Napraattopic deel 38

08-10-2015 17:17 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
wilde wijzigen en heb per ongeluk gequote

i- vergeten
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 18 oktober 2015 @ 11:27:

En wat betreft vrouwelijke charmes in de strijd gooien, daar ben ik niet goed in, soms doe ik het een beetje denk ik.

Had ooit een vriendin die dat heel goed kon, vooral met haar wimpers knipperen en dan het hulpeloze vrouwtje spelen. Man oh man, de mannen liepen werkelijk kwijlend achter haar aan om haar te "redden". Maar me zo gedragen als vrouw heeft me nooit echt aangesproken.

Oprah had ooit zon dame op bezoek die in drie seconden gehakt maakte van schattige vrouwtjes. "Stop being cute, be competent" die les heb ik heel goed opgeslagen. En, uiteraard, eigenwijs gedacht dat ik heus ook chute en competent tegelijk kon zijn. (Kan ik ook)

Er is weinig wat ik meer ontluisterender vind dan de aanblik van een vrouw die een 'schattige kleine hulpeloze meisjesact' doet die niet meer werkt maar gênant is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Enn schreef op 18 oktober 2015 @ 11:41:

[...]

Hoeveel wil je er? En waarom laat jij eigenlijk precies hetzelfde gedrag zien als MattO?

Heb jij voor jezelf bewijs nodig of bijvoorbeeld mijn woorden hierover wel waar zijn? Zoek dan zelf maar.

Waarom ik een tijdje terug heb gepost met ééndagsnicks, heb ik vlgs mij duidelijk genoeg proberen uit te leggen.

Ga ik ook nu niet nog eens doen, is klaar.

Ik weet niet of en hoeveel nicks Matt heeft gehad vóór hij zijn permaban kreeg. Of ik voor mezelf bewijs nodig heb? Ja, eigenlijk wel; ik discussieer er hier ook over mee, maar ken hem alleen van z'n ééndagsnicks. Dus zou wel eens wat van vóór die tijd willen weten.

Ik zie nu MattO staan; dan ga ik daar eens op zoeken bedankt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:GrimbleGrumble schreef op 18 oktober 2015 @ 10:17:

[...]

Dat is'ie "vergeten".

Sorry, maar ik begrijp niet dat mensen het zo opnemen voor hem. Hij maakt voortdurend nicks aan, waar je toch echt wat handelingen voor moet verrichten: Mailadres aanmaken, nick en profiel creeren. Dat getuigt ervan dat hij hier obsessief mee bezig is en dat vind ik creepy. Daarnaast vind ik zijn toon altijd wat gemaakt naief. Op echt relevante vragen geeft hij nooit antwoord, of geen duidelijk antwoord. En misschien lees ik er teveel in, maar ik vind het ook creepy dat hij redelijk vaak dingen zegt in de trant van "ik weet niet zoveel van jou", "ik weet niet waar forummers wonen", "ik heb nog nooit iemand van hier in het echt ontmoet" enzovoorts en soms ook een soort van half hengelt naar informatie. Ik maak daaruit op dat hij daar veel mee bezig is en dat past goed bij wat mrsSW schrijft.Helemaal eens: een rasechte creep. En ik voor mij heb die creep liever goed in het vizier onder een vaste nick vanaf zijn eigen IP-adres dan dat hij onder allerlei proxy's rondzwerft en zijn ding doet zonder dat hij ooit te achterhalen is als dat nodig mocht blijken.
quote:Morrigan- schreef op 18 oktober 2015 @ 11:32:

vwb je vrouwelijkheid inzetten; ik kan heel goed mijn eigen boontjes doppen, maar als ik met een lekke band sta dan vind ik het helemaal niet erg als een man aanbiedt mij te helpen omdat hij mij ziet klooien. ik weet alleen niet of dat iets te maken heeft met mijn vrouw-zijn of dat ik het gewoon aardig vind dat iemand mij uit de brand helpt. andersom zou ik iemand ook helpen als ik zie dat ik hulp kan bieden omdat die persoon in z'n eentje loopt te klooien.

Dit dus.

Vind galant gedrag van een man ook niet direct verdacht of vervelend of anti-feministisch. Maar net zo min vind ik dat ik als vrouw geen man kan helpen. Ik ga er alleen niet de zielige (of juist superstoere) vrouw voor uithangen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 oktober 2015 @ 11:47:

[...]

Het kan, zo kreeg ik een ban voor een citaat aus der reihe Derrick, dat was gestafd. De mod dacht: Duits, dat moeten we niet hebben en hops je hebt een ban. Gelukkig werd deze gerechtelijke dwaling ingezien.Jij dacht Harry.. Hier klappt etwas nicht...? ;)
quote:Nouschi schreef op 18 oktober 2015 @ 11:47:

[...]

MrsSW heeft het een paar weken geleden ook al verteld.

Oh vast, ik viel gisteren ergens in het gesprek.

Ik ben hier niet van alles op de hoogte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:simbalabimba schreef op 18 oktober 2015 @ 11:48:

[...]

Waarom ik een tijdje terug heb gepost met ééndagsnicks, heb ik vlgs mij duidelijk genoeg proberen uit te leggen.

Ik weet niet of en hoeveel nicks Matt heeft gehad vóór hij zijn permaban kreeg. Of ik voor mezelf bewijs nodig heb? Ja, eigenlijk wel; ik discussieer er hier ook over mee, maar ken hem alleen van z'n ééndagsnicks. Dus zou wel eens wat van vóór die tijd willen weten.

Opteer anders voor de baan van VF-Mod. misschien is hij wel geheel onterecht geperma-banned.

Alsjeblieft hoor.
quote:Corona67 schreef op 18 oktober 2015 @ 11:48:

[...]

Jij dacht Harry.. Hier klappt etwas nicht...? ;)stimmt
Misschien helpt een man(A) een andere man(B) minder gauw met sjouwen, omdat die man(A) weet dat die andere man(B) dan denkt: Denkt hij (A) dat ik (B) niet sterk genoeg ben?!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:Enn schreef op 18 oktober 2015 @ 11:50:

[...]

Opteer anders voor de baan van VF-Mod. misschien is hij wel geheel onterecht geperma-banned.

Alsjeblieft hoor. O nee ik zou veel te partijdig zijn.

quote:GrimbleGrumble schreef op 18 oktober 2015 @ 11:39:

[...]

En dat twee keer op één dag!

Wow.

Als je nu ook nog hetzelfde gaat eten...

quote:GrimbleGrumble schreef op 18 oktober 2015 @ 11:35:

En dan nog even over dat bans je aangenaaid kunnen worden: dat vind ik een rare gedachte, want jij bent nog altijd degene die verantwoordelijk is voor wat je gepost hebt en waar je dus een ban voor hebt gekregen. Ik begrijp wel wat er bedoeld wordt, hoor, en je hebt hier eersteklas zuigerTs rondlopen, maar je kunt dan ook even tot tien tellen, de persoon in kwestie negeren of een bepaald topic even mijden.Laten we zeggen dat er hier forummers rondlopen die dankbaar gebruik maken van de gewoonte van de mods om niet verder te lezen dan de gestafte post lang is
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 oktober 2015 @ 11:47:

[...]

Het kan, zo kreeg ik een ban voor een citaat aus der reihe Derrick, dat was gestafd. De mod dacht: Duits, dat moeten we niet hebben en hops je hebt een ban. Gelukkig werd deze gerechtelijke dwaling ingezien.Dat weet ik en dat was ook stom, maar wat ik bedoelde was bijvoorbeeld dat ik weet dat ForummerX bepaalde privé-informatie heeft van een andere forummer en dat ik dan voortdurend ga lopen zuigen en dingen schrijf als 'post het dan! Je weet het helemaal niet, je hebt die informatie niet! Bewijs het dan door het te posten! Je durft het gewoon niet'. Als die forummer het dan post is hij of zij daar nog steeds zelf verantwoordelijk voor. Of dat ik weet dat een forummer bepaalde racistische denkbeelden heeft en hem of haar net zo lang uitdaag tot hij of zij die post om vervolgens die post direct te staffen. Zelfde met bijvoorbeeld forummers met een kort lontje.
IMHO
quote:LittleRedRidingHood schreef op 18 oktober 2015 @ 11:52:

[...]

Wow.

Als je nu ook nog hetzelfde gaat eten...

Wij gaan Koreaans eten bij Koreaanse kennissen.
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 18 oktober 2015 @ 11:45:

[...]

Ik riep laatst tegen mijn studenten, die beweerden dat vrouwen emotioneler waren dan mannen, dat 4000 jaar patriarchaat zoveel onbenullige oorlogen had opgeleverd dat je dat nauwelijks vol kon houden. Want dat die oorlogen uiteindelijk allemaal ontstonden vanwege zielige leidertjes die bang waren dat hun pikkie kleiner was dan die van de andere zielige leidertjes, dus dat dat getuigde van behoorlijke emotionele labiliteit. En omdat er hier een behoorlijke machocultuur is, had ik vervolgens een lokaal met 25 hele geschokte gezichtjes voor me.Laten we hopen dat de impact blijvend is en dat je met die uitleg mannen hebt gekweekt die wel een egostootje kunnen velen.
Algemeen, niet specifiek op iemand van toepassing: Waar rook is is vuur.... of 't is zo'n elektrisch nephaardje, dat kan ook. Als je een boete krijgt voor mobiel bellen tijdens het rijden, zal je dat ook wel gedaan hebben; die agent kent ondertussen alle smoezen wel en die zal het best wel goed gezien hebben en als we de politie al niet meer kunnen vertrouwen, waar blijven we dan?

Douchen, koffie drinken, bed verschonen, familiebezoek, eten koken ( + wat extra voor oudste om mee te nemen).

quote:simbalabimba schreef op 18 oktober 2015 @ 11:51:

[...]

O nee ik zou veel te partijdig zijn.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 18 oktober 2015 @ 11:48:

[...]

Helemaal eens: een rasechte creep. En ik voor mij heb die creep liever goed in het vizier onder een vaste nick vanaf zijn eigen IP-adres dan dat hij onder allerlei proxy's rondzwerft en zijn ding doet zonder dat hij ooit te achterhalen is als dat nodig mocht blijken.Wat heb je daar voor verwachting van dan? Ik heb nou nog nooit gemerkt dat Viva actie ondernam voor zoiets als het IP-adres bekend was.
quote:GrimbleGrumble schreef op 18 oktober 2015 @ 11:54:

[...]

Dat weet ik en dat was ook stom, maar wat ik bedoelde was bijvoorbeeld dat ik weet dat ForummerX bepaalde privé-informatie heeft van een andere forummer en dat ik dan voortdurend ga lopen zuigen en dingen schrijf als 'post het dan! Je weet het helemaal niet, je hebt die informatie niet! Bewijs het dan door het te posten! Je durft het gewoon niet'. Als die forummer het dan post is hij of zij daar nog steeds zelf verantwoordelijk voor. Of dat ik weet dat een forummer bepaalde racistische denkbeelden heeft en hem of haar net zo lang uitdaag tot hij of zij die post om vervolgens die post direct te staffen. Zelfde met bijvoorbeeld forummers met een kort lontje.Het is natuurlijk altijd je eigen verantwoordelijkheid. Maar soms weten mensen ook wel echt precies op die knopjes te duwen die een bepaalde forummer over de grens laten gaan. En als die wetenschap dan heel doelbewust (en soms door meer mensen tegelijk) ingezet wordt dan is het wel erg lastig om je in te houden. En dat gebeurt hier ook, dat doelbewuste uitlokken. Heb ik zelf ook wel eens gedaan.
Eens en de kunst is dus om je niet te laten triggeren en uitdagen.

Het is en blijft mijn forumgedrag.
quote:simbalabimba schreef op 18 oktober 2015 @ 11:48:

[...]

Zou je elke ééndagshaantjes die je kunt vinden en elk flintertje bewijs voor mijn plezier in het complottooic over Marianne V willen zetten? Ik kan niet wachten tot dat topic genoeg berichten heeft om van de radar te verdwijnen.

Ik heb daar ooit iets geschreven en heb daar zo veel spijt van.

Elke keer dat ik het weer actief zie ervaar ik het als spugen op het graf.

Daar mag jij anders over denken hoor, maar dit leek me een mooie win-win kans
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:GrimbleGrumble schreef op 18 oktober 2015 @ 11:55:

[...]

Wij gaan Koreaans eten bij Koreaanse kennissen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 18 oktober 2015 @ 11:58:

[...]

Het is natuurlijk altijd je eigen verantwoordelijkheid. Maar soms weten mensen ook wel echt precies op die knopjes te duwen die een bepaalde forummer over de grens laten gaan. En als die wetenschap dan heel doelbewust (en soms door meer mensen tegelijk) ingezet wordt dan is het wel erg lastig om je in te houden. En dat gebeurt hier ook, dat doelbewuste uitlokken. Heb ik zelf ook wel eens gedaan.Ik ook. Niet zo kwaadaardig als sommige anderen (hoop ik), maar ik merk dat ik heel soms de neiging heb om een specifieke forummer te gaan jennen. Vooral 's ochtends voor mijn eerste kopje thee.
IMHO
quote:Frizz schreef op 18 oktober 2015 @ 11:57:

[...]

Wat heb je daar voor verwachting van dan? Ik heb nou nog nooit gemerkt dat Viva actie ondernam voor zoiets als het IP-adres bekend was.Het gaat niet om mijn verwachtingen, die zijn wat het VF betreft inderdaad niet al te hooggespannen . Het gaat om de mogelijkheid. En het VF is niet de enige die aangifte kan doen he, dat kunnen forummers ook. En dan is het wel handig als er in ieder geval ergens een IP-adres beschikbaar is, al zal het VF daar inderdaad niet geheel spontaan mee over de brug komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven