Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Jennifer1972 schreef op 20 oktober 2015 @ 09:16:

"Echt niet allemaal neanderthalers"???

Plus, ze zeggen dus met andere woorden: laat die neanderthalers maar tussen het gewone volk zitten, daar passen ze wel...

Het ware gezicht van de NRC eliteKun je nagaan hoe er op ons, klootjesvolk wordt neergekeken. Schande is het.
Ja maar hoho! het is maar één bewoner die zo praat he , niet zo generaliseren heur.

Tja, heren van stand kunnen dus zonder blikken of blozen hetzelfde zeggen en willen en er niet voor uitgescholden worden blijkbaar...
quote:rosemetijs schreef op 20 oktober 2015 @ 09:04:

En dan hebben we nog de elite

[afbeelding]

Gisteren kopte de voorpagina van de grootste krant van Nederland dat er dankzij de VVD geen azc in de wijk van de premier komt. En aan het bovenstaande stukkie te lezen (hier de rechterhelft van het kadertje) zijn de NRC lezende buurtjes van de baas van het land het daar vol-strekt mee eens.

OMG, wat een rotopmerking ! "Het zijn niet allemaal neanderthalers. Er zijn best hoog opgeleiden tussen".

Met andere woorden: niet-hoog opgeleiden zijn wél neanderthalers? Hoe dúrft hij?
Rechts wint terrein in Europa

Pim Kakebeeke

Ramses Reijerman

Gisteren, 12:17

Update: gisteren, 13:33

De winst van de nationaal-conservatieve Zwitserse Volkspartij (SVP) bij de parlementsverkiezingen van zondag kan een voorbode zijn van verrechtsing in Europa. De partij won vooral stemmen door haar kritische standpunt over immigratie en de opvang van asielzoekers.

In 2011 was de SVP al de grootste partij van het land met 27% van de stemmen, maar dit weekend verstevigde het zijn positie met bijna 30% van alle stemmen. Niet eerder haalde in Zwitserland een enkele partij zo’n goede prestatie.

Goed voor 37 zetels

De asieldiscussie heeft ook in Nederland invloed op het stemgedrag. Geert Wilders blijft met zijn rechtse partij PVV aan populariteit winnen. Volgens een peiling van Maurice de Hond van afgelopen zondag zou Wilders' partij goed zijn voor 37 zetels: dat is een nog niet eerder vertoonde prestatie voor de PVV. De VVD, nu met 41 zetels in de Tweede Kamer, zou terugvallen naar 19 zetels.

Griekse uitzondering

In meerdere Europese landen vormen rechtse partijen de grootste partij. Opvallend is Griekenland, waar het linkse Syriza de meeste stemmen won bij de laatste verkiezingen in september dit jaar. De Griekse regering is bezig hervormingen door te voeren om de economie aan te jagen.

Bron: FD

Dat is geen goed nieuws, want het leven draait natuurlijk niet alleen om vluchtelingen.
Het is het klootjesvolk dat de regering kiest, dus dan moet er ook niet gezeurd worden als er niet geluisterd wordt.
quote:Cateautje schreef op 20 oktober 2015 @ 10:35:

Rechts wint terrein in Europa

Pim Kakebeeke

Ramses Reijerman

Gisteren, 12:17

Update: gisteren, 13:33

De winst van de nationaal-conservatieve Zwitserse Volkspartij (SVP) bij de parlementsverkiezingen van zondag kan een voorbode zijn van verrechtsing in Europa. De partij won vooral stemmen door haar kritische standpunt over immigratie en de opvang van asielzoekers.

[afbeelding]

Dat is geen goed nieuws, want het leven draait natuurlijk niet alleen om vluchtelingen.Rechts heeft natuurlijk wel meer in het partijprogramma staan dan migranten toelaten of eigelijk niet toelaten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ja, rechts heeft inderdaad meer in het partijprogramma staan, maar dat is niet waar de mensen voor op ze kiezen. Het gaat ze alleen om de vluchtelingen, net zoals in Nederland mensen op Geert stemmen vanwege allochtonen en vluchtelingen. Ik kan me zelfs voorstellen dat veel mensen die partijprogramma's niet eens kennen.
He wat een aanwinst is het toch....

Die Welt: Viele Einrichtungen leiden unter zunehmender Gewalt, es gibt immer öfter Polizeigroßeinsätze. Gilt das auch für das Aufnahmelager Lebach?

Bouillon: Bei uns war bisher, bis auf zwei, drei kleine Ausnahmen, alles ruhig. Es gibt schon mal Konflikte, wenn wir Leuten mitteilen, dass sie in ein anderes Lager wechseln müssen und sie nicht wollen. Die schreien und schlagen mit dem Kopf an die Sicherheitsscheibe, machen den Stinkefinger, drohen mit Mord, schreien, werfen sich auf den Boden.

Die Welt: Wie erklären Sie sich das?

Bouillon: Wer nur herumsitzt, wird aggressiv. Gut wäre auch, wenn die Leute arbeiten dürften, im Wald oder in unseren verlotterten Parks wäre genug zu tun. Aber einfach ist das alles trotzdem nicht. Wir versuchen, die Leute mit der Lagerreinigung zu beschäftigen, aber das funktioniert nicht. Viele haben einfach eine andere Lebensweise. Die Essensreste werden oft einfach aus dem Fenster geworfen.

Jeden Tag gibt es eine Komplettreinigung von eigenem Personal, aber nach zwei Stunden sieht alles wieder so aus wie vorher. Wir versuchen, mit Flugblättern zu erziehen. Aber weil ja alle drei, vier Wochen andere Menschen da sind, geht das immer wieder von vorn los.

Die Welt: Vor Kurzem kam heraus, dass Bewohner im Lebacher Flüchtlingsheim Hunderte von Zalando-Bestellungen nicht bezahlt haben.

Bouillon: Wenn Leute unehrlich sind, ärgert mich das. Es gibt auch Ladenbesitzer in Lebach, die überlegen zu schließen, weil die Diebstahlrate zu hoch ist. Wir werden auch Bundeswehrärzte für die Gesundheitschecks brauchen. Private Ärzte trauen sich manchmal nicht mehr, jemanden für die Abschiebung reisefähig zu schreiben. Denn dann kann es passieren, dass der ganze Clan vor der Tür steht und meckert.

Die Welt: Was bekommen Sie über kulturell bedingte Konflikte mit

Bouillon: Das kommt natürlich auch vor. Da werden in Warteschlangen Leute weggeschubst, nach dem Motto: Ich Mann, du Frau. Bei der Essensausgabe weigern sich manche, Essen aus der Hand einer Frau anzunehmen, weil die unrein ist.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:bungaa schreef op 19 oktober 2015 @ 16:02:

[...]Ik hoorde laatst SGP fractievoorzitter, Kees vd Staaij antwoorden op de vraag om iets positiefs te noemen in deze asielzoekersdrama: "Er komen er steeds meer naar de kerk."
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 oktober 2015 @ 08:14:

Voor degenen die nog twijfelen of de welkom-speech van Merkel aanzuigend werkt: de VN heeft bekend gemaakt dat er, anders dan in andere jaren, in oktober geen omslagpunt is gekomen in het aantal vluchtelingen dat richting Europa komt.

Hoeveel MERKEL kan een land verdragen

Het probleem zit nog steeds bij Duitsland

Dat land durft niet door te pakken, je zal een keer moeten zeggen, stop en niet meer verder.

En inderdaad dan heb je tenten vol met mensen in Kroatië, Slovenië, Servië, Macedonië en Griekenland en dat worden ongemakkelijke toestanden met cameraploegen die avond aan avond migrantenleed uitzenden, onze staatomroep de NOS voorop.

Die ongemakkelijke toestanden zijn nodig om duidelijk te maken aan 2.2 miljoen migranten in Turkije dat ze niet op pad moeten gaan.

Het alternatief is in tenten in Duitsland en Oostenrijk

Maar let op, de EU durft zo’n radicale stap niet aan, nog niet, eerst zal de situatie in Duitsland zo moeten ontsporen dat Frau Merkel opstapt en er een regering komt die wel met gezond verstand regeert en orde op zaken stelt (indien mogelijk)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
http://www.telegraaf.nl/f ... filmpje_Lubach_hit__.html

Misschien nemen de vluchtelingen dit satirische filmpje wel serieus:

http://www.telegraaf.nl/f ... filmpje_Lubach_hit__.html
quote:amarna schreef op 20 oktober 2015 @ 10:27:

[...]

OMG, wat een rotopmerking ! "Het zijn niet allemaal neanderthalers. Er zijn best hoog opgeleiden tussen".

Met andere woorden: niet-hoog opgeleiden zijn wél neanderthalers? Hoe dúrft hij?

Nou de elite vindt natuurlijk wel dat die arme sloebers opgevangen moeten worden maar NIMBY natuurlijk..

Stel je voor zeg dat die sloebers allemaal bij ons door de wijk gaan wandelen..

Dat moeten we toch niet willen,het idee alleen al..
quote:hollebollegijs schreef op 20 oktober 2015 @ 11:26:

[...]

Hoeveel MERKEL kan een land verdragen

Het probleem zit nog steeds bij Duitsland

Dat land durft niet door te pakken, je zal een keer moeten zeggen, stop en niet meer verder.

En inderdaad dan heb je tenten vol met mensen in Kroatië, Slovenië, Servië, Macedonië en Griekenland en dat worden ongemakkelijke toestanden met cameraploegen die avond aan avond migrantenleed uitzenden, onze staatomroep de NOS voorop.

Die ongemakkelijke toestanden zijn nodig om duidelijk te maken aan 2.2 miljoen migranten in Turkije dat ze niet op pad moeten gaan.

Het alternatief is in tenten in Duitsland en Oostenrijk

Maar let op, de EU durft zo’n radicale stap niet aan, nog niet, eerst zal de situatie in Duitsland zo moeten ontsporen dat Frau Merkel opstapt en er een regering komt die wel met gezond verstand regeert en orde op zaken stelt (indien mogelijk)Het leed dat Frau mutti Merkel heet..
quote:amarna schreef op 20 oktober 2015 @ 10:27:

[...]

Wat een minderwaardigheidscomplex spreekt hieruit.

Ik heb nog geen reactie gezien van 'de hoge heren en dames die geen asielzoekers in hun villawijken of grachtengordels" zouden willen, dat die het zo naar vinden om zo gezien te worden.

Kan jou het schelen dat er neanderthalers tussen de lager opgeleiden lopen. Je hebt ook hoger opgeleiden die neanderthalers lijken toch.

En naar mijn idee spreekt er bij schreeuwerds van beide kanten weinig algemene ontwikkeling en beschaving uit hun geschreeuw. We houden er toch zo van om dingen te benoemen?

Veel ontwikkeling zie ik niet bij de extreem anti asielzoekers hoor, dat geschreeuw op die inspraakavonden komt ook wat neandertaler achtig over.

Dat geschutter van de gezagsdragers op het moment ook.

Nimby speelt van beide kanten even fel. Zogenaamde voorstanders (onze eigen premier bijv) heeft schijnbaar op facebook lacherig gezegd dat bij hem in de buurt er geen centrum komt.

Terwijl het zijn eigen beleid is.
Een heuse Duitsland obsessie. Het valt allemaal wel mee dus hier in dit koude kikkerlandje. Op de paar duizend klagen een stuk of twintig vluchtelingen over poep aan de muur, maar voor de rest verloopt het allemaal redelijk soepel.

Waar een klein land allemaal groot in kan zijn.
quote:vruchtgebruik schreef op 20 oktober 2015 @ 12:22:

[...]

Wat een minderwaardigheidscomplex spreekt hieruit.

Ik heb nog geen reactie gezien van 'de hoge heren en dames die geen asielzoekers in hun villawijken of grachtengordels" zouden willen.

Logisch toch dat ze geen AZC in de wijk willen, wie wil dat nu wel?

Buiten wat Apeldoornse malloten met hun “welkomslied” zit niemand op te wachten op deze invasie want daar hebben we het inmiddels wel over.

Dijkhoff had het er gisteren in Pauw nog over, de Albanezen die hier komen overwinteren.
quote:Cateautje schreef op 20 oktober 2015 @ 12:25:

Een heuse Duitsland obsessie. Het valt allemaal wel mee dus hier in dit koude kikkerlandje. Op de paar duizend klagen een stuk of twintig vluchtelingen over poep aan de muur, maar voor de rest verloopt het allemaal redelijk soepel.

Waar een klein land allemaal groot in kan zijn.

Jij vindt dat het hier soepel loopt? Terwijl asielzoekers iedere paar dagen van noodopvang naar noodopvang worden gesleept en daar al tegen beginnen te protesteren? Terwijl die situatie, gezien de brief van Dijkhoff, gemakkelijk een half jaar kan duren? En er na een half jaar ping-pong tussen locaties waarschijnlijk nog geen plek is in een regulier azc, omdat daar 13.000 statushouders de boel verstoppen? Terwijl er in iedere provincie een Heumensoord moet komen, wat volgens bepaalde mensen ongeschikt is om mensen langdurig op te vangen?

Ik zou het niet willen aanduiden als 'het loopt soepel'. Het is alle hens aan dek en asielzoekers worden rondgezeuld als postpakketjes omdat we van gekkigheid niet weten waar we ermee heen moeten. En ze blijven maar komen. Vorige week weer 2300 mensen. Dat is bijna 10.000 per maand.
En ondertussen wordt Griekenland nog steeds overspoelt,bijna 30.000 in 5 dagen tijd.

Welkom welkom wir schaffen das..

Nog steeds komen er vanuit Turkije duizenden vluchtelingen over zee naar de Griekse eilanden. Het aantal neemt eerder toe dan af. De afgelopen vijf dagen waren het er bijna 30.000. Het was de afgelopen dagen nog erg mooi weer en de zee was rustig. De komende dagen wordt het weer slechter.

http://nos.nl/artikel/2064084-stroom-vl ... t-aan.html
quote:Cameron10 schreef op 20 oktober 2015 @ 11:07:

He wat een aanwinst is het toch....

Die Welt: Viele Einrichtungen leiden unter zunehmender Gewalt, es gibt immer öfter Polizeigroßeinsätze. Gilt das auch für das Aufnahmelager Lebach?

Bouillon: Bei uns war bisher, bis auf zwei, drei kleine Ausnahmen, alles ruhig. Es gibt schon mal Konflikte, wenn wir Leuten mitteilen, dass sie in ein anderes Lager wechseln müssen und sie nicht wollen. Die schreien und schlagen mit dem Kopf an die Sicherheitsscheibe, machen den Stinkefinger, drohen mit Mord, schreien, werfen sich auf den Boden.

Die Welt: Wie erklären Sie sich das?

Bouillon: Wer nur herumsitzt, wird aggressiv. Gut wäre auch, wenn die Leute arbeiten dürften, im Wald oder in unseren verlotterten Parks wäre genug zu tun. Aber einfach ist das alles trotzdem nicht. Wir versuchen, die Leute mit der Lagerreinigung zu beschäftigen, aber das funktioniert nicht. Viele haben einfach eine andere Lebensweise. Die Essensreste werden oft einfach aus dem Fenster geworfen.

Jeden Tag gibt es eine Komplettreinigung von eigenem Personal, aber nach zwei Stunden sieht alles wieder so aus wie vorher. Wir versuchen, mit Flugblättern zu erziehen. Aber weil ja alle drei, vier Wochen andere Menschen da sind, geht das immer wieder von vorn los.

Die Welt: Vor Kurzem kam heraus, dass Bewohner im Lebacher Flüchtlingsheim Hunderte von Zalando-Bestellungen nicht bezahlt haben.

Bouillon: Wenn Leute unehrlich sind, ärgert mich das. Es gibt auch Ladenbesitzer in Lebach, die überlegen zu schließen, weil die Diebstahlrate zu hoch ist. Wir werden auch Bundeswehrärzte für die Gesundheitschecks brauchen. Private Ärzte trauen sich manchmal nicht mehr, jemanden für die Abschiebung reisefähig zu schreiben. Denn dann kann es passieren, dass der ganze Clan vor der Tür steht und meckert.

Die Welt: Was bekommen Sie über kulturell bedingte Konflikte mit

Bouillon: Das kommt natürlich auch vor. Da werden in Warteschlangen Leute weggeschubst, nach dem Motto: Ich Mann, du Frau. Bei der Essensausgabe weigern sich manche, Essen aus der Hand einer Frau anzunehmen, weil die unrein ist.

Ik heb dit met verbijstering zitten lezen

Ongelofelijk wat de Duitsers in huis gehaald hebben.
quote:hollebollegijs schreef op 20 oktober 2015 @ 13:10:

[...]

Logisch toch dat ze geen AZC in de wijk willen, wie wil dat nu wel?

Buiten wat Apeldoornse malloten met hun “welkomslied” zit niemand op te wachten op deze invasie want daar hebben we het inmiddels wel over.

Dijkhoff had het er gisteren in Pauw nog over, de Albanezen die hier komen overwinteren.Je quote niet compleet en daarmee trek je mijn post uit de context.
quote:rosemetijs schreef op 20 oktober 2015 @ 13:23:

En ondertussen wordt Griekenland nog steeds overspoelt,bijna 30.000 in 5 dagen tijd.

Welkom welkom wir schaffen das..

Nog steeds komen er vanuit Turkije duizenden vluchtelingen over zee naar de Griekse eilanden. Het aantal neemt eerder toe dan af. De afgelopen vijf dagen waren het er bijna 30.000. Het was de afgelopen dagen nog erg mooi weer en de zee was rustig. De komende dagen wordt het weer slechter.

http://nos.nl/artikel/2064084-stroom-vl ... t-aan.html

Gelukkig is het Chefsache dus komt alles goed

Frau Merkel schaft das.
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 oktober 2015 @ 13:20:

[...]

Jij vindt dat het hier soepel loopt? Terwijl asielzoekers iedere paar dagen van noodopvang naar noodopvang worden gesleept en daar al tegen beginnen te protesteren? Terwijl die situatie, gezien de brief van Dijkhoff, gemakkelijk een half jaar kan duren? En er na een half jaar ping-pong tussen locaties waarschijnlijk nog geen plek is in een regulier azc, omdat daar 13.000 statushouders de boel verstoppen? Terwijl er in iedere provincie een Heumensoord moet komen, wat volgens bepaalde mensen ongeschikt is om mensen langdurig op te vangen?

Ik zou het niet willen aanduiden als 'het loopt soepel'. Het is alle hens aan dek en asielzoekers worden rondgezeuld als postpakketjes omdat we van gekkigheid niet weten waar we ermee heen moeten. En ze blijven maar komen. Vorige week weer 2300 mensen. Dat is bijna 10.000 per maand.

Daar is op dit topic helemaal niets van te merken. Dit is verworden tot een merkelbashtopic en gaat in feite nergens meer over. Dat wilde ik met mijn post even aangeven.

Dat het niet gemakkelijk is om in ons kleine land zoveel mensen op te vangen in een heel korte tijd, dat staat vast en er wordt door heel veel mensen keihard aan gewerkt om alles in goede banen te leiden. Ze doen wat ze kunnen en onder deze omstandigheden vind ik dat het inderdaad relatief soepel verloopt allemaal. Voorlopig slapen hier geen mensen op straat en daar valt iets voor te zeggen, onder diezelfde omstandigheden.
Bron NU.nl van 20 oktober 2015

"Zes asielzoekers van De Koepel hebben de nacht van zondag op maandag op straat geslapen. De vluchtelingen waren niet tevreden met de slaapplekken die hen waren toegewezen door het asielzoekerscentrum.

De zes mensen lagen maandagochtend voor de ingang van De Koepel te slapen onder dekens. "Ik dacht eerst dat het een carnvalsgrap was, maar toen zag ik al die koffers", vertelt een ooggetuige.

Volgens woordvoerder Robert Ploeg van het asielzoekerscentrum waren de zes ontevreden over hun slaapplek. "Het waren zes alleenstaande mensen die zondagmiddag zijn aangekomen in Breda. Ze wilde perse bij elkaar slapen, maar dat kon niet." De zes waren een paar weken eerder aangekomen in Nederland en in eerste instantie opgevangen in Ter Apel.

De koude nacht heeft de asielzoekers inmiddels van gedachten doen veranderen. Ze zijn alsnog akkoord gegaan met de toegewezen slaapplekken in De Koepel. "Bij ons is het vrij simpel, je krijgt een plek en daar moet je het mee doen", zo redeneert Ploeg."

Deze 6 sliepen wel op straat, zij het uit eigen verkiezing.
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 oktober 2015 @ 14:09:

Bron NU.nl van 20 oktober 2015

"Zes asielzoekers van De Koepel hebben de nacht van zondag op maandag op straat geslapen. De vluchtelingen waren niet tevreden met de slaapplekken die hen waren toegewezen door het asielzoekerscentrum.

De zes mensen lagen maandagochtend voor de ingang van De Koepel te slapen onder dekens. "Ik dacht eerst dat het een carnvalsgrap was, maar toen zag ik al die koffers", vertelt een ooggetuige.

Volgens woordvoerder Robert Ploeg van het asielzoekerscentrum waren de zes ontevreden over hun slaapplek. "Het waren zes alleenstaande mensen die zondagmiddag zijn aangekomen in Breda. Ze wilde perse bij elkaar slapen, maar dat kon niet." De zes waren een paar weken eerder aangekomen in Nederland en in eerste instantie opgevangen in Ter Apel.

De koude nacht heeft de asielzoekers inmiddels van gedachten doen veranderen. Ze zijn alsnog akkoord gegaan met de toegewezen slaapplekken in De Koepel. "Bij ons is het vrij simpel, je krijgt een plek en daar moet je het mee doen", zo redeneert Ploeg."

Deze 6 sliepen wel op straat, zij het uit eigen verkiezing.En zo is het! Als ze in het Hilton willen verblijven, dan trekken ze maar hun knip.
Ik zag net dat het ouder nieuws is. Sorry daarvoor. Het is niet bedoeld als stemmingmakerij.

Maar ik ben het met je eens dat opvang geen hotel is waar je zelf je reisgezelschap kunt indelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven