lekker op te knappen en van je mannetje te genieten.Ookal staan er allerlei vrienden en familie met warm hart te trappelen, neem echt even je tijd om goed op te knappen, bepaal je eigen tempo, dat mag! En wees vooral ontzettend trots op jezelf, zware bevalling maar je hebt het mooi wel gedaan!

(Ook hier kwam de borstvoeding moeilijk op gang en wij zijn eigenlijk iets te laat begonnen met kolven (vind ik achteraf), waardoor ze een paar dagen bijvoeding heeft gehad waar ze dan weer krampjes van kreeg. TIP; huur een mooi kolf!)
Freddy wat een verhaal.....maar gelukkig wel een heel gezond en mooi ventje voor terug gekregen...enn thx voor tip...heb nu zakjes poederachtig spul wat zou moeten helpen...maarruh ga nog steeds niet elke dag...

Goeiemorgen overigens dames....

Hier alles goed....vandaag weer wat misselijk maar tis allemaal wel aardig te doen...mag niet klagen Leuk weekend gehad dus nu weer 4 dagen er tegenaan op werk (niet echt zin in maar goed hahahah)
Nou, zet de tribunes maar alvast klaar zou ik zeggen! Nog minder dan een week voor Lady Bug!

*Doe mij maar chips en Jip-en-Jannekewijn*
Freddy wat fijn om van je te horen ik was ook erg benieuwd, maar gelukkig een gezonde zoon en kom jij er ook langzaamaan wel weer bovenop. Het is ook wel een verhaal zeg, kan me ook zo goed voorstellen dat je niet op het forum bent geweest. Hopleijk gaat hb gauw weer naar normaal toe.

Hhi we dachten allemaal dat summer een jongetje zou krijgen, zij zelf, wij hier en onze moeder. Behalve summerman en die had toch lekker gelijk. Nu kunnen we lekker kleertjes gaan sjoppen.

Lady hoop dat je idd gauw je kleintje in je armen mag houden en dat ze niet lang op zich laat wachten!!

O wie opruimwoede heeft, het is hier zo'n puinzooi en ik heb alles behalve opruim woede. Doe elke keer 1 ding en dan ben ik het weer helemaal zat.

Nou ff naar de sportschool en dan met mn moeder de stad in. Mijn weegschaal is tot recordhoogte gestegen en dat is niet helemaal de bedoeling dus moet aan de slag. Kan ook van goede invloed op mijn cyclus zijn om wat af te vallen dus...
Freddy pfff wat een heftige bevalling zeg. Kan me voorstellen dat je daar even van bij moet komen! Fijn om te horen dat het nu weer wat beter met je gaat en dat jullie lekker genieten van jullie knulletje. Ben ook wel benieuwd naar zijn naam...

Go Lady! Nog een kleine week... Hoe was de controle vandaag?

Zus helaas geen opruimwoede hier...sorry

Hier naar omstandigheden best een redelijk goed weekend gehad. Heb alle spullen die met zwanger worden te maken hadden (ovulatietesten, vitaminepillen etc.) maar even opgeborgen, want voorlopig heb ik die even niet nodig helaas. Ik weet nog niet of ik beter de "kop in 't zand techniek" of de "ga uit van het ergste, want dan kan het alleen maar meevallen techniek" moet gebruiken. Ik word nog een beetje heen en weer geslingerd tussen beiden: het ene moment denk ik 'wacht nou eerst maar af, misschien valt het allemaal mee' en het andere moment 'we kunnen geen kinderen krijgen van ons samen, leg je er maar bij neer'. Het wordt ook met de dag onwerkelijker, dan moet ik echt tegen mezelf zeggen dat het geen droom was...ik kan het me namelijk echt niet voorstellen: geen kleine mini-bloemmannetjes/vrouwtjes...ik wil het me ook echt niet voorstellen.
Liubi spannend he? Weer bijna tribunes op..dit keer voor lady....

Bloem wil je ff dikke knuffel geven...men wat moet dit moeilijk zijn en kan je geen advies geven wat beste "tactiek" is..ik hoop op een wondertje voor jullie.....
Ahh... Bloem, ik hoop ook zo op een wondertje voor jou!

Freddy! Wat fijn dat het nu goed met je gaat maar wat een drama bevalling zeg. Goed dat je de ruimte neemt om het van je af te schrijven en een plekje te geven.
Hee Aruba!!

Hows life?

Wat een verhaal he jongens van Riz....pfffff wel even heel hard slikken...
@Snok, ik heb de fout gemaakt de openingspost te lezen. Maar ik lees niet verder. Wil het niet horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven