Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:bungaa schreef op 03 november 2015 @ 22:18:

Wees geen bruine ui en koop een 'refugee trui' Weer een mooi voorbeeld van links lullen rechtsom je zakken vullen. De oproep bij kickstarter is gelukkig al verwijderd.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Maar vind je het niet zelf ongemakkelijk om bewust mee te werken aan het onjuist framen van iemand? Ook al ben je het niet met die persoon eens? Hoef je niet om te zuchten, trouwens, ik kan nog veel erger zeuren dan dit.
quote:barbaracartland schreef op 03 november 2015 @ 22:35:

[...]

Het filmpje is dus geen argument voor je stelling. Dat het filmpje vaak gedeeld wordt op FB, maakt het niet ineens wel waar. De kont van Kim Kardashian wordt ook veel gedeeld.Hep op faceboek gestaan dis het klopt
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 november 2015 @ 22:41:

[...]

ik denk dat je serieus geen idee hebt hoe je zou reageren in een soortgelijke situatie. Ik denk dat je ook maar mag hopen dat je nooit een dergelijke beslissing hoeft te maken

Is altijd moeilijk, denken voor een ander.

Bedoel het niet verkeerd hoor. Maar je kan gewoon niet weten wat ik zou doen natuurlijk.

Ik zal mijn kinderen niet achter laten in gevaar. En als mijn man weg wil lopen zonder ons, dan kan hij lekker weglopen ik hoef hem dan echt niet meer...

http://youtu.be/d8n-eo5fDYU
quote:barbaracartland schreef op 03 november 2015 @ 22:47:

Maar vind je het niet zelf ongemakkelijk om bewust mee te werken aan het onjuist framen van iemand? Ook al ben je het niet met die persoon eens? Hoef je niet om te zuchten, trouwens, ik kan nog veel erger zeuren dan dit.

Bij Merkel nee.

Als ik schrijf over Merkel wat ik denk krijg ik vermoedelijk een permaban wegens het beledigen van een bevriend staatshoofd.

Deze vrouw heeft een chaos veroorzaakt in Europa niet MIJN Europa maar wel het Europa waar ik woon.

Een keer onjuist framen valt in het niet bij het door haar veroorzaakte migratie crisis.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 03 november 2015 @ 22:47:

Maar vind je het niet zelf ongemakkelijk om bewust mee te werken aan het onjuist framen van iemand? Ook al ben je het niet met die persoon eens? Hoef je niet om te zuchten, trouwens, ik kan nog veel erger zeuren dan dit.het is makkelijk scoren bij geloofsgenoten denk ik
Een aantal Duitse burgers zijn van mening dat Angela Merkel de (grond)wet zodanig overtreedt dat zij in aanmerking komt voor vervolging wegens hoogverraad.

Ondertussen gaan asielzoekers in hongerstaking omdat hun nieuwe huis en auto te lang op zich laten wachten.

Burgers klagen Angela Merkel aan wegens hoogverraad
quote:bungaa schreef op 03 november 2015 @ 22:52:

[...]

Is altijd moeilijk, denken voor een ander.

Bedoel het niet verkeerd hoor. Maar je kan gewoon niet weten wat ik zou doen natuurlijk.

Ik zal mijn kinderen niet achter laten in gevaar. En als mijn man weg wil lopen zonder ons, dan kan hij lekker weglopen ik hoef hem dan echt niet meer...

http://youtu.be/d8n-eo5fDYUjij kan inderdaad niet weten wat je zou doen. Is dat weer zo'n raar facebook filmpje? die kijk ik niet
quote:Fargo schreef op 03 november 2015 @ 22:57:

Een aantal Duitse burgers zijn van mening dat Angela Merkel de (grond)wet zodanig overtreedt dat zij in aanmerking komt voor vervolging wegens hoogverraad.

Ondertussen gaan asielzoekers in hongerstaking omdat hun nieuwe huis en auto te lang op zich laten wachten.

Burgers klagen Angela Merkel aan wegens hoogverraadwanneer is dat proces tegen Wilders?

Prima actie

Het is echt verdrietig hoe een heel land aan het wanbestuur van mutti Merkel is overgeleverd.

Ze doet maar waar ze zin in heeft te eigenwijs om te erkennen dat ze de plank volledig heeft misgeslagen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 november 2015 @ 22:58:

[...]

wanneer is dat proces tegen Wilders?Hopelijk gaat dat onzinproces nooit plaatsvinden.

Niburu is niet echt mijn bron, maar goed.

Aanklagen wegens hoogverraad is een beetje een Duitse hobby. Ze zijn wat pathetischer in die dingen dan wij. Zo werd Merkel ook wel eens aangeklaagd vanwege TTIP of vanwege de redding van Griekenland in de Euro-zone. Hoogverraad kan het niet zijn, want daar hoort (een dreiging van) geweld bij. Nalezen kun je dat http://www.taz.de/!5245492/
Befragung eines Muslims zur Integration in Deutschland [2015]

Shocking...
quote:Wageningen1985 schreef op 03 november 2015 @ 23:03:

[...]

Hopelijk gaat dat onzinproces nooit plaatsvinden.

Hopelijk wel, de blonde profeet moet voorkomen en desnoods achter slot en grendel. Bewust provoceren en een hele bevolkings groep aan de kant zetten is toch echt in strijd met artikel 1 van de grondwet.

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
wat een vredig geloof is het ook.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 23:11:

[...]

Hopelijk wel, de blonde profeet moet voorkomen en desnoods achter slot en grendel. Bewust provoceren en een hele bevolkings groep aan de kant zetten is toch echt in strijd met artikel 1 van de grondwet.

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."Ja dan zou je bijna elke moslim ook wel achter slot en grendel kunnen gooien als je het zo bekijkt.

[...]

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Was een onhandige uitspraak maar hij gaat niet achter slot & grendel

Voorwaardelijke en een boete meer zal het niet worden kijk maar naar processen tegen Janmaat, CP'86 etc.

Het zal hem niet schaden, de mensen die de uitspraak afschuwelijk vinden stemden toch al niet op hem en de mensen die op hem stemmen zullen er niet door afhaken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 november 2015 @ 22:58:

[...]

IK, SabMeds, kan inderdaad niet weten wat jij zou doen. Is dat weer zo'n raar facebook filmpje? die kijk ik nietIk heb de typfout maar voor je verbeterd.
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 22:32:

[...]

Nou ja hij wordt veel gedeeld op FB hij blijft leuk

Dingen zijn nu eenmaal niet zoals ze zijn maar zoals ze lijken.Dit zegt alles.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

[...]

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."En dat werkt naar weerskanten.
verba volant, scripta manent.
quote:Wageningen1985 schreef op 03 november 2015 @ 23:03:

[...]

Hopelijk gaat dat onzinproces nooit plaatsvinden.Ik denk serieus dat het wel mee zal vallen. Vorige proces over de film Fitna is Wilders ook volledig vrijgesproken.
Ik moet echt lachen om de bronnen en argumenten die hier neergekwakt worden. Bron: geenstijl faceboek, niburu.

Is dit serieus?
quote:Wageningen1985 schreef op 03 november 2015 @ 23:11:

wat een vredig geloof is het ook.Onthoofding is wel een snelle manier om zo`n zes kilo af te vallen.
quote:bungaa schreef op 03 november 2015 @ 23:17:

[...]

Ik heb de typfout maar voor je verbeterd.nou nee, je speelt vals. je doet alsof je me quote maar je hebt mijn tekst veranderd.
quote:bungaa schreef op 03 november 2015 @ 23:20:

[...]

Ik denk serieus dat het wel mee zal vallen. Vorige proces over de film Fitna is Wilders ook volledig vrijgesproken.Laten we het hopen, ze hebben toch geen argumenten waarmee ze hem kunnen veroordelen, dat hele proces is nergens op gebasseerd en totale nonsens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven