Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:pejeka schreef op 25 oktober 2015 @ 20:42:

[...]

Je bent asielzoeker. Je registreert je in Polen. Krijgt daar een verblijfsvergunning en (uiteindelijk) een paspoort. Wat let je dan om op dat moment je heil te zoeken in een land waar je betere voorzieningen denkt te treffen, zoals Nederland?Het is makkelijk genoeg, maar een bijstandsuitkering krijg je pas als je een dak boven je hoofd hebt en een dak boven je hoofd krijg je pas als je geld hebt. Dus als je vanuit Polen wilt verkassen naar Nederland, zul je toch één en ander moeten regelen.
quote:Casalinga schreef op 25 oktober 2015 @ 20:54:

[...]

Het is makkelijk genoeg, maar een bijstandsuitkering krijg je pas als je een dak boven je hoofd hebt en een dak boven je hoofd krijg je pas als je geld hebt. Dus als je vanuit Polen wilt verkassen naar Nederland, zul je toch één en ander moeten regelen.Even een kamer huren bij een particulier,en hoppa de bijstandsaanvraag kan op de bus.
quote:cijfernerd schreef op 25 oktober 2015 @ 21:11:

[...]

Even een kamer huren bij een particulier,en hoppa de bijstandsaanvraag kan op de bus.

Zelfs een kamerverhuurder wil vooraf 2x huur plus borg plus liefst een beetje zekerheid. Dus je krijgt dan in elk geval geen 5000 asielzoekers per maand binnen.

Er zijn trouwens inmiddels Syriers die graag terug willen. Ze hadden gedacht dat het hier allemaal binnen twee-drie maanden geregeld zou zijn en dat dan het gezin meteen over kon vliegen. Dat blijkt een misvatting, ze moeten rekenen op minstens negen maanden. Genoeg mensen die dat te lang vinden.
quote:cijfernerd schreef op 25 oktober 2015 @ 21:11:

[...]

Even een kamer huren bij een particulier,en hoppa de bijstandsaanvraag kan op de bus.Zo simpel gaat dat niet. Je komt uit Polen huurt een kamer bij een particulier en gaat gelijk voor een bijstandsuitkering. Leef jij in sprookjesland?
quote:Casalinga schreef op 25 oktober 2015 @ 21:17:

[...]

Zelfs een kamerverhuurder wil vooraf 2x huur plus borg plus liefst een beetje zekerheid. Dus je krijgt dan in elk geval geen 5000 asielzoekers per maand binnen.

Er zijn trouwens inmiddels Syriers die graag terug willen. Ze hadden gedacht dat het hier allemaal binnen twee-drie maanden geregeld zou zijn en dat dan het gezin meteen over kon vliegen. Dat blijkt een misvatting, ze moeten rekenen op minstens negen maanden. Genoeg mensen die dat te lang vinden.Mooi dat er een paar terug willen,kunnen zij daar de eigen inwoners gaan vertellen dat in Holland de straten niet van goud zijn.
quote:Casalinga schreef op 25 oktober 2015 @ 21:17:

[...]

.

Het begint al met de verdeling.

Het gros van de migranten zit in Duitsland, Griekenland en Italie en er is een verdeling afgesproken.

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... n-oost-europa-stemt-tegen

En dan willen ze niet van Duitsland naar Portugal

Wat dan?

Gezinnen de trein in meppen???????

De EU en Duitsland voorop hebben nog nergens laten zien krachtig te op te treden, het zou me verbazen als ze dat met de herverdeling wel zouden doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:cijfernerd schreef op 25 oktober 2015 @ 21:25:

[...]

Mooi dat er een paar terug willen,kunnen zij daar de eigen inwoners gaan vertellen dat in Holland de straten niet van goud zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat ze graag terug willen, noch dat ze gaan vertellen dat de straten in Holland van goud zijn. IN tussen is Putin bezig met de 'democratie' in Syrië. Dat is gelijk het verschil tussen kakkebed en pissebed. Misschien zou het voor al die mensen die dit roepen en denken dat het daar zo 'goed' is maar een weekje meegaan. Ik durf te wedden dat het dan over is met de praat.

Overigens had ik het hier gisteren over met een vriendin van mij die allochtoon is, een minachtend gesnuif kwam van de bank. Ze vond ons 'Hollanders' verwend zei ze. En ja deze heeft een oorlog meegemaakt, gewerkt, kind grootgebracht, omgeschoold en heeft haar landgenoten opgevangen toen deze hierheen kwamen vanwege oorlog in voormalig Yugoslavie. En zo zegt ze; "Ik hoorde toen hetzelfde het is niets veranderd'.
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 21:31:

[...]

Wat dan?

Gezinnen de trein in meppen?

.Hoe krijg je het je toetsenbord uit
quote:duistercontinent schreef op 25 oktober 2015 @ 21:35:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ze graag terug willen, noch dat ze gaan vertellen dat de straten in Holland van goud zijn. IN tussen is Putin bezig met de 'democratie' in Syrië. Dat is gelijk het verschil tussen kakkebed en pissebed. Misschien zou het voor al die mensen die dit roepen en denken dat het daar zo 'goed' is maar een weekje meegaan. Ik durf te wedden dat het dan over is met de praat.

Ligt er aan welk gedeelte

Er zijn gedeeltes waar geen oorlog is.

Was onlangs nog een item over op Nieuwsuur

Nachtleven etc. alles is er nog in en rond Damascus
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:-RoseRed- schreef op 25 oktober 2015 @ 21:43:

[...]

Hoe krijg je het je toetsenbord uit

Je leest slecht er staat en VRAAGTEKEN achter.

Probeer een beetje afstand te nemen, je begint redelijk door te draaien.

(Zo ervaar ik het)
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 21:44:

[...]

Je leest slecht er staat en VRAAGTEKEN achter.

Probeer een beetje afstand te nemen, je begint redelijk door te draaien.Op de persoon ook nog.
quote:-RoseRed- schreef op 25 oktober 2015 @ 21:45:

[...]

Op de persoon ook nog.

Wat was er mis met mijn posting?

Je reageert volledig over de top.
quote:-RoseRed- schreef op 25 oktober 2015 @ 21:45:

[...]

Op de persoon ook nog.Ik krijg een beetje de indruk dat je hoopt iemand op zijn/haar woorden te kunnen pakken om te kunnen staffen zal vast aan mij liggen en vast wel door jou gezien kunnen worden als op de persoon spelen, maar dat is het niet, het is enkel mijn indruk.
quote:-RoseRed- schreef op 25 oktober 2015 @ 21:43:

[...]

Hoe krijg je het je toetsenbord uit Gijs geeft alleen aan, dat herverdeling over Europa niet zo simpel is.
quote:ronniemitchel schreef op 25 oktober 2015 @ 21:48:

[...]

Ik krijg een beetje de indruk dat je hoopt iemand op zijn/haar woorden te kunnen pakken om te kunnen staffen zal vast aan mij liggen en vast wel door jou gezien kunnen worden als op de persoon spelen, maar dat is het niet, het is enkel mijn indruk.

Dat is niet alleen jouw indruk hoor..

Ik kan mij nog een post in het modtopic herinneren met 'ik staf mij een ongeluk met de huisregels bij de hand
quote:ronniemitchel schreef op 25 oktober 2015 @ 21:48:

[...]

Ik krijg een beetje de indruk dat je hoopt iemand op zijn/haar woorden te kunnen pakken om te kunnen staffen zal vast aan mij liggen en vast wel door jou gezien kunnen worden als op de persoon spelen, maar dat is het niet, het is enkel mijn indruk.Zo zie ik het ook.
Ga gezellig verder met jullie groepsgesprek.
quote:cijfernerd schreef op 25 oktober 2015 @ 21:49:

[...]

Gijs geeft alleen aan, dat herverdeling over Europa niet zo simpel is.

Precies zo bedoel ik het ook.

Als je iemand wil verplaatsen of herverdelen zoals de EU dat noemt moet dat gaan op basis van een bepaalde vrijwilligheid.

Die zal er maar beperkt zijn, ik kan me zo voorstellen dat een gezin zich niet van het gedroomde Duitsland naar Ierland laat verplaatsen.
quote:-RoseRed- schreef op 25 oktober 2015 @ 21:52:

Ga gezellig verder met jullie groepsgesprek.Dat zullen we vast blijven doen, ik kan me niet herinneren te hebben gezegd dat ik niet meer op dit topic kom.
quote:rosemetijs schreef op 25 oktober 2015 @ 21:50:

[...]

Dat is niet alleen jouw indruk hoor..

Ik kan mij nog een post in het modtopic herinneren met 'ik staf mij een ongeluk met de huisregels bij de hand Wat is dat toch met dat staffen tegenwoordig. In een ander topic werd ik net voor rotte vis uitgemaakt, maar ik vertik het om te staffen. Staffen uitlokken vind ik echt beneden alle peil. Een discussie voer je nog altijd met argumenten.
quote:ronniemitchel schreef op 25 oktober 2015 @ 21:54:

[...]

Dat zullen we vast blijven doen, ik kan me niet herinneren te hebben gezegd dat ik niet meer op dit topic kom.Dat heb ik ook nergens neer gezet,
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 21:43:

[...]

Ligt er aan welk gedeelte

Er zijn gedeeltes waar geen oorlog is.

Was onlangs nog een item over op Nieuwsuur

Nachtleven etc. alles is er nog in en rond DamascusIn een reportage van de BBC werd Syrie (inclusief beelden) als de hel op aarde beschreven. Nou waren er ook plat gebombardeerde flats bij, mensen die als een wandelend lijk er bij liepen en ook die compleet gek waren geworden, depressief en het aantal doden dat oploopt. Tel daarbij nog maar even voordat ISIS kwam dat het regiem Assad brute moorden pleegde op de opposanten en kinderen daarbij niet schuwden. De foto's daarvan doet je maag omdraaien. Ja voor degenen die hun ogen daarvoor sluiten is het alleen maar Damascus en is de Assad familie een familie die het goed voor heeft met hun land.
Argumenten inderdaad. Dus niet door te zeggen dat iemand doordraait. Dat is geen argument, maar een belediging.

Ik ben overigens ook officieel gewaarschuwd, nadat ik gestaft ben. Ik vind mezelf bepaald niet heilig, maar zo gek vaak zeg ik geen dingen die niet door de beugel kunnen. Dus ergens zal iemand me wel niet leuk vinden. Het is een trieste zaak.
quote:Pientjexxxx schreef op 25 oktober 2015 @ 21:55:

[...]

Wat is dat toch met dat staffen tegenwoordig. In een ander topic werd ik net voor rotte vis uitgemaakt, maar ik vertik het om te staffen. Staffen uitlokken vind ik echt beneden alle peil. Een discussie voer je nog altijd met argumenten.Het stond er echt op het modtopic en napraat stond ook vol met posts dat die racisten hier op dit topic van het forum geweerd moesten worden want als Viva zijnde moet je toch niet met 'dat volk' geassocieerd willen worden..
quote:Cateautje schreef op 25 oktober 2015 @ 20:04:

[...]

Volgens mij moeten ze daar eerst staatsburger voor worden, ingezetene is niet voldoende.Volgens mij geldt de verblijfsvergunning van een statushouder voor alle Schengenlanden. Je hebt dezelfde rechten als een inwoner van het land dat je opneemt. Daarom wil Buma de vluchtelingenstatus wijzigen in een ontheemdenstatus. Dan heb je niet meer dezelfde rechten als de rest van de burgers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven