Help! Witte beestjes in de keuken!

06-11-2015 19:15 37 berichten
Sinds gisterochtend zit onze hele keuken vol met kleine witte beestjes. Misschien zitten ze er al langer maar is het ons nooit opgevallen. Google vertelt me dat het waarschijnlijk mijten zijn, maar welke van de 1001 soorten weet ik niet. Wie weet hoe ik ze weg kan krijgen?

Wat we nu weten/ hebben gedaan:

De beestjes zijn 0,5-1mm grootZe kruipen heel langzaamWe halen ze weg en binnen 10 minuten zit alles weer vol, ondanks dat ze heel sloom zijnwe kunnen ze bijna niet zien, alleen op gladde of donkere voorwerpenWe hebben de bron nog niet gevonden, ook geen rottend eten oid in de keukenKeuken(kasjes) zijn uitgeruimd en grondig schoongemaaktAlle open verpakkingen zoals meel, suiker etc weggegooidSchoongemaakt met oa allesreiniger, azijn, dettol, terpentine, spiritus. Niet door elkaar natuurlijk.Na het schoonmaken wandelen ze overal gewoon weer overheen.De terpentine rennen ze in eerste instantie voor weg, maar kruipen later wel weer over een schoongemaakt deel. Lijkt het meeste effect te hebben dus.Op een paar enkelingen na nog nergens anders in het huis gezien, maar het kan ook zijn dat we ze gewoon niet zien.

Ik wil dat deze viezerds weggaan! Wie weet wat we moeten doen? Voor onze poes hebben we al mijtenspul gehaald.

Foto:

http://tinypic.com/r/fz0vt1/9
Alle reacties Link kopieren
bestrijdingsdienst...
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ja, ik geloof dat ik hiervoor ook even de Rentokil zou bellen....
Ik kan weinig maken van je foto.
quote:ladygaga_xx schreef op 06 november 2015 @ 19:16:

bestrijdingsdienst...

Weet iemand of dit voor onze eigen rekening is of voor de huurbaas? We willen het liever anders oplossen natuurlijk...
quote:Velma schreef op 06 november 2015 @ 19:19:

Ik kan weinig maken van je foto.Dit is helaas het beste wat ik kan doen, ze zijn namelijk echt klein. Was preventief, voor alle foto-vragen.
Je moet echt op zoek naar de bron. Wij hebben het ook een keer gehad. Onze roestvrijstalen koelkast zat helemaal onder de vieze beestjes. De bron bleek een zakje met hondensnacks te zijn wat vergeten was en boven op de koelkast lag.

Toen we dit eenmaal weg hadden was de koelkast na een aantal keren flink poetsen ontdaan van de beestjes.

Succes met zoeken!
Ik heb geen idee eigenlijk of je huurbaas dit moet betalen?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Hg tegen kruipende insecten kopen.

Goed spayen, huis luchten en zelf even weg gaan.
Ik heb het verwijderen van een bijenkorf onder mijn overkapping zelf moeten betalen. Maar bel eens expert op, misschien geeft die al een gratis tip weg waar je al mee uit de voeten kunt.
quote:pangea schreef op 06 november 2015 @ 19:21:

[...]

Weet iemand of dit voor onze eigen rekening is of voor de huurbaas? We willen het liever anders oplossen natuurlijk...Die rekening is voor jullie zelf datzelfde geldt voor overlast van ratten, muizen en kakkerlakken. Maar heb je al gekeken naar een universele spray tegen ongedierte, als ik jullie was zou ik dat eerst uitproberen en etenswaren zoals bloem, suiker, cracker etc., opbergen in goed afsluitbare plastic dozen of blikken.
dubbel
dubbel
Ik vermoed dat ze ergens uit de muur komen. Onze onderbuurman heeft meer dan 2 jaar (!) een lek gehad voordat de huurbaas er wat aan deed. Bleek er iets niet goed afgekit te zijn waardoor er vocht verzamelde. Ideale plaats voor beestjes natuurlijk...
Hopelijk heb je je poes nog niet "beschermd" met mijtenspul, je weet immers nog niet om welk insekt het gaat.
Toch even de woningbouw bellen. Ik had ooit kakkerlakken in de keuken en de woningbouw heeft de bestrijdingsdienst betaald. Ik had ook ooit ratten en daar komt de gemeente voor dus daar kan je ook even navraag doen.
quote:Velma schreef op 06 november 2015 @ 19:31:

Hopelijk heb je je poes nog niet "beschermd" met mijtenspul, je weet immers nog niet om welk insekt het gaat.Nee, we hebben het alvast gekocht. Dit is stalen handschoenenwerk en vereist onze volledige aandacht. Als de andere beesten weg zijn dus.
Zijn het misschien stofluizen?
Ik lees dat het waarschijnlijk meelmijt is en dan helpen bestrijdingsmiddelen niet. Je moet zorgen dat alles schoon en droog is. Dat laatste is heel belangrijk schijnbaar.
quote:wendy23 schreef op 06 november 2015 @ 19:36:

Zijn het misschien stofluizen?Kan, kan ook niet... Ze zijn te klein om echt goed te kunnen bekijken.
quote:Yavanna schreef op 06 november 2015 @ 19:38:

Ik lees dat het waarschijnlijk meelmijt is en dan helpen bestrijdingsmiddelen niet. Je moet zorgen dat alles schoon en droog is. Dat laatste is heel belangrijk schijnbaar.Daar ben ik ook bang voor. Schoon is het, droog niet. Onderbuurman heeft heel lang een lek gehad en ik vermoed dat het hartstikke vochtig is in de muren.
Waar woon je? In Amsterdam heeft de GGD een ongedierte-afdeling die gratis beestjes determineren en advies geven over bestrijding:http://www.ggd.amsterdam.nl/dierplagen/ ... onderzoek/
quote:pangea schreef op 06 november 2015 @ 19:41:

[...]

Daar ben ik ook bang voor. Schoon is het, droog niet. Onderbuurman heeft heel lang een lek gehad en ik vermoed dat het hartstikke vochtig is in de muren.Dat zou dan heel goed de bron kunnen zijn. Daar moet je echt wat aan laten doen. Las net ergens anders dat iemand anders dat ook had (lek in de muur) en die beestjes gingen niet weg...
https://m.youtube.com/watch?v=jQBOHm0j87k

Sorry, geen advies maar moest hier aan denken
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Ik denk ook stofluis. Goed verwarmen die keuken. Mss extra kacheltje neerzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven