Hoe overleef ik de nacht?

09-11-2015 00:37 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

pfff, m'n 3e topic al. Ik probeer m'n problemen over verschillende topics te verdelen zodat het verhaal overzichtelijk blijft. Dit is m'n volgende 'probleem':

Ik ben 18 jaar oud en ik heb nu een halfjaar een vriend. We zijn onafscheidelijk, we slapen namelijk al zeker 5 maanden elke dag met elkaar. Sommigen denken nu misschien: dat is toch normaal als je een relatie hebt? Voor de mensen die m'n andere topics niet gelezen hebben. Ik heb angst problemen (vooral 's avonds), ik heb t soms enorm moeilijk om mezelf in m'n hoofd bij elkaar te rapen en ik slaap slecht. Ik woon nog gwn bij m'n ouders en ik zit nog op school dus volwassen en zelfstandig ben ik nog niet echt.

M'n vriend is alles voor me en ik hou meer van hem dan dat ik van mezelf houd. Ik weet niet wat ik zonder hem zou moeten en we slapen dan ook elke nacht met elkaar. Naast alle verliefdheid heb ik toch nog een klein beetje gezond verstand dat me vertelt dat zo afhankelijk van iemand zijn niet goed is... Hij woont samen met z'n beste vriend en ik slaap daar dan ook regelmatig (als we geen zin hebben om bij mij thuis te slapen).

De afgelopen dagen sliepen we veel bij mij en de beste vriend van m'n vriend stuurde een berichtje dat ie niet meer samen wil wonen op deze manier. En dat ie een nieuw huis wil zoeken of eventueel zelfs terug bij z'n ouders wil gaan wonen. M'n vriend was daar helemaal van streek van omdat ie beseft dat ie z'n beste vriend heeft verwaarloosd en wil nu dus vaker alleen thuis gaan slapen met z'n beste vriend. En ik dan? Ik heb hem nu gewoon nodig. Ik lig nu alleen in bed (de eerste keer in een halfjaar) en het voelt zo raar, alleen in zo'n groot bed. Aan de ene kant moet ik het leren om alleen te slapen maar aan de andere kant ga ik er kapot aan. Wat nu als ik 's nachts opeens doodsbang wakker word en er niemand naast me ligt? Ik durf het licht gwn niet uit te doen en te gaan slapen. Ik kijk zo erg op tegen deze nacht, ik word er gwn misselijk van. Kan iemand me helpen of iets?

XXXXXX
Eh....ga films kijken, serie opzetten, op je laptop of tablet, ik val daar altijd prima bij in slaap.
Probeer met het licht aan te slapen. Als dat lukt, doe je het morgen zonder licht.

Er slapen trouwens miljoenen mensen alleen. Als die het kunnen, kun jij het ook.
.
.
Ik ken je niet. Waar ben je zo bang voor?
Lijkt me heel gezond voor je, als je van een nachtje alleen al zo in paniek raakt dat je er 3 topics over moet openen.

Come on je ouders liggen zelfs verderop. What could happen? Waar ben je bang voor?

Ga naar een psycholoog. Die arme jongen verwaarloost idd zijn beste vriend en da's prima als je moeder op sterven ligt ofzo, maar niet nu. Grow up.
quote:Willly1952 schreef op 09 november 2015 @ 00:46:

Ik ken je niet. Waar ben je zo bang voor?Momenteel om dingen te horen die er niet zijn, dat heb ik namelijk vaker als ik bijna in slaap val. Soms is dat heel eng....
Lig je misschien wakker omdat je vindt dat je vriend niet zo leuk doet? Meer dan van het alleen slapen?
.
Leg een stapel dekens/kussens naast je zodat je ergens tegenaan kan kruipen, klein lampje aan. Lezen/ tv aan en welterusten. Lukt best wel hoor!
De titel van je topic vind ik echt over the top trouwens.

Je gaat niet dood, letterlijk niet, van een nacht zonder je verkering.

Jouw topictitel impliceert een noodsituatie.

Die is er allesbehalve.

Ellendig dat je angsten hebt, probeer wel een beetje realistisch te blijven in je uitspraken.

Je maakt het alleen maar erger als je zo overdramatiseert.
quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 00:47:

[...]

Momenteel om dingen te horen die er niet zijn, dat heb ik namelijk vaker als ik bijna in slaap val. Soms is dat heel eng....Had ik vroeger soms ook. Maar er was nooit écht iets of iemand in mijn kamer. De beste manier om eroverheen te komen, is in slaap te vallen. Dan ben je morgen al minder bang. Probeer het dus maar gewoon.
Euhm hoe heb je hiervoor geslapen, vóórdat je hem kende? Leuk zo'n eerste echte liefde, maar je klinkt echt niet gezond afhankelijk van hem.

Mocht het uitgaan, dan zal je hier zwaar aan onderdoor gaan en zal het voelen als leegte en een verlies van jezelf. En dat is zo verkeerd, want jij bent een individu los van je vriend... je moet niet gelijk heel je leven om je vriend laten draaien. Deed ik ook met mijn eerste verkering en daar heb ik van geleerd.

Niet kunnen slapen zonder je vriend... is misschien even wennen, maar lijkt mij toch dat jullie niet vergroeid zijn aan elkaar. Beetje afstand is echt wel gezond!
En lees "Als hij maar gelukkig is" van Robin Norwood. Klinkt echt als begin van een relatie verslaving als heel je functioneren en je bestaan om je vriend draait.
Hoi eleonora,

k begrijp dat je me niet begrijpt omdat je niet in mijn schoenen staat en omdat je waarschijnlijk een andere denkwijze hebt als ik. Ik ervaar het wel als een drama... Voor buitenstaanders kom ik overdreven over omdat jullie niet precies weten hoe ik me voel. K vraag enkel om helpend commentaar....
.
Zoek op youtube het nummer "weightless" op van Marconi Union. Volgens wetenschappelijk onderzoek is dat het meest slaapverwekkende muziekje.

Op youtube staat ook een loop-versie die net iets meer als een uur duurt. Zet die aan, luister naar de muziek en ga slapen. Als je de muziek niet via speakers kunt luisteren, kun je ook oordopjes aansluiten en die onder je hoofdkussen leggen. Dan kun je er toch naar luisteren zonder dat anderen last hebben van de muziek en het leidt je af van het horen van geluiden die er niet zijn.
quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 00:58:

Hoi eleonora,

k begrijp dat je me niet begrijpt omdat je niet in mijn schoenen staat en omdat je waarschijnlijk een andere denkwijze hebt als ik. Ik ervaar het wel als een drama... Voor buitenstaanders kom ik overdreven over omdat jullie niet precies weten hoe ik me voel. K vraag enkel om helpend commentaar....Lieve schat, er zíjn al zoveel helpende reacties gegeven hier. Wat wil je nog meer? Dat iedereen op het forum de hele nacht wakker blijft samen met jouw? Als je zo bang bent waarom ga je dan niet bij je moeder of zus (als je die hebt) op de kamer? Trouwens, weten je ouders eigenlijk over al je angsten. Lees ik namelijk nergens terug
Duizenden mensen in NL hebben hetzelfde probleem (gehad), ik vroeger ook. Bij mij is het vanzelf over gegaan zonder hulp, hoewel naar de huisarts of een psycholoog is in dit geval zeker het overwegen waard is.

Je komt erg verstikkend over wat betreft je relatie. Het is ongezond om iemand nodig te hebben om te kunnen slapen. Pak zelf dit probleem aan, werk aan jezelf, en laat je vriend niet de verantwoordelijke zijn voor jouw nachtrust.
quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 00:58:

Hoi eleonora,

k begrijp dat je me niet begrijpt omdat je niet in mijn schoenen staat en omdat je waarschijnlijk een andere denkwijze hebt als ik. Ik ervaar het wel als een drama... Voor buitenstaanders kom ik overdreven over omdat jullie niet precies weten hoe ik me voel. K vraag enkel om helpend commentaar....

Ja, dat snap ik maar helaas ga jij daar niet over.

De nacht gaat voorbij, kwestie van tijd. Lampje aan, drankje er bij, filmpjes kijken, muziekje en het wordt vanzelf weer dag.

In het ergste geval blijf je dus een nachtje wakker. Gebeurt mij ook wel eens als ik grote zorgen heb.

Maar overleven ga je de nacht, dat kan ik je garanderen.

Van een topic titel als de jouwe schrikken mensen. Ik wel tenminste. Ik vind het dan weer eng als ik zoiets lees omdat ik een acute situatie verwacht, die hebben we hier namelijk een paar keer bij de hand gehad en dat heeft grote indruk gemaakt op veel forummers.

Rot dat je angsten hebt, blijf alleen wel even nadenken over wat je schrijft.

Er is namelijk helemaal niets aan de hand bij jou, behalve dat je een nachtje zonder je vriendje moet slapen. En dat is echt niks ergs. Hooguit een beetje jammer.
Het lijkt me vooral verstandig dat je professionele hulp gaat zoeken voor je angsten.

Je weet zelf ook wel dat als je zo afhankelijk bent van je vriend dat dat uiteindelijk tussen jullie komt te staan.

Je ziet zelf ook wel dat dit niet gezond is toch?
Vragen of een van je ouders naast je komen slapen. Simpel.

En morgen prof.hulp zoeken want je snapt natuurlijk wel dat dit niet heel gezond is.

Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:noespoes schreef op 09 november 2015 @ 01:03:

[...]

Lieve schat, er zíjn al zoveel helpende reacties gegeven hier. Wat wil je nog meer? Dat iedereen op het forum de hele nacht wakker blijft samen met jouw? Als je zo bang bent waarom ga je dan niet bij je moeder of zus (als je die hebt) op de kamer? Trouwens, weten je ouders eigenlijk over al je angsten. Lees ik namelijk nergens terugBegrijp ik alleen k vond haar bericht een beetje alsof ze een gebrek heeft aan empathie. Onaardig... Ja dat weten ze maar ik had afgesproken dat ik vanavond ging proberen om alleen te slapen. Het gaat niet alleen om het feit dat m'n vriend er niet is maar meer om het feit dat ik 's avonds slaapproblemen heb en bang ben en dat ik alleen slaap. Hoopte daarnaast ook nog eens een adviesje mee te pikken over het hele beste vriend gedoe.
quote:Eleonora-1 schreef op 09 november 2015 @ 01:07:

[...]

Ja, dat snap ik maar helaas ga jij daar niet over.

De nacht gaat voorbij, kwestie van tijd. Lampje aan, drankje er bij, filmpjes kijken, muziekje en het wordt vanzelf weer dag.

In het ergste geval blijf je dus een nachtje wakker. Gebeurt mij ook wel eens als ik grote zorgen heb.

Maar overleven ga je de nacht, dat kan ik je garanderen.

Van een topic titel als de jouwe schrikken mensen. Ik wel tenminste. Ik vind het dan weer eng als ik zoiets lees omdat ik een acute situatie verwacht, die hebben we hier namelijk een paar keer bij de hand gehad en dat heeft grote indruk gemaakt op veel forummers.

Rot dat je angsten hebt, blijf alleen wel even nadenken over wat je schrijft.

Er is namelijk helemaal niets aan de hand bij jou, behalve dat je een nachtje zonder je vriendje moet slapen. En dat is echt niks ergs. Hooguit een beetje jammer.Het is niet een nachtje, het zijn alle nachten die ik voor de rest van m'n leven tegemoet ga...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven