Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Ben het met je eens Esther; in welke sector je dan ook werkt, ik snap uberhaupt niet dat mensen het vólhouden als het allemaal zo tegenzit. Wees blij dát je een baan hebt en ga anders hard op zoek naar iets waarvan je wel blij wordt.

Je zult niet de eerste zijn die zich laat omscholen.
[quote]germanwings schreef op 08 september 2008 @ 10:17:

[...]

Je vind dat jij veel verantwoordelijkheid hebt en daarvoor te weinig geld???

Toen ik als arts op de SEH begon (hoezo verantwoordelijkheid?) had ik ook ongeveer zo'n salaris! (incl. 's avonds en 's nachts werken). Dus hou aub even op met zeuren met je 12 weken vakantie per jaar![/quote]

Ik zeur helemaal niet, want ik werk niet meer in het onderwijs. Maar het ging mij over het stukje hierboven. Die toon vind ik gewoon belachelijk. 2 posters voerden een discussie over het onderwijs, ik meen het salarisverschil tussen VO en BO, en dan komt er een arts tussen door met zo'n lompe opmerking. En zeg zelf, zo wordt er altijd over het onderwijs gedacht, dat zijn de mensen met zoveel vakantie. Alsof het werk niets inhoud. En dat worden we wel zat ja! En dat heeft niets met zeuren te maken, maar met de gemakszucht waarover er gedacht wordt over het werken in het onderwijs.
...
quote:Kym schreef op 17 september 2008 @ 10:19:

Ben het met je eens Esther; in welke sector je dan ook werkt, ik snap uberhaupt niet dat mensen het vólhouden als het allemaal zo tegenzit. Wees blij dát je een baan hebt en ga anders hard op zoek naar iets waarvan je wel blij wordt.

Je zult niet de eerste zijn die zich laat omscholen.Ja, je maakt je eigen leven tenslotte! Zijn we met elkaar eens Kym!
HBO-diploma. 2 jaar werkervaring als commerciele binnendienst Hypotheek en Vermogen. Sinds 2 maanden adviseur Hypotheek en Vermogen (maar nog in een aanloopschaal, omdat ik dit nog pas net doe en de functie nog niet volledig uitoefen. Heb er met de promotie 3 procent bij gekregen en krijg bij volledig functioneren er nog 3% bij en wordt bovendien dan een schaal hoger gezet, waardoor ik op het schaalminimum van ca 2650 zou komen).

Op dit moment:

-2399 per maand (hier hou ik bijna 1700 netto aan over + 50 spaarloon).

-nauurlijk 8% vakantiegeld.

-Vaste 13e maand.

- In september 1,8% persoonlijk budget

- Performance management, waardoor in april nog een extra uitkering van ca 8% (afhankelijk van je prestaties natuurlijk, maar dat is bij normaal functioneren) en daardoor ook jaarlijks een vaste loonstijging van 3 a 4 % (buiten de CAO stijgingen om).

- Voldoende reiskostenvergoeding

- Baas betaalt 3/4 van pensioenpremie.

- Zeer goede secundaire voorwaarden (oa AO verzekering, goede pensioenopbouw en zeer goed nabestaandenpensioen. En personeelskortingen op hypotheek en verzekeringen).

- Baas betaalt alle opleidingen en krijg er ook nog compensatie voor in tijd.

En niet onbelangrijk: ik werk 36 uur in 4 dagen. Ruim 5 weken vakantie, maar omdat ik altijd 1 dag in de week vrij ben, hoef ik nooit vrij te nemen voor zaken en kan ik het echt voor vakantie benutten.

Ben zelf erg tevreden. (tuurlijk zijn er mensen die veel meer verdienen, maar als ik kijk naar ervaring, voorwaarden, etc heb ik het naar mijn mening erg goed).
(Bijna) 25 jaar en afgestudeerd in december 2005, nu werkzaam als algemeen verpleegkundige op een cardiologie afdeling (HBO-V opgeleid) werk fulltime en ik verdien momenteel 1500-1550 netto per maand (inclusief onregelmatigheidstoeslag).

Ik verdien niet goed, maar kan er wel van rondkomen.
Ik vind het wel een beetje makkelijk om tegen mensen die vinden dat de betaling in hun beroepsgroep niet overeenkomt met de hoeveelheid werk/verantwoordelijkheid die ze hebben, gewoon simpelweg te zeggen dat ze dan maar iets anders moeten gaan doen. Op die manier krijgen we dus geen goede en gemotiveerde mensen voor klas. Het is fijn als je gewaardeerd wordt voor je werk, ook financieel.

(ik werk zelf trouwens niet in het onderwijs, maar heb veel respect voor jullie leraren!!).

groetjes!
Het lijkt nu net of men in het onderwijs zo'n hongerloontje krijgt. Onzin toch?
Imiddels studie afgerond en doe nu totaal iets anders. Ik werk alleen van het moment dat ik het kantoor binnenstap tot het moment dat ik weer uitklok en dat zijn standaard zo'n 8 a 9 uren per dag. Geen stress of voorbereidingen voor en naderhand en totaal geen verantwoordelijkheid. Heerlijk.

Werkervaring is een paar maanden op dit gebied. Ben net drie maanden geleden bij de concurrent gaan werken en heb een vast contract gekregen.

Uren 40/ 45 uur per week

Salaris zo'n 40.000 per jaar. Hoef zelf geen (zorg)verzekering te betalen dus dat scheelt ook zo'n 100 euro in de maand.

Ik heb zo'n 26 tot 28 vakantiedagen per jaar. Ik krijg ook een reiskaart waarmee ik overal buiten deze stad gratis kan reizen.
ik werk in de av media-redactie/productie

rond 2710 bruto en 1710 netto (na spaarloonaftrek) voor 32 uur id week, vind ik gezien mijn leeftijd (40 jaar) wel weinig.

tja, balen want ik heb bij aanvang werk niet onderhandeld en dat voel ik steeds weer, heb vast contract.

ben wel aan het rond kijken en solliciteren en hoor van vriendinnen die in h'sum werken dat zij meer verdienen.
quote:DTJ schreef op 17 september 2008 @ 21:05:

HBO-diploma. 2 jaar werkervaring als commerciele binnendienst Hypotheek en Vermogen. Sinds 2 maanden adviseur Hypotheek en Vermogen (maar nog in een aanloopschaal, omdat ik dit nog pas net doe en de functie nog niet volledig uitoefen. Heb er met de promotie 3 procent bij gekregen en krijg bij volledig functioneren er nog 3% bij en wordt bovendien dan een schaal hoger gezet, waardoor ik op het schaalminimum van ca 2650 zou komen).

Op dit moment:

-Vaste 13e maand.

- Performance management, waardoor in april nog een extra uitkering van ca 8% (afhankelijk van je prestaties natuurlijk, maar dat is bij normaal functioneren) en daardoor ook jaarlijks een vaste loonstijging van 3 a 4 % (buiten de CAO stijgingen om).

- Zeer goede secundaire voorwaarden (oa AO verzekering, goede pensioenopbouw en zeer goed nabestaandenpensioen. En personeelskortingen op hypotheek en verzekeringen).

En niet onbelangrijk: ik werk 36 uur in 4 dagen. Ruim 5 weken vakantie, maar omdat ik altijd 1 dag in de week vrij ben, hoef ik nooit vrij te nemen voor zaken en kan ik het echt voor vakantie benutten.

Ben zelf erg tevreden. (tuurlijk zijn er mensen die veel meer verdienen, maar als ik kijk naar ervaring, voorwaarden, etc heb ik het naar mijn mening erg goed).Laat me raden..... Rabobank?
22 jaar.

VWO (niet afgemaakt)

2000 bruto voor 40 uur.
Net een jaar afgestudeerd (HBO-V) en werkzaam in de psychiatrie. Bruto 1700, waarvan ik netto 1400 overhoud. In oktober ga ik een functieschaal omhoog, altijd goed ;)
Ik ben net afgestudeerd en inmiddels aan het werk.

Opleiding : WO

Leeftijd: 23

Werkervaring: alleen bijbaantjes

Branche: Openbaar Ministerie

Salaris bruto: 2465 euro (aanloopschaal)

Uren: 36 (in 4 dagen)

Verder: 8% vakantiegeld, 5 vakantieweken met de mogelijkheid om compensatieuren op te nemen, sportabonnement voor 20 euro per maand, kortingen op verzekeringen, levensloop/spaarloon, vergoeding voor iedere gefietste km naar het werk (in mijn geval 30 euro p.m.), opleidingen, mogelijkheid voor kopen van "onbelaste" fiets en fietsverzekering etc.
20 jaar

MBO opleiding

Administratief medewerker bij een zorgverzekeraar

1700 bruto (32 uur)
Wat is een reeel salaris voor iemand met het volgende profiel.

Administrateur / boekhoudkundig medewerkster

24 jaar

2,5 werkervaring

PDB diploma

Leerende voor MBA (BA in het bezit)

36 uur per week

Ben erg benieuwd naar jullie reactie
Ok, hier mijn lijstje!

Leeftijd: 25

Opleiding: HBO Communicatie

Werkervaring: 1 jaar

Werk: medewerker marketing & communicatie

Uren: 40 p.wk.

Salaris: ¤2650,- bruto

Verder: laptop, telefoon, vakantiegeld, bonussysteem, volledig dekkende reiskostenvergoeding

En een keer iemand die niet klaagt: ben zeer tevreden!!
Werkzaam als management assistente.

40 uur in de week

¤ 1700,- bruto

25 vakantiedagen
quote:DTJ schreef op 17 september 2008 @ 21:05:

Op dit moment:

-Vaste 13e maand.

Ben zelf erg tevreden. (tuurlijk zijn er mensen die veel meer verdienen, maar als ik kijk naar ervaring, voorwaarden, etc heb ik het naar mijn mening erg goed).

Werk jij bij de grootste hypotheekverstrekker van ons land? Vraag me nl. al een tijdje af wat een binnendienstmedewerker H&V verdient bij een bank omdat ik meen te weinig te verdienen bij een hypotheektussenpersoon. Als ik het nu zo vergelijk met jou valt het wel mee. Weet dat de ABN-AMRO (voor zolang als het duurt ) zo ongeveer rond de 2700 bruto per maand zit.

Ik heb zelfde salaris als jou, maar dan zonder de secundaire voorwaarden, behalve de 8% vakantiegeld en kortingen op hypotheek en verzekeringen.
Leeftijd: 25

Opleiding: Gastvrouw horeca

Beroep: leidinggevende in een restaurant

Vakantiedagen: 25

Gemiddeld 40 uur per week

Bruto 1650,-

Maar als ik dat zo lees verdien ik heeel weinig
Inderdaad Kusunum, dat vind ik ook wel weinig.

Ik werk 30 uur op de afdeling klantenservice van een groot Nederlands bedrijf en verdien 2000 bruto (+- 1500 netto).

25 vakantie dagen per jaar, reiskostenvergoeding, geen 13 de maand.
hallo

wie kan me vertellen wat je ongeveer gaat verdienen bij een werkweek van 24 uur ( 70%), in de CAO gehandicaptenzorg, fwg 40. Bij een werkweek van 36uur is het salaris 2339,00 bruto.

Ik weet wel dat het voor iedereen natuurlijk verschillend is, ivm persoonlijke situaties enzo. Maar kan er een om en nabij berekend worden ? Ben er niet zo'n ster in.

Hoop op jullie reacties, want ben druk aan het solliciteren.

Groet, Anoes.
Leeftijd: 23

Diploma: HBO - BC Social Work

Afgestudeerd: Juli 2008

Werk: Pedagogisch medewerker

Werkervaring: Minimaal (stages)

Uren: 24 / week

Salaris: ¤ 1188,- Bruto
Heb al beetje door dit topic zitten zoeken, maar kan het niet echt vinden...En zijn wel errug veel pagina's ;)

Maar is er hier ook iemand die werkt op een kinderdagopvang? Hoeveel verdien je dan netto, als je fulltime werkt?

Hoop dat iemand dat weet!
quote:anoes schreef op 06 oktober 2008 @ 10:50:

hallo

wie kan me vertellen wat je ongeveer gaat verdienen bij een werkweek van 24 uur ( 70%), in de CAO gehandicaptenzorg, fwg 40. Bij een werkweek van 36uur is het salaris 2339,00 bruto.

Ik weet wel dat het voor iedereen natuurlijk verschillend is, ivm persoonlijke situaties enzo. Maar kan er een om en nabij berekend worden ? Ben er niet zo'n ster in.

Hoop op jullie reacties, want ben druk aan het solliciteren.

Groet, Anoes.www.loonwijzer.nl
quote:Ikkuh17 schreef op 06 oktober 2008 @ 11:47:

Heb al beetje door dit topic zitten zoeken, maar kan het niet echt vinden...En zijn wel errug veel pagina's ;)

Maar is er hier ook iemand die werkt op een kinderdagopvang? Hoeveel verdien je dan netto, als je fulltime werkt?

Hoop dat iemand dat weet!

ehm dat is zo'n beetje afhankelijk van alles:

- leeftijd, opleiding, ervaring, bruto uurloon etc etc.

ik denk niet dat iemand hier een gericht antwoord op kan geven, het is nogal een erg brede vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven