Pegida in Nederland?

25-10-2015 16:47 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
pegida is vrij populair in duitsland en groeit met de dag.

waarom is er geen pegida in nl? als het hier ook opgericht zou worden zou het megagroot worden denk ik.

zouden jullie voor of tegen de beweging zijn? en why?

X
Pegida is gewoon in Nederland net zoals andere onfrisse extreem rechtse clubs.
quote:ardni schreef op 25 oktober 2015 @ 23:34:

[...]

Ja maar hij heeft geen mogelijke oplossingen dus kunnen we het net zo goed maar gehad hebben.

Ja nederland op slot en binnen het jaar failliet vanwege het handelsisolement.

Geert kan niet regeren dat heeft hij allang laten zien, dom dat mensen erin trappen
quote:elein schreef op 25 oktober 2015 @ 20:02:

[...]

Ik ook! Niemand zou hoeven vluchten uit zijn eigen dorp of stad!Goed dat ik de moeite neem het topic door te lezen, ik wilde hetzelfde zeggen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben tegen extremisme vanuit welke hoek dan ook.
Ik ben er absoluut niet blij mee. Toevallig keek ik afgelopen vrijdag nog de film 'Hitler: The Rise of Evil', waar je ziet hoe Hitler zijn opzwepende speeches houdt. Ik zei nog tegen mijn man: vervang het woord 'jood' door 'moslim' en je maakt het ineens weer heel actueel. Heel enge gedachte vind ik dat.

Daarnaast leven wij allang in een multiculturele samenleving, dat is Nederland op vandaag gewoon. Ik vraag me ook af wat men bedoeld met 'Nederland moet Nederland' blijven. In mijn ogen willen ze dus een intolerant land zijn?
Ik heb een hekel aan mensen die blijkbaar zo kortzichtig zijn dat ze vinden dat iedereen moet denken en doen zoals hen. Dat ze onderlinge verschillen niet kunnen accepteren, en dat ze zich schijnbaar superieur moeten voelen tegenover anders denkende mensen. Je mag van mij doen wat je wilt, maar je hoeft mij niet jouw wil op te leggen. Dan kan je voor mij oprotten. En dat geldt dus ook voor Pegida.
Pegida en de PVV hebben dezelfde toneelschrijver. Ze werken dus indirect al samen.

Samen fuseren is een kwestie van tijd neem ik aan.
Girls compete with each other, women empower one another
quote:Starshine schreef op 25 oktober 2015 @ 19:57:

mooi, want de meeste PVV'ers baseren hun mening ook op eenmalige incidenten.

Dus dan staan we quitte.

Wel apart trouwens dat je wel voor Geert mag zijn, maar absoluut niet tegen. Ik dacht dat vrijheid van meningsuiting voor iedereen gold.Heel politiek Nederland is openlijk tegen Geert. Waarom mag je niet tegen Geert zijn?
quote:bungaa schreef op 26 oktober 2015 @ 12:09:

[...]

Heel politiek Nederland is openlijk tegen Geert. Waarom mag je niet tegen Geert zijn?

Die snap ik ook niet,natuurlijk mag iemand tegen Geert Wilders zijn.

Ik vind bijvoorbeeld een D66 en GL vreselijke partijen en zo zal iedereen denk ik wel iets of iemand hebben.
Maar goed Pegida Nederland gaat dit topic over nou daar ben ik heel snel klaar mee want ik weet weinig van Pegida en ik heb ook geen enkele behoefte om mij in ze te verdiepen.
Een paar minuutjes googlen leert mij dat de oprichter van Pegida een meervoudig veroordeelde crimineel is, die voorwaardelijk vrij is en het leuk vindt om zich te verkleden als Hitler (en dat op facebook te plaatsen). Van mij mogen ze in Duitsland blijven.
quote:fleetfox schreef op 26 oktober 2015 @ 09:45:

Ik ben er absoluut niet blij mee. Toevallig keek ik afgelopen vrijdag nog de film 'Hitler: The Rise of Evil', waar je ziet hoe Hitler zijn opzwepende speeches houdt. Ik zei nog tegen mijn man: vervang het woord 'jood' door 'moslim' en je maakt het ineens weer heel actueel. Heel enge gedachte vind ik dat.

Daarnaast leven wij allang in een multiculturele samenleving, dat is Nederland op vandaag gewoon. Ik vraag me ook af wat men bedoeld met 'Nederland moet Nederland' blijven. In mijn ogen willen ze dus een intolerant land zijn?

Gefeliciteerd! Moeilijk hè, om niet te Godwinnen. Het heeft slechts 55 reacties geduurd

Een hele enge gedachte inderdaad...
quote:fleetfox schreef op 26 oktober 2015 @ 09:45:

Dit is nou stemmingmakerij. Waar worden moslims de toegang tot winkel ontzegd? Waar worden ze en masse in elkaar geslagen? Worden ze bedreigd? Wordt het hen onmogelijk gemaakt om een bestaan op te bouwen? Hoe dúrf je de situatie van de joden in de jaren 30 te vergelijken met de situatie van de hedendaagse moslims.

Voorlopig zijn het nog steeds onze joodse medemensen die vaak bedreigd of mishandeld worden.
quote:nessemeisje schreef op 26 oktober 2015 @ 12:57:

[...]

Dit is nou stemmingmakerij. Waar worden moslims de toegang tot winkel ontzegd? Waar worden ze en masse in elkaar geslagen? Worden ze bedreigd? Wordt het hen onmogelijk gemaakt om een bestaan op te bouwen? Hoe dúrf je de situatie van de joden in de jaren 30 te vergelijken met de situatie van de hedendaagse moslims.

Voorlopig zijn het nog steeds onze joodse medemensen die vaak bedreigd of mishandeld worden.

Nou het wordt moslims hier al langer nou niet bepaald makkelijk gemaakt. Solliciteer eens met de naam Mohamed op je CV en je kans op een uitnodiging is echt wel kleiner.

En zo begon het in de jaren 30 met de Joden ook.

Dus ik kan me voorstellen dat je die vergelijking durft te maken. Laten we vooral hopen dat het niet echt zover komt.

En dan moet je niet bij Pegida of Wilders wezen naar mijn idee
quote:Lizziewizzie schreef op 26 oktober 2015 @ 14:41:

[...]

Nou het wordt moslims hier al langer nou niet bepaald makkelijk gemaakt. Solliciteer eens met de naam Mohamed op je CV en je kans op een uitnodiging is echt wel kleiner.

Dus ik kan me voorstellen dat je die vergelijking durft te maken. Laten we vooral hopen dat het niet echt zover komt.

En dan moet je niet bij Pegida of Wilders wezen naar mijn ideeDank je Lizzie, natuurlijk is dat niet te vergelijken met wat de joden uiteindelijk is aangedaan destijds. Ik spreek dan ook over de begintijd van Hitler, waar het begon met de speeches. De stemmingsmakerij. Dat gebeurt nu met Pegida ook, ook al geloof ik dat het natuurlijk niet zover komt als destijds. Maar het begint veel medestanders te krijgen, dat is zorgelijk.
quote:aidem schreef op 26 oktober 2015 @ 12:49:

[...]

Gefeliciteerd! Moeilijk hè, om niet te Godwinnen. Het heeft slechts 55 reacties geduurd

Een hele enge gedachte inderdaad...

Joh, lees eens. Ik heb het over de begintijd van Hitler, toen er nog geen sprak was van hetgeen Nessemeisje benoemd. Dat er wel medestanders waren, dat blijkt nu ook maar weer.

Maar goed, actueel eigen hè.
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 22:11:

[...]

Ik denk niet meer dat we mee gaan maken dat die "linkse bende" wint.

De migratie crisis zorgt voor "meer Geert" en "minder linkse bende"Dat is helaas, wel het gevolg.
quote:Lizziewizzie schreef op 26 oktober 2015 @ 14:41:

[...]

En dan moet je niet bij Pegida of Wilders wezen naar mijn ideeGoh, is dat zo? Werden Joodse sollicitanten bij voorbaat afgewezen omdat ze Cohen heetten? Wat goed dat die Duitse sollicitatieprocedures van de jaren 30 nog zo scherp hebt. Maar jij wilt het openlijke racisme en geweld tegenover de Joodse bevolking dat al in de jaren 30 (nog even los van wat er daarna gebeurde)plaatsvond echt serieus vergelijken met de afwijzing van Mohammed voor magazijnmedewerker/creatief designer/vakkenvuller/manager? Wauw.
Wat ik bij partijen als Pegida, de PVV heel erg mis is de nuance. En ik ben bang voor de agressieve toon.

Helaas neemt de rest van de politiek dat steeds meer over. Het gaat op de man en niet meer over waar een partij voor staat.

Ook het melden (op dit forum) hoe afschuwelijk je tegen een bepaalde partij bent heeft daar mee te maken. Zo van: mensen die ... stemmen zijn echt gek, dat werk. Eigenlijk zeg je dan dat je totaal geen respect hebt voor mensen die daarop stemmen. En dan wordt er alleen nog maar gebekvecht en komt er geen oplossing.

Ik snap op zich wel dat er PVV gestemd wordt. Maar ik vermoed dat de aanleiding angst is. De toekomst is gewoon onzeker met het grote vluchtelingen probleem. En Pegida en PVV maken daar heel slim gebruik van.

En ik durf inmiddels niet meer mijn mening te geven in het openbaar.
quote:fleetfox schreef op 26 oktober 2015 @ 14:59:

[...]

Joh, lees eens. Ik heb het over de begintijd van Hitler, toen er nog geen sprak was van hetgeen Nessemeisje benoemd. Dat er wel medestanders waren, dat blijkt nu ook maar weer.

Maar goed, actueel eigen hè.

Wat er tijdens de opkomst van Hitler gebeurde in de jaren 30 met de joden is echt niet te vergelijken met de incidentele discriminatie waar sommige moslims mee te maken krijgen in de hedendaagse samenleving.

En hoezo, "blijkt nu ook wel weer?" Ik ben geen medestander van Wilders. En ook niet van Pegida. Ik ben wel een tegenstander van geschiedvervalsing en stemmingmakerij.
Hilter had niks tegen Islam, sterker nog, Volgens sommigen was hij zelf moslim.
quote:nessemeisje schreef op 26 oktober 2015 @ 15:07:

[...]

Goh, is dat zo? Werden Joodse sollicitanten bij voorbaat afgewezen omdat ze Cohen heetten? Wat goed dat die Duitse sollicitatieprocedures van de jaren 30 nog zo scherp hebt. Maar jij wilt het openlijke racisme en geweld tegenover de Joodse bevolking dat al in de jaren 30 (nog even los van wat er daarna gebeurde)plaatsvond echt serieus vergelijken met de afwijzing van Mohammed voor magazijnmedewerker/creatief designer/vakkenvuller/manager? Wauw.

Nee dat wil ik niet een op een vergelijken. Maar feit is wel dat moslims mindere kansen krijgen.

Allicht is het niet hetzelfde als toen. Hopelijk hebben we daarvan geleerd. Ik hoop dat mensen daarvoor hun ogen niet sluiten.

Maar als je bij zo iets meteen gaat roepen dat het geschiedsvervalsing is. Nou dan wil je niets anders horen dan een bevestiging van je eigen mening denk ik. Dan heeft een discussie ook weinig nut.
quote:Lizziewizzie schreef op 26 oktober 2015 @ 15:22:

[...]

fout geciteerd

quote:Lizziewizzie schreef op 26 oktober 2015 @ 15:22:

[...]

Nee dat wil ik niet een op een vergelijken. Maar feit is wel dat moslims mindere kansen krijgen.

Allicht is het niet hetzelfde als toen. Hopelijk hebben we daarvan geleerd. Ik hoop dat mensen daarvoor hun ogen niet sluiten.

Maar als je bij zo iets meteen gaat roepen dat het geschiedsvervalsing is. Nou dan wil je niets anders horen dan een bevestiging van je eigen mening denk ik. Dan heeft een discussie ook weinig nut.

Nee nee, goed geprobeerd, maar nee. Ik geef aan dat je de situatie van de Joden in de jaren 30 niet kan, niet mág vergelijken met de situatie van moslims in de hedendaagse samenleving. En dat je een film hebt zitten kijken over de opkomst van Hitler en zelf vergelijkingen gaat trekken met de PVV en Wilders, en dat je dat zo eng vindt, dat dát stemmingmakerij is.

Een discussie heeft sowieso weinig nut als je gaat Godwinnen overigens.
quote:nessemeisje schreef op 26 oktober 2015 @ 15:25:

[...]

Nee nee, goed geprobeerd, maar nee. Ik geef aan dat je de situatie van de Joden in de jaren 30 niet kan, niet mág vergelijken met de situatie van moslims in de hedendaagse samenleving. En dat je een film hebt zitten kijken over de opkomst van Hitler en zelf vergelijkingen gaat trekken met de PVV en Wilders, en dat je dat zo eng vindt, dat dát stemmingmakerij is.

Een discussie heeft sowieso weinig nut als je gaat Godwinnen overigens.

Nou als ik heel eerlijk ben zie ik wel overeenkomst. Ik zie Wilders nog roepen om minder Moslims. Tja wel op een andere manier, maar dat vond ik echt stemmingmakerij. Overigens ken ik niet die film.

Maar wel beelden van een Speechende Hitler. Ik voel dan zelf dezelfde soort onrust. Sorry, dat is wat IK voel.

Net zo goed als er overeenkomsten zijn met wat er in de jaren 30 gebeurde. Maar er zijn ook grote verschillen. Maar waarom mag je dat niet vergelijken?! Met het verleden kun je toch juist je fouten in de toekomst voorkomen? Misschien kunnen we zo extra alert zijn?

Je trekt het wel heel erg in het negatieve.

Ik mis nuance...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven