Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:ardni schreef op 27 oktober 2015 @ 23:52:

Dit topic heeft niks te maken met vluchtelingen, dit topic is puur en alleen bedoeld voor het bashen van arbeidsmigranten.

U kent ze wel mensen die naar een ander oord vertrekken omdat ze daar een beter bestaan kunnen opbouwen.

Mijn maag draait om bij het zien van de plaatjes die er geplakt worden, mensen die naasten en hun ooit zo veilig haven hebben moeten achterlaten. Mensen die ontworteld zijn , getraumatiseerd zijn en het dieptepunt van het leven hebben bereikt worden hier neergezet als geldwolven en verkrachters die hier enkel en alleen komen om de verzorginsstaat te plunderen.

De meest kwetsbare groep mensen op deze aardkloot zijn oorlogsslachtoffers, vluchtelingen en hier kunnen we deze groep nog even natrappen.

Schandalig!Open dan een topic over arbeidsmigranten!!!Die scheiding wordt niet gemaakt in dit topic en het merendeel vind het niet eens relevant.

Zum Kotzen , echt waar.

Ik moest het even kwijt en ik laat het dan ook direct hierbij.Vertel me dan maar hoe we die scheiding wél gaan aanbrengen in de eindeloze stroom van mensen die nu binnenkomt en op welke manier we ervoor gaan zorgen dat die mensen die alleen maar arbeidsmigrant blijken, weer terug worden gebracht naar het land van herkomst.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit topic heeft niks te maken met vluchtelingen, dit topic is puur en alleen bedoeld voor het bashen van arbeidsmigranten.

U kent ze wel mensen die naar een ander oord vertrekken omdat ze daar een beter bestaan kunnen opbouwen.

Mijn maag draait om bij het zien van de plaatjes die er geplakt worden, mensen die naasten en hun ooit zo veilig haven hebben moeten achterlaten. Mensen die ontworteld zijn , getraumatiseerd zijn en het dieptepunt van het leven hebben bereikt worden hier neergezet als geldwolven en verkrachters die hier enkel en alleen komen om de verzorginsstaat te plunderen.

De meest kwetsbare groep mensen op deze aardkloot zijn oorlogsslachtoffers, vluchtelingen en hier kunnen we deze groep nog even natrappen.

Schandalig!Open dan een topic over arbeidsmigranten!!!Die scheiding wordt niet gemaakt in dit topic en het merendeel vind het niet eens relevant.

Zum Kotzen , echt waar.

Ik moest het even kwijt en ik laat het dan ook direct hierbij.

De moderators hebben voor deze titel gekozen, is al eerder opgemerkt inderdaad.

Helaas gaat het inderdaad vooral over economische migranten. Vluchtelingen en oorlogsslachtoffers worden hier echt wel gescheiden. Iedereen is van mening dat deze groep echt geholpen moet worden.
quote:pejeka schreef op 28 oktober 2015 @ 00:00:

[...]

Vertel me dan maar hoe we die scheiding wél gaan aanbrengen in de eindeloze stroom van mensen die nu binnenkomt en op welke manier we ervoor gaan zorgen dat die mensen die alleen maar arbeidsmigrant blijken, weer terug worden gebracht naar het land van herkomst.

Precies

Kijk hier de Duitse cijfers

Er zijn nauwelijks oorlogsvluchtelingen.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Cateautje schreef op 27 oktober 2015 @ 23:58:

Daarom ben ik ook voor opvang van oorlogsvluchtelingen.Daar is iedereen op dit topic het volgens mij helemaal mee eens.
quote:ronniemitchel schreef op 28 oktober 2015 @ 00:11:

[...]

Daar is iedereen op dit topic het volgens mij helemaal mee eens.nou nee, er is geen consensus over wat oorlogsvluchtelingen zijn en waar ze opgevangen moeten worden. Er zijn er hier een aantal die vinden dat Syriers die in Turkije of Griekenland waren geen vluchtelingen zijn. En er zijn hier ook mensen die vinden dat alle opvang in de regio moet gebeuren.

[...]

Daar is iedereen op dit topic het volgens mij helemaal mee eens.Dan is er in een zeer korte tijd wel ineens erg veel veranderd. Van de week was ik nog een vluchtelingenknuffelaar.
quote:Cateautje schreef op 28 oktober 2015 @ 00:15:

[...]

Dan is er in een zeer korte tijd wel ineens erg veel veranderd. Van de week was ik nog een vluchtelingenknuffelaar.Dat heb ik nooit tegen jou gezegd
quote:ronniemitchel schreef op 28 oktober 2015 @ 00:18:

[...]

Dat heb ik nooit tegen jou gezegdzegt ze dat dan?
quote:ronniemitchel schreef op 28 oktober 2015 @ 00:18:

[...]

Dat heb ik nooit tegen jou gezegdIk heb het ook niet over jou.

[...]

Daar is iedereen op dit topic het volgens mij helemaal mee eens.

Dat denk ik ook. Ik denk dat de commotie ook met name wordt veroorzaakt door vele mensen die hun zekerheden in de afgelopen 10-15 jaar al hebben zien afbrokkelen, en die nu vrezen dat er nogmaals een aanslag wordt gedaan daarop. En vooralsnog kan ik ze geen ongelijk geven. Kunnen we allemaal hard roepen dat er genoeg geld is en dat het "alleen maar" anders verdeeld moet worden, maar vooralsnog gebeurt dat niet en is de gewone Nederlander simpelweg de sjaak als het om zijn voorzieningen gaat. Geld is op, u zoekt het maar uit, dat is in één zin de boodschap die we eigenlijk hebben gekregen de afgelopen jaren.

En ja, dat kunnen we dan mooi verdoezelen met begrippen als "participatiemaatschappij" enzo, maar onder aan de lijn betekent het gewoon: u kunt het schudden als de nood aan de man komt. Hooguit dat we dan héél even helpen als overheid, maar verder zoekt u het maar uit. Verkoop je huis maar, laat je bejaarde buurvrouw maar mantelzorgen, haal desnoods een paar beurse appelen op bij de voedselbank, maar op ons, als overheid, hoeft u niet te rekenen. Oók niet als u al 40 jaar premies hebt betaald. Jammer dan, en oh ja, nog wél bedankt dat u dat altijd gedaan heeft, maar helaas.

Dus mensen maken zich gewoon zorgen. Want wie helpt hén als de nood aan de man is, als ze 50 zijn, werkloos raken en nog wél, gezien het huidige stelsel, 20 jaar arbeidsplichtig zijn, terwijl geen werkgever ze meer aanneemt?

En dan zie je tegelijkertijd dat er een mega massa mensen binnenkomt, waarvan je gewoon weet dat 80% nooit aan het werk zal komen, maar die wel voor de rest van hun leven hier onderhouden gaan worden.

Vind je het gek dat dat onvrede wekt?

Ik hoor de troonrede van volgende jaar al:

"De situatie in de wereld heeft een groot beroep gedaan op onze gastvrijheid. Veel ontheemden hebben in Nederland een beroep gedaan op toevlucht en de mogelijkheid op een nieuwe toekomst. Dat vergt van ons allen een inzet en solidariteit. Om die solidariteit te kunnen verlenen, moeten allen offers brengen. Dat vraagt van ons allen versobering, ook op het gebied van sociale voorzieningen. Om allen die nu in Nederland verblijven van een redelijk bestaansniveau te kunnen verzekeren, is nodig dat sociale voorzieningen en middelen herverdeeld en herbezien worden.".

Of, met andere woorden... ons stelsel wordt inmiddels opgevroten door 80% van mensen die er nooit iets aan bijgedragen hebben. En ja, ik baal ook van die ome Sjaak in de volkswijk, en die tokkies in een andere achterbuurt, die ook overal lak aan hebben. Maar we gaan er langzamerhand wél naartoe dat we hier in Nederland enorme groepen mensen van buitenaf zitten te onderhouden die nooit iets bijgedragen hebben. En daar doen ome Sjaak of tante Tokkie niks aan toe of af.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 oktober 2015 @ 00:18:

[...]

zegt ze dat dan?Jij bent de woordvoerder van Cateautje?
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2015 @ 23:32:

[...]

Hij is wel eerlijk

[afbeelding]Nou wie had dat nu gedacht..
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 oktober 2015 @ 00:14:

[...]

nou nee, er is geen consensus over wat oorlogsvluchtelingen zijn en waar ze opgevangen moeten worden. Er zijn er hier een aantal die vinden dat Syriers die in Turkije of Griekenland waren geen vluchtelingen zijn. En er zijn hier ook mensen die vinden dat alle opvang in de regio moet gebeuren.Die discussie wordt breed gevoerd, ook binnen de politiek op nationaal en EU niveau.
quote:rosemetijs schreef op 28 oktober 2015 @ 06:55:

[...]

Nou wie had dat nu gedacht..

Ach in hun naïviteit importeren ze niet alleen een (toekomstige) burgeroorlog maar ook een hele hoop

"integratie pret" op televisie (kranten) zie en lees je al over gettovorming.

Ik denk dat de Zweden over een paar jaar snakken naar wat meer vergrijzing en wat minder migranten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:rosemetijs schreef op 27 oktober 2015 @ 22:01:

Diederik Samsom en Jesse Klaver

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ommentsHet is om je te bescheuren als het niet zo treurig was. Samsom vol trots dat het tot nu toe gelukt is om mensen onderdak te geven al is het in een sporthal en gesleep van hot naar her. En snotneus Klaver die serieus denkt dat er draagvlak gecreeërd kan worden terwijl er nou juist helemaal geen draagvlak meer is. En dat zit dan als volksvertegenwoordiging in de Tweede Kamer.

Zum Kotzen , echt waar.

Ik moest het even kwijt en ik laat het dan ook direct hierbij.De meest kwetsbare groep mensen zit in de opvangkampen in de regio. Kwetsbaar zijn alleenstaande vrouwen met kinderen en niet al die jonge, alleenstaande mannen die naar Europa komen. Die kun je wat mij betreft inruilen voor die alleenstaande vrouwen met kinderen. Selecteer die in de kampen en laat ze veilig met het vliegtuig Europa binnen komen.
quote:prada schreef op 28 oktober 2015 @ 00:00:

Malu, wij kennen elkaar niet, maar zou je even op napraat aan Dadelduifje kunnen bevestigen dat wij niet dezelfde zijn.
quote:pejeka schreef op 28 oktober 2015 @ 00:30:

[...]

Dus mensen maken zich gewoon zorgen. Want wie helpt hén als de nood aan de man is, als ze 50 zijn, werkloos raken en nog wél, gezien het huidige stelsel, 20 jaar arbeidsplichtig zijn, terwijl geen werkgever ze meer aanneemt?

En dan zie je tegelijkertijd dat er een mega massa mensen binnenkomt, waarvan je gewoon weet dat 80% nooit aan het werk zal komen, maar die wel voor de rest van hun leven hier onderhouden gaan worden.

Bovenstaande ben ik het mee eens.

Er is steeds minder ongeschoold werk.

25 jaar geleden waren vluchtelingen die mochten blijven,makkelijker plaatsbaar.

Er is nu al geen werk voor mensen die vanuit de soc.werkvoorziening het bedrijfsleven in moeten.

Jongeren met maximaal MBO niveau 2,komen heel moeilijk aan de slag.

Van de vluchtelingen die hier mogen blijven zullen vrees ik, velen in de bijstand belanden.
quote:pejeka schreef op 28 oktober 2015 @ 00:30:

[...]

Dat denk ik ook. Ik denk dat de commotie ook met name wordt veroorzaakt door vele mensen die hun zekerheden in de afgelopen 10-15 jaar al hebben zien afbrokkelen, en die nu vrezen dat er nogmaals een aanslag wordt gedaan daarop. En vooralsnog kan ik ze geen ongelijk geven. Kunnen we allemaal hard roepen dat er genoeg geld is en dat het "alleen maar" anders verdeeld moet worden, maar vooralsnog gebeurt dat niet en is de gewone Nederlander simpelweg de sjaak als het om zijn voorzieningen gaat. Geld is op, u zoekt het maar uit, dat is in één zin de boodschap die we eigenlijk hebben gekregen de afgelopen jaren.

En ja, dat kunnen we dan mooi verdoezelen met begrippen als "participatiemaatschappij" enzo, maar onder aan de lijn betekent het gewoon: u kunt het schudden als de nood aan de man komt. Hooguit dat we dan héél even helpen als overheid, maar verder zoekt u het maar uit. Verkoop je huis maar, laat je bejaarde buurvrouw maar mantelzorgen, haal desnoods een paar beurse appelen op bij de voedselbank, maar op ons, als overheid, hoeft u niet te rekenen. Oók niet als u al 40 jaar premies hebt betaald. Jammer dan, en oh ja, nog wél bedankt dat u dat altijd gedaan heeft, maar helaas.

Vind je het gek dat dat onvrede wekt?

Ik hoor de troonrede van volgende jaar al:

"De situatie in de wereld heeft een groot beroep gedaan op onze gastvrijheid. Veel ontheemden hebben in Nederland een beroep gedaan op toevlucht en de mogelijkheid op een nieuwe toekomst. Dat vergt van ons allen een inzet en solidariteit. Om die solidariteit te kunnen verlenen, moeten allen offers brengen. Dat vraagt van ons allen versobering, ook op het gebied van sociale voorzieningen. Om allen die nu in Nederland verblijven van een redelijk bestaansniveau te kunnen verzekeren, is nodig dat sociale voorzieningen en middelen herverdeeld en herbezien worden.".

Of, met andere woorden... ons stelsel wordt inmiddels opgevroten door 80% van mensen die er nooit iets aan bijgedragen hebben. En ja, ik baal ook van die ome Sjaak in de volkswijk, en die tokkies in een andere achterbuurt, die ook overal lak aan hebben. Maar we gaan er langzamerhand wél naartoe dat we hier in Nederland enorme groepen mensen van buitenaf zitten te onderhouden die nooit iets bijgedragen hebben. En daar doen ome Sjaak of tante Tokkie niks aan toe of af.Helemaal mee eens! Het is treurig dat mensen die zich terecht zorgen maken, worden weg gezet als racistisch, xenofoob en islamofoob.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 9623&cat=1

Laatst bijgewerkt: 27-10-2015 | 23:57

Extreem-rechtse NVU: zaterdag leden bij demonstratie tegen azc Enschede

Enkele leden van de extreem-rechtse organisatie NVU wonen zaterdag de protestdemonstratie tegen een AZC in de Enschedese wijk Zuid-Eschmarke bij.

NVU-voorman Constant Kusters heeft dat bevestigd. Hij kan of wil niet zeggen om hoeveel leden het gaat. Volgens hem komen er zaterdag ook anti-fascisten naar Enschede. "Die gasten zoeken direct de confrontatie", aldus Kusters.

De gemeente Enschede zei eerder vandaag dat er nog geen concrete signalen zijn dat de extremistische groepen naar Enschede komen. Komende donderdag is er een veiligheidsoverleg en moet duidelijk worden of er extra maatregelen worden getroffen.

Gisteren werd tijdens een bijeenkomst van AZC Alert Enschede duidelijk dat er in Glanerbrug angst bestaat dat de demonstratie uit de hand kan lopen. Sportvereniging Avanti Wilskracht besloot op basis van de signalen over de komst van de extremistische groepen al haar activiteiten op zaterdag te annuleren.
dubbel
En zo is het:

Stop met intimideren en bedreigen

Een van ons, de fractievoorzitter van de PVV, weet hoe het is om jarenlang bedreigd te worden. De vrijheid is klein als er ieder uur van de dag beveiliging nodig is. Wij betreuren het dat dit in Nederland gebeurt. Het past niet in onze democratische rechtsstaat

De afgelopen weken volgt het ene incident op het andere. Een raadsvergadering wordt gestaakt vanwege de intimiderende sfeer. Inspraakavonden voor burgers worden overschreeuwd door mensen met wie geen fatsoenlijk gesprek mogelijk is. Bezorgde burgers worden voor racisten uitgemaakt. Mensen vloeken, tieren en wensen elkaar de ergste dingen toe als ze in demonstraties tegenover elkaar staan. Anonieme bedreigingen via mail en sociale media nemen toe, zo lijkt het. Mensen, welke opvatting zij ook hebben, die zich zo gedragen maken voor ons allemaal de vrijheid kleiner.

Wij maken ons zorgen over dit klimaat van bedreiging en intimidatie. Het debat over vluchtelingen en de opvang in Nederland wordt terecht op het scherp van de snede gevoerd. En ook wij hebben daar emoties bij. De verschillen tussen ons zijn groot. In het politieke debat maken wij die verschillen duidelijk. Dat kan er stevig aan toe gaan. Dat kunnen wij hebben. Dat kan onze democratische rechtstaat hebben.

Onze oproep aan iedereen die zijn stem wil laten horen: verwar dreigementen en beledigingen niet met argumenten. Laat elkaar aan het woord, ook al ben je het verschrikkelijk met de ander oneens. En blijf af van onze volksvertegenwoordigers die zich dag in dag uit inzetten voor het belang van hun gemeente. Wij zijn het over veel oneens, maar hierover bestaat geen enkel verschil van mening: in Nederland voeren we een debat zonder dreigementen, intimidatie en geweld.

Halbe Zijlstra

Diederik Samsom

Emile Roemer

Sybrand Buma

Geert Wilders

Alexander Pechtold

Arie Slob

Jesse Klaver

Kees van der Staaij

Marianne Thieme

Henk Krol

quote:rosemetijs schreef op 28 oktober 2015 @ 08:12:

En zo is het:

Stop met intimideren en bedreigen

Een van ons, de fractievoorzitter van de PVV, weet hoe het is om jarenlang bedreigd te worden. De vrijheid is klein als er ieder uur van de dag beveiliging nodig is. Wij betreuren het dat dit in Nederland gebeurt. Het past niet in onze democratische rechtsstaat

De afgelopen weken volgt het ene incident op het andere. Een raadsvergadering wordt gestaakt vanwege de intimiderende sfeer. Inspraakavonden voor burgers worden overschreeuwd door mensen met wie geen fatsoenlijk gesprek mogelijk is. Bezorgde burgers worden voor racisten uitgemaakt. Mensen vloeken, tieren en wensen elkaar de ergste dingen toe als ze in demonstraties tegenover elkaar staan. Anonieme bedreigingen via mail en sociale media nemen toe, zo lijkt het. Mensen, welke opvatting zij ook hebben, die zich zo gedragen maken voor ons allemaal de vrijheid kleiner.

Wij maken ons zorgen over dit klimaat van bedreiging en intimidatie. Het debat over vluchtelingen en de opvang in Nederland wordt terecht op het scherp van de snede gevoerd. En ook wij hebben daar emoties bij. De verschillen tussen ons zijn groot. In het politieke debat maken wij die verschillen duidelijk. Dat kan er stevig aan toe gaan. Dat kunnen wij hebben. Dat kan onze democratische rechtstaat hebben.

Onze oproep aan iedereen die zijn stem wil laten horen: verwar dreigementen en beledigingen niet met argumenten. Laat elkaar aan het woord, ook al ben je het verschrikkelijk met de ander oneens. En blijf af van onze volksvertegenwoordigers die zich dag in dag uit inzetten voor het belang van hun gemeente. Wij zijn het over veel oneens, maar hierover bestaat geen enkel verschil van mening: in Nederland voeren we een debat zonder dreigementen, intimidatie en geweld.

Halbe Zijlstra

Diederik Samsom

Emile Roemer

Sybrand Buma

Geert Wilders

Alexander Pechtold

Arie Slob

Jesse Klaver

Kees van der Staaij

Marianne Thieme

Henk Krol

quote:malu3 schreef op 28 oktober 2015 @ 07:49:

[...]

Helemaal mee eens! Het is treurig dat mensen die zich terecht zorgen maken, worden weg gezet als racistisch, xenofoob en islamofoob.Dat komt omdat de manier waarop deze groep mensen zich uitlaten om te huilen is. Kijk een kwartiertje rond op Facebook en je begrijpt meteen waarom "iedereen" wordt weggezet als racistisch, xenofoob en islamofoob. Ik schaam me werkelijk waar voor al die tokkies in Nederland.
quote:yolo8 schreef op 28 oktober 2015 @ 08:41:

[...]

Dat komt omdat de manier waarop deze groep mensen zich uitlaten om te huilen is. Kijk een kwartiertje rond op Facebook en je begrijpt meteen waarom "iedereen" wordt weggezet als racistisch, xenofoob en islamofoob. Ik schaam me werkelijk waar voor al die tokkies in Nederland.Begrijp ik goed dat generaliseren mag als je niet voor opvang van het halve Midden Oosten en Afrika bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven