Napraattopic deel 42

07-11-2015 22:32 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ook eens.
Life is short. Eat dessert first.
quote:barbaracartland schreef op 13 november 2015 @ 22:16:

[...]

Ik ben geen tiener meer, dus ik mag niet meedoen.

Bedankt voor het onnegeren trouwens, ook aan TAM Graag gedaan.
quote:missie_m schreef op 14 november 2015 @ 10:23:

[...]

Dé Thordis waar Sid het over had?Ja die. Godzijdank.
Feow, mooi gezegd. Helemaal eens.
quote:Pientjexxxx schreef op 14 november 2015 @ 00:15:

Staffen vind ik echt heel kinderachtig. Nog flauwer om dan ook nog te juichen als iemand een ban krijgt. Echt niveau kleuterklas. Probeer dan met goede argumenten te komen om iemands verhaal onderuit te halen. Desnoods zet je iemand onder de negeerknop.De gebande noemde het even later 'cynische humor'. Dat is vaak al een soort humor die niet iedereen begrijpt en waardeert, maar op dat moment, in dat topic valt het echt verkeerd.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Sid-returns schreef op 14 november 2015 @ 10:44:

[...]

Ja die. Godzijdank.Nou. Enge vent was dat.
Tjezus, wat vals
School 2 komt vanavond terug, zaten gelukkig overal ver vandaan en met elkaar. School 2 in gastgezinnen en in 'centrum'. Dat is nog wel gedoe begrijp ik van de appjes.
Je bent zelf een theepot
quote:feow schreef op 14 november 2015 @ 10:20:

[...]

Ik ben aan het bijlezen, dus misschien mosterd.

Je leest niet goed. Gisteren, voor Parijs, heeft jullie opperplaatjesplakker een duidelijke uitleg gegeven over zijn mening en motieven om plaatjes en filmpjes te plakken.

Korte samenvatting: de pruductieplakker neemt de berichten en bronnen zelf ook niet serieus. Maar alles voor de beeldvorming en het eindresultaat. Pure stemmingmakerij, open en bloot. En viva leent zich hiervoor.

En vanuit die sfeer maakt een opgehitste groep de gruwelijke vergissing om 'blij' te reageren op het nieuws. Joepie, told you so, Nanananana. Niet: dit was waar ik bang voor was, wat verschrikkelijk.

En dat je het verschil niet ziet komt door het vergif dat je normaal bent gaan vinden. Het grootste meningsverschil is niet voor of tegen, maar over de invulling van menselijkheid en fatsoen.

Daarom, precies zoals jij het beschrijft, daar laat jij je bloeddruk toch niet zo door stijgen?

En nee het is niet een groep! Ik hoor er ook absoluut niet bij heur.... Ik ben nogal een eenling hier.

En echt, jij kent mij niet om te zeggen dat ik verblind door vergif ben..

Zo fout om zo extreem te oordelen. daarom vroeg ik het gisteren hier ook, wil het begrijpen!

De boosheid hier....ik snap m niet.

Maar zelfs een vraag van mij wordt nu dus aangepakt dat ik wel een racist en xenofoob moet zijn dus, hoe erg...

Maar het is wel klaar nu voor mij hoor.

Soms snap je een ander niet en dat is dan ook helemaal niet erg...
quote:bungaa schreef op 14 november 2015 @ 11:49:

[...]

Daarom, precies zoals jij het beschrijft, daar laat jij je bloeddruk toch niet zo door stijgen?

En nee het is niet een groep! Ik hoor er ook absoluut niet bij heur.... Ik ben nogal een eenling hier.

Zo fout om zo extreem te oordelen. daarom vroeg ik het gisteren hier ook, wil het begrijpen!

Maar zelfs een vraag van mij wordt nu dus aangepakt dat ik wel een racist en xenofoob moet zijn dus, hoe erg...

Soms snap je een ander niet en dat is dan ook helemaal niet erg...Het is wat mij betreft niet alleen op basis van 1 vraag dat ik jouw posts op een bepaalde manier lees.
je mag het uitleggen...
quote:bungaa schreef op 14 november 2015 @ 11:49:

[...]

Soms snap je een ander niet en dat is dan ook helemaal niet erg...

Je hebt gelijk. Dat ik over 'jullie' schrijf is een zwaktebod. Ik wil zelf ook niet bij iedereen horen waarmee ik volgens de hokjestheorie in eenzelfde kamp geplaatst ben.

Ik plaats jou bij de groep die het niet zo erg vind wat en vooral hoe daar geschreven wordt. Bij de groep die de boosheid niet begrijpt. En degenen die de boosheid niet begrijpen plaats ik bij degenen die de stemmingmakerij, het racisme en de xenofobie daar niet herkennen.

Het is ook een stijlfout van mij om na een quote van jou te spreken over 'dat je het verschil niet ziet', omdat het dan lijkt alsof ik jou persoonlijk aanspreek.

Eigenlijk is mijn hele post een algemene reactie, en heb ik jou gequote omdat mijn algemene reactie wel mooi op je post aansloot. Het was niet bedoeld als persoonlijke aanval. Ik snap dat dat voor jou wel zo overkomt en dat is (nogmaals) de schuld van mijn gebrekkige formulering.

Mijn post is eigenlijk bedoeld als aanklacht naar viva, naar het aanmodderbeleid. Door enkel post voor post individueel te beoordelen in plaats van ook oog hebben voor beeldvorming en discussietechnieken laten ze hier iets gebeuren waar ze volgens hun eigen regels tegen zijn.

Ik heb niet gestaft gisteren. Ik dacht dat daar meegelezen wordt. En als iemand je dan schot voor open doel geeft door zelf te schrijven dat stemmingmakerij het doel is en je pakt de gelegenheid niet aan om in te grijpen en bij te sturen ipv individuele postingen langs de meetlat te leggen.... Tja. Daar vind ik wat van.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:-RoseRed- schreef op 14 november 2015 @ 10:35:

[...]

Ik las net je berichtje in moderatortopic kom je even een brengen

Wat lief, dank je.

Die post had ik vliegensvlug weggehaald want ik een verkeerd veld zitten typen Maar jij was vlot dus.

Mijn zinnige vraag daarboven is gewoon gegumd
quote:simbalabimba schreef op 14 november 2015 @ 10:56:

[...]

De gebande noemde het even later 'cynische humor'. Dat is vaak al een soort humor die niet iedereen begrijpt en waardeert, maar op dat moment, in dat topic valt het echt verkeerd.Bij andere bans zie ik dat gejuich ook hoor.
Als dit zo door emmert op de actuele pagina kan viva die beter er niet uithalen?
quote:EmmaSwan86 schreef op 14 november 2015 @ 13:07:

Als dit zo door emmert op de actuele pagina kan viva die beter er niet uithalen?Dat opperen we hier al maanden en mijn vraag daarover op het mod topic was weer rap gegumd.
Waarom heeft Wageningen alleen maar een 24 uurs ban? Moest dat niet allang omgezet worden naar een maand ban, minstens. Al zie ik liever een perma ban natuurlijk.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 14 november 2015 @ 13:15:

[...]

Dat opperen we hier al maanden en mijn vraag daarover op het mod topic was weer rap gegumd.Libelle heeft het toch eruit gehaald? Meen ik hier gelezen te hebben.
quote:Pientjexxxx schreef op 14 november 2015 @ 12:49:

[...]

Bij andere bans zie ik dat gejuich ook hoor.Aan de andere kant valt er ook weinig te juichen. Dus vandaar?
quote:EmmaSwan86 schreef op 14 november 2015 @ 13:07:

Als dit zo door emmert op de actuele pagina kan viva die beter er niet uithalen?Gaan ze echt niet doen. Die pijler levert de wereld op aan klikjes en dus reclame-inkomsten. Buiten dat zou het natuurlijk ook geen bal helpen, je houdt nou eenmaal een groep lieden die zelfs een topic over een gele tas weet om te vormen tot een Moslimdiscussie. Plus dat ik eigenlijk (heel naïef, ik weet) vind dat je ook over actuele problematiek normaal zou moeten kunnen praten.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 14 november 2015 @ 13:28:

[...]

Gaan ze echt niet doen. Die pijler levert de wereld op aan klikjes en dus reclame-inkomsten. Buiten dat zou het natuurlijk ook geen bal helpen, je houdt nou eenmaal een groep lieden die zelfs een topic over een gele tas weet om te vormen tot een Moslimdiscussie. Plus dat ik eigenlijk (heel naïef, ik weet) vind dat je ook over actuele problematiek normaal zou moeten kunnen praten.Ik ben gestopt met lezen in het Parijs topic maar het bleek (wat mij betreft) niet mogelijk.
quote:Eleonora-1 schreef op 14 november 2015 @ 13:30:

[...]

Ik ben gestopt met lezen in het Parijs topic maar het bleek (wat mij betreft) niet mogelijk.Het is daar nu vrijspel
quote:dadelduifje schreef op 14 november 2015 @ 13:16:

Waarom heeft Wageningen alleen maar een 24 uurs ban? Moest dat niet allang omgezet worden naar een maand ban, minstens. Al zie ik liever een perma ban natuurlijk.Dat heb ik bij jou nou ook.
Wie zich niet gehoord voelt, kan in z'n schulp kruipen en amper meer wat zeggen of 3 x zo hard gaan schreeuwen. En dan misschien iets heel anders dan 'ie oorspronkelijk zei.

Je kunt niet zelf je zegje doen en dan maar besluiten 'JIJ moet je mond houden en anders plakken we'm dicht.'
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Wat is het toch moeilijk om op je handen te zitten.
quote:EmmaSwan86 schreef op 14 november 2015 @ 13:51:

Wat is het toch moeilijk om op je handen te zitten.O zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven