Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 10:42:

[...]

Sorry maar hoezo haatzaaierij?

Ik vind het heel duidelijk wel met elkaar te maken, integratie en geloof. Dat maken de links van Pientje heel duidelijk.

Integratie en geloof hebben wel met elkaar te maken maar het heeft op zich weinig met de vluchtelingstroom te maken. Misschien wel met de oorzaak ervan, de oorlog. Maar niet met de problemen in Nederland (hoe vangen we al die mensen zo goed mogelijk op). Veel vluchtelingen uit Afrika zijn geen moslim. Toch worden die ook niet met open armen ontvangen. Het gaat dus niet om het geloof op zich dat het probleem is.

Waar pientje nu mee bezig is is om via negativiteit over moslims en de islam de vluchtelingen in een kwaad daglicht te stellen. Ik kan me voorstellen dat je dat kunt zien als haatzaaien.
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 10:53:

[...]

Omdat het totaal niets bijdraagt en geen enkele oplossing bied voor welk probleem dan ook. Het enige wat Pientje hiermee wil bereiken is negativiteit verspreiden. Door dit draadje en andere draadjes heen is zij constant bezig de moslims negatief naar voren te brengen. En echt dat heeft alles te maken met haar persoonlijke haat naar de moslims en de Islam toe en helemaal niets met het algemeen belang.Ik heb helemaal geen persoonlijke haat naar moslims, hoe haal je het in je hoofd om dat hier te beweren. Er zijn nu eenmaal veel problemen in Nederland die veroorzaakt worden doordat mensen met een andere religie moeilijk integreren en er totaal andere normen en waarden op na houden dan in onze westerse samenleving gebruikelijk zijn. Dat jij dat als moslima niet wilt inzien, is jouw probleem, maar beschuldig mij niet van haat als jij je kop in het zand blijft steken.
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 10:33:

[...]

Wel apart dat je de gedachtengoed van veel moslims denkt te kennen. Vertel met hoeveel ben je er momenteel in gesprek. Ik zie je namelijk niets anders doen dan de moslims zwart maken. Je vindt het vooral slecht voor jezelf. En islamitische Turken gaan prima om met islamitische Marokkanen. Net zoals islamitische Iritreaanen goed met Oezbeekse moslims omgaan. En Nederlandse bekeerlingen goed met Surinaamse bekeerlingen. De banden zijn echt en ook hecht.

Nou fijn... Laat ze dan ook even goed integreren hier in NEderland met de blanken en christelijken en joden.

Moslims zelf maken het ervan dat er zoveel verschillen zijn en moslims zelf hebben veel aan te merken op de kaaskoppen.
quote:Pientjexxxx schreef op 22 oktober 2015 @ 10:59:

[...]

Ik heb helemaal geen persoonlijke haat naar moslims, hoe haal je het in je hoofd om dat hier te beweren. Er zijn nu eenmaal veel problemen in Nederland die veroorzaakt worden doordat mensen met een andere religie moeilijk integreren en er totaal andere normen en waarden op na houden dan in onze westerse samenleving gebruikelijk zijn. Dat jij dat als moslima niet wilt inzien, is jouw probleem, maar beschuldig mij niet van haat als jij je kop in het zand blijft steken.Sorry maar mag ik hier even heel hard om lachen? Hou toch op joh je bent zo doorzichtig als wat.
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 11:00:

[...]

Nou fijn... Laat ze dan ook even goed integreren hier in NEderland met de blanken en christelijken en joden.

Moslims zelf maken het ervan dat er zoveel verschillen zijn en moslims zelf hebben veel aan te merken op de kaaskoppen.Ik weet niet hoeveel moslims jij kent maar ik ken er heel wat. En raad eens, die zijn allemaal stuk voor stuk goed geïntegreerd en hebben het in het dagelijks leven te druk om zich bezig te houden met onzinnige zaken.
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 10:57:

[...]

Integratie en geloof hebben wel met elkaar te maken maar het heeft op zich weinig met de vluchtelingstroom te maken. Misschien wel met de oorzaak ervan, de oorlog. Maar niet met de problemen in Nederland (hoe vangen we al die mensen zo goed mogelijk op). Veel vluchtelingen uit Afrika zijn geen moslim. Toch worden die ook niet met open armen ontvangen. Het gaat dus niet om het geloof op zich dat het probleem is.

Waar pientje nu mee bezig is is om via negativiteit over moslims en de islam de vluchtelingen in een kwaad daglicht te stellen. Ik kan me voorstellen dat je dat kunt zien als haatzaaien.

Pientje is daar helemaal niet mee bezig.

En natuurlijk heeft de massale vluchtelingenstroom er mee te maken.

Als je denkt dat het met de Nieuwe Nederlanders heel anders zou gaan, dan heb je het gewoon mis.

Zo irritant om gelijk als haatzaaier weg gezet te worden. Dat is pas echt haatzaaien. Als je er anders over denkt, mag dat gewoon uitgelegd worden.

Daar is een discussie voor.

[...]

Waar pientje nu mee bezig is is om via negativiteit over moslims en de islam de vluchtelingen in een kwaad daglicht te stellen. Ik kan me voorstellen dat je dat kunt zien als haatzaaien.Veel vluchtelingen uit Afrika zijn juist wel moslim, kijk maar naar bijvoorbeeld de Somaliërs. Je ziet nu al in asielzoekerscentra dat moslims hun geloofsregels opleggen aan andere bewoners. Christenen worden bedreigd in centra en worden overgeplaatst. Dat bedreigen gebeurt ook door Syriërs. Ik vind het schandalig dat als je vlucht voor geweld en dan ook nog eens geweld dat door een godsdienst wordt veroorzaakt, je hier vervolgens anderen gaat bedreigen vanwege hun geloof. Blijkbaar wordt de strijd hier gewoon voortgezet. Ik heb er heel veel moeite mee dat mensen hun fanatieke geloofsbeleving met alle problemen die daar uit voort komen importeren in Nederland.
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 11:02:

[...]

Sorry maar mag ik hier even heel hard om lachen? Hou toch op joh je bent zo doorzichtig als wat.Maar jij bent ook heel doorzichtig, hou eens op met iemand weg te zetten als haatzaaier. Geef gewoon normaal antwoord als je het er niet mee eens bent.
quote:Pientjexxxx schreef op 22 oktober 2015 @ 10:59:

[...]

Ik heb helemaal geen persoonlijke haat naar moslims, hoe haal je het in je hoofd om dat hier te beweren. Er zijn nu eenmaal veel problemen in Nederland die veroorzaakt worden doordat mensen met een andere religie moeilijk integreren en er totaal andere normen en waarden op na houden dan in onze westerse samenleving gebruikelijk zijn. Dat jij dat als moslima niet wilt inzien, is jouw probleem, maar beschuldig mij niet van haat als jij je kop in het zand blijft steken.Je hoeft alleen jouw posts over moslims en de islam in diverse topics er maar op na te lezen om te weten dat je ze in ieder geval liever ziet gaan dan komen. Misschien niet echt haat, maar wel heel veel generaliseren en de groep in het algemeen negatief afschilderen.
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 11:05:

[...]

Ik weet niet hoeveel moslims jij kent maar ik ken er heel wat. En raad eens, die zijn allemaal stuk voor stuk goed geïntegreerd en hebben het in het dagelijks leven te druk om zich bezig te houden met onzinnige zaken.Dat is prima dat jij ze kent. Ik ken ook moslims die het goed doen, maar ik ken er ook waarbij het helemaal misgaat. Uit de statistieken blijkt dat die laatste groep helaas nog veel te groot is. Als je dat benoemt, word je blijkbaar hier voor haatzaaier uitgemaakt. Het zijn gewoon feiten die bij iedereen bekend zijn. Dat het geen leuke feiten zijn, dat begrijp ik.
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 11:09:

[...]

Je hoeft alleen jouw posts over moslims en de islam in diverse topics er maar op na te lezen om te weten dat je ze in ieder geval liever ziet gaan dan komen. Misschien niet echt haat, maar wel heel veel generaliseren en de groep in het algemeen negatief afschilderen.

Keer op keer een hele groep zonder aanzien des persoons van de vreselijkste dingen beschuldigen vind ik aardig in de buurt komen van haatzaaien. Zeker als dat het enige onderwerp is waarover je iets te melden hebt.

Er zitten trouwens ook heel wat christenen tussen de vluchtelingen.
Hey Pientjexxxx, Lees ik daar nou van jou dat op christelijke scholen moslims zitten?

Dan is niet alleen die katholieke school goed bezig, maar ook pluspunten voor de moslims.

Integratie werkt twee kanten op.

Waarom zeg je steeds dat dadelduif een moslim is?
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 11:05:

[...]

Ik weet niet hoeveel moslims jij kent maar ik ken er heel wat. En raad eens, die zijn allemaal stuk voor stuk goed geïntegreerd en hebben het in het dagelijks leven te druk om zich bezig te houden met onzinnige zaken.

Mijn vriend is geboren als moslim maar dan uit een ander werelddeel, ik weet genoeg. Ik ben ook niet blond met blauwe ogen, ik heb genoeg ervaren.

Als er stront aan de knikker komt, dan zal je zien hoe snel deze verschillende culturen zich tegen elkaar keren.
quote:Pientjexxxx schreef op 22 oktober 2015 @ 11:11:

[...]

Dat is prima dat jij ze kent. Ik ken ook moslims die het goed doen, maar ik ken er ook waarbij het helemaal misgaat. Uit de statistieken blijkt dat die laatste groep helaas nog veel te groot is. Als je dat benoemt, word je blijkbaar hier voor haatzaaier uitgemaakt. Het zijn gewoon feiten die bij iedereen bekend zijn. Dat het geen leuke feiten zijn, dat begrijp ik.Je kunt heel goed een doorgeefluik zijn voor feiten, internetlinks en statistieken en haatzaaier zijn tegelijk. Ik zeg niet dat jij dat bent hier op het forum, maar er zijn genoeg internetsites waar dat precies zo gebeurt. Als je feiten, statistieken etc maar op een bepaalde manier presenteert aan de juiste mensen kan er heel wat narigheid ontstaan.
Ik zat gister met één oog te kijken naar een programma van Max over het heelal en toen er gezegd werd dat onze Melkweg al vele miljarden sterren bevat, hoe groot zijn we dan wel niet ten opzichte van het gehele universum. Wij denken vanuit onze positie echt dat de aarde duizenden kilometers groot is, maar hoogstwaarschijnlijk is een nanometer nog veel te groot en past onze aarde daar duizenden malen in.

We zijn zo nietig en toch hebben we een mond die schreeuwt alsof we reuzen zijn die elkaar met rotsblokken bekogelen. Ik word er lacherig van.
Nou Pientje je post zijn verwijderd. Het is dus op zijn minst stemmingmakerij. Jouw bijbedoelingen zijn gewoon heel naar.
Nee hoor dadelduifje, als iemand staft, wordt de post verwijderd, zo gaat dat hier op het forum.

[...]

Ik weet niet of jij het filmpje over het AZC gezien hebt? Of iets hebt gehoord over kindbruidjes? Maar er zijn wel degelijk problemen die zorgen dat opvang lastig is en integratie moeilijker zal zijn.

Daar heeft moslim zijn wel degelijk mee te maken. Een aantal aspecten in de vele geloofsstromingen binnen de islam zijn wel degelijk een stuk anders dan in onze grondwet is verankerd.

En zeker zijn er ook andere culturen die moeizamer samen zullen gaan met onze cultuur en grondwet.
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 11:23:

[...]

Mijn vriend is geboren als moslim maar dan uit een ander werelddeel, ik weet genoeg. Ik ben ook niet blond met blauwe ogen, ik heb genoeg ervaren.

Als er stront aan de knikker komt, dan zal je zien hoe snel deze verschillende culturen zich tegen elkaar keren.Hier hoef je geen antwoord op te geven als je niet wil, want het is heel persoonlijk, maar goed, omdat je zelf over je vriend begint durf ik het wel te vragen. Is hij nog steeds moslim? Hij is neem ik aan goed geïntegreerd, want anders zou hij jouw vriend niet zijn. Hoe komt het dat hij wel goed geïntegreerd is?
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 11:26:

Ik zat gister met één oog te kijken naar een programma van Max over het heelal en toen er gezegd werd dat onze Melkweg al vele miljarden sterren bevat, hoe groot zijn we dan wel niet ten opzichte van het gehele universum. Wij denken vanuit onze positie echt dat de aarde duizenden kilometers groot is, maar hoogstwaarschijnlijk is een nanometer nog veel te groot en past onze aarde daar duizenden malen in.

We zijn zo nietig en toch hebben we een mond die schreeuwt alsof we reuzen zijn die elkaar met rotsblokken bekogelen. Ik word er lacherig van. Ik ook eigenlijk. Sommige liggen hier zowat met één been in het graf en maken zich dan druk om anderen.
Misschien is het waar dit citaat:

Maybe this world is another planet's hell.
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 11:31:

Nee hoor dadelduifje, als iemand staft, wordt de post verwijderd, zo gaat dat hier op het forum.Soms wel, soms niet.... Laatste paar keren dat er gegumd werd, had ik wel het idee dat er meer naar de context werd gekeken. Toen ik een waarschuwing kreeg, was dat uiteraard niet zo
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 11:31:

Nee hoor dadelduifje, als iemand staft, wordt de post verwijderd, zo gaat dat hier op het forum.Dat meen je niet. Waarom denk je dat die posts verwijderd zijn.
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 11:33:

Misschien is het waar dit citaat:

Maybe this world is another planet's hell.Er wordt in ieder geval hard gewerkt om het zo te laten lijken.
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 11:34:

[...]

Soms wel, soms niet.... Laatste paar keren dat er gegumd werd, had ik wel het idee dat er meer naar de context werd gekeken. Toen ik een waarschuwing kreeg, was dat uiteraard niet zo Klopt ik heb vaak genoeg gestafd en een enkele keer bleef het staan. Ook goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven