Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
quote:NYC schreef op 10 november 2015 @ 12:26:

De laatste twee namen die ik voorlopig van mijn lijst laat vallen... Boaz en Stijn.

En nu heb ik er nog 20 op staan. Maar die deel je niet met ons?
Ivm meelezers die ik persoonlijk ken niet nee. Maar ik vind dat ik een fantastisch lijstje heb! Vooral mijn top 6, dus mogelijk laat ik tzt nog wel wat namen uit de top 7 t/m 20 vallen hier. En als zoon 2 eenmaal geboren is geef ik de naam (en mijn andere favorieten) ook prijs.
Ik ben heel benieuwd NYC!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Ja ik ben ook benieuwd! Maar de naam van jouw oudste vind ik heel mooi en als ik me niet vergis heb je de naam van mijn zoontje in je top 20 staan (ben m namelijk nog niet bij de afvallers tegengekomen en hij zat wel in je top 50!)

Gaat alles goed met de zwangerschap?
Op de misselijkheid, moeheid, krampen en bandenpijn na gaat alles voorspoedig met mijn vrouw en onze tweede zoon. Hij is lekker actief. We verheugen ons erg op hem.
Goed om te horen NYC! Tja zwanger zijn is grotendeels een beetje afzien wat betreft de kwaaltjes. En kan me heel goed voorstellen dat jullie uitkijken naar zijn komst! Voor je t weet issie er hoor! :-)
Stijn/Steyn vind ik mooi!
Liekkiek ja dat is heel herkenbaar! Ik BLIJF ook twijfelen ook nadat ik hier wel eens advies heb gevraagd.

Faas en Tuur heb ik allebei ook kort aan gedacht maar vond ze allebei te 'gek' als voornaam dus vielen snel af. Gijs vindt ik denk ik t leukst van je afvallers. Just inderdaad ook wel leuk.

Kunnen jullie mij ook nog een keer helpen? 2 opties die nu staan (roepnaam en 2e naam):

Julian Jacx

Sam Jacx

Wat vinden jullie t mooist en waarom? Julian en Sam trouwens beide op z'n Hollands uitgesproken en Jacx op z'n Engels.
Wolkje; Ik vind Julian Jacx mooier klinken. Vooral omdat met Sam de namen allebei 1 lettergreep hebben en bij de een de a wordt uitgesproken als a en de ander als e, dat loopt dan niet lekker voor mijn gevoel.
Julian Jax! (En dan zonder c)

Jax Julian vind ik trouwens veeeel leuker en cooler :-)

Of nog

Jax Samuel

Sam Julian
.
anoniem_63efe74ee91c1 wijzigde dit bericht op 11-11-2015 21:03
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Ik vind Julian Jacx ook leuker, waarom trouwens Jacx en niet Jax?
Ok duidelijk! Julian Jax is mooier 😊

Vinden meer mensen Jax Julian nog mooier?

Jacx met cx wilde mijn vriend liever maar heb hem de reacties hier laten zien en toen gaf hij toe haha.
Ik vind Jax Julian leuker lopen dan Julian Jax maar het klinkt allebei leuk. Ligt er aan welke naam jullie liever als roepnaam gebruiken (die zou ik voorop zetten)

Als je van Jax Jack zou maken dan stem ik daarvoor: Jack Julian. Ik vind Jack nl echt een hele leuke naam.
Ik vind Jax Julian ook leuker, als we het dan toch mogen zeggen. Maar dan zou ik Julian ook meteen met de engelse J gaan uitspreken om het één geheel te maken.
quote:mendy schreef op 13 november 2015 @ 12:09:

Ik vind Jax Julian ook leuker, als we het dan toch mogen zeggen. Maar dan zou ik Julian ook meteen met de engelse J gaan uitspreken om het één geheel te maken. Precies!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hmmzzzz.... Moeilijk!!! Thanks!!
Ik stem dan weer voor Julian Jax, maar dat komt omdat ik niet zo fan ben van Jax. Waarom gaan jullie niet met deze twee namen de bevalling in, en bepalen dan na de geboorte welke de roepnaam is en welke de 2e naam?
.
@ plous

Timme ipv Tim!

Jur

Jelle

Ties

Thieme

Ben

Mas

Matz

Teije
Ik dacht ook meteen aan Timme en Jur of Jurre. Verder:

Jurriën

Jurrian

Jarrick

Kasper

Abel

Mart

Len

Nick

Stan

Jilles

Elmar

Ralph

Ik merk dat ik jullie samen zó verschillend vind dat ik ook niet echt 1 soort namen kan bedenken haha.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Bedankt voor het meedenken allebei!quote:MissShopping schreef op 18 november 2015 @ 19:54:

@ plous

Timme ipv Tim! - klinkt ook niet echt met onze achternaam helaas

Jur - beetje 'onaf'

Jelle - vind ik mooi, man vindt het vrouwelijk

Ties - twijfel, stoer maar vind de klank iets te hard

Thieme - mooi, net als Tiemen, maar nog geen wow

Ben - mwah

Mas - nee

Matz - nee

Teije - rijmgevoelig

quote:-tinkerbell- schreef op 18 november 2015 @ 20:27:

Ik dacht ook meteen aan Timme en Jur of Jurre. Verder:

Jurriën - we hebben Jurjen op de lijst

Jurrian - mwah

Jarrick - valt in de categorie 'hoe zei je?' als je je voorstelt :-)

Kasper - leuk, maar komt al dichtbij voor

Abel - vindt man te zacht/vrouwelijk

Mart - mwah

Len - mwah

Nick - rijmgevoelig

Stan - nee

Jilles - vind ik wel geinig, man vindt 't niks

Elmar - nee

Ralph - nee

Ik merk dat ik jullie samen zó verschillend vind dat ik ook niet echt 1 soort namen kan bedenken haha.

Man vindt de rij die ik eerst onder 'misschien' heb genoemd trouwens ook best leuk, dus het valt gelukkig nog mee

Ik heb zelf een rijmgevoelige naam dus daar ben ik nogal scherp op.
Plous

Timo

Timor

Cas

Guus

Rik

Lars

Oscar

Boris

Niek

Niels

Victor

Jelte

Jerre

Olaf

Tobias

Gijs

Teun

Rens

Jesper

Joris

Arjen
quote:mendy schreef op 18 november 2015 @ 21:42:

Plous

Timo

Timor

Cas

Guus

Rik

Lars

Oscar

Boris

Niek

Niels

Victor

Jelte

Jerre

Olaf

Tobias

Gijs

Teun

Rens

Jesper

Joris

Arjen

Leuke lijst ook van jou Mendy!

Er zijn zelfs verschillende namen bij die we al op de lijst hebben gehad.

Terug erop gaan weer Jelte, Joris, Arjen en Cas. Toch nog eens samen een tweede keer naar kijken.
Hoorde vandaag de naam Kalle weer eens. Leuk!

(Niet voor Plous)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven