Hardlopen deel 4
vrijdag 15 augustus 2014 om 12:44
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
maandag 16 november 2015 om 21:52
Dat ben ik Baukje
De zevenheuvelenloop was mijn eerste wedstrijd ooit en destijds was ik echt onder de indruk van het publiek. Maar misschien zou dat inmiddels al weer anders zijn.
Ik win nooit echte medailles dus ik moet het met herinneringsmedailles doen! Maar eigenlijk hecht ik alleen aan de medailles waar ik echt flink voor heb moeten trainen (marathon van Amsterdam, echte lelijke medailles trouwens) of mooie herinneringen aan heb (Egmond en m'n eerste Dam tot Dam).
De zevenheuvelenloop was mijn eerste wedstrijd ooit en destijds was ik echt onder de indruk van het publiek. Maar misschien zou dat inmiddels al weer anders zijn.
Ik win nooit echte medailles dus ik moet het met herinneringsmedailles doen! Maar eigenlijk hecht ik alleen aan de medailles waar ik echt flink voor heb moeten trainen (marathon van Amsterdam, echte lelijke medailles trouwens) of mooie herinneringen aan heb (Egmond en m'n eerste Dam tot Dam).
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
maandag 16 november 2015 om 22:03
Gelukkig kon ik inderdaad ook 'gratis' met een bedrijventeam meelopen in Nijmegen. Ik vond het ook onwijs massaal. Ik snap niet hoe er mensen zijn die al na twee heuvels gaan wandelen en dan blijkbaar net als ik in het rode startvak stonden (eindtijd 1:20), anders kunnen ze nooit voor mij gestart zijn toch? Oké, ik stond ook niet in het juiste startvak (al was de richttijd wel 1:20), maar van al dat inhalen kreeg ik ook energie.
Ik vond het wel een belevenis. Arme Jip Vastenbrug: tweede worden op 1 seconde.... (ik hoorde het in het startvak!!) (als je mijn tijd wilt weten, kun je dat wel opzoeken hoor (almere), maar ik vermeld het hier niet)
Goia: wat lekker dat je blessurevrij bent. Nare migraine is dat, die elke maand weer van zich laat horen. Hielp het loopje om je gedachten weer van je werk af te halen?
Anky: beterschap. Hopelijk zet het bij minstens 1 ouder niet door, want twee zieke ouders en kinderen gaat niet samen. Jullie kwakkelen wat af daar.
baukje: wat zal het heerlijk zijn om weer door het bos te lopen. Dat maakt mij 10 keer rustiger als mensenzeeen en asfalt. Moet je Kees nu ook trainen om hem mee te kunnen nemen als jij gaat hardlopen of blijft hij dan in de buurt? Ik weet niks van honden! hoe doe je dat als je andere honden tegenkomt? Gaan jullie samen canicrossen? Hoe gaat het met je zoon, is die weer helemaal van het marathonavontuur bekomen?
Ik vond het wel een belevenis. Arme Jip Vastenbrug: tweede worden op 1 seconde.... (ik hoorde het in het startvak!!) (als je mijn tijd wilt weten, kun je dat wel opzoeken hoor (almere), maar ik vermeld het hier niet)
Goia: wat lekker dat je blessurevrij bent. Nare migraine is dat, die elke maand weer van zich laat horen. Hielp het loopje om je gedachten weer van je werk af te halen?
Anky: beterschap. Hopelijk zet het bij minstens 1 ouder niet door, want twee zieke ouders en kinderen gaat niet samen. Jullie kwakkelen wat af daar.
baukje: wat zal het heerlijk zijn om weer door het bos te lopen. Dat maakt mij 10 keer rustiger als mensenzeeen en asfalt. Moet je Kees nu ook trainen om hem mee te kunnen nemen als jij gaat hardlopen of blijft hij dan in de buurt? Ik weet niks van honden! hoe doe je dat als je andere honden tegenkomt? Gaan jullie samen canicrossen? Hoe gaat het met je zoon, is die weer helemaal van het marathonavontuur bekomen?
maandag 16 november 2015 om 22:32
Ik stond helemaal voorin en ben dus echt alleen maar ingehaald. Maar dat was voor mij ook de enige manier om überhaupt kans te maken op een podiumplaats. Dat voorste startvak ging dan ook niet op tijd maar op potientiele podiumplaats in je eigen categorie. Je moest dan in het afgelopen jaar binnen bepaalde limieten gelopen hebben afhankelijk van je leeftijd. En dat ook daadwerkelijk aantonen. En verder geeft volgens mij bijna iedereen een te snelle tijd op, althans dat hoor ik als je bv in een startvak staat voor de marathon binnen de 3hr30 en mensen hebben het over een streven van binnen de 4hr of soms wel 4hr30 of zo.
En ja ik ben er ook schuldig aan geweest ben tot twee keer toe kort even moeten gaan wandelen. Zal een ander ook wel zijn mening over gehad hebben. Maar ondanks dat toch een nette tijd en een derde plaats.
Had je tijd inmiddels al gezien anke via garmin connect. Super hoor!
Normaal gesproken loop ik enkel met kees aan de lijn om hem te leren dat hij enkel mag draven. vandaag had ik een uitzondering gemaakt en is hij los mee geweest. We zijn wandelaars tegengekomen, twee honden aan de lijn en een loslopende hond maar kees is steeds heel braaf bij mij gebleven. Maar hij weet dat hij mij heel goed in de gaten moet houden wil hij mij niet kwijt raken. Doe ik altijd als ik ga wandelen in het bos en hij loopt wat ver van mij weg of blijft wat achter dan probeer ik hem 'kwijt te raken', zo wordt hij steeds oplettender. Even niet opletten en het vrouwtje verstopt zich in de bosjes. Zodra kees een jaar is ga ik een tijdje meelopen met de canicross trainingen. De korte afstanden trekken mij niet zo hoor, maar misschien iets voor erbij.
Maar ik hoop hem wel steeds meer mee te kunnen nemen met hardloop trainingen.
En ja ik ben er ook schuldig aan geweest ben tot twee keer toe kort even moeten gaan wandelen. Zal een ander ook wel zijn mening over gehad hebben. Maar ondanks dat toch een nette tijd en een derde plaats.
Had je tijd inmiddels al gezien anke via garmin connect. Super hoor!
Normaal gesproken loop ik enkel met kees aan de lijn om hem te leren dat hij enkel mag draven. vandaag had ik een uitzondering gemaakt en is hij los mee geweest. We zijn wandelaars tegengekomen, twee honden aan de lijn en een loslopende hond maar kees is steeds heel braaf bij mij gebleven. Maar hij weet dat hij mij heel goed in de gaten moet houden wil hij mij niet kwijt raken. Doe ik altijd als ik ga wandelen in het bos en hij loopt wat ver van mij weg of blijft wat achter dan probeer ik hem 'kwijt te raken', zo wordt hij steeds oplettender. Even niet opletten en het vrouwtje verstopt zich in de bosjes. Zodra kees een jaar is ga ik een tijdje meelopen met de canicross trainingen. De korte afstanden trekken mij niet zo hoor, maar misschien iets voor erbij.
Maar ik hoop hem wel steeds meer mee te kunnen nemen met hardloop trainingen.

dinsdag 17 november 2015 om 21:44
dinsdag 17 november 2015 om 21:44

woensdag 18 november 2015 om 00:41
Jullie zitten ook op Garmin Connect? Ik ook. Ik heb het idee dat het wel hapert de laatste tijd! Ik voeg wel trouw al mijn loopjes toe, ook op de loopband Hier weer binnen gelopen. Het stormt hier nu echt al een hele tijd, ik heb het idee dat we maar weinig droge dagen gehad hebben, heel jammer is dat.
Baukje, wat supergezellig dat je Kees hebt om mee te trainen. En wat klinkt hij als een brave hond!
Anke, als jij degene bent die ik in de uitslagen terugvond, dan heb je echt een hele mooie tijd gelopen! Daar kan ik alleen maar van dromen
Baukje, wat supergezellig dat je Kees hebt om mee te trainen. En wat klinkt hij als een brave hond!
Anke, als jij degene bent die ik in de uitslagen terugvond, dan heb je echt een hele mooie tijd gelopen! Daar kan ik alleen maar van dromen

woensdag 18 november 2015 om 06:28
Hier gisterenavond ook nog gelopen, maar ik denk dat de wind hier een stuk minder was.
Ik loop met reflectiehes en led-armband om mijn enkel. Voor een heel donker fietspad heb ik nog een hoofdlamp, maar ik probeer daar lopen een beetje te vermijden in mijn eentje: het is er namelijk echt heel donker en verlaten.
Voordeel van de wind: geen bladeren meer op de weg en deze keer ook geen kamikazescooters.
Ik loop met reflectiehes en led-armband om mijn enkel. Voor een heel donker fietspad heb ik nog een hoofdlamp, maar ik probeer daar lopen een beetje te vermijden in mijn eentje: het is er namelijk echt heel donker en verlaten.
Voordeel van de wind: geen bladeren meer op de weg en deze keer ook geen kamikazescooters.

woensdag 18 november 2015 om 06:39
Oh, wat grappig zeg, ik zie dat ik inderdaad, toen ik 20 jaar oud was, meegelopen heb in Nijmegen. In een tijd die ik toen heel langzaam vond (helemaal achteraan gestart en 10 km geslalomd) maar waar ik nu alleen nog maar van kan dromen. Meestal over een paar toch nog maar eens meelopen, ter vergelijk .
woensdag 18 november 2015 om 18:08
Na lange tijd alleen meegelezen te hebben is het nu wel tijd geworden om me voor te stellen. Ben 41 jaar en loop nu ruim 1 jaar met regelmaat hard, gemiddeld 3 keer per week. Reden dat ik me nu pas voorstel is dat ik bij lange na niet zo snel ben als jullie (maar hopelijk komt dat nog
. Loop gemiddeld 25-30 km per week en kan nu de 10 km net binnen het uur lopen. Komende tijd wil ik me richten op wat kg afvallen (wat ook snelheid ten goede zal komen) en wat meer intervallen. Doelstelling voor begin van het voorjaar is de 10 km onder de 57 minuten te lopen.

woensdag 18 november 2015 om 19:33
Welkom espresso.leuk dat je ook mee komt schrijven
Ik schrijf hier ook niet super vaak maar lees wel alles mee.
Ik loop ook nog lang niet wat er hier gelopen wordt hoor maar heb nooit het gevoel dat dat niet ok is.we hebben allemaal hetzelfde voor ogen:lekker hardlopen
Je hebt een Mooi doel voor ogen!!
Ik schrijf hier ook niet super vaak maar lees wel alles mee.
Ik loop ook nog lang niet wat er hier gelopen wordt hoor maar heb nooit het gevoel dat dat niet ok is.we hebben allemaal hetzelfde voor ogen:lekker hardlopen
Je hebt een Mooi doel voor ogen!!
woensdag 18 november 2015 om 20:31
espresso leuk dat je nu ook mee komt schrijven. En het maakt toch niet uit of je al dan niet snel bent. 10km in een uur is toch heel netjes. Echt zo'n grens die doorbroken moet worden he. En een mooie concrete doelstelling die 57min.
Ik heb vandaag weer een rustig duurloopje gedaan. Weer samen met kees 14km door de bossen gerent. Er waren aardig wat hindernissen door de storm van vannacht en het was hier en daar ook behoorlijk blubberig. Morgenavond weer een interval training op de baan.
Softijs hier geen problemen met garmin connect maar ik zag onlangs wel dat hij op een bepaalde dag/tijd niet beschikbaar zou zijn vanwege een nieuwe up date.
Ik heb vandaag weer een rustig duurloopje gedaan. Weer samen met kees 14km door de bossen gerent. Er waren aardig wat hindernissen door de storm van vannacht en het was hier en daar ook behoorlijk blubberig. Morgenavond weer een interval training op de baan.
Softijs hier geen problemen met garmin connect maar ik zag onlangs wel dat hij op een bepaalde dag/tijd niet beschikbaar zou zijn vanwege een nieuwe up date.
donderdag 19 november 2015 om 15:49
@Tyche, ja ging wel lekker.
@Grom, welkom.
@Softijs, jammer dat je je loop heb gemist vanwege de regen, ik wil juist lopen in de regen. Lopen in de sportschool heb ik nog nooit gedaan.
@Baukje, gefeliciteerd.
Nee verzoek is niet van mij ik loop met runkeeper!
@Anke, gefeliciteerd.
@Gio, goed bezig.
@Espresso, welkom!
Goed bezig 10 km. lopen in 57 min. doe ik je niet na hoor.
Ik ben door het hardlopen ruim 10 kilo afgevallen.
Zo, ik heb 17 november 8 km. gelopen in de stromende regen + harde wind. Oh ik heb genoten!
@Grom, welkom.
@Softijs, jammer dat je je loop heb gemist vanwege de regen, ik wil juist lopen in de regen. Lopen in de sportschool heb ik nog nooit gedaan.
@Baukje, gefeliciteerd.
Nee verzoek is niet van mij ik loop met runkeeper!
@Anke, gefeliciteerd.
@Gio, goed bezig.
@Espresso, welkom!
Goed bezig 10 km. lopen in 57 min. doe ik je niet na hoor.
Ik ben door het hardlopen ruim 10 kilo afgevallen.
Zo, ik heb 17 november 8 km. gelopen in de stromende regen + harde wind. Oh ik heb genoten!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
vrijdag 20 november 2015 om 18:36
Gisterenavond op de baan getraind. 8keer 1200 in plm 5min12. was wel weer lekker na twee rustige duurloopjes weer wat tempo werk te doen. En zeker omdat het nog eens als vanzelf ging. Richttijd was 5min30 maar ze gingen dus allemaal te snel.
Vandaag rustdag, nou ja rustdag, niets geen rustdag gewoon een lange werkdag achter de rug. Maar in ieder geval niet gelopen. Morgenochtend mag ik weer. Maar weet nog niet wat de trainer voor mij bedacht heeft voor dit weekend.
Vandaag rustdag, nou ja rustdag, niets geen rustdag gewoon een lange werkdag achter de rug. Maar in ieder geval niet gelopen. Morgenochtend mag ik weer. Maar weet nog niet wat de trainer voor mij bedacht heeft voor dit weekend.
vrijdag 20 november 2015 om 19:21
Espresso, welkom. Lekker concreet doel, en ook haalbaar. Intervallen zal zeker helpen om sneller te worden.
We zijn hier ook echt niet allemaal heel snel hoor.
Hier geen ervaring met in het donker lopen, heb dus ook geen lampjes en hesjes enzo. De plekke waar ik normaal loop zijn in het donker niet echt veilig, vanwege losse takken en hobbels en kuilen, of vanwege een niet zo lekkere buurt. Maar ik loop sowieso het liefst 's ochtends.
Eergisteren weer gelopen, stormachtig maar nog droog dus dat was best lekker. Daarna een lekke band dus nog een half uur buiten gezeten om 'm te plakken, toen was ik wel aardig afgekoeld.
We zijn hier ook echt niet allemaal heel snel hoor.
Hier geen ervaring met in het donker lopen, heb dus ook geen lampjes en hesjes enzo. De plekke waar ik normaal loop zijn in het donker niet echt veilig, vanwege losse takken en hobbels en kuilen, of vanwege een niet zo lekkere buurt. Maar ik loop sowieso het liefst 's ochtends.
Eergisteren weer gelopen, stormachtig maar nog droog dus dat was best lekker. Daarna een lekke band dus nog een half uur buiten gezeten om 'm te plakken, toen was ik wel aardig afgekoeld.
This is an unacceptable timeline

zaterdag 21 november 2015 om 19:16
Hier in het zonnetje vertrokken maar het regende al wel. Het zonnetje verdween al in een paar minuten en de regen ging over in stortregen. De wind was ijzig koud en de regen voelde als hagelsteentjes. ik was blij dat de regen op een gegeven moment overging in de wat minder pijnlijke sneeuw. Maar iets wat ik nooit heb, ik werd maar niet warm. Had een wisselduurloop met tempo blokken maar zelfs daar werd ik niet warm. ik vond het dus niet erg dat ik na 17,5km weer thuis was.
Ik dacht lekker douchen en op temperatuur komen. Het douchen is gelukt, het op temperatuur komen nu acht uur later nog steeds niet. Ik vrees dat ik wat onder de leden heb. Want zo'n koukleum ben ik nooit.
Dus ik herken het wel jac met plezier in regen en wind lopen , maar vanmorgen voelde het toch wezenlijk anders. De training op zich ging overigens wel prima.
Ik dacht lekker douchen en op temperatuur komen. Het douchen is gelukt, het op temperatuur komen nu acht uur later nog steeds niet. Ik vrees dat ik wat onder de leden heb. Want zo'n koukleum ben ik nooit.
Dus ik herken het wel jac met plezier in regen en wind lopen , maar vanmorgen voelde het toch wezenlijk anders. De training op zich ging overigens wel prima.

zondag 22 november 2015 om 11:12
Lekker Jac-79!
Ik hoop dat je niet ziek gaat worden Baukje. Het blijft toch altijd lastig in deze tijd van het jaar en met hard trainen.
Hier vanmorgen in het zwembad gelegen (lekker warm ) en vandaag en morgen geen tijd om te trainen, dinsdag weer lopen. Nu peuterzoon vooral bezig houden (alleen spelen is een kunst die hij nog niet echt beheerst en hij laat zich ook niet uitbesteden aan vriend).
Ik hoop dat je niet ziek gaat worden Baukje. Het blijft toch altijd lastig in deze tijd van het jaar en met hard trainen.
Hier vanmorgen in het zwembad gelegen (lekker warm ) en vandaag en morgen geen tijd om te trainen, dinsdag weer lopen. Nu peuterzoon vooral bezig houden (alleen spelen is een kunst die hij nog niet echt beheerst en hij laat zich ook niet uitbesteden aan vriend).
zondag 22 november 2015 om 13:06
anky gisterenavond had ik nog het idee echt ziek te gaan worden. En met het halve gezin dat aan het hoesten en snotteren zou dat natuurlijk niet vreemd zijn. Maar vannacht goed geslapen en vanmorgen voelde ik me toch weer redelijk. Ik denk dat ik echt onderkoeld ben geraakt gisteren.
Vanmorgen dus maar beter aangekleed op stap gegaan. Goed odlo thermoshirt aan, shirtje met korte mouwen eroverheen en handschoenen.
3km ingelopen en daarna 4 keer steeds 2km op plm 4min45, 1km op plm 4min35 en 1 km op 5min00. Na die 19km was ik nog ruim 1 1/2 km van huis dus wat langer uitgelopen. Heb weer van alles gehad onderweg aan zon, regen en wind. Maar beter gekleed en de afwezigheid van een echte stortbui maakte het een stuk aangenamer.
Vanmorgen dus maar beter aangekleed op stap gegaan. Goed odlo thermoshirt aan, shirtje met korte mouwen eroverheen en handschoenen.
3km ingelopen en daarna 4 keer steeds 2km op plm 4min45, 1km op plm 4min35 en 1 km op 5min00. Na die 19km was ik nog ruim 1 1/2 km van huis dus wat langer uitgelopen. Heb weer van alles gehad onderweg aan zon, regen en wind. Maar beter gekleed en de afwezigheid van een echte stortbui maakte het een stuk aangenamer.
zondag 22 november 2015 om 14:06
Ik ben van de week buiten wezen lopen, was vrij teleurstellend. Ik vond het enorm koud en ik moest regelmatig even lopen, omdat mijn tempo toch te hoog lag. Ik denk dat het vanavond weer sportschool wordt. Ik wilde een wedstrijd lopen, maar ik kan het even niet betalen, dus dan toch maar in mijn eentje lopen...
Jullie gaan allemaal lekker! Bikkels, dat jullie gewoon gaan met deze kou en regen!
Jullie gaan allemaal lekker! Bikkels, dat jullie gewoon gaan met deze kou en regen!

zondag 22 november 2015 om 17:17
Vandaag onverwacht toch even tijd vrij en dus lekker nog een km of 7 gelopen. Was eigenlijk best nog lekker weer en door buienradar voorspelde buien bleven erg beperkt. Ik had alleen erg koude en gevoelloze voeten, en dat terwijl ik het voor de rest (te) warm had, irritant.
Baukje, loop je dan zonder jas? Ik loop eigenlijk altijd met een jas, tenzij het zo warm is dat ik in shirt korte mouw kan. Ik ben erg gehecht aan mijn winddichte laag . Mijn benen koelen ook altijd erg af, dus met deze temperaturen loop ik ook vaak met een tight en daarover een winddichte losse broek.
Baukje, loop je dan zonder jas? Ik loop eigenlijk altijd met een jas, tenzij het zo warm is dat ik in shirt korte mouw kan. Ik ben erg gehecht aan mijn winddichte laag . Mijn benen koelen ook altijd erg af, dus met deze temperaturen loop ik ook vaak met een tight en daarover een winddichte losse broek.