Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Skawa, heb jij goede afspraken met MvM kunnen maken over het ophalen? Bij mij komen ze vrijdag en aangezien ik in een flatgebouw woon, ben ik nogal aan het piekeren hoe ik dat moet gaan regelen.

Missye, onzeker zijn mag en natuurlijk baal je dat het nog niet gelukt is. Iedereen hier heeft maar 1 doel en als je dat wil, wil je dat ook het liefst meteen. Je geduld raakt op een gegeven moment gewoon op en ik zou die twijfel/onzekerheid ook zeker met je gyn delen. Dat is helemaal niet gek!

Lientje, balen dat je man oorontsteking heeft en antibiotica moet slikken. Zaadkwaliteit kan inderdaad verminderen, maar hoeft niks te betekenen natuurlijk. Er hoeft er maar 1 goed te zwemmen

Sawi, fijn dat je ee eisprong hebt gehad. Ik zou wachten tot 14-15 dpo (1dpo is de dag na je eisprong). Als je vrijdag een positieve test had, was je eisprong waarschijnlijk zaterdag. Dan kun je inderdaad zaterdag of zondag testen (2 wkn later).

Therealarya, zoals Skawa zegt kom je eerst voor echo op dag 10. Afhankelijk van de groei, moet je nog een paar keer terugkomen. Als ze vrij goed kunnen inschatten wanneer je eisprong is (geweest), moet je een week later terugkomen om bloed tr prikken. Dan kijken ze of je progesteron hoog genoeg is. Het moet een bepaalde waarde hebben om zeker te weten dat je een eisprong hebt gehad en het eitje genoeg tijd heeft om goed in tr nestelen. Ik kreeg de uitslag van progesteron pas op dag 2 van mijn nieuwe cyclus (maar ik bleek dus zwanger), maar sommige ziekenhuizen doen het veel sneller. Dat zullen ze je wel goed uitleggen bij de laatste echo.

Hier gaat alles goed. Geen klachten, dus elke keer als ik naar de wc ga, dubbelcheck ik drie keer of er geen bloed bij zit. Probleem is dat het nog zo onwerkelijk is dat ik er ook heel onzeker van word. Ik durf niet verder te denken dan de eerste echo en hoop dan maar dat ik voor die tijd geen mk krijg en dat straks het hartje klopt. Echt genieten kan ik nog niet, maar dat komt hopelijk over drie weken.
@korfje, het vertrouwen moet nog groeien. Lijkt me ook heel spannend. Zolang gewacht en dan ein-de-lijk raak, dan is die onzekerheid niet gek.

Vorige keren dat ik met de arts heb gesproken was ik aldoor wel gerustgesteld. En heb nu de belangrijkste onderzoeken ook gehad volgens mij, het moet dus gewoon werken. Geduld denk ik maar..
@skawa, creatief mij glijmiddel 😉 we zullen et weekend weer flink aan de slag!
@Skawa: Wat een interessante tip, van die lijnzaadolie. Ga ik zeker onthouden, want ik eet ook nooit vis. Vind het écht niet lekker! gebruik nu wel vitaminepillen met visolie...

Wat fijn dat je blij bent met moeders voor moeders. Is nog best lang, tot 18 januari. Dacht dat dat maar een paar weken was. Lijkt me wel een fijn gevoel dat je iets terug kan doen

@ nina: gefeliciteerd!! Wat een goed nieuws ook weer Hoop dat je komende tijd niet meer zo veel pijn zal hebben als dat je gehad hebt. Er gewoon maar op vertrouwen dat het ziekenhuis gelijk heeft en dat je kunt gaan genieten!

En het is alleen maar fijn dat je nu in 1x zwanger bent, je hebt er al lang genoeg op moeten wachten!

@ myque: geen last van de pregnyl is fijn! Het zal toch wel gedaan hebben wat het moet doen

@ Sawi: Fijn dat je een eisprong hebt gehad. Ik zou ook de zaterdag 2 weken na je eisprong aanhouden als testdag.

@ Lientje: Hopen dat die antibiotica niet zoveel invloed gaat hebben :( Maar wat al eerder gezegd is 'er hoeft er maar 1 goed te zwemmen'.

@ Therealarya: Ik sluit me aan bij wat anderen al geschreven hebben over het bloedprikken En inderdaad misschien wel handig om het een en ander op te schrijven, dan kun je het nog eens nalezen...

@ missy_ecco: Aan de ene kant kun je je helemaal gek maken met ovulatietesten, maar aan de andere kant is de onzekerheid over wanneer je eisprong nou wel of niet plaats vind ook om helemaal gek van te worden. Ik vind de onzekerheid altijd vervelender dan het te weten. Ik gebruik ook geen applicatoren... gewoon op elkaar smeren en dan moet het ook werken lijkt mij.... is misschien iets meer geklieder, maar wel iets gezelliger...

Lastig om na al die tijd nog die grote hoeveelheid geduld op te moeten brengen, he?! Het duurt ook iedere maand weer even lang allemaal!

@ korfje: Snap wel dat je nog onzeker bent hoor! Zou ik ook zijn denk ik... je hebt ook gewoon zo lang op moeten wachten en dan is het denk ik logisch dat je heel erg bang bent om dit geluk weer te verliezen.

Maar ik denk ook dat een bepaalde mate van onzekerheid blijft voor de rest van je leven. Als je dadelijk de eerste echo hebt gehad, maak je je weer zorgen over de tweede. Als je kindje uiteindelijk geboren is, zijn er weer andere dingen om je zorgen over te maken. Maar dat hoort ook bij het moederschap... Mijn moeder zegt altijd dat er bijna geen dag voorbij gaat dat ze zich geen zorgen maakt...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Pff wat is er weer veel geschreven. Niet bij te houden dit en wat veel zwangeren haha. Zit er ook nog iemand aan de Provera net als ik? ;)

Is het misschien handig qua overzicht onder de tabel:

Categorie:

- Provera-ronde

- clomidronde

- wachtbankje

- zwangeren

En dan namen eronder zetten. We groeien en groeien qua deelnemers

Ik zit nu in mijn 9e Provera dag. Hopelijk vrijdag of zaterdag ongesteld. Ik zit al een week niet lekker in mijn vel. Niet dat ik down ben, maar gewoon erg moe!!! Is dat ook een bijverschijnsel van Provera?
@Famke: ik vind het een goed idee om er diverse categorieën aan toe te voegen

Hoop met je mee voor vrijdag of zaterdag. Kan je helaas niet helpen met je vragen over provera... nog nooit gebruikt. maar wel erg vervelend dat je je niet happy voelt :( Hopelijk is dat snel weer over!
Ik kan het me niet meer herinneren, Famke. Heb helemaal in het begin van het ziekenhuistraject een kuurtje Provera gehad, maar volgens mij geen noemenswaardige kwalen...
Ik had ook niet echt last van primolut (lijkt me vergelijkbaar), afgezien van buikklachten. Hoop dat het gauw over is zodra je ongesteld wordt famke
He dames,

Tgaat hier idd snel maar ik vind het best wel leuk dat we hier komen schrijven hoe het loopt.

Hier: manlief doet zijn best 12u en 36u na de pregnyl hebben we geklust. Verder voel ik er niks van.

Wel effe opgezocht wat antibiotica doet met het zaad en op meerdere sites tegengekomen dat het pas over 4 maand effect zou hebben omdat het dan gemaakt wordt. (Zou ook de reden zijn waarom hij dan zeker 4 maand vitaminen moet slikken als hij dat zou willen.)

Dus ik hoop dan maar op het beste. en op die ene goeie zwemmer.

Korfje: ik denk dat als het hier zou lukken ik ook niet goed zou weten wat en hoe. Het is altijd bang afwachten he die eerste weken. Maar ik denk toch dat het voor jezelf goed is dat je niet te bang bent ook. Af en toe wat dromen kan geen kwaad. Ik geloof echt in de positieve gedachtes.

Ik was nu ook aan het kijken wanneer ik mijn regels zou moeten krijgen, das binnen 2 weken woensdag oO dat wordt een alcoholvrije verjaardag dan! (Ik verjaar de 14e) ik zal maar genoeg inplannen de komende 2 weken dat de tijd vliegt en dat we er niet te veel mee bezig zijn. Dat lijkt mij het beste.
Ja, afleiding kan ik nu ook wel gebruiken Lientje Voel deze keer dus ook helemaal niks van de Pregnyl! Gek dat ook dat iedere keer weer anders is!
En als t raak is is afleiding ook fijn. Ik ben zo bang elke keer, vandaag ook weer heel veel kramp onder in mijn buik. Mijn hart klopt gewoon sneller van angst dat t dan mis gaat:(
Je moet maar geloven dat dat bandenpijn is Skawa, en dat is heel normaal nu! Samen afleiding zoeken tot de 18e?
Haha dat is goed mygue, ga je mee wat leuks doen morgen😁
Ik kan ook wel wat afleiding gebruiken... sinds vanmiddag krampen in mijn onderbuik en kreeg net wat zware benen... echt ongesteldheidsklachten... nu weer enorm bang dat het weer niet gelukt is. Maar zou wel vroeg zijn, vandaag dag 12 na de eisprong en meestal krijg ik de krampen een paar uur tot max een dag van tevoren... dat zou betekenen dat mijn LF steeds korter wordt... Hoop zo dat ik niet ongesteld ga worden :(
Dan zijn we met 4 die wat afleiding kunnen gebruiken haha

Ik ben gyproc aant zetten in onze nieuwe kamer.... Helpt wel, de dag vloog zo voorbij.
@lientje. Als jij jarig bent terwijl je nog op wachtbankje zit kun je wel drinken. Je bent dan officieel nog niet zwanger en er is nog geen verbinding met placenta o.i.d. Mijn buurvrouw was superdronken geweest op festival en daarna kwam ze er achter dat ze zwanger was. Wij zijn er mee bezig, maar sommige mensen 'overkomt' een zwangerschap en stoppen dan pas met roken en drinken.
Ik probeer ook zo relaxed mogelijk te doen tot ik weet of ik zwanger ben. Anders had ik nu al maanden niet kunnen drinken 😂

Werk is bij mij een goede afleiding, maar ik zit nog niet in de periode na eisprong. Dan ben ik altijd wat ongeduldiger!
Ja ik weet het wel, maar toch... Ik ben met nieuw ook de uitdaging aangegaan geen suikers te gebruiken (geraffineerde) en geen tot amper alcohol. Dus ik zo sowieso snel stippel zijn. Ahja we zien wel. Ziet er naar uit dat er geen groot feest zal zijn dus das dan dubbel zo makkelijk.

Net een mega opvlieger gehad :s raar dat lijf van me... Niet zo fijn voor men wederhelft.
@lientje, geen suikers?! Ik verbaas me vaak in hoeveel producten dat zit. Is het een beetje te doen te eten en drinken zonder suikers?
Ik dronk ook niet op t wachtbankje ;) alleen de twee weken ervoor.

Duna ik had ook kramp alsof ik ongesteld werd had de tampons al klaar staan en toen poef positief!
Ik zou ook suikervrij willen eten maar het lukt me echt niet gewoon:(
Lientje88 ik ben dit ook aan het uitproberen! Al 4 weken geen koolhydraten en nu ook zo weinig mogelijk suikers en ik heb mijn menstruatie vandaag gekregen, 3 dagen vroeger dan normaal! Zou het dan toch een positief effect hebben...?

Ben wel blij dat ik terug kan 'meedoen'! Hopelijk deze keer met 150mg wel een eisprong !
https://www.facebook.com/rtlnieuws/post ... 5735359852

Artikel over dat we koolhydraten nodig hebben.
-
Ahh klinkt niet goed. Maar snel contact met ZKH. Sterkte meid! A

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven