Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Wageningen1985 schreef op 04 november 2015 @ 07:35:

[...]

Elke keer die vergelijking ook: "in de bijbel staan ook vreselijke dingen" in de huidige tijd heb ik niet meegemaakt dat christenen moeilijk doen over een cartoon over Jezus, als je Mohammed tekent is je redactie van de krant niet meer veilig. Mensen zien de feiten over het gevaar van de islam niet of willen die op de 1 of andere manier niet zien.https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-abortion_violence

Als je in de us bij een anti abortus kliniek werkt ben je je leven niet zeker hoor.

Deze mensen moorden en mishandelen uit naam van de bijbel.
quote:TheQ schreef op 04 november 2015 @ 07:25:

[...]

Ik zou graag een nieuw woord willen introduceren met uw welnemen:

Onderbuikspreekpoppen.
Speech van de Dalai Lama. 14-09-2015, Oxford.

“It it’s impossible for everyone to come to Europe,” he said in his speech.

Although the Dalai Lama praised Germany’s and Austria’s efforts in dealing with the crisis, he stressed that it was only a temporary solution.

“So taking care of several thousand refugees [is] wonderful, but [in the] mean time you have to think about long-term solutions, how to bring genuine peace and genuine development, mainly through education, for these Muslim countries,” he emphasized.

"Ultimately we have to think about how to reduce the killing in their countries. We have to reduce the use of force. The use of force has never solved these problems,” he added.
quote:Wageningen1985 schreef op 04 november 2015 @ 07:14:

[...]

Omdat moslims ook discrimineren op ras en geloof. Heb je wel is gehoord hoe die over "afvalligen" vrouwen joden homo's denken? Nooit positief altijd negatief, maar wel zielig gaan doen als Wilders iets over hen zegt hypocriet vind ik het.Ik heb weleens een moslim gesproken die dat vond maar verder ken ik geen moslims die dat soort dingen vinden eigenlijk. Spreek jij die weleens? Misschien kun je dan face to face eens een gesprek voeren ipv rare ideeën over ALLE moslims in je hoofd te bedenken.
quote:vruchtgebruik schreef op 04 november 2015 @ 09:40:

[...]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-abortion_violence

Als je in de us bij een anti abortus kliniek werkt ben je je leven niet zeker hoor.

Deze mensen moorden en mishandelen uit naam van de bijbel.

Wat heeft christelijk religieus geweld te maken met de islam

Allemaal van die kansloze vergelijkingen.

Ter geruststelling voor nabestaanden van radicaal islamitisch geweld voer jij aan dat er doctoren bij een abortuskliniek worden vermoord (dat klopt overigens)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:bungaa schreef op 04 november 2015 @ 09:45:

Speech van de Dalai Lama. 14-09-2015, Oxford.

“It it’s impossible for everyone to come to Europe,” he said in his speech.

Although the Dalai Lama praised Germany’s and Austria’s efforts in dealing with the crisis, he stressed that it was only a temporary solution.

“So taking care of several thousand refugees [is] wonderful, but [in the] mean time you have to think about long-term solutions, how to bring genuine peace and genuine development, mainly through education, for these Muslim countries,” he emphasized.

"Ultimately we have to think about how to reduce the killing in their countries. We have to reduce the use of force. The use of force has never solved these problems,” he added.Én wat zei hij verder?
quote:hollebollegijs schreef op 04 november 2015 @ 09:47:

[...]

Wat heeft christelijk religieus geweld te maken met de islam

Allemaal van die kansloze vergelijkingen.

Ter geruststelling voor nabestaanden van radicaal islamitisch geweld voer jij aan dat er doctoren bij een abortuskliniek worden vermoord (dat klopt overigens)

Waarom hou je toch zo van dingen uit hun context trekken?,Red je het niet meer zo goed met de feiten?

Ik stel niemand gerust maar ga in op de post van Wageningen.

Die geeft aan dat alleen vanuit de islam geweld wordt gebruikt en dat is niet zo.
Europe could not host all refugees, the Dalai Lama has said, adding that the real solution to the current refugee crisis lies in the Middle East. The Tibetan Buddhist leader has called for the ending violence in the refugees’ home countries.

The Dalai Lama addressed the issue of the ongoing refugee crisis in his speech at the opening of the Dalai Lama Centre for Compassion in Oxford, which is dedicated to ethics studies, at the beginning of his 10-day visit to the UK.

He claimed that, under current circumstances, the interests of humanity should be put before the interests of single nations or even continents. He also stressed that, however admirable, the West-European countries’ response to the refugee crisis is inadequate to the situation.
quote:vruchtgebruik schreef op 04 november 2015 @ 09:40:

[...]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-abortion_violence

Deze mensen moorden en mishandelen uit naam van de bijbel.Hunnie doen het dus dan is het andere geweld minder erg? Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.
quote:Wageningen1985 schreef op 04 november 2015 @ 09:59:

[...]

Hunnie doen het dus dan is het andere geweld minder erg? Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.

Dat heb ik dus niet gezegd.

Jij generaliseert over moslims (herhaaldelijk) op basis van onjuiste info die je hier deelt. Dat was mijn punt.
quote:vruchtgebruik schreef op 04 november 2015 @ 09:47:

[...]

Én wat zei hij verder?Een lang en uitgebreid interview n.a.v. Zijn speech.

http://www.bigissue.com/f ... -interview-i-am-a-refugee
quote:bungaa schreef op 04 november 2015 @ 09:52:

Europe could not host all refugees, the Dalai Lama has said, adding that the real solution to the current refugee crisis lies in the Middle East. The Tibetan Buddhist leader has called for the ending violence in the refugees’ home countries.

The Dalai Lama addressed the issue of the ongoing refugee crisis in his speech at the opening of the Dalai Lama Centre for Compassion in Oxford, which is dedicated to ethics studies, at the beginning of his 10-day visit to the UK.

He claimed that, under current circumstances, the interests of humanity should be put before the interests of single nations or even continents. He also stressed that, however admirable, the West-European countries’ response to the refugee crisis is inadequate to the situation.Dat gezegd hebbende is dat nog geen reden om vluchtelingen en moslims pagina's lang van van alles te beschuldigen en verdacht te maken. En dat dan toppen met een quote van ghandi om die houding goed te praten?
quote:vruchtgebruik schreef op 04 november 2015 @ 10:00:

[...]

Dat heb ik dus niet gezegd.

Jij generaliseert over moslims (herhaaldelijk) op basis van onjuiste info die je hier deelt. Dat was mijn punt.Ik basseer me alleen op feiten, dat er een groeiend islamprobleem is dat Europa intrekt. Dat gebaseerd is op een religie van haat.
quote:Wageningen1985 schreef op 04 november 2015 @ 10:06:

[...]

Ik basseer me alleen op feiten, dat er een groeiend islamprobleem is dat Europa intrekt. Dat gebaseerd is op een religie van haat.Dat laatste is een mening en geen feit.
Eb mensen reduceren tot een 'islamprobleem" of bedoel je dat niet?
quote:TheQ schreef op 04 november 2015 @ 00:08:

[...]

Eens. Maar.

Een hele grote maar.

Wel eens van Zuid naar Noord in Nederland gereden? Of van West naar Oost? Wat dan opvalt is groen. Heel veel vlak groen. Saai vlak groen. Heel. Veel. Je zou kunnen beargumenteren dat dat groen Nederland is. Dat is waar. Je zou ook kunnen zeggen dat daar met gemak 1 miljoen mensen kunnen wonen die anders dood worden geschoten in een oorlog. Dat is ook waar.

Oja want enorme groepen mensen inruilen voor stukken natuur is altijd al een goed idee geweest

De aarde gaat kapot door de mensheid

(maar goed, dit heeft niks met vluchtelingen te maken)
quote:vruchtgebruik schreef op 04 november 2015 @ 10:05:

[...]

Dat gezegd hebbende is dat nog geen reden om vluchtelingen en moslims pagina's lang van van alles te beschuldigen en verdacht te maken. En dat dan toppen met een quote van ghandi om die houding goed te praten?

Niet iedere moslim is radicaal, laten we dat voorop stellen.

Veel moslims willen geen geweld en zullen hun medewerking verlenen aan het bestrijden, kijk naar de rol van Ahmed Aboutaleb

Maar het is toch niet onlogisch als Europa overspoelt wordt door migranten die voor een groot deel afkomstig zijn uit islamitische landen dat mensen kritische vragen gaan stellen over het complete gebrek aan grenscontroles.

Het ongelimiteerd binnen laten van grote groepen die vaak pas diep in Europa geregistreerd worden.

Als er morgen iemand aanbelt bij huize vruchtgebruik dan vraag jij bij de deur: Wie bent u, wat komt u doen en laat hem binnen (of stuurt hem weg)

Niet omgedraaid toch?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:vruchtgebruik schreef op 04 november 2015 @ 10:07:

[...]

Dat laatste is een mening en geen feit.Een religie waarbij homo's worden opgehangen aan een kraan zoals in Iran noem jij vredelievend?
quote:vruchtgebruik schreef op 04 november 2015 @ 10:05:

[...]

Dat gezegd hebbende is dat nog geen reden om vluchtelingen en moslims pagina's lang van van alles te beschuldigen en verdacht te maken. En dat dan toppen met een quote van ghandi om die houding goed te praten?

Nope heb je gelijk in. En dat doe ik ook niet heur.

Maar vindt jij het geen mooi voorbeeld van een persoon die staat voor: humanity en love?

Ik/wij roepen al maanden dat het huidige asielbeleid dramatisch is.

Ligt vooral aan hoe de EU hier mee omgaat.

Ik ben altijd al van mening dat we het probleem bij de bron aan moeten pakken. Dus dààr waar de asielzoekers vandaan komen.

Als moslims een verlichting zouden meemaken en niet hun geloof boven alles zouden stellen en wat modernere denkwijzen zouden hanteren, zou de Islam niet voor zoveel problemen zorgen.

Het probleem is niet de Islam, maar de mensen die het geloof zo extreem aanhangen maken er een potje van.

Logisch dat men dan huiverig is voor de Islam hoor. Wil niet dat mijn hoofd afgehakt wordt omdat ik Atheïst ben of omdat ik een spotprentje heb getekend.

Kijk naar Indonesië! Het grootste moslimland ter wereld met de meeste gematigde Moslims. Moslims uit het midden oosten zouden heel veel kunnen leren van de moslims daar.
quote:Wageningen1985 schreef op 04 november 2015 @ 09:59:

[...]

Hunnie doen het dus dan is het andere geweld minder erg? Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om.Amerika, heb nog nooit zoveel hypocriete christenen bij elkaar meegemaakt als daar. Ik was daar in een conservatieve staat. Bizar. Openlijk wapenbezit is daar toegestaan. Ging uit eten en de de mensen aan het tafeltje naast ons hadden hun revolver op tafel neergelegd. En op de frisdranken automaten waren posters met de 10 geboden geplakt. Een van de belangrijkste geboden is toch echt: you shall not kill.
quote:bungaa schreef op 04 november 2015 @ 10:27:

[...]

Nope heb je gelijk in. En dat doe ik ook niet heur.

Maar vindt jij het geen mooi voorbeeld van een persoon die staat voor: humanity en love?

Ik/wij roepen al maanden dat het huidige asielbeleid dramatisch is.

Ligt vooral aan hoe de EU hier mee omgaat.

Ik ben altijd al van mening dat we het probleem bij de bron aan moeten pakken. Dus dààr waar de asielzoekers vandaan komen.

Als moslims een verlichting zouden meemaken en niet hun geloof boven alles zouden stellen en wat modernere denkwijzen zouden hanteren, zou de Islam niet voor zoveel problemen zorgen.

Het probleem is niet de Islam, maar de mensen die het geloof zo extreem aanhangen maken er een potje van.

Logisch dat men dan huiverig is voor de Islam hoor. Wil niet dat mijn hoofd afgehakt wordt omdat ik Atheïst ben of omdat ik een spotprentje heb getekend.

Kijk naar Indonesië! Het grootste moslimland ter wereld met de meeste gematigde Moslims. Moslims uit het midden oosten zouden heel veel kunnen leren van de moslims daar.Met deze post ben ik het helemaal eens.
quote:Wageningen1985 schreef op 04 november 2015 @ 10:13:

[...]

Een religie waarbij homo's worden opgehangen aan een kraan zoals

in Iran noem jij vredelievend?Wederom leg je me woorden in de mond. Wijs maar aan waar ik dat gezegd heb.
quote:hollebollegijs schreef op 04 november 2015 @ 10:13:

[...]

Niet iedere moslim is radicaal, laten we dat voorop stellen.

Veel moslims willen geen geweld en zullen hun medewerking verlenen aan het bestrijden, kijk naar de rol van Ahmed Aboutaleb

Maar het is toch niet onlogisch als Europa overspoelt wordt door migranten die voor een groot deel afkomstig zijn uit islamitische landen dat mensen kritische vragen gaan stellen over het complete gebrek aan grenscontroles.

Het ongelimiteerd binnen laten van grote groepen die vaak pas diep in Europa geregistreerd worden.

Als er morgen iemand aanbelt bij huize vruchtgebruik dan vraag jij bij de deur: Wie bent u, wat komt u doen en laat hem binnen (of stuurt hem weg)

Niet omgedraaid toch?Het is mij wederom compleet onduidelijk welk punt je nu wil maken eigenlijk. Ik reageer alleen maar omdat er huize vruchtgebruik staat.
quote:TheQ schreef op 04 november 2015 @ 07:45:

[...]

Wat is dat toch voor gemiep over Islam, Christendom.

Zullen we afspreken dat iedereen die gelooft in niet-bestaande poppetjes in de lucht niet meer mag meedoen met de grote mensengesprekken. Inclusief stemmen in een democratie. Dat zal heel veel gezeik in de wereld schelen. Kunnen we tenminste gaan nadenken over hoe we iedereen van eten, woning en zorg kunnen voorzien in de wereld.

Amen

Of, wacht.... Eens
quote:Ttas28 schreef op 04 november 2015 @ 08:41:

[...]

Geert is een tweede kanerlid hij heeft een voorbeeld fuctie en die heeft hij dusdanig verkracht door zo'n term eruit gooien en te discrimineren en de mensen in de zaal op te jutten. Mensen met gezond verstand weten het. Hij loopt zovaak over markten en gaat naar plekken waar hij doodgeschoten kan worden en er is niks gebeurd. Hij ging toch ook naar utrecht stond die daar met een bord hij werd uitgenodigd voor een kopje thee maaar meneer weigerde. Dat is het een populist, leugenaar oproerkraaier is het. Wat Nederland nu nodig heeft is samenhorigheid dat mensen voor elkaar klaar staan. Er wonen na de oorlog zoveel marokkanen en turken in Nederland er word mij niks verplicht en ik zie ook geen islamisering.

Jij ziet geen islamisering? dan zou ik maar is een bril kopen.

Islamisering dringt langzaam onze samenleving binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven