0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Kiloknaller heeft maat 110.
Dat heeft Schorrie ook nodig, die was bij het cb laatst 106,5 cm dus dan moet je ook wel naar 110.
Moet ook nog op zoek naar winterjas en nieuwe schoenen. Had me dit jaar zo voorgenomen om er nu eens op tijd bij te zijn zodat er tenminste nog een beetj keus is, maar het is er nog steeds niet van gekomen.
Ik ben ook altijd te laat. Maar ik kan me er ook echt niet toe zetten om een winterjas te kopen als het zonnetje nog volop schijnt.
Nog volop.... was jij niet de moeder die gisteren Schorrie liet overblijven vanwege regen .

Ha Koeka!

Hier winterjassen bij Scapino gekocht. Niet mooi, maar ook niet lelijk en niet zo duur. Als ik alsnog iets echt leuks tegenkom koop ik het ook gewoon .
Ja he he, 2 dagen regen. Als ik gisteren was gegaan voor die jas was ik er ook niet meer op tijd bij geweest hoor .

Morgen laat ik hem weer overblijven voor de regen. Ik vind het wel lekker!

En vandaag mijn meest genante moment van de week gehad: de juf vroeg of ik Schorries nagels wilde knippen en schoonmaken......

Schorrie is aan het knippen. Hij vraagt bij elk figuur wat hij geknipt heeft wat het voor letter is. Maar ik kan er geen letter in ontdekken. Lastig om dan toch een beetje motiverend commentaar te geven hoor .
Het straffenverhaal herken ik trouwens helemaal, Morrie.

Wij straffen en dreigen de laatste tijd veel meer dan ons lief is, en daar baal ik eigenlijk heel erg van. Nu is koekie de laatste maanden ook vaak strontvervelend (dat varieert van gewoon niet luisteren tot stout, brutaal of gewoon lamlendig-klierderig en jankerig) en dat wil ik ook niet zomaar laten "gaan", maar ik baal zo van de negatieve sfeer die dat straffen en dreigen en kwaad worden oproept. We hebben recent zelfs een aantal echte scenes meegemaakt, waarbij koekie bleef klieren en hysterisch begon te doen als hij bestraft werd (NEE, ik ga niet naar de gang, stommerik, wheeeeh!!), en waarbij koekpa uiteindelijk echt heel kwaad werd en koekie aan zijn arm naar de gang sleurde en hem zo de gang in duwde en de deur -KNAL- achter hem dichtsloeg. Koekie janken natuurlijk, discussie tussen koekpa en mij ("ja, hij doet rottig, ja, maar

daarom hoef je nog niet zo tegen hem te roepen") en een rotsfeer waarin koekies negatieve gedrag ineens alles gaat bepalen.

Bleggh, ik vind het echt moeilijk momenteel.
Koeka, schrale troost, dit had mijn verhaal kunnen zijn. Met als toevoeging dat Linoleum een treiterende Kiloknaller uit zijn stoel rukte zonder deze eerst naar achteren te schuiven zodat hij op rug en buik striemen (ietwat overdreven, maar goed, het was wel rood) had staan alvorens Kiloknaller in de gang was gesodemieterd. En dit alles zonder vooraf te waarschuwen wat de discussie tussen mij en Linoleum nog veel gezelliger maakte, dochter moest huilen omdat wij ruzie hadden, zo leuk was het .

Fijn he, herkenning .
quote:Morrie schreef op 01 oktober 2008 @ 14:52:

En vandaag mijn meest genante moment van de week gehad: de juf vroeg of ik Schorries nagels wilde knippen en schoonmaken......

Van de week? Of van het jaar . Hier trachten we nog snel de kinderen op vieze nagels te controleren voordat ze naar school gaan. Lukt ook niet altijd... Erg he en hoe die nagels zo vies komen? Geen idee, want op dit moment niet echt zandbak weer.
Koeka, ik herken het helemaal en blijkbaar hoort het dus echt bij de leeftijd. Dat ik jullie vroeg hoe het er bij jullie aan toe ging had als aanleiding een soortgelijk voorval als wat jij beschrijft: Schorrie ging zo lang door met uitdagen dat Harrie hem zonder pardon naar zijn kamer bracht, waarbij Schorrie schreeuwde, krijste, schopte en sloeg. En ik wist dat het nodig was maar vond het dan weer zo zielig voor het jochie omdat hij moe was.

Het woord stommerd krijg ik vrijwel dagelijks naar mijn hoofd, ik reageer er maar niet meer op.

Hier gaat het overigens sinds afgelopen weekend erg goed. Schorrie gehoorzaamt sneller, meestal hoef ik het dreigement niet meer achter mijn verzoek te plakken en op de gang heeft hij ook al een paar dagen niet meer gestaan.
Aha Lien, dat zonder waarschuwen straffen doet Harrie ook soms. Daar hebben wij ook discussies over idd. Ik zeg dan dat hij onberekenbaar wordt voor Schorrie, Harrie vindt dat we hem niet zo soft hoeven aan te pakken.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik teveel naar opvoednanny's kijk, en Harrie kijkt daar nooit naar .

Het was het meest genante moment van de week. En morgen moet ik nog naar de vk voor nacontrole dus het kan nog overtroffen worden .

De juf zei er overigens bij toen ik zei: 'O, wat genant' dat ze het vorige week ook aan de moeder van vriendje N. had gevraagd. En dat de reden was dat ze elkaar nog weleens krabben en dat gaat nou eenmaal niet met korte nagels. Ik wist toen niet meer wat het meest genant was: het feit dat zijn nagels onwijs lang waren, of het feit dat hij krabt .
O ja, Schorries nagels waren vies van het kleien. Ik hoop maar dat ze dat vandaag gedaan hadden op school en niet eergisteren want volgens mij is hij al 3 dagen niet in bad geweest.
Bij ons gaan ze ook niet dagelijks in bad, laatst zelfs 5 dagen niet omdat ze elke keer dat we het verzonnen eigenlijk al te vervelend en moe waren. We proberen minimaal drie keer per week en in de zomer met zand en zonnebrand dagelijks.
Als ik hier weleens op het forum lees denk ik weleens dat wij enorme viezerds zijn, maar blijkbaar valt dat mee óf zijn jullie ook viezerds .

Ik vind 3 keer per week in bad echt genoeg. Het scheelt dat Harrie meestal onder de douche of in bad gaat na zijn werk, dan plemp ik Schorrie erbij en is het weer gebeurd. Maar anders gaan er zo dagen voorbij dat ik niet eens op het idee kom....
Ik moet nog een kort gedichtje schrijven met Schorrie voor school ivm de kinderboekenweek. Het lukt alleen niet. Schorrie wil dat het onderwerp: 'Op het plein en naar de gymzaal' is. Dat vindt hij blijkbaar het leukste om te doen op school. Jullie nog inspiratie? Ik heb nu alleen:

Het leukst om te doen van allemaal

is op het plein spelen, of in de gymzaal

Lijkt me een leuk slot.
Ik vind het toch wel erg gerustellend dat er bij jullie soortgelijke taferelen plaatsvinden. Ik begon me nl. al zorgen te maken dat het bij ons pedagogisch helemaal uit de hand aan het lopen was en dat het nog eens helemaal mis zou lopen met koekies gedrag.

Weet je, koekpa is eigenlijk de meest geduldige en relaxte van ons tweeën. Ik word veel sneller boos en ben veel ongeduldiger dan hij. Die paar keer dat hij nu dus echt boos werd, was het op zich ook terecht, want koek was echt strontvervelend, en dat al de hele dag, maar ik vind het dan ook weer niet kunnen dat koekpa zó uitvalt. Koekie werd nl. echt de gang in gekwákt, en voor hetzelfde geld bezeert hij zich dan wel heel erg, ofzo.

Afgelopen weekend was er ook zo'n incident waarbij koepa heel kwaad werd en heel hard tegen koekie riep: "Godverdomme, ik heb het helemaal gehad met dit geklier van jou". En ook: "rotjong, kan je nou nooit luisteren". Echt heel erg (dat vond koekpa gelukkig zelf ook achteraf).

En toen stond koekie dus weer jankend op de gang tegen de deur te schoppen, hadden koekpa en ik ruzie over het schreeuwen tegen koekie en stond biscuitje erbij te snikken achter haar poppenwagen. Pfff, gezellig gezinstafereeltje op de zondagochtend, hé?
Koeka, nogmaals, geen enkele situatie die je nu beschrijft is mij onbekend . Harrie zegt als hij het zat is tegen Schorrie: Ik vind jou helemaal niet lief. Dat vind ik dan ook niet leuk om te horen. Ik wil dan dat hij zegt dat hij het gedrag niet lief vindt, maar niet dat hij Schorrie niet lief vindt.

En ook Harrie is heel geduldig, vandaar ook dat ze zo de pan uit flippen zeg maar. Het is opgebouwde irritatie.

En die jongens weten dat en zijn er nog op uit ook om ons uit balans te brengen!
Een typisch zaterdagochtend tafereel bij ons Koeka. Zondag zijn we doorgaans relaxter . Je hoeft nog niet in therapie vanwege gebrek aan pedagogische kwaliteiten...

Morrie,

Ik vind buiten spelen fijn,

soms zie ik een konijn

ik vind buiten spelen leuk

soms ben ik een viespeuk

vieze nagels vind ik fijn

kortom ik vind het leuk om buiten te zijn

Jullie begrijpen nu vast waarom ik geen sinterklaas gedichten wil maken .
Haha, dit is ook niet direct één van mijn favoriete genres, Morrie! Ik vind Liens verwijzing naar de vieze nagels trouwens wel een geweldige vondst, die zou ik er zeker in houden!
Hahaha, zou de juf daar ook om kunnen lachen?
Denk 't niet . Laat je je definitieve gedicht nog wel aan ons lezen? Bijzonder trouwens, Schorrie zit toch op school, dan moet hij toch gewoon zelf een gedicht maken? Jij bent er voor:luizenmoedervoorleesmoederoverblijfmoederfancy fair moeder (o help!)klassenmoederen nog zo wat van die dingen, maar gedichten maken?
Harrie gaat elke keer over de zeik omdat overal -moeder achter staat. Vaders kunnen dat toch ook doen, zegt hij dan!

Wij hebben ook boekenmoeders. Schorrie roept sinds vorige week dat hij op woensdag geld voor de boekenmoeders mee moet. Vanochtend ging zijn portemonnaietje dus mee naar school met 2x 50 cent uit zijn spaarpot. Voor de boekenmoeders....

Als we Schorrie zelf een gedicht laten maken, dan schiet het niet op. Ik vind het op zich wel een grappige opdracht omdat je het samen met je kind moet doen. En met Sinterklaas lukt het ook altijd wel, maar dan mag je sarcastisch (he, waarom weet ik toch steeds niet meer hoe je woorden schrijft, over portemonnaie twijfel ik ook al) zijn en dat is nu niet echt de bedoeling . Wel weer fijn dat het op kleuterniveau moet en dat het maar 4 regels hoeven te zijn.
Er stond toch ook, JIJ bent voor.

Harrie is er voor

* luizenvader

* voorleesvader

* overblijfvader

* fancy fair vader (o help!)

* klassenvader

Overigens gaat het bij ons doorgaans over "ouders", dat lost een deel van Harries probleem op.
Wij moesten ook een gedicht maken (alsnog ja!)

Titel hebben we zelf verzonnen, de rest is creatie van Kiloknaller:

Hoe was het op school?

Zeg ik niet

Hoef je niet te weten

Als ik uit school kom

Ben ik het al vergeten
Goede Lien!

Ik weet de onze niet meer, titel was: Buiten spelen en in de gymzaal.

Woensdag hebben we inloopavond en dan kan ik even teruglezen wat het gedicht ook alweer was .

Drukke dag woensdag, eerst 's ochtends nog een kraamvisite. Dan komt er 's middags een vriendje spelen. Dan hebben we een verjaardagsborrel en daarna inloopavond op school. Ik verheug me nu al op die dag.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven