Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 14:43:

[...]

Hoeft niet ze hoeven je hand niet aan te raken het mag ook niet volgens de islamtische geloof. En verder heb ik daar respect voor. Dat heet fatsoen.

Ik heb trouwens in mijn hele werkzame leven als 'allochtenknuffelaar' een keer 1 persoon ontmoet die geen hand wenste te geven. Andere moslims vonden dit ook nogal overdreven.

Ben wel op kraamvisite bij hem geweest en dat was heel leuk trouwens.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 11:40:

[...]

Dat zal nooit gebeuren wees maar niet bang.En dat zeg jij ? Hoe weet je dat zo zeker ??
quote:mienietjefietje schreef op 03 november 2015 @ 14:55:

[...]

Maar als er nou geen voordelen zijn......en propaganda = propaganda en dat is iedere avond op NPOJij was dan ook niet degene op wie ik reageerde. Jij bent erg consistent in je mening. Ben het niet met je eens maar dat discussieert tenminste niet zo ergerlijk.
quote:meivogel schreef op 03 november 2015 @ 13:22:

[...]

Niemand werpt je iets voor de voeten; het is een kwestie van historisch besef hoe bepaalde "toestanden" in de wereld zijn ontstaan. En in feite is het nog steeds aan de gang, via de macht van multinationals bijvoorbeeld. Het klopt dat wij daar als gewone mensen geen enkele invloed op kunnen uitoefenen. Maar als je je erin verdiept, dan kun je wel beter begrijpen waarom de mensen daar leven in de omstandigheden waarin ze leven.

Zou je bijvoorbeeld een oordeel kunnen hebben over de kwestie Israël/Palestina, of er ook maar iets van kunnen begrijpen, als je niets wist over de geschiedenis en de Jodenvervolging?Ik heb effe gehighlited, wat je zelf al vind, ik ben het volkomen met je eens.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:vruchtgebruik schreef op 03 november 2015 @ 14:57:

[...]

Jij was dan ook niet degene op wie ik reageerde. Jij bent erg consistent in je mening. Ben het niet met je eens maar dat discussieert tenminste niet zo ergerlijk.Oh nou, dank je, zelf vind ik dat ik me teveel opwind, ga dus nu maar de hond uitlaten.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 03 november 2015 @ 14:55:

Maar als er nou geen voordelen zijn......en propaganda = propaganda en dat is iedere avond op NPOVoordelen genoeg hoor. Alleen zijn die voordelen met name voorbehouden aan asielzoekers zelf en de mensen die dankzij de asielindustrie hun zakken kunnen vullen.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Het is wel echt een gevaar, om grote groepen moslimmannen in je land binnen te laten.

Echt waar.

Juist omdat zij niet andersmans land gewoontes en religie respecteren is er een groot gevaar.

Een zweedse bischhop heeft al onder dreiging van moslims zijn kruis van zijn kerk moeten halen. En nu in Duitsland mag zelfs sint maarten al niet meer gevierd worden.

heel eerlijk, ik ben bang, ja echt , dit gaat niet goed...

https://nl4nl.wordpress.c ... igranten-niet-te-kwetsen/
quote:tinydancer schreef op 03 november 2015 @ 15:15:

Het is wel echt een gevaar, om grote groepen moslimmannen in je land binnen te laten.

Echt waar.

Juist omdat zij niet andersmans land gewoontes en religie respecteren is er een groot gevaar.

Een zweedse bischhop heeft al onder dreiging van moslims zijn kruis van zijn kerk moeten halen. En nu in Duitsland mag zelfs sint maarten al niet meer gevierd worden.

heel eerlijk, ik ben bang, ja echt , dit gaat niet goed...

https://nl4nl.wordpress.c ... igranten-niet-te-kwetsen/Bibber bibber ik ben ook zo bang dat al die moslim mannen ons verbannen.
Weetje, het is absurd dat mensen die komen vluchten bij je, vanaf dag 1 de dienst uitmaken.

Dat is absurd.

Dat ze geen varkensvlees eten, oké. Maar dat zij willen bepalen hoe wij onze dieren slachten, en dat dan ritueel moet (zonder verdoving, dus extra pijn, en extra angst) dat klopt niet.

Wij mogen ook leven, wij mogen ook keuzes maken.

En die houding van 'wij nemen het hier even over', ja dat gaat wat mij betreft te ver.

Wij mogen ineens geen christelijke symbolen meer uitdragen. Dat is inleveren van je vrijheid.

Waarom ?
quote:tinydancer schreef op 03 november 2015 @ 15:29:

Weetje, het is absurd dat mensen die komen vluchten bij je, vanaf dag 1 de dienst uitmaken.

Dat is absurd.

Dat ze geen varkensvlees eten, oké. Maar dat zij willen bepalen hoe wij onze dieren slachten, en dat dan ritueel moet (zonder verdoving, dus extra pijn, en extra angst) dat klopt niet.

En die houding van 'wij nemen het hier even over', ja dat gaat wat mij betreft te ver.

Wij mogen ineens geen christelijke symbolen meer uitdragen. Dat is inleveren van je vrijheid.

Waarom ?

Het is ronduit belachelijk,dat wij ons meteen aanpassen aan de moslims.

Zij laten zich maar aanpassen aan ons.
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 03-11-2015 15:34
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd

Dat is absurd.

Waarom ?Helemaal mee eens!
quote:meivogel schreef op 03 november 2015 @ 12:33:

[...]

Ttas het is zinloos hoor. Het beste kun je ze gewoon onder elkaar laten grappen en grollen. Iedere tegenreactie geeft ze alleen maar een podium om weer van alles te spuien. En individueel heeft nooit iemand iets gedaan of gezegd wat verkeerd is. Vinden ze zelf heel oprecht. Dat laatste vind ik misschien nog wel het meest verontrustend.

Ik grap en grol niet. Ik vind de situatie daarvoor ook veel te ernstig. Ernstig voor ons land, voor Europa en ook ernstig voor alle asielzoekers die via land of via de zee nog steeds proberen Duitsland/Zweden/Nederland te bereiken. De winter is in aantocht en omstandigheden gaan verslechteren.

Ik vind je post een nare post omdat hij impliceert dat iedereen die tegen een forse instroom van asielzoekers is bij "ze" hoort en dat "ze" in jouw ogen allemaal fout zijn. Prima dat je het niet met "ze" eens bent, maar je generaliseert nu zelf ontzettend.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2015 16:05
Reden: provoceren
% gewijzigd
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 15:44:

[...]

Nou nou, wat grappig
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2015 16:06
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 15:44:

[...]

Ik ga deze post staffen want je verkondigt baarlijke nonsens. Maar goed, dat is gevoegelijk bekend uit al je topics.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2015 16:06
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 november 2015 @ 15:52:

[...]

Ik ga deze post staffen want je verkondigt baarlijke nonsens. Maar goed, dat is gevoegelijk bekend uit al je topics.Alsof hier geen nonsen verkondigd worden over vluchtelingen?

[...]

Ik ga deze post staffen want je verkondigt baarlijke nonsens. Maar goed, dat is gevoegelijk bekend uit al je topics.Bedankt.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 15:55:

[...]

Alsof hier geen nonsen verkondigd worden over vluchtelingen?Dag Ttas.
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 november 2015 @ 15:39:

[...]

Ik grap en grol niet. Ik vind de situatie daarvoor ook veel te ernstig. Ernstig voor ons land, voor Europa en ook ernstig voor alle asielzoekers die via land of via de zee nog steeds proberen Duitsland/Zweden/Nederland te bereiken. De winter is in aantocht en omstandigheden gaan verslechteren.

Ik vind je post een nare post omdat hij impliceert dat iedereen die tegen een forse instroom van asielzoekers is bij "ze" hoort en dat "ze" in jouw ogen allemaal fout zijn. Prima dat je het niet met "ze" eens bent, maar je generaliseert nu zelf ontzettend.Met 2 maten meten
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 16:03:

[...]

Met 2 maten metenDag Ttas.

[...]

Ik ga deze post staffen want je verkondigt baarlijke nonsens. Maar goed, dat is gevoegelijk bekend uit al je topics.

Tussen alle asociale hufterige leugenachtige hatelijkheid die hier gespuid wordt ga je uitgerekend hierover klikken. En dan wordt het nog verwijderd ook.

Het is toch echt te triest voor woorden.
quote:Crique schreef op 03 november 2015 @ 16:12:

[...]

Tussen alle asociale hufterige leugenachtige hatelijkheid die hier gespuid wordt ga je uitgerekend hierover klikken. En dan wordt het nog verwijderd ook.

Het is toch echt te triest voor woorden.

Die post was stemmingmakerij en richting mij onterecht op de man. Bovendien stond hij vol met nonsens.

M.i. dus terecht verwijderd.

Het staat je vrij om posts die jij niet door de beugel vindt kunnen te melden.

Dat is absurd.

Waarom ?

Daar ben je toch zelf bij? Heb notabene in een voor en door moslims organisatie gewerkt, meerdere zelfs. Ik droeg en draag lekker waar ik zin in had hoor.

Tuurlijk probeert Men weleens wat te zeggen, net zoals ik ook een autochtoon collegaatje had dat maar bleef mekkeren dat het toch echt veel.verzorgder ks om je wenkbrauwen in een streep te epileren.

Op een gegeven moment geeft men dat gewoon op bij mij.

En at wanneer ik zin had ook. Gebroederlijk de fricandellen (soms) naast de halal lunch te eten. Niks aan de hand. Je houdt rekening met elkaar.

Als 1 positief iets is wat ik uit dit topic haal is dat iedereen het eens is met de vrijheden die we hier hebben. Straal je dat uit en laat je een ander ook in zijn waarde dan komt het echt wel goed.
Voor de personen die denken dat “het wel meevalt”

Net op Radio 1 een reportage over de Griekse eilanden waar momenteel 6000 personen per dag arriveren waaronder steeds meer Afghanen

Duitsland heeft al aangegeven dat mensen uit Afghanistan geen asiel krijgen, goede kans dat ze dus doorreizen naar Nederland

Vanavond een reportage op de journaals
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 14:43:

[...]

Hoeft niet ze hoeven je hand niet aan te raken het mag ook niet volgens de islamtische geloof. En verder heb ik daar respect voor. Dat heet fatsoen.In Nederland is het gebruikelijk dat mensen elkaar een hand geven. Als je je daar niet aan wil conformeren, moet je niet naar Nederland toe komen maar je heil zoeken in een islamitisch land iedereen tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven