Budget maaltijden
donderdag 2 oktober 2008 om 15:12
donderdag 2 oktober 2008 om 16:47
Ow ik had al allemaal aanbiedingen gezien met groente maar dat kun je dus niet invriezen, alleen diepvries groente.
Logisch eigenlijk ook hihi.
Maar die 500 gram sperziebonen voor 0,39 cent komt er wel mooi.
Mooi te combineren met de sate schnitzels uit de andere winkel.
Ik heb al veel vleesaanbiedingen gevonden:
Kilo kipfilet voor 5 euro
5 sate schnitzels voor 4 euro
en 250 gram runder gehakt voor 2,49
verder nog boerenkool, andijvie en sperziebonen,
andijvie in verhouding duur.
Logisch eigenlijk ook hihi.
Maar die 500 gram sperziebonen voor 0,39 cent komt er wel mooi.
Mooi te combineren met de sate schnitzels uit de andere winkel.
Ik heb al veel vleesaanbiedingen gevonden:
Kilo kipfilet voor 5 euro
5 sate schnitzels voor 4 euro
en 250 gram runder gehakt voor 2,49
verder nog boerenkool, andijvie en sperziebonen,
andijvie in verhouding duur.
donderdag 2 oktober 2008 om 16:51
donderdag 2 oktober 2008 om 16:53
Gehakt rullen, beetje knof erbij (en normaal een ui, maar die lust je niet) kerrie erbij (veel, zeker een eetlepel). In reepjes geneden witte of spitskool erbij, en roerbakken. Beetje bouillonpoeder erdoor doen.
Ovenschotel 'bekleden' met aardappelpuree. Gehakt/kerrieprut erin doen. Geraspte kaas eroverheen. 20 min in de oven.
3 euro 30 voor 4 personen
Hutspot a la tila:
kook aardappelen 10 minuten, daarna winterwortel er nog 5 min bij. Ba in de tussentijd spekblokjes uit en bak uienringen mee. Kruid met zout, knof en cayennepeper. Kieper de uien/spekzooi door de afgegoten aardappels & wortels, eventueel wat geraspte kaas erdoor.
Is niet zo 'smuttig' als gewone hutspot, en smaakt ook een stuk beter.
Studentenspaghetti (2p)
1 blikje tonijn in olie, 2 uien, 2 teentjes knof, 1 blik gepelde tomaten, zout, peper, evt rucola
Giet de olie van de tonijn in een pan, fruit daar de ui en de knof in. Blik gepelde tomaten erbij, 'hak' die in stukjes met je spatel, doe zout en peper erbij/. Kook in de tussentijd de spaghetti.
Spaghetti op een bord, saus erover, en esnipperde rucola erovereen.
2 euro voor 2 personen.
Ovenschotel 'bekleden' met aardappelpuree. Gehakt/kerrieprut erin doen. Geraspte kaas eroverheen. 20 min in de oven.
3 euro 30 voor 4 personen
Hutspot a la tila:
kook aardappelen 10 minuten, daarna winterwortel er nog 5 min bij. Ba in de tussentijd spekblokjes uit en bak uienringen mee. Kruid met zout, knof en cayennepeper. Kieper de uien/spekzooi door de afgegoten aardappels & wortels, eventueel wat geraspte kaas erdoor.
Is niet zo 'smuttig' als gewone hutspot, en smaakt ook een stuk beter.
Studentenspaghetti (2p)
1 blikje tonijn in olie, 2 uien, 2 teentjes knof, 1 blik gepelde tomaten, zout, peper, evt rucola
Giet de olie van de tonijn in een pan, fruit daar de ui en de knof in. Blik gepelde tomaten erbij, 'hak' die in stukjes met je spatel, doe zout en peper erbij/. Kook in de tussentijd de spaghetti.
Spaghetti op een bord, saus erover, en esnipperde rucola erovereen.
2 euro voor 2 personen.
donderdag 2 oktober 2008 om 16:56
donderdag 2 oktober 2008 om 16:57
Witte bonen met saus:
bak spekjes uit. Doe er gesnipperde uien (of prei) bij. Kieper er een uitgelekt blik witte bonen bij.
Maak een witte saus: margarine laten smelten, bloem erbij (25 gram margarine, 25 gram bloem), goed roeren tot het zalvig wordt, dan 250 cc bouillon erbij in plonsjes, goed roeren, en heel veel verse gehakte peterselie erdoor doen en peper.
Voor 2 personen kost dat 2 euro
Nog een budget-tip: eet 'echt' vlees. Dingen als schnitzels zijn vaak onnodig duur, er zit veel paneermeel en zout in. Je kan beter goedkoper vlees nemen: geen kipfilet, maar kippenvleugeltjes of kip'karbonade', geen schitzel maar een schouderkarbo, geen biefstuk maar stoofvlees. Heel vaak is dat nog lekkerder ook
bak spekjes uit. Doe er gesnipperde uien (of prei) bij. Kieper er een uitgelekt blik witte bonen bij.
Maak een witte saus: margarine laten smelten, bloem erbij (25 gram margarine, 25 gram bloem), goed roeren tot het zalvig wordt, dan 250 cc bouillon erbij in plonsjes, goed roeren, en heel veel verse gehakte peterselie erdoor doen en peper.
Voor 2 personen kost dat 2 euro
Nog een budget-tip: eet 'echt' vlees. Dingen als schnitzels zijn vaak onnodig duur, er zit veel paneermeel en zout in. Je kan beter goedkoper vlees nemen: geen kipfilet, maar kippenvleugeltjes of kip'karbonade', geen schitzel maar een schouderkarbo, geen biefstuk maar stoofvlees. Heel vaak is dat nog lekkerder ook
donderdag 2 oktober 2008 om 16:59
quote:Flashy schreef op 02 oktober 2008 @ 16:56:
Ik heb er zelf ook nog wel 1:
Nacho chips
Dipsaus
Kidneybonen
Gehakt
(geraspte) kaas
En eventueel zure room
Gehakt rullen, ovenschaal bekleden met chips, bonen, gehakt, saus, chips en de kaas
20 minuten in de oven en eventueel nog zure room erover.Klinkt lekker, maar is niet iets voor elke dag, omdat de verhouding koolhydraten/eiwitten (zowel dierlijk als plantaardig) en groenten niet okee is. Teveel eiwitten, te weinig groenten en koolhydraten.
Ik heb er zelf ook nog wel 1:
Nacho chips
Dipsaus
Kidneybonen
Gehakt
(geraspte) kaas
En eventueel zure room
Gehakt rullen, ovenschaal bekleden met chips, bonen, gehakt, saus, chips en de kaas
20 minuten in de oven en eventueel nog zure room erover.Klinkt lekker, maar is niet iets voor elke dag, omdat de verhouding koolhydraten/eiwitten (zowel dierlijk als plantaardig) en groenten niet okee is. Teveel eiwitten, te weinig groenten en koolhydraten.
donderdag 2 oktober 2008 om 18:15
donderdag 2 oktober 2008 om 18:20
quote:tilalia2 schreef op 02 oktober 2008 @ 16:59:
[...]
Klinkt lekker, maar is niet iets voor elke dag, omdat de verhouding koolhydraten/eiwitten (zowel dierlijk als plantaardig) en groenten niet okee is. Teveel eiwitten, te weinig groenten en koolhydraten.
Klopt heb het net van de week voor de 1e keer gemaakt
Gehakt bleken we nog te hebben in de vriezer.
Vandaag eten we lekker boerenkool(aanbieding) met aardappelpuree en unox worst( duur, ja maar ik lust echt alleen unox)
[...]
Klinkt lekker, maar is niet iets voor elke dag, omdat de verhouding koolhydraten/eiwitten (zowel dierlijk als plantaardig) en groenten niet okee is. Teveel eiwitten, te weinig groenten en koolhydraten.
Klopt heb het net van de week voor de 1e keer gemaakt
Gehakt bleken we nog te hebben in de vriezer.
Vandaag eten we lekker boerenkool(aanbieding) met aardappelpuree en unox worst( duur, ja maar ik lust echt alleen unox)
donderdag 2 oktober 2008 om 18:42
donderdag 2 oktober 2008 om 18:55
Zelf pizza maken... zelf deegje maken, voor goed 'vullen van maagjes' dikkere bodem maken...tomatenpuree, en vullen met wat je maar hebt liggen aan restjes (groente's, champignons, etc...kaas erover.
Tip: verzamel in de loop van de week van iedere dag groente een paar stukjes rauw. Van een doosje champignons bewaar je er nog een paar. Zoiets als de pizza maak je dan aan t einde van de week met wat je allemaal over hebt. De maaltijd kost dan hooguit 1,50 euro. (Een pak meel kan je meerdere keren gebruiken (0,45), een doosje eieren kost bij Dirk 0,98 cent. En tis nog heerlijk ook...(als je er van houdt)
Tip: verzamel in de loop van de week van iedere dag groente een paar stukjes rauw. Van een doosje champignons bewaar je er nog een paar. Zoiets als de pizza maak je dan aan t einde van de week met wat je allemaal over hebt. De maaltijd kost dan hooguit 1,50 euro. (Een pak meel kan je meerdere keren gebruiken (0,45), een doosje eieren kost bij Dirk 0,98 cent. En tis nog heerlijk ook...(als je er van houdt)
donderdag 2 oktober 2008 om 19:36
Pannenkoekmix waar alleen water door hoeft, ik vind m erg lekker en zo'n pak kost denk ik 1 euro.
Kun je beleggen met wat je wilt.
Soep uit blik, kost ook 1 euro, paar boterhammen erbij...
Goedkoop eten is niet zo moeilijk, maar als je voor echt goedkoop gaat, mis je vaak de groenten. (althans, ik wel)
Kun je beleggen met wat je wilt.
Soep uit blik, kost ook 1 euro, paar boterhammen erbij...
Goedkoop eten is niet zo moeilijk, maar als je voor echt goedkoop gaat, mis je vaak de groenten. (althans, ik wel)
donderdag 2 oktober 2008 om 19:49
Of zelf een quiche maken:
Een bladerdeeg/quichedeeg van de Lidl is erg lekker. (geen verschil met duurdere merken iig)
Je maakt de appareille (de saus) van 3 eieren, melk en room, zout, peper en nootmuskaat. (Kan ook allemaal van de Lidl) en je garneert het met wat je nog in je koelkast hebt aan groentes/spekblokjes/geraspte kaas enz. laat je inspiratie je gang gaan! Dan een uurtje in de oven en je hebt een lekkere maaltijd. (En ook ruim voldoende voor 3 personen) Als je nog over hebt, is het de dag daarna koud ook erg lekker (als voorgerecht bv)
Ik vind een quiche ook uitermate handig als "kliekjes" gerecht
Een bladerdeeg/quichedeeg van de Lidl is erg lekker. (geen verschil met duurdere merken iig)
Je maakt de appareille (de saus) van 3 eieren, melk en room, zout, peper en nootmuskaat. (Kan ook allemaal van de Lidl) en je garneert het met wat je nog in je koelkast hebt aan groentes/spekblokjes/geraspte kaas enz. laat je inspiratie je gang gaan! Dan een uurtje in de oven en je hebt een lekkere maaltijd. (En ook ruim voldoende voor 3 personen) Als je nog over hebt, is het de dag daarna koud ook erg lekker (als voorgerecht bv)
Ik vind een quiche ook uitermate handig als "kliekjes" gerecht
donderdag 2 oktober 2008 om 19:52