Uitgerekend eind juni/begin juli 2016
zaterdag 24 oktober 2015 om 19:22
Hallo!
Gisteren heb ik positief getest en ik ben dus zwanger van mijn eerste kindje! Het lijkt me leuk om met een aantal andere vrouwen te praten die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend. Dus heb je ook (net) positief getest, ben je ongeveer eind juni/begin juli 2016 uitgerekend en wil je ook meepraten, leuk!
NaamLeeftijd+partner1e, 2e, 3e kindjePositieve testUDBijzonderhedendivertimento28+311e23 okt25 juni?123snoes25+281e20 okt30 juni?Twee miskramenSkawa?1e23 okt3 juli5 rondes Clomid, 1 ronde Gonal-f + PregnylMeike197738+424e22 okt2 juliemma77emma382e24 okt5 juliIUI met donorGrandeteatime23+?2e?2 juli
Wil je wat in de tabel zetten of wijzigen? Zet het even dikgedrukt in een post en ik verander het zo snel mogelijk!
Gisteren heb ik positief getest en ik ben dus zwanger van mijn eerste kindje! Het lijkt me leuk om met een aantal andere vrouwen te praten die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend. Dus heb je ook (net) positief getest, ben je ongeveer eind juni/begin juli 2016 uitgerekend en wil je ook meepraten, leuk!
NaamLeeftijd+partner1e, 2e, 3e kindjePositieve testUDBijzonderhedendivertimento28+311e23 okt25 juni?123snoes25+281e20 okt30 juni?Twee miskramenSkawa?1e23 okt3 juli5 rondes Clomid, 1 ronde Gonal-f + PregnylMeike197738+424e22 okt2 juliemma77emma382e24 okt5 juliIUI met donorGrandeteatime23+?2e?2 juli
Wil je wat in de tabel zetten of wijzigen? Zet het even dikgedrukt in een post en ik verander het zo snel mogelijk!
zaterdag 31 oktober 2015 om 17:55
Mijn borsten zijn in de ochtend ook minder gevoelig. In de loop van de dag worden ze steeds groter en pijnlijker. Ik merk wel dat ze in de loop van de dagen steeds meer aanwezig zijn. Verder voel ik hoop gerommel in mijn buik en heb ik het idee dat mijn buik wat opgezet is. Wat betreft de prenatale onderzoeken. Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we niet verder gaan met de zwangerschap mochten we nieuws krijgen dat het kindje niet gezond is. Mijn hart knijpt samen als ik het schrijf. Uiteraard zullen we ons goed laten voorlichten en een weloverwogen keus maken.
het komt zoals het komt, het is zoals het is
zaterdag 31 oktober 2015 om 20:22
quote:sunshine76 schreef op 31 oktober 2015 @ 17:22:
En Emma toevallig vandaag bij prenatal geweest en geen shirtjes gezien met ik word grote zus.. ik denk dat je via internet wel veel kunt vinden.
Bedankt voor het kijken
Dan ga ik zo even online zoeken.
Ik ga rond 11/12 weken de combinatietest doen. Bloedprikken en nekplooimeting (echo).
Bij een kans van 1 op 200 (of nog hoger) kun je de NIPTtest laten doen. Dan wordt het vergoed.
Bij mijn dochter had ik kan van 1 op 300 op Down. Ik ben bang dat dit nu hoger is, aangezien ik ook weer ouder ben (38).
Ik voel mijn baarmoeder echt heel veel, alsof er steeds hard in gewerkt wordt. Hij voelt echt wat opgezet. Mijn hele buik is ook opgezet.
En Emma toevallig vandaag bij prenatal geweest en geen shirtjes gezien met ik word grote zus.. ik denk dat je via internet wel veel kunt vinden.
Bedankt voor het kijken
Dan ga ik zo even online zoeken.
Ik ga rond 11/12 weken de combinatietest doen. Bloedprikken en nekplooimeting (echo).
Bij een kans van 1 op 200 (of nog hoger) kun je de NIPTtest laten doen. Dan wordt het vergoed.
Bij mijn dochter had ik kan van 1 op 300 op Down. Ik ben bang dat dit nu hoger is, aangezien ik ook weer ouder ben (38).
Ik voel mijn baarmoeder echt heel veel, alsof er steeds hard in gewerkt wordt. Hij voelt echt wat opgezet. Mijn hele buik is ook opgezet.
zaterdag 31 oktober 2015 om 22:30
Mijn hele buik is ook opgezet ja. Maar ik ben dan ook zwanger van de vierde. Bij de oudste begon ik pas rond de twintig een buikje te krijgen. Ik heb ng foto's van mij in bikini met zes maanden en dat is een minimaal buikje. Bij nr twee en drie was dat al rond 12 weken. Ben benieuwd.
Vandaag had ik energie voor tien. Totaal geen moeheid. Dat maakt me ook aan het twijfelen.
Pfff was ik gewoon maar moe en misselijk de hele dag. Maar ook dat heb ik nooit gehad. Nooit misselijk geweest tijdens vorige zwangerschappen.
Enige kwaaltje is mijn borsten die gespannen aanvoelen...en vergeetachtigheid...
Vandaag had ik energie voor tien. Totaal geen moeheid. Dat maakt me ook aan het twijfelen.
Pfff was ik gewoon maar moe en misselijk de hele dag. Maar ook dat heb ik nooit gehad. Nooit misselijk geweest tijdens vorige zwangerschappen.
Enige kwaaltje is mijn borsten die gespannen aanvoelen...en vergeetachtigheid...
zondag 1 november 2015 om 09:37
Jaaa... vergeetachtigheid. Nu al. Ik merk het echt op mijn werk en maak kleine foutjes.
Goh Meike1977 pas een buikje bij 20 weken? Ik had bij mijn eerste zwangerschap al een positierokje gekocht toen ik 7 weken was. Gewone broeken pasten niet goed meer.
Nu best wel moe, ik hoop dat mijn dochter zo wil slapen, dan ga ik ook weer even naar bed.
Goh Meike1977 pas een buikje bij 20 weken? Ik had bij mijn eerste zwangerschap al een positierokje gekocht toen ik 7 weken was. Gewone broeken pasten niet goed meer.
Nu best wel moe, ik hoop dat mijn dochter zo wil slapen, dan ga ik ook weer even naar bed.
zondag 1 november 2015 om 10:22
Ik ga de combinatie test laten doen. Ik ben overtuigd dat ik ook veel zou houden van een kindje met down maar toch laat ook ik dan de zwangerschap afbreken om de volgende redenen:
- de zorg in Nederland, ik werk in de zorg en er zijn bijna geen echt goede woon plekken waar ik mijn kind met een gerust hart achter zou laten en voor altijd thuis wonen is geen optie omdat ik ooit ook dood zal gaan.
- zwakkere gezondheid van deze kinderen maakt de kans heel groot dat t kindje eerder overlijd lijkt me gruwelijk
- mijn vriend wil het echt niet
Maar hoofd reden is voor mij toch echt wel dat t kindje altijd zorg nodig zal hebben ook als ik er niet meer ben en ik vind de zorg in nl alleen maar slechter worden.
- de zorg in Nederland, ik werk in de zorg en er zijn bijna geen echt goede woon plekken waar ik mijn kind met een gerust hart achter zou laten en voor altijd thuis wonen is geen optie omdat ik ooit ook dood zal gaan.
- zwakkere gezondheid van deze kinderen maakt de kans heel groot dat t kindje eerder overlijd lijkt me gruwelijk
- mijn vriend wil het echt niet
Maar hoofd reden is voor mij toch echt wel dat t kindje altijd zorg nodig zal hebben ook als ik er niet meer ben en ik vind de zorg in nl alleen maar slechter worden.
where ever you go, go with your heart
zondag 1 november 2015 om 13:28
Hoi,
Ik ben nieuw hier maar wil graag meepraten! Gefeliciteerd allemaal! 24 oktober heb ik een positieve test gehad van kv en 2-3 weken op de clearbue! Ik zou 01-07-2016 uitgerekend zijn. Mijn gegevens mogen ook in de tabel divertimento, leuk!
Ik ben 24 en mijn vriend 33. Wij hebben al een zoontje van 3 en dit wordt ons 2e kindje. We hebben 2 miskramen achter de rug (voor de 4 weken nog) en hopen dat deze lekker 9 maanden blijft zitten!!
Momenteel nog weinig last van kwaaltjes.. 's avonds wel vaak lage rugpijn wat ik bij de 1e ook had. en jullie?
Ik ben nieuw hier maar wil graag meepraten! Gefeliciteerd allemaal! 24 oktober heb ik een positieve test gehad van kv en 2-3 weken op de clearbue! Ik zou 01-07-2016 uitgerekend zijn. Mijn gegevens mogen ook in de tabel divertimento, leuk!
Ik ben 24 en mijn vriend 33. Wij hebben al een zoontje van 3 en dit wordt ons 2e kindje. We hebben 2 miskramen achter de rug (voor de 4 weken nog) en hopen dat deze lekker 9 maanden blijft zitten!!
Momenteel nog weinig last van kwaaltjes.. 's avonds wel vaak lage rugpijn wat ik bij de 1e ook had. en jullie?
zondag 1 november 2015 om 13:50
Skawa, zou denk ik er ook over. Ik zou de zwangerschap ook, met veel pijn in mijn hart, afbreken. Daarbij zet ik het belang van mijn dochter voorop. Maar veel verdriet zal ik zeker hebben. Vreselijk!!
Welkom, mama1991.
Ik had net een kwartier lang behoorlijke pijn links onderin, net of ik ongesteld zou worden. Bah wat onzeker allemaal. Nu gaat het weer goed.
Welkom, mama1991.
Ik had net een kwartier lang behoorlijke pijn links onderin, net of ik ongesteld zou worden. Bah wat onzeker allemaal. Nu gaat het weer goed.
zondag 1 november 2015 om 13:55
Dat had ik gister Emma! En nu weer normaal en vol energie en m'n pijnlijke borsten zijn ook weer terug
nooit gedacht dat ik daar zo blij mee kon zijn .. heb nu ook een sterk "het zit goed gevoel" super fijn! Dus dat wisselende is normaal je bm groeit.. geen zorgen maken!
Welkom Mama 1991!
Ps divertemento hoe gaat t met jou? lukt het jou nog om onze gegeven's aan te vullen in de tabel
?
Welkom Mama 1991!
Ps divertemento hoe gaat t met jou? lukt het jou nog om onze gegeven's aan te vullen in de tabel
zondag 1 november 2015 om 14:00
Ik heb ook wat dagen dat ik het gevoel heb dat ik ongesteld moet worden..als ik naar de wc ga is het elke keer weer spannend. Gelukkig ben ik nu verder dan de vorige 2 keer dat het mis is gegaan! Hoever zijn jullie precies? Ik ben nu, als ik uitga van de 1e dag van mijn laatste menstruatie, 5 weken en 2 dagen.
zondag 1 november 2015 om 14:19
Sunshine, voor mij fijn om te lezen dat je het herkent.
Mama1991, ja dat gevoel heb ik ook. Gelukkig ben je al verder dan de vorige 2 keren.
Ik heb zelf ook een miskraam gehad een paar jaar geleden. Blijft spannend!
Ik ben a.s. woensdag 5 weken zwanger. Voor mijn gevoel ben ik al veel verder. Komt ook omdat ik al ruim een week weet dat ik zwanger ben (heel vroeg getest).
Wie van jullie krijgt er al een echo met 7 weken? Ik wil dat ook heel graag voor mijn eigen gemoedsrust, maar het mag pas vanaf 8 weken zeiden ze. Bleh!
Mama1991, ja dat gevoel heb ik ook. Gelukkig ben je al verder dan de vorige 2 keren.
Ik heb zelf ook een miskraam gehad een paar jaar geleden. Blijft spannend!
Ik ben a.s. woensdag 5 weken zwanger. Voor mijn gevoel ben ik al veel verder. Komt ook omdat ik al ruim een week weet dat ik zwanger ben (heel vroeg getest).
Wie van jullie krijgt er al een echo met 7 weken? Ik wil dat ook heel graag voor mijn eigen gemoedsrust, maar het mag pas vanaf 8 weken zeiden ze. Bleh!
zondag 1 november 2015 om 16:23
Mama1991. Gefeliciteerd! En welkom. Ik ben 5 weken en 3 dagen.
Pff nu ik weekend heb denk ik veel te veel aan de zwangerschap en word ik onzeker. Dat due twee weken maar heel snel gaan!
Emma ik heb m'n echo bij 7 weken en 5 dagen. Ze vroegen aan mij of ik t nog eerder wou maar dat kwam nier goed uit qua werk. Maar nu denk ik echt aaaaaaah ik wil NU een echo haha.
Pff nu ik weekend heb denk ik veel te veel aan de zwangerschap en word ik onzeker. Dat due twee weken maar heel snel gaan!
Emma ik heb m'n echo bij 7 weken en 5 dagen. Ze vroegen aan mij of ik t nog eerder wou maar dat kwam nier goed uit qua werk. Maar nu denk ik echt aaaaaaah ik wil NU een echo haha.
zondag 1 november 2015 om 20:21
Vandaag ben ik 5 weken en 1 dag. 23 november onze eerste echo.
Vandaag hebben we het aan onze beste vrienden verteld, ze reageerden leuk.
Ik heb bij onze oudste bij 6 wken een echo gehad (inwenig door de gynaecoloog). Dat kwam omdat ik bloedverlies en ik totaal niet wist hoever ik was (door de pil heen zwanger)
De gynaecoloog die de echo maakte zei toen; prachtige echo, op basis van wat ik nu zie hoeft u niet bang te zijn dat hetbfout gaat. Dat is zo fijn om te horen bij 6 weken.
Vandaag hebben we het aan onze beste vrienden verteld, ze reageerden leuk.
Ik heb bij onze oudste bij 6 wken een echo gehad (inwenig door de gynaecoloog). Dat kwam omdat ik bloedverlies en ik totaal niet wist hoever ik was (door de pil heen zwanger)
De gynaecoloog die de echo maakte zei toen; prachtige echo, op basis van wat ik nu zie hoeft u niet bang te zijn dat hetbfout gaat. Dat is zo fijn om te horen bij 6 weken.
zondag 1 november 2015 om 20:22
@trusy, spannend! Nog even geduld..duurt gelukkig niet zolang meer voor jou. Misschien dat ik ook wel een eerdere echo krijg ivm mijn twee miskramen. Met hoeveel weken heb jij de miskramen gehad?
Het nadeel aan een vroege echo vind ik wel dat het hartje misschien nog niet klopt en je dan nog niet echt gerust gesteld bent..
Het nadeel aan een vroege echo vind ik wel dat het hartje misschien nog niet klopt en je dan nog niet echt gerust gesteld bent..
zondag 1 november 2015 om 22:53
Eerste miskraam had ik vorig jaar oktober met 4 wkn en paar dagen. Ik zag dat al aankomen omdat de testen niet donkerder werden. Afgelopen januari was met de 7 wkn echo alles goed. Hartje klopte mooi. Bij de 11 weken echo was er helaas geen leven meer. Miskraam is in het ziekenhuis opgewekt. Daarna aantal onderzoeken gehad. Hormonen en zaad. Dat was goed maar zwangerschap bleef uit. Uiteindelijk via via bij een chinese arts terecht gekomen. Ik moest hele vieze thee drinken om mijn hormonen te stabiliseren. En geloof het of niet. Whoppa zwanger. Ik drink nu ook chinese kruiden om miskraam te voorkomen. Die moeten mijn hormonen hoog houden zodat de kleine goed kan groeien. En idd je hebt gelijk. Als ik het hartje niet zie kloppen de 13e kan je me opvegen ben ik bang. ..afwachten afwachten afwachten. ..
het komt zoals het komt, het is zoals het is
zondag 1 november 2015 om 23:19
Pff..dat is schrikken als het hartje eerst wel klopte. Het kan dus altijd nog foute boel zijn bij mij was het 2x rond de 4 weken en spontaan dus dat is wat minder erg. Hopelijk hebben we beide dit keer wel een goede echo en blijft dat ook zo!! Wat voor chinese kruiden is dat eigenlijk wat je gebruikt?