Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
quote:RWL-fan schreef op 02 november 2015 @ 21:09:

Hallo dames,

Ik weet niet of jullie het goed vinden dat ik hier kom meeschrijven..hoor het graag.

Wij waren dolgelukkig om na 1.5 jaar proberen zwanger te mogen zijn. Helemaal omdat ik een hysteroscopie en laparoscopie zou krijgen (doorverwezen vanuit de fertiliteitskliniek) en beide een week van te voren af kon bellen ivm de zwangerschap. Met 7 weken een goede echo, hartje klopte. Bij 10+1 een fantastische echo, twee hersenhelftjes, voetjes handjes, een prachtfoto. Twee dagen later via de doptone het hartje gehoord. Onze verloskundige zei 'nu lekker genieten, de kans dat er nu nog iets misgaat is zo klein'. We genoten volop en zagen alles al voor ons, straks met z'n drietjes, voorzichtig het babykamertje aan het leegruimen, al leuke dingen gekocht..

Ik groeide door en voelde me volop zwanger, bij 14.5 controle bij de vk. Ze hoorde het hartje niet.. De echo bevestigde dit, een missed abortion bij 12 wkn. We konden wel door de grond zakken. Twee dagen later een curretafe gehad en eenmaal thuis werd ik daarna zo ziek, 5 dagen in het ziekenhuis met een fikse ontsteking en bacterie.

Al met al nu bijna 3 wkn geleden.

Vandaag voor het eerst weer positief in de zin van 'we gaan er straks weer voor' niemand pakt ons af wat we nu gevoeld en meegemaakt hebben qua 14.5 week zwanger mogen zijn. Ook wel een tikkeltje onzeker, hoe lang zal het duren, gaat alles wel goed.

Ik vond het erg fijn om even terug te lezen en herkende veel in jullie posts.

LiefsWelkom meid en wat klote wat je allemaal hebt moeten meemaken!! Echt zeer oneerlijk :( Hoop dat je toch weer gauw succesvol zwanger bent!
Wat naar voor je RWL-fan en ik herken je verhaal zó goed, helaas. Bij ons zei echoscopiste met termijnecho ook: 'kans dat het nu nog misgaat is heel klein'. Een week later hoorden we met 12 weken met doptone het hartje nog bij VK, en toch ging het nog fout. Nouja, je hebt m'n verhaal vast gelezen, maar alle blije mededelingen daarvoor maakten het extra verdrietig. Heel veel sterkte de komende tijd
Hi RWL, wat een vreselijk en herkenbaar verhaal 😔. Super verdrietig voor je.

Ik vond toevallig zelf de uitslag van onze goede termijn echo van 27 januari 2015: 'geen bijzonderheden' stond er.. Twee weken later was het overleden. Ongelofelijk nog steeds.. En nu inmiddels 4 miskramen in 8 maanden verder.

Ik hoop dat je je hart een beetje kunt luchten hier!!! 🌹
Doortje, laura en xuxa thanks...

Laura wat fijn te lezen dat alles goed is, voorzichtig genieten..

Xuxa wat heftig zeg... Elke keer weer de kracht en moed vinden door te gaan. Frustrerend is dat he, alles is goed tijdens de echo en toch gaat het mis.

Doortjee jullie gingen naar Belgie als ik het goed onthouden heb?

Komen net terug vd gynaecoloog. 'Heeft u nog vragen mevrouw' ja ik wil graag een echo... Gelukkig vroeg ik er om; hij zag waarschijnlijk nog een groot stuk weefsel 😞 ben voor as maandag ingepland voor een hysteroscopie. Verder vertelde hij nog over alle risico's als streptokok b draagster en toekomstige zwangerschap/bevalling!

Ben er echt wel ff helemaal klaar mee. Zou het liefst gaan slapen en wakker worden als alles goed is. Blegh..

Sorry voor mn ego post
Love the life you live
Knuffel voor jou RWL-fan

Geen excuses nodig voor je 'ego' post, hoop dat je wat rust kunt vinden. Sterkte!
RWL-fan: die hele roze wolk van zwanger zijn, ik zie 'm persoonlijk niet. ik heb het afgelopen jaar vooral angst en zorgen gehad, en die heb ik nog regelmatig (ondanks goede echo's ben ik zo bang dat het weer misgaat).

dus geen sorry voor je egopost, we weten allemaal hoe het voelt...
Hi allemaal,

Ik heb al een tijdje niet gereageerd, we hebben hebben even wat maanden 'rust' gehad. Welkom aan alle nieuwe dames. Heel vervelend dat jullie je door de ervaring hebben aangesloten bij het topic, maar hopelijk kan iedereen ook steun vinden bij elkaar.

Ik ben bijna bijgelezen, maar ben niet zo heel goed om het bij te houden en wat persoonlijker te reageren, maar vanaf nu ben ik er weer een beetje bij;-). Een kleine update;

Er hebben inmiddels meerdere bloedonderzoeken plaatsgevonden en er is een diagnose gesteld; ik heb een stollingsprobleem dat de miskramen veroorzaakt. Ik draag zowel het gen Factor V Leiden en ben positief getest op Antifosfolipiden. Het zorgt er eigenlijk voor dat ik plakkerig bloed heb, wat voor moeilijkheden in het zwanger worden kan zorgen of zwangerschapscomplicaties kan veroorzaken. We hebben tussen de onderzoeken 3 maanden pauze gehad, wat me heel erg goed heeft gedaan;-) We zijn deze week weer gestart (vriend ook weer blij:-)) Mocht er een positieve test zijn dan moet ik direct dagelijks een lage dosis aspirine gaan slikken (die heb ik al in huis gehaald) en heparine gaan spuiten. Al met al weer spannend, maar ik heb er echt weer zin in. 2016 gaat hopelijk ons jaar worden!

Iedereen veel sterkte, leef met iedereen mee, lees mee en ik probeer ook te reageren!
Hey Saart, welkom terug!

Goed om te horen dat de rust je goed heeft gedaan, dat geeft mij moed om dat misschien toch ook wel even te doen

Hier is net afgelopen dinsdagochtend bloed afgenomen voor de stollingsafwijking check. Over twee weken word ik gebeld door de gynaecoloog met de uitslag. Al denk ik niet dat er wat uit komt. Heb in m'n leven zo vaak bloed moeten laten prikken, dan hadden ze dat toch al eerder moeten constateren lijkt me.

Verder hik ik weer tegen m'n menstruatie aan, vind de aanloop ernaartoe zo slopend iedere keer! Zou m het liefst slapend doorbrengen
Ik breek even in voor Saart2014: ik heb zelf ook Factor V Leiden (erachter gekomen na 3 miskramen) en bij de volgende zwangerschap direct begonnen met Fraxiparine te spuiten. Deze zwangerschap ging goed en de daarop volgende zwangerschap ook. Ik hoop dat dit voor jou ook zo gaat. Succes ook voor de rest van de meiden
Dank Yoogali, dat geeft de burger moed :-)!
Dank je wel dames!! Erg lief!

Spannend Saart en Missglitch 🍀🙏🏻

Hier helaas nog weinig vooruitgang. Zoals verwacht was mijn HCG nog hoog en trof de gynaecoloog gisteren veel restweefsel aan..gevolg van een incomplete curretage.

Heel erg vervelend, as vrijdag word ik opnieuw geopereerd en daarna hoop ik dat we alles kunnen afsluiten en verder kunnen gaan..

We wachten weer af tm vrijdag!

X voor jullie
Love the life you live
Ah nee, RWL-fan... Irritant dat het zo'n lange nasleep heeft...! Sterkte vrijdag, zou fijn zijn idd om het afgesloten te hebben. Ik vond dat zelf het moeilijkste: je wil zo graag verder, maar het lijf is er nog niet klaar voor - om moedeloos van te worden... voor jou!
quote:laurabb schreef op 10 november 2015 @ 20:32:

Ah nee, RWL-fan... Irritant dat het zo'n lange nasleep heeft...! Sterkte vrijdag, zou fijn zijn idd om het afgesloten te hebben. Ik vond dat zelf het moeilijkste: je wil zo graag verder, maar het lijf is er nog niet klaar voor - om moedeloos van te worden... voor jou!Hoe gaat het met jou Lautje???
Ha Door,

Ben vooral benieuwd hoe het met jou is!

Ik voel me vooral emotioneel helemaal leeg. Heb gisteren gesprek gehad met hèt ziekenhuis die de nazorg en nasleep beide miskramen volkomen verprutst heeft, waardoor het allemaal onnodig lang geduurd heeft en ik bovendien wel heel erg op Google was aangewezen met betrekking tot de afwijking (ook omdat niemand me heeft begeleid).

De ombudspersoon stond volledig aan mijn kant, dat was fijn. En de afdeling gynaecologie heeft toegegeven dat ze veel steken heeft laten vallen. Samengevat: overal is een vangnetconstructie voor, maar bij mij heeft die steeds net niet gewerkt. En het is inderdaad heel raar dat ik in zes contactmomenten vijf verschillende artsen heb gehad en niemand die zich voor mij verantwoordelijk voelde of die nog het overzicht had (gebrekkige overdrachten, etc.).

Ergens was het een opluchting om daarin "gelijk" te krijgen, aan andere kant vind ik het toch wel deprimerend dat er geen soort-van-verklaring voor is, behalve: u heeft pech gehad, alle keren. Kom op, hoe groot is die kansrekening nu dat er zoveel misgaat...? Ze hebben me aangeboden dat ik daar nu mag bevallen, en eigen gyn krijg toegewezen die zich dan over me gaat ontfermen. Maar toen ik vandaag in mijn "huidige" ziekenhuis hoorde dat ik ook daar mag bevallen, denk ik dat ik toch voor die laatste optie ga. Betekent wel weer carrousel aan nieuwe artsen (en gezichten) en dat vind ik minder, maar het is niet anders. Het is wel een academisch ziekenhuis en ik denk dat ik daar uiteindelijk voor mij de beste zorg kan krijgen.

Ik had vandaag de 20wkn-echo en die was gelukkig goed, maar het verdriet dat gisteren naar boven kwam hangt de hele dag al als een donderwolk boven m'n hoofd. Vervolgens ga ik weer huilen omdat ik zo graag van dit kindje wil genieten (want dat verdient het), maar het is zo moeilijk... Ik had dat gesprek niet zo kort op de echo moeten plannen, want het een heft het andere niet op.
Oh ik snap je helemaal (of niet helemaal want ik heb dat natuurlijk niet meegemaakt)!

Maar wel dat dat verdriet je nog steeds volgt..

Hier gaat het weer beter! We zijn weer volop aan het proberen en dat geeft weer hoop.. Ergens denk ik: de volgende keer komt het goed! Maargoed, wie geeft mij die garantie? Ik voel me verder wel goed! Soms wel wat frustratie als nooit meer iemand er naar vraagt.. Maar dat is ook zo'n ding: ik verwacht van niemand iets meer! Het is toch lastig te begrijpen voor mensen die dat niet meemaken.. Ik vind het zo fijn voor jou dat het tot nu toe goed gaat!!! Geeft ook mij echt hoop!
Weet je, gek genoeg dacht ik na twee miskramen ook ineens: zo, en dit keer gaat het goedkomen en krijgen we een gezonde plakkerd. En hij zit "al" 20 weken in m'n buik. Hoewel ik vannacht geen oog heb dicht gedaan, dacht ik vanochtend wel toen ik bij de echoscopiste ging liggen: alles is goed. Dus, alles kan

En het is inderdaad lastig als je er niet in zit. Je krijgt ofwel complete dooddoeners, ofwel ze weten niet hoe ze ermee om moeten gaan en daarom vragen ze er niet naar (of ze hopen dat je er zelf wel mee komt). Het is geen onwil, maar het zorgt er wel voor dat je je soms erg alleen kan voelen.
Hoe is het verder met iedereen hier?
@ Laura 20 weken al, wat super fijn! En een goede 20 weken echo, probeer te genieten meid, dat heb je verdiend na alle ellende.

Idd de nasleep is niet fijn. Ik hoop dat we na vandaag verder kunnen en mijn lichaam goed herstelt.

Ik vond de therapeutische hysteropscopie echt verschrikkelijk! Bleh, pijnlijk/gevoelig en zo naar om alles mee te krijgen, ben blij dat het geweest is, nu herstellen en komende maand aan de pil om mijn cyclus weer op gang te brengen.Alles voor het goede doel he!

Fijn weekend allemaal.
Love the life you live
Bleegh RWL-fan, kan me voorstellen dat het een hele nare ingreep is. Hopen dat de pil het snel op gang brengt allemaal en je gewoon verder kan.
Hi allemaal,

Lange stiltes..

@Door, goed zo: weer vol goede moed.

@Laura, gefeliciteerd met de goede 20w echo. En wat naar dat je zo verdrietig was door die evaluatie maar goed dat het is afgerond

@RWL, wat super naar dat je nog een curretage moet 😢. Heel veel sterkte! Laat ze goed een echo doen na afloop.

@Saart, wat fijn dat er iets gevonden is waar ze wat aan kunnen doen!

Hier vruchtbare dagen weer voorbij dus weer gestart met utrogestan.. Ben er wel meer mee bezig dan vorige maand. Hoop zo dat het snel weer raak is. Doodvermoeiend dat we weer hetzelfde riedeltje door moeten voor de 15e keer ofzo: voel ik iets? Nee, niets.. Ja toch!! Behhhhhhh!!!! Ik ben er klaar mee!!!!

Donderdag gaan we naar LUMC- daar kijk ik erg naar uit.

Verder moet ik 3 dec nog een onderzoek aan mijn darmeb om 100% zeker Crohn uit te sluiten. Ik laat het maar gelaten over me heen komen. We zitten nu toch in MM, dan kan dit er ook wel bij..
Crohn zou wel balen zijn Xuxa, mijn broer heeft het ook en die is er soms aardig ziek van. Verder duim ik natuurlijk voor je!
Wanneer krijgen jullie de uitslagen, Xuxa en RWL-fan?
Thanks Lau! Hoe voel jij je??

Ik ben vandaag weer op het ziekenhuis geweest, bloed geprikt, bleef verhoging houden afgelopen twee weken...

Ik ben net gebeld door de gyn er waren geen ontstekingswaarden te zien en HCG was 7. Vorige week 11 en voor de hysteroscopie 44.

Het daalt wel maar gaat langzaam, as woensdag weer prikken en daarna controle bij de gyn.

Benieuwd wanneer mijn cyclus weer op gang komt.... Nog een weekje de pil slikken. We wachten weer af. Al met al

6 weken onderweg nu, wou dat alles weer 'normaal' was, ik weer fulltime aan het werk was.

Maar.... Alles komt wel goed, duurt alleen wat langer.

Xx
Love the life you live
@rwl-fan het kan idd lang duren voor het hcg helaas daalt, maar gelukkig ben je er bijna. en inderdaad, voor je het weet ben je weer 6 weken verder

Met mij is alles goed, behalve dat ik zwanger-zijn maar angstig, zorgelijk en ongemakkelijk vind. Loop daarvoor ook inmiddels bij psycholoog. Weet dat ik niet mag klagen en dat dit precies is wat ik wilde, en ik verheug me ook heel erg op moederschap. Maar ben zo bang dat het zelfs nu nog mis zou kunnen gaan... (in theorie dan)
Hoe is het hier met iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven