Wanneer stop je met redden.............

29-11-2007 12:57 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
.

Terug naar mijn vraag...........waarneer stop je met redden??
Fijn he, Monissa dat de broers weer on speaking terms zijn!

Dat doet een moederhart goed.

Idd jammer van zn daginvulling, anders bel je toch zelf eens naar de hulpverlening (uit belangstelling), tzou hem weer een duwtje in de goede richting geven.
Jeetje, ik heb bericht gehad wanneer ik terecht kan bij de hulpverleenster.

Niet schrikken: half november!

Ik wist niet dat er zo'n wachtlijst voor was.

Mocht er iemand " uitvallen" dan kan ik een keertje eerder.

Dat valt tegen, maar als het niet gekker met me wordt doe ik het: jaren geleden ben ik al eens meer bij haar geweest en het klikte, dus maar even doorbijten.
Misschien kun je, na de eerste schrik, wat rust halen uit de wetenschap dat je ermee aan de slag gaat, al duurt het dan misschien wat langer? Dat haalde bij mij in het verleden de druk er al een beetje af, te weten dat de eerste stappen genomen zijn en ik op een wachtlijst stond.

Wel fijn dat je bij een voor jou bekende hulpverlener terecht kunt, dat is misschien het wachten waard?.
Riet, heb je inmiddels iets gehoord?
Hoi allemaal,

Nee nog niks, verwachten doe ik het ook eigenlijk niet zo, maar tzou natuurlijk mooi wezen.

Echt, ik wist niet dat het zo lang zou duren.

Maar hoe is het bij jou afgelopen?

De 30ste had je toch een intake?

Zoon zit beneden(jawel), pa is jarig en hij is mee komen eten, echt ik weet niet wat ik zie en hoor, hij praat volwassen en heeft na jaaaren weer eens een spijkerbroek aan, heel ander gezicht.

Ach, ik weet inmiddels ook wel dat het niet aan de buitenkant zit.

Hij heeft inmiddels ook weer een andere kamer, die hij wat aan het verven is, heeft zn vader meegevraagd voor een personeelsfeest, dus dat is ook weer positief.

Jullie begrijpen wel dat dit (voor mij, ben natuurlijk wel niet jarig) een mooi verjaardagskado is.

Rietje
@ Riet, gefeliciteerd nog met man en het bezoek van zoon. Ja, lastig is dat, he? Je zit nog zo vast in die negatieve patronen dat het moeilijk is het positieve te geloven.

Nou, Oudste heeft afgelopen dinsdag inderdaad intake gehad. Dat is heel goed verlopen, had hem goed voorbereid en hij was vooral nieuwsgierig. Het bezoek op de groep, kennismaking met leiding (en met een van de medebewoners die toevallig ziek thuis was en waarme het direct ontzettend klikte) heeft ervoor gezorgd dat hij enthousiast is en bijna niet kan wachten tot as. maandag, wanneer hij gaat verhuizen.

Drukke dagen nu dus, allerlei laatste dingetjes regelen, nog wat kleding kopen, naar de kapper sturen, inpakken etc.

Eigenlijk maar goed dat ik het er zo druk mee heb, heb ik minder tijd om te piekeren (lees: in te storten).
.
He gelukkig, dat het bij jullie zo herkenbaar is.

Iemand die er nooit mee te maken heeft gehad zou anders reageren en echt ik wil mezelf graag een schop onder mn kont verkopen om eens anders te gaan denken, maar ja, ik ga niet voor niets naar de hulpverlening.

Het is zeker maar goed dat je er druk mee bezig bent, Nef, hou er wel rekening mee dat je volgende week een terugslagje kunt krijgen, het hoeft natuurlijk niet, maar je weet nooit.

Wat goed zeg, dat je zoon er zo positief over is, dat zal voor jou iets makkelijker zijn om hem " uit te zwaaien" (?)
Ik lees hier steeds verhalen,over ouders die hun kind willen redden,ik ben erg geinteresseerd en volg alles....Petje af voor alle moeders..Ik zelf wilde mn vriend redden,eenzelfde verhaal als de moeders hier schrijven...Uiteraard lukt het me niet.....Ik heb hier al eerder gepost,dat ik mn vriend niet meer wil/kan redden........ Toch trapte ik er weer in.Wederom pakte die me in met zn zielige verhalen.Hij was bestolen,had geen geld om eten te kopen,zn huur kon niet op tijd betaald worden enz..Ice deed weer boodschappies voor hem..Betaalde klein gedeelte huur...kocht weer shag voor hem..En toen kwam ik er ineens achter dat hij zn dealer op MSN had? Ik was laaiend,hem er niet mee geconfronteerd,want dan weet hij dat ik zijn wachtwoord heb.Waarom hou ik van die man,die verder erg oke is,maar zijn verslaving beheerst zijn leven.Ik wil niet meer gemanipuleerd,bedrogen worden.... Dus heb hem weer op ignore gezet,letterlijk en figuurlijk........Zon goede.lieve man,en zulke problematiek......Ik kan het niet meer...Dit was ff een korte samenvatting..

Voor iedereen veel sterkte,wijsheid en liefde toegewenst!

Liefs Ice.
Lig er even uit met een zware hernia
quote:prada schreef op 05 oktober 2008 @ 22:22:

Lig er even uit met een zware herniaAch meissie toch.................sterkte
Duidelijk verhaal, Ice.

Wat voor ons geldt geldt ook voor jou.

Zoals ik nu ondertussen ook wel weet dat ALS je de streep trekt er heel wat aan vooraf is gegaan.

Uit alle macht proberen te redden tot het niet meer gaat, tot we er zelf bijna aan onder doorgaan en dan nog is het afwachten als we hier mee stoppen.

Maar....dan geef je ze een kans, want eerder was die kans er toch niet?

Ik kan nu wel zeggen dat het het moeilijkste was in mn leven om onze zoon de duer uit te zetten, maar misschien wel het beste wat wij gedaan hebben.

Jeete, Prada, dat is geen flauwekul, beterschap meid.

Rietje
Meiden, ik moet zeggen dat het me toch te lang gaat duren hoor voor ik half november aan de beurt ben.

Ik weet niet wat het is, maar het feit dat ik nu hulp wil en nog zo lang moet wachten gaat me toch wel opbreken.

Nu heb ik advies aangevraagd bij de groep waar ik eens per maand ook naar toe ga en wacht nog op een telefoontje.

Iemand raadde me gestalttherapie aan, heb wat gegoogled en gelezen dat de insteek daar is : relaties.

Hoe sta je in relatie met.........(vul maar in) en het doorbreken van oude patronen.

Nou jullie begrijpen wel dat het me aansprak.

Alleen ik weet er erg weinig van, logisch als dit nieuw is.

Pech is dat het ook stukken minder vergoed wordt dan een psychotherapeut, maar goed, dat is ook niet het belangrijkste.

Misschien dat ik op het forum eens ervaringen van anderen ga vragen.
Lijkt me een goed idee om ervaringen te vragen, Riet, er zijn volgens mij wel mensen op het forum die met gestalt te maken hebben gehad.

Ik denk dat het een heel expressieve therapie is, waar ook werken met je lichaam in voorkomt.

Weet er verder heel weinig vanaf, heb in de oertijd eens een boekje over gelezen, klonk interessant. De gestalt website in mijn stad klinkt dan weer helemaal níet interessant.

Misschien kun je via je huisarts aandringen op spoed bij je traditionele behandeling. Dat is mij in het verleden wel gelukt bij depressieve klachten.
pfff, ik heb net op het forum gevraagd over ervaringen met gestalttherapie.

Vind het best wel een beetje eng, maar ook benieuwd naar de reacties.

Mamzelle, ik wil het liever maar bij 1 behandelaar houden.
.
voor de moeders hier (f)
Dat komt omdat ik zo vlug mogelijk hulp wil, weet ook niet wanneer ik daar terecht kan, heb een telef. bericht ingesproken.

Ben echt geen hulphopper, kvind het al kl.. genoeg dat het moet, maar het moet.

Juist dat oude zeer, Iris, dat nekt mij zo, als ik daar maar eens mee om zou kunnen gaan.

Je bent eerlijk dat je zegt geen tijd te durven nemen, want ik heb dat ook lang gedacht: het komt me nu niet uit, ja, totdat Riet nu tegen het plafond aanzit.

Herkenbaar ook, jezelf moeten dwingen, naar het werk te gaan, verjaardag houden, komt er iemand kan ik die wel wegkijken, ik wil rust, kan er niks meer bij hebben.

Ben blij om te lezen dat je vaker hulp hebt, want idd wij kunnen alleen onszelf redden (met behulp van)

Niet veel respons he, op mn vraag, ach, dan moet het ook maar zo zijn.

Allemaal sterkte.
Pff, Nef, kom even binnenvallen en lees jouw stukje. Wat 'fijn' dat je zoon geplaatst wordt, en dat jij erachter staat. Ik zeg met opzet 'fijn', omdat ik ook een zoon met autisme (waarschijnlijk Asperger) van 15 jaar heb. Die liep ook over me heen, en ik hoopte dat hij geplaatst ging worden, maar de Raad voor de Kinderbescherming besliste anders, en hij woont nu (en ik ben het daar niet mee eens!) bij zijn vader, zonder hulp, zonder therapie....

Heel veel succes, zal hier toch weer mee meelezen. (Heb ik een hele tijd geleden ook gedaan, en gereageerd, maar ik heb niet zoveel tijd en energie om overal te reageren!)
Dag naamgenoot :-),

Hoe komt het dat de raad voor de kinderbescherming erbij betrokken is?

Ik heb gelukkig alles zelf in de hand kunnen houden, vorig jaar toen het uit de hand liep huisarts ingeschakeld om crisisplaatsing te regelen. Huisarts heeft psychiatrisch kinderziekenhuis ingeschakeld, maar daar was geen plaats. Medicatie en extra begeleiding/hulp in huis heeft ervoor gezorgd dat we konden wachten op een reguliere plaatsing.

ik heb meteen bij het begin aangegeven dat zoonlief niet bij vader kon ivm eenzelfde problematiek (mijn mening en geen diagnose) en ook verbale agressie bij vader. Daar is naar geluisterd.

Wel was in ons geval de diagnose van zoon al bekend vanaf zijn 6e jaar.
Hoi Nef,

De RvdK is erbij betrokken, omdat vader zoonlief in huis wilde nemen, en ik het er niet mee eens was. Er speelde al een hoop in ons gezin hierdoor, en ik zou zoonlief 'vrijwillig' naar vader moeten doen. Dit wilde ik niet, en zodoende is er een onderzoek geweest door de RvdK. Ik ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat, maar had dus liever 'jouw' oplossing gehad, was waarschijnlijk beter geweest voor zoonlief.

Oh, en bij zoonlief is de diagnose pas 2 jaar bekend, en vader blijft erbij dat er met zoonlief niets aan de hand is; hij ziet totaal geen problemen met hem. Zoon woont nu zo'n 5 maanden bij hem.
Jammer dat er werkelijk niemand reageert, Riet. Kennelijk toch niet zo'n bekende therapievorm dan..
Ja, zeker jammer, ik ben altijd wel benieuwd naar zulke ervaringen, kan er op internet ook niets over vinden (van die ervaringen dan)

Wel gesproken met diegene die het mij adviseerde en dat was positief.

Maar ook dan ga ik er blanco naar toe.

En....ik kan de week na de herfstvacantie er terecht, dus dat is best wel vlot.
Ik heb wel vaker topics gezien over Gestalttherapie, maar daar werd altijd weinig op gereageerd , als ik het me goed herinner, Riet. Misschien ook beter, wt je zegt, om er met een open blik, blanco dus, naar toe te gaan.

@Nicole, heeft vader ook trekken van Asperger? dan zou het toch wel goed kunnen gaan, alleen al omdat zoon dan in een bepaald stramien valt wat bij hem past. Is hier bij vader ook zo, hoor, alleen vond ik dat niet voldoende.
Hm, Nef, of vader tekenen van Asperger heeft, ik denk het niet, herken het zelf in elk geval niet. Wat er wel is: bij vader mag hij doen waar hij zin in heeft, bij mij mocht dat niet helemaal. Voorbeeld: bij mij moest hij meehelpen in huis, paar klusjes, zoals afwas, hond uitlaten. Bij vader hoeft hij dit al niet te doen. Hij wil liefst hele dagen aan pc/playstation zitten. Bij mij mocht dit niet, vader zegt er niets van. Gevolg: bij mij meer conflictsituaties, bij vader niet. Maar is het dan werkelijk bij vader beter? Hoeft zoon niet te leren, dat in de maatschappij niet alles gaat, zoals hij het wil?

Nou ja, ik zie wel hoe het gaat, maar ben het er gewoon niet helemaal mee eens....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven