Wonen in de Schilderswijk

18-11-2015 16:41 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een leuk appartementje gezien in de Schilderswijk. Omdat ik student ben is het aantal appartementen dat ik kan huren laag, vanwege de inkomenseisen die er vaak aan verbonden zitten. Dat is bij dit huisje niet, omdat er garantstellers moeten tekenen. Ik kan het wel betalen, dat is het probleem niet.

Maar: het is in de Schilderswijk (Den Haag). Daar wordt natuurlijk vanalles over geschreven en gezegd, maar ik vroeg me af of er iemand op Viva is die in deze wijk woont en kan vertellen hoe het nou echt is om daar te wonen? Is er echt zoveel criminaliteit en dergelijke? Ik ben 23, trouwens.

Nog een vraag: is 625 euro exclusief duur voor een 2-kamerappartement van ongeveer 30 m2? Ik vind het redelijk veel geld, maar kan tot nu toe ook niet echt iets goedkopers vinden. Het is wel helemaal gerenoveerd.

Alvast bedankt!
Ik zou echt niet tussen zulke tokkies willen wonen. Ook niet normaal wat mensen tegenwoordig aan huur betalen. Blij dat wij niet in deze tijd meer hoeven te beginnen.
Dat kan echt goedkoper, kijk eens bij een housing den haag groep op facebook, op marktplaats en op pararius. Succes!
Go green, fuck a vegetarian
als je dit zou delen met een vriendin... betere deal!

http://www.funda.nl/huur/ ... 9584167-valkenboskade-63/
waarom ga je niet in een anti kraak als student zijnde?
quote:worteltjestaart schreef op 18 november 2015 @ 20:09:

Je moet er echt eens op verschillende tijdstippen rondlopen. Ik zou het je niet aanraden, voelde me er zelf onprettig. Ik vind het trouwens best wel erg duur, voor die oppervlakte. Ik woon nu zelf in Mariahoeve, voor meer oppervlakte het zelfde bedrag, en dat is een erg fijne buurt. Is er echt nergens anders iets te vinden? Toen ik nog ingeschreven stond was er aardig wat aanbod voor lagere prijzen.Heuj gezellig, woon ook in Mariahoeve. Schilderswijk vind ik niks. Ik heb een hekel aan overlast. Hier wil ik trouwens ook weg want ik vind het maar druk,altijd maar auto's en trams fietsers en voetgangers, je kunt nooit ff rustig oversteken. Ik wil in een wat rustigere straat wonen.
quote:-RoseRed- schreef op 19 november 2015 @ 10:04:

waarom ga je niet in een anti kraak als student zijnde?Omdat je dan totaal geen vastigheid hebt. Ik heb een fulltime stage en straks een fulltime baan met nog een studie ernaast, dan wil ik niet elk half jaar weer moeten verkassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven