Geld & Recht alle pijlers

Wat een puinhoop

08-11-2015 16:39 101 berichten
Geen advies nodig. Gewoon even een verbazing over de puinhoop waar een vriendin nu in zit. Vriendin is 6 jaar geleden gescheiden van haar ex. Zij en haar twee kinderen bleven in het huis wonen wat ex betaalt. In ruil daarvoor geen alimentatie. Huis is 50/50 eigendom. Ex hertrouwde drie jaar geleden. In gemeenschap van goederen. Waardoor het 50% deel van het huis weer voor de helft van zijn nieuwe vrouw werd. Dat huwelijk is nu ook over en de nieuwe vrouw eist nu dat het huis (met overwaarde) verkocht wordt zodat zij haar helft van de helft van de ex van mijn vriendin kan opstrijken.

Vriendin en kinderen komen dus op straat zometeen en moeten op zoek naar een ander huis. Door een feitelijke 'buitenstaander' die centjes ruikt en de megastomme zet in het sprookje 'gemeenschap van goederen' te geloven door de ex.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 09 november 2015 @ 12:19:

Ik verbaas me er over dat er vandaag de dag nog zoveel mensen zijn die in gvg trouwen... Hoe is het mogelijk.

Huwelijkse voorwaarden maken het echt niet altijd eenvoudiger. Vaak zijn er gedeelde rekeningen, is een huis gezamenlijk bezit, is de verplichte jaarlijkse verrekening al in geen 20 jaar op papier gezet. Vooral in dat laatste geval is gvg nog eenvoudiger.

En gvg heeft als voordeel dat je automatisch de 'lasten' van een huwelijk eerlijk deelt. Als de ene partner minder gaat werken voor de kinderen, is het dan echt logisch dat die er bij het einde van een huwelijk financieel slechter afkomt? Ja, dat kun je in theorie ook bij huwelijkse voorwaarden wel weer gaan verrekenen, maar wie doet dat daadwerkelijk?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven