VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Drop, dat lijkt me inderdaad niet goed. Zou ik ook wel wat mails aan wagen in zo'n geval.
Morrie, gewoon ff lekker huilen joh, dat ontspant best lekker!

(My 2 cents)

He, waar blijft Elyane nou? We zijn zo goed bezig nu!
Ik herken dat wel Morrie, om die reden ben ik overactief nu dat Pebblo niet thuis is en 's avonds vooral bezig (en tussendoor forummen). Ga dan ook niet in bad maar morgenochtend lekker onder de douche.

Een huis verkopen zou niets voor mij zijn. Lastig, ik zou denk ik hetzelfde gevoel hebben als jij Drop, liever verkocht en er echt van af zijn en dan maar minder er voor krijgen.

En ik zit deze week dus elke avond met mijn schoonouders aan tafel en dat gaat super. Maar ik heb wel erg leuke (en redelijk jonge 58 en 59 jaar), schoonouders, dat scheelt.

Belangrijkste voor mij aangaande kleding bij en gelegenheid is dat ik mezelf moet zijn. En dan iets zoeken dat aan beide eisen voldoet. Ik denk dat Ely ons ook het liefst ziet als onszelf, maar dan wel onze feestelijke zelf.

Ik wacht nog even tot mijn wasmachine klaar is. Teveel herrie om naar bed te gaan.

Mijn Pebbeltjes zijn vooral brutaal op het moment en hebben daar echt even opvoeding nodig. Voorbeeld: vanavond wilde Groot Pebbeltje een saucijs en zei toen "oma, worst!" en dat vind ik onbehoorlijk en ongepast.
Hehe, grappig. Ik heb Boefje vandaag toevallig ook aangesproken op zijn gedrag richting oma. Nou ziet hij de zijne veel vaker dan ik destijds de mijne, maar de toon die hij soms aanslaat durfde ik echt niet te gebruiken bij mijn schoonouders. Dus even flink toegesproken.

Ely is al naar bed, sprak haar net even via MSN . Heb me even netjes afgemeld voor haar bruiloft. Jammer maar helaas.
Blij dat het bij jullie kinderen ook heerst. Mini is vreselijk brutaal en Mannie is nogal van het eh.. directieve. Teksten zoals GP zeg maar. Met een ongelooflijk ongeinteresseerd hoofd erbij. Ut jong moet nog 3 worden, ik hou mijn hart vast.

Drop, er vanaf zijn is ook wat waard uiteraard maar ¤23.000 is wel ontzettend veel geld. Lastig hoor.
Ja bizar, ik heb nooit een oma gehad en echte oude opa's war ik amper een gesprek mee had. Maar dat mijn schoonouders jong, gek en best wild zijn wil niet zeggen dat ze hen kunnen commanderen of een grote mond opzetten. Heb ook oma opdracht gegeven dat echt niet goed te vinden!
Oma in de keuken, Groot Pebbeltje op de bank.

- Oma, ik heb dorst, mag ik nog wat drinken?

- Kom maar even hier met je glas, Pebbeltje

- Nee, kom het maar brengen!

Dat soort dingen.
Ik hoor niets meer boven dus hang het wasje nog even op en ga dan naar bed.

Welterusten!
Volgens mij is dat de leeftijd Pebbles, S&W kunnen ook zo lekker commanderen. Ik hoef tegenwoordig alleen maar te kijken en heel verontwaardig 'pardon?!' te zeggen, en dan roepen ze al 'sorry, mag ik dit of dat, oma/mamma/pappa?' Maar ik moet wel uitkijken dat ik daar echt consequent in blijf. Ze nemen zo een loopje met je .

Hoe zou Wind het hebben in Rome?

Ik koop denk ik niets voor de bruiloft, kan het niet echt maken om nu geld uit te geven aan een feestoutfit (en ik zal vanaf nu niet meer zeuren over onze financiën, de plaat blijft een beetje hangen geloof ik). Maar da's voor mij dus ook de hoofdreden dat ik niet ergens een overnachting met aanverwante produkten ga boeken.
Precies ik heb mijn moeder vandaag net zo streng aangekeken om tijdens mijn preek niet toch toegeeflijk tegen hem te gaan zitten knipogen of glimlachen.

En of de duvel ermee speelt komen op zo'n dag ineens allemaal mensen je vertellen dat het nog zoveel erger wordt als ze 14 zijn. En dat ik voor wb eigenwijze Schurk mijn hart nog wel mag vasthouden. En uitspaken als: "meid, kijk maar uit, kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen".

Bwerk, daar kun je wat mee!
Oja, ik zou naar bed he?

Heb nog een leuk SF boek liggen voor in bed. En lig er elke avond te laat in om er veel in te kunnen lezen.

Kwam net tijdens het opruimen nog de foto tegen van de taart die ik pasgeleden voor zwager had gemaakt voor zijn afstuderen. Iedereen al taartmoe? Zo nee, dan knal ik hem nog even in AK, nu ik er weer eens in kan (af en aan, want heb dezelfde problemen met pagina's als Pebbles daar al beschreef).
Nou, die opmerking kreeg ik van de week ook van een stel puberouders. Schiet je ook lekker wat mee op zeg.

Maar goed, met die 2 eigengereide tiepjes doe ik heb op de wereld heb gezet wil ik nog helemaal niet aan hun puberteit denken

En ik ga ook naar bed. Weltrusten buufkes.
Ik ook niet Pammie, ik doe aan struisvogelpolitiek. Denk dat ik mijn kop gewoon in het zand steek als ze een jaar of 7-8 worden en hem er weer uithaal als ze 35 zijn.
Athena, je moet 'm er echt eerder in steken. Nog voor de 5e verjaardag. Echt.
haha, ook al is het in de situatie helemaal niet grappig en zelfs bloedje irritant, moest ik toch wel smakelijk lachen om jullie "brutale" kids.

Ook herkenning jammer genoeg. Toon van spreken en met name respect hebben voor anderen zijn wel een beetje de speerpunten in onze opvoeding.

Oeh Drop ik krijg gewoon een knoop in mijn buik van jullie situatie. Het is enorm veel geld maar weet vent het wel zeker om te wachten op een nieuwe koper in deze tijden?

En suffe actie schoonpaps.. Lag je ook daaraan te denken in bad net?

Ik ben ook benieuwd hoe Wind het heeft in Rome. Ben positief jaloers op haar, heerlijk er even tussenuit!
Moge.

Gisteren was ik ineens weg, Harrie zette de pc uit: Als ik zo moe was, moest ik ook op tijd naar bed gaan.....

Nathje, ik lag niet aan schoonvaders actie te denken hoor. Het doet me eigenlijk niet veel, hij is ook maar aangetrouwd, niet de echte vader van Harrie dus het doet geen zeer. En schoonmoeder sprak hem tegen, dus die wil Schorrie wel graag hebben. Dat weet ik ook. Maar helaas voor haar, ik vind dat als Schorrie ergens gaat logeren dat hij dan gewenst moet zijn.

Dropje, wat een gedoe met het huis. Maar 23000 euro verschil is best veel. Dat is vast nog meer dan een jaar lang de dubbele maandelijkse last zeg maar. En ik weet zeker dat je het binnen een jaar echt wel verkocht hebt. Er komt echt wel iemand, misschien vrijdag al!

Schorrie is verschrikkelijk op het moment. Vorige week ging het goed en had ik goede hoop maar de afgelopen dagen is het echt heel erg. Harrie wil hem niet meer naar school brengen, vanochtend was de druppel. Inderdaad brutaal, maar ook niet luisteren, alles als een grapje zien, ons stommerds noemen, overal nee op zeggen. Je weet gewoon niet waar je moet beginnen met opvoeden en boos worden.
Hopeloos he... Hier ook weer, Kiloknaller had geen zin in ontbijt en hing ondersteboven op de bank. Boos geworden en vervolgens moest hij heel hard huilen. Dat is overigens tamelijk uniek, dus hij zal echt wel moe zijn. Hij speelt ook alleen nog maar met meisjes op school, dus heeft denk ik z'n draai nog niet helemaal gevonden. Blijft moeilijk, maar goed, wennen op de creche duurde hier ook echt wel een paar maanden, dus ik houd moed.

Ga nu lekker naar buiten, heerlijk weer!
Ik heb nog nooit van die puberouderopmerkingen gemaakt naar anderen toe, maar kan er zelf af en toe wel wanhopig van worden. Van de week zei ik het nog tegen vent, na vette klierbui van Mini aan tafel toen Maxi al naar boven toe gestuurd was (dat je uiteindelijk na de maaltijd wel je bord leeg hebt zelf, maar amper meer kunt vertellen wat je hebt gegeten, zo'n maaltijd waarin je alleen maar met vermoeide zanikkinderen bezig bent, herkennen jullie dat? Komt gelukkig niet vaak voor, maar is wel gruwelijk irritant en vermoeiend).

Dat ik me dus op zo'n moment echt afvraag waar we het allemaal voor doen omdat het toch alleen maar erger wordt de komende 15 jaar.

Maar dat zijn gelukkig maar momentopnamen hoor

Ik zat me trouwens ook pas te bedenken dat ik waarschijnlijk ook daarom zo 100% zeker helemaal totaal compleet uitgebroed ben: ik zit natuurlijk al 13 jaar in de kleine kinderen..

Dropje, lastige afweging inderdaad, met zo'n eigenlijk te laag bod. Wij hadden ons huis verkocht en toen kreeg de koper de financiering niet rond, en binnen een dag hadden we een andere koper die 14.000 meer betaalde. Toen had ik wel het idee achteraf dat we het te snel verkocht hadden.. maar ja, het blijft koffiedik kijken en met de hoge hypotheekrente op het moment zou ik ook wel blij zijn dat ik er vanaf was.

Maar het is wel een enorm bedrag wat je dan tekort komt. Lastig hoor!

Inderdaad lekker tactische opmerking van je schoonvader Morrie. Nou willen julie hem zeker ook niet meer op visite hebben met slecht weer?

Athena, wat Dropje zegt. Sterker nog, doe vandaag maar meteen dat hoofd in het zand, je weet maar nooit!

Ik heb ook kinderkledingkasten uitgemest en er kwam een flinke stapel te kleine dingen uit zeg! Ik dacht dat ik klaar was voor deze winter, maar Nano en Mini moeten allebei toch nog wel wat dingen hebben. Ze hebben allebei een groeispurt gehad. En Maxi regelt het zelf, die heeft al een jaar kledinggeld. Scheelt mij weer een hoop tijd (alles moet uitgebreid gepast worden, ze staat rustig een halve dag in een kledingwinkel..).

Lien, nog dingen van Nano hebben? Of Morrie anders? Niemand hier met een klein meisje he? Behalve Nathje dan, maar ik denk dat jouw apie waarschijnlijk ook niet zoveel meer heeft aan de maat 86-92 waar Mini nu net uit is.
Dat was een veel langere lap tekst dan de bedoeling was
Ik heb wel interesse Mille, in leuke Nano dingen! Als je dr geen andere bestemming voor hebt?

Lien, het is bijna herfstvakantie
Heeft toevallig iemand van de jongensmoeders een tuinbroek in de aanbieding?

Die van Zen is te klein en hij is zo verdrietig!

Maat 104, heeft hij
Nou Ely, ik zal het vanavond even met Klein Pebbeltje bespreken. Hij heeft nog een donkere spijkertuinbroek, heel stoer, maar volgens mij haat hij die broek. Hij moppert tenmisnte altijd als hij hem aanmoet. Is maat 110 ofzo, denk ik.

Ik heb vanochtend heel impulsief de Senseo Latte Select aangeschaft bij Wehkamp. Morgen wordt hij bezorgd. had er al over gehoord, maar zag vanochtend de reclame hiernaast en heb hem dus besteld.
Mijn kleuter ziet er in zijn tuinbroek nog uit als een peuter. Heerlijk.
Morrie, die heb ik niet, want iedereen in mijn familie en irl vriendenkring krijgt voortdurend alleen maar meisjes

Het is van maat 68-80 een volle bananendoos, varierend van kotslelijk tot heel leuk, van merkloos tot Esprit/Mexx, en van behoorlijk afgedragen door 3 kinderen tot nooit gedragen omdat het het foute seizoen was/niet mijn smaak was etc. (er zitten aardig wat kraamcadeaus bij ). Moeten we maar even een keer iets voor afspreken dan, want beetje veel om op te sturen. Heb je ook nog wat aan maat 62 of wordt dat krap aan?

Nog twee weken ja, dan lekker herfstvakantie!

En nu ga ik even duf hangen met een boek. Eigenlijk vandaag werkdag, maar zo'n last van kaak dat toen ik school gisteren belde over woensdag, me voor vandaag meteen ook maar heb afgemeld. Er is nl. vandaag geen les maar ze hebben een toneelvoorstelling ergens waar we met alle leerlingen heen gaan. Ik heb gezegd dat ik me niet zomaar ziek wilde melden omdat ik tenslotte niet echt ziek ben, maar dat ik me wel dusdanig gammel voelde dat als er toch genoeg begeleiding was ik graag een keer over zou slaan. En dat was prima, en dat was best een opluchting.
Oh, en ik zag op ak dat Wind terug is! Haaaai Wind, hoe was het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven