Geld & Recht alle pijlers

Wat een puinhoop

08-11-2015 16:39 101 berichten
Geen advies nodig. Gewoon even een verbazing over de puinhoop waar een vriendin nu in zit. Vriendin is 6 jaar geleden gescheiden van haar ex. Zij en haar twee kinderen bleven in het huis wonen wat ex betaalt. In ruil daarvoor geen alimentatie. Huis is 50/50 eigendom. Ex hertrouwde drie jaar geleden. In gemeenschap van goederen. Waardoor het 50% deel van het huis weer voor de helft van zijn nieuwe vrouw werd. Dat huwelijk is nu ook over en de nieuwe vrouw eist nu dat het huis (met overwaarde) verkocht wordt zodat zij haar helft van de helft van de ex van mijn vriendin kan opstrijken.

Vriendin en kinderen komen dus op straat zometeen en moeten op zoek naar een ander huis. Door een feitelijke 'buitenstaander' die centjes ruikt en de megastomme zet in het sprookje 'gemeenschap van goederen' te geloven door de ex.
Wat een stomme vent, dat hij dit soort zaken zooo slecht regelt. Hij kan niet haar helft van de overwaarde ergens lenen of zo?
Alle reacties Link kopieren
Tsja. Ik vind eigenlijk zowel die vriendin als haar ex dom dat ze niet eerder iets geregeld hebben m.b.t dat huis (en hij is helemaal niet slim om voor de tweede keer in gvg te trouwen). Van die nieuwe ex van die man kan ik me juist heel goed voorstellen dat ze alles z.s.m. wil afhandelen. Als je vriendin ook zo verstandig was geweest had ze nu deze problemen niet gehad.
Betaalt zij nu maandelijks 25% vd hypotheek? Want dat is ze nu ook verplicht natuurlijk.
tja...

ik verbaas me weer over een kennis die in (zelf geïnitieerde) scheiding ligt en nu ook op straat komt te staan omdat zij nooit mede-eigenaar is geworden van hun huis. Ook heeft ze geen inschrijfjaren bij een woningbouwvereniging.

Scheiding is trouwens een groot woord want ze waren niet getrouwd en hadden geen samenlevingscontract.

Oerstom in mijn ogen als je wel al jaren samenwoont, samen een huis en kinderen hebt.
Stomme vent, maar ook stomme vriendin van TO. Ook zij had haar zaakjes beter moeten regelen. Zoiets zie je toch van mijlenver aankomen? Misschien niet dat ex no 2 haar deel gaat opeisen maar wel dat zo´n informele regeling een heel slecht idee is.
quote:GateKeeper schreef op 08 november 2015 @ 16:44:

Betaalt zij nu maandelijks 25% vd hypotheek? Want dat is ze nu ook verplicht natuurlijk.Nee de ex betaalt de volledige hypotheek. (Voor gemeenschao van goederen maakt dat niet uit)
Kan ze het huis niet volledig zelf kopen? Dus ex (en ex van ex) uitkopen?
You can never solve a problem on the level on which it was created.
Oh en wat een heks!
You can never solve a problem on the level on which it was created.
en bedankt ex. Tsjongejonge... Blind zijn sommigen.. Over hoeveel euros hebben we het hier?
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Vriendin is natuurlijk ook niet verstandig geweest en had toen hij ging trouwen al stappen moeten zetten zodat hun huis buiten zijn 'nieuwe boedel' zou vallen. Maar jemig, ik zat even met mijn oren te klapperen. Huis moet dus nu verkocht worden waarvan vriendin 50% van de overwaarde krijgt waarmee ze ook weer wat kan terugkopen. Maar het geeft wel gedoe.

De 'nieuwe vrouw' werkte overigens niet en heeft dus ook nooit bijgedragen aan de lasten. Die heeft er alleen maar recht op door getrouwd geweest te zijn. Schrijnender is nog dat het huis al heel erg lang in de familie is (van haar kant). Ik snap ook echt niet waarom ze op basis van goed vertrouwen en naieviteit heeft gehandeld destijds.
En toch vraag ik me af of de nieuwe ex dit kan afdwingen. Het huis is tenslotte voor 50% van de oude ex. In principe is dus 25% van de nieuwe ex.

Maar tjee, ik zou ook even van verbazing van mijn stoel vallen hoor.
Wat het huis waard is weet ik niet. Het is in ieder geval geen rijtjeshuis in een nieuwbouwwijk van Schurftdam oid.
quote:Casalinga schreef op 08 november 2015 @ 16:50:

En toch vraag ik me af of de nieuwe ex dit kan afdwingen. Het huis is tenslotte voor 50% van de oude ex. In principe is dus 25% van de nieuwe ex.

Maar tjee, ik zou ook even van verbazing van mijn stoel vallen hoor.Mijn idee was dus ook dat haar exman de nieuwe ex gewoon uitkoopt. Probleem opgelost. Maar dat wil hij blijkbaar niet. Huis gaat de verkoop in.
Het verbaast mij dat dit dus blijkbaar gewoon kan.
Het zou me niet verbazen wanneer een rechter dit voorgeschoteld krijgt dat het tot een soort van uitgestelde betaling zou komen. Maw. Vriendin kan blijven wonen en ex man moet tzt zorgen tot betaling van overwaarde aan heks (laten we haar zo maar even noemen)
quote:Levia schreef op 08 november 2015 @ 16:46:

Kan ze het huis niet volledig zelf kopen? Dus ex (en ex van ex) uitkopen?Nee, ze verdient niet slecht maar dat redt ze echt niet. Ze moet hem dan namelijk weer uitkopen en die hypotheek krijgt ze nooit
Mijn god, wat een rotwijf. Ik blijf me verbazen dat dit soort mensen werkelijk bestaan. Dat ze haar ex-man een hak wil zetten, snap ik ergens nog wel, maar een vrouw met kinderen het huis uit laten zetten?!

Heel veel sterkte voor je vriendin! Hopelijk komen er bruikbare tips in dit topic.
Ik had onlangs nog jankend en vol in paniek een vrouw aan de telefoon. Woning 300.000 waard. Haar eigendom. Hypotheek 150.000 gehuwd in gvg. Hij kwam ff gezellie bij haar wonen. Gescheiden....tsja...75000 bijlenen kon ze niet....zuur huwelijk zeg maar.
Zijn eigen huis moet ook de verkoop in.
Jeetje.... Wat een zielige tweede ex zeg! Door iemand die er niets mee te maken heeft er in mee te sleuren. Al is het idd niet handig geweest dat de vriendin van TO hier mee in heeft ingestemd destijds, dat was wachten op problemen!

Maar wat ik mij nu afvraag, gaat de ex dan vanaf nu wel alimentatie betalen?
Zij mag een heks zijn maar ze vraagt waar ze wettelijk recht op heeft. Helaas.

Ik vind hem een enorme eikel dat hij met z´n stomme kop zijn bloedeigen kinderen het huis uit laat zetten. Want waarom wil hij ex no2 niet gewoon uitkopen?
Ik verbaas me over de reacties waarin die nieuwe ex als een rotwijf wordt afgeschilderd, terwijl zij alleen haar echtscheiding zo snel mogelijk wil afwikkelen. Dit is echt alleen aan die man te wijten, díe heeft de woonruimte van zijn eerste ex op het spel gezet door (weer) in gvg te trouwen.
Wat prik zegt dus.
quote:dieddo schreef op 08 november 2015 @ 16:57:

Ik had onlangs nog jankend en vol in paniek een vrouw aan de telefoon. Woning 300.000 waard. Haar eigendom. Hypotheek 150.000 gehuwd in gvg. Hij kwam ff gezellie bij haar wonen. Gescheiden....tsja...75000 bijlenen kon ze niet....zuur huwelijk zeg maar.Het is op zich niet gek dat een van de partners de ander niet kan uitkopen en dan moet het huis verkocht worden. Maar zorg er dan gewoon voor dat je een back up hebt (bv inschrijftijd bij de woningbouw). Dat kennisje van mijn waarschuwt nu iedereen dat je dat moet doen. Ik heb dat al jaren geleden gedaan, want ik heb de situatie al te vaak gezien. Niet alleen vanwege scheidingen, ook omdat mensen hun hypotheek niet meer konden opbrengen door werkloosheid maar dus ook niks konden huren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven