Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:TheQ schreef op 04 november 2015 @ 07:25:

[...]

Ik zou graag een nieuw woord willen introduceren met uw welnemen:

Onderbuikspreekpoppen.

Die zitten aan beide zijden

Mensen die roepen: Die mensen komen uit een levensgevaarlijke oorlog we moeten ze redden gaan erg voorbij aan de realiteit dus onderbuik.

Uitspraken als: Ze zijn allemaal crimineel, verkrachter etc. zijn ook onderbuik.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:gewiekst schreef op 04 november 2015 @ 07:39:

[...]

Hoho! Het is allemaal veel rooskleuriger! Je vergeet namelijk die 48 mensen die van Italië naar Zweden zijn gebracht. Het valt dus allemaal reuze mee.

O ja die vergat ik even maar zoals ik al zei het verloopt lekker vlotjes allemaal..

Is dat opvangkamp in Litouwen trouwens al in gebruik genomen of staat het daar nog steeds leeg?
quote:Wageningen1985 schreef op 04 november 2015 @ 07:35:

[...]

Elke keer die vergelijking ook: "in de bijbel staan ook vreselijke dingen" in de huidige tijd heb ik niet meegemaakt dat christenen moeilijk doen over een cartoon over Jezus, als je Mohammed tekent is je redactie van de krant niet meer veilig. Mensen zien de feiten over het gevaar van de islam niet of willen die op de 1 of andere manier niet zien.

Wat is dat toch voor gemiep over Islam, Christendom.

Zullen we afspreken dat iedereen die gelooft in niet-bestaande poppetjes in de lucht niet meer mag meedoen met de grote mensengesprekken. Inclusief stemmen in een democratie. Dat zal heel veel gezeik in de wereld schelen. Kunnen we tenminste gaan nadenken over hoe we iedereen van eten, woning en zorg kunnen voorzien in de wereld.
quote:TheQ schreef op 04 november 2015 @ 07:45:

[...]

Wat is dat toch voor gemiep over Islam, Christendom.

Zullen we afspreken dat iedereen die gelooft in niet-bestaande poppetjes in de lucht niet meer mag meedoen met de grote mensengesprekken. Inclusief stemmen in een democratie. Dat zal heel veel gezeik in de wereld schelen. Kunnen we tenminste gaan nadenken over hoe we iedereen van eten, woning en zorg kunnen voorzien in de wereld.GOD zij dank bepaal jij dat niet.
quote:jo-elise schreef op 04 november 2015 @ 07:54:

[...]

GOD zij dank bepaal jij dat niet. U riep?
quote:jo-elise schreef op 04 november 2015 @ 07:54:

[...]

GOD zij dank bepaal jij dat niet.
Begrijp ik goed dat er hier mensen schrijven die in god geloven? Waarom zijn die hun medemens niet aan het helpen zoals hun opgedragen is in het nieuwe testament? Hypocriet.
quote:TheQ schreef op 04 november 2015 @ 08:05:

Begrijp ik goed dat er hier mensen schrijven die in god geloven? Waarom zijn die hun medemens niet aan het helpen zoals hun opgedragen is in het nieuwe testament? Hypocriet.Aannames die nergens op gebaseerd zijn.
quote:TheQ schreef op 04 november 2015 @ 00:08:

[...]

Eens. Maar.

Een hele grote maar.

Wel eens van Zuid naar Noord in Nederland gereden? Of van West naar Oost? Wat dan opvalt is groen. Heel veel vlak groen. Saai vlak groen. Heel. Veel. Je zou kunnen beargumenteren dat dat groen Nederland is. Dat is waar. Je zou ook kunnen zeggen dat daar met gemak 1 miljoen mensen kunnen wonen die anders dood worden geschoten in een oorlog. Dat is ook waar.

Precies dat maakt deze discussie moeilijk. Ja, natuurlijk sta ik niet te springen om al mijn welvaart te delen met mensen die daar niet aan hebben meebetaald. Aan de andere kant is welvaart relatief en is vrede onbetaalbaar.

Heel erg moeilijk.

Veel groen in Nederland??

Da's dan wel heel relatief. ik vind het erg weinig vergeleken met de landen om ons heen en erg volgebouwd vergeleken met een 20 jaren terug. Toen kinderen nog aan het buiten spelen waren in speeltuintjes, groenstroken en bosjes. Nu is dat allemaal beton, parkeerplekken. auto's en huizen.

En zonder bedrijven, winkels heb je geen voorzieningen of wil je midden op de hoge Veluwe, in de Biesbosch of Sallandse heuvelrug of ander buitengebied een stad bouwen?
quote:vruchtgebruik schreef op 04 november 2015 @ 06:56:

[...]

Ik hoop het met je mee, maar als ik hier de blinde loyaliteit lees van velen die na zo'n schofterige uitspraak nog blijven volhouden zal er in dat geval snel een volgende puppet opstaan

Buikspreekpoppen genoeg blijkt.

Nee, geen blinde loyaliteit voor Wilders hier. Ben zelfs een beetje allergisch voor de straattaal die hij soms uitkraamt. Ik relativeer het vooral. Als je geen rekening houdt met de slachtofferrol waar de Marokkanen(uitspraak was: " willen we meer of minder marokkanen?") zichzelf in plaatsen, dan zou deze uitspraak niet zo'n ophef teweeg hebben gebracht.

Ik ga er alsnog vanuit dat de rechters in NL de zaak objectief bekijken.
quote:TheQ schreef op 04 november 2015 @ 00:08:

[...]

Eens. Maar.

Een hele grote maar.

Wel eens van Zuid naar Noord in Nederland gereden? Of van West naar Oost? Wat dan opvalt is groen. Heel veel vlak groen. Saai vlak groen. Heel. Veel. Je zou kunnen beargumenteren dat dat groen Nederland is. Dat is waar. Je zou ook kunnen zeggen dat daar met gemak 1 miljoen mensen kunnen wonen die anders dood worden geschoten in een oorlog. Dat is ook waar.

Precies dat maakt deze discussie moeilijk. Ja, natuurlijk sta ik niet te springen om al mijn welvaart te delen met mensen die daar niet aan hebben meebetaald. Aan de andere kant is welvaart relatief en is vrede onbetaalbaar.

Heel erg moeilijk.Tuurlijk, koeien, schapen, paarden, varkens, allemaal het hele jaar op stal en hun weilanden volplempen met Vinexwijken, ook de graanvelden, aardappelvelden, boerenkoolvelden enzovoort. Dan worden we nóg afhankelijker van import.
verba volant, scripta manent.
quote:jo-elise schreef op 04 november 2015 @ 07:24:

[...]

Om de een of andere duistere reden zien ze het niet. Echt niet. Dat is me al zo vaak opgevallen. Men is letterlijk verblind voor de fouten en gedrag van een grote bevolkingsgroep. Die kunnen en mogen alles. Maar o wee , als je een tegengeluid laat horen , moet je non-stop beveiligd worden.Geert is een tweede kanerlid hij heeft een voorbeeld fuctie en die heeft hij dusdanig verkracht door zo'n term eruit gooien en te discrimineren en de mensen in de zaal op te jutten. Mensen met gezond verstand weten het. Hij loopt zovaak over markten en gaat naar plekken waar hij doodgeschoten kan worden en er is niks gebeurd. Hij ging toch ook naar utrecht stond die daar met een bord hij werd uitgenodigd voor een kopje thee maaar meneer weigerde. Dat is het een populist, leugenaar oproerkraaier is het. Wat Nederland nu nodig heeft is samenhorigheid dat mensen voor elkaar klaar staan. Er wonen na de oorlog zoveel marokkanen en turken in Nederland er word mij niks verplicht en ik zie ook geen islamisering.
quote:Wageningen1985 schreef op 04 november 2015 @ 07:14:

[...]

Omdat moslims ook discrimineren op ras en geloof. Heb je wel is gehoord hoe die over "afvalligen" vrouwen joden homo's denken? Nooit positief altijd negatief, maar wel zielig gaan doen als Wilders iets over hen zegt hypocriet vind ik het.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-11-2015 09:08
Reden: Offtopic & op de man
% gewijzigd
quote:Ttas28 schreef op 04 november 2015 @ 08:41:

[...]

Geert is een tweede kanerlid hij heeft een voorbeeld fuctie en die heeft hij dusdanig verkracht door zo'n term eruit gooien en te discrimineren en de mensen in de zaal op te jutten. Mensen met gezond verstand weten het. Hij loopt zovaak over markten en gaat naar plekken waar hij doodgeschoten kan worden en er is niks gebeurd. Hij ging toch ook naar utrecht stond die daar met een bord hij werd uitgenodigd voor een kopje thee maaar meneer weigerde. Dat is het een populist, leugenaar oproerkraaier is het. Wat Nederland nu nodig heeft is samenhorigheid dat mensen voor elkaar klaar staan. Er wonen na de oorlog zoveel marokkanen en turken in Nederland er word mij niks verplicht en ik zie ook geen islamisering.Kort samengevat: Jij gaat niet op Wilders stemmen.

Adem in adem uit en kom tot rust.

Je raakt echt emotioneel betrokken, probeer afstand te nemen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 04 november 2015 @ 08:54:

[...]

Kort samengevat: Jij gaat niet op Wilders stemmen.

Adem in adem uit en kom tot rust.

Je raakt echt emotioneel betrokken, probeer afstand te nemen.Ik raak niet emotioneel betrokken word er alleen boos van dat we in een wereld leven dat men elkaar niet kunnen accepteren. Xenofobie heerst hier heel erg. Ik zie iedereen als men i dont care waar je in gelooft waar je vandaan komt je bent in mijn ogen gewoon een mens.
quote:rosemetijs schreef op 04 november 2015 @ 07:13:

Nou kijk eens aan de herverdeling verloopt vlotjes,er zijn wel 30 mensen van Griekenland naar Brussel gevlogen die daarna doorgaan naar Luxemburg..

http://nos.nl/artikel/2066977-eerste-vl ... racht.html

Oh hehe! Ff kijken of de andere asielzoeker er van leren om zich te laten registreren in Griekenland en Italië.

Luxemburg is trouwens ook goed vertoeven voor migranten/asielzoekers!
quote:MarianneDavids schreef op 04 november 2015 @ 08:40:

[...]

Tuurlijk, koeien, schapen, paarden, varkens, allemaal het hele jaar op stal en hun weilanden volplempen met Vinexwijken, ook de graanvelden, aardappelvelden, boerenkoolvelden enzovoort. Dan worden we nóg afhankelijker van import.Nou idd dit dus
Speciaal voor TTas28

Al vaker geplaatst maar wel een realistische kijk op de huidige crisis.
quote:hollebollegijs schreef op 04 november 2015 @ 09:17:

Speciaal voor TTas28

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... xqza6s.jpg[/IMG]

Al vaker geplaatst maar wel een realistische kijk op de huidige crisis.Simplisme is iets heel anders dan realisme.
quote:bungaa schreef op 04 november 2015 @ 09:06:

[...]

Nou idd dit dusOp het gevaar af dat ik discrimineer: ik heb liever geen Italiaanse bloemkool, die is taai. Spaanse aardbeien zijn zuur, asperges uit Israël zijn krom, op zich niet erg maar lastig te schillen en de sperzieboontjes uit Egypte zijn taai. Dat ligt niet aan mijn kookkunst want daar is niets mis mee.
verba volant, scripta manent.
quote:Crique schreef op 04 november 2015 @ 09:23:

[...]

Simplisme is iets heel anders dan realisme.

Soms is realisme heel simpel

Deze cartoon is gemaakt in augustus, inmiddels hangt Merkel aan haar politieke vingertoppen door de tegenstellingen CSU / SPD

morgen is er weer overleg.

Ik vermoed dat deze tekening een voorspellende waarde heeft.

Niets meer aan toe te voegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven