Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
quote:Snorhaar schreef op 20 november 2015 @ 19:41:

Oh jullie old ladies!

Volgens mij hadden we al eerder het station genoemd, zullen we het daarop houden? Ik ken Deventer en het station niet, maar er zal wel een meetingpoint in een stationshal zijn toch?

Het station is het meetingpoint, voor zover ik me kan herinneren

Oh kom helemaal in nostalgische stemming, mijn opa en oma woonden daar vlakbij! Maar ik weet wel dat die omgeving erg veranderd is.
Later is nu
Ik zag dat ik ook 5 adressen heb. Finland zat er nog bij.

Ik heb je mn telefoonnummer via pb gestuurd, leek me handig
Later is nu
Deventer heeft in ieder geval géén peerd.

Doen we dan de hoofdingang als meetingpoint? Als het droog is buiten en als het regent -wat uiteraard niet het geval zal zijn- dan binnen.

(Ik ga ervan uit dat Deventer gewoon 1 overduidelijke hoofdingang heeft.... Ik ben er regelmatig geweest, maar ik weet het niet meer....)
Kunnen nog zeggen aan de kant van het centrum?
Later is nu
Oh Dreamer, dan begreep ik je verkeerd? Ik dacht dat je de Waag als meetingpoint voorstelde. Station dus, hoofdingang, stadkant. Komt goed

Ik heb mijn werkkamertje opgeruimd en daar zowaar mijn herkenningsteken van vorig jaar teruggevonden Kaarten check, postzegels, check, stickers check, lekkers check.

Tot morgen!
@ Dreamer en labellei. Kunnen we er nog 10 uur van maken? Lezen jullie dit nog?? Ik zal morgenvroeg ook nog even kijken of iemand gereageerd heeft :-)

@happyowl. Geen idee hoe laat we bij jou zijn. Tussen elf en half 12 denk ik
It ain't me
Deventer heeft een vrij klein station, bij de hoofdingang lijkt me duidelijk, iedereen komt naar een groepje chocolade eten vrouwen, neem aan dat dat er niet meer zijn dan wij.

Ik heb me netjes aan mijn voornemen om op tijd uit de kroeg naar huis te gaan gehouden, en ga zo lekker slapen (probeer nog even mijn tv op gang te krijgen, hopeloze zaak vandaag).

Morgen ben ik vanaf 11 uur paraat, mocht het later worden of zelfs iets eerder dan is dat geen probleem!
Ik ben er sowieso om 10 uur ivm bus
Later is nu
Ik heb geen lekkers

En ik kon ook geen kaartjes van de Euroborg meer vinden.. (iets met opruimen en stapeltjes die door elkaar gingen)

hier is het wel mooi weer, trouwens.
Later is nu
Ik zal er ook op tijd zijn Dreamer.

Had gisteravond laat nog een Hurray uit Polen trouwens.

Ik zie jullie zo. En voor de mensen die niet naar Deventer gaan :ook een heel goed weekend! !!
Ik zit in de trein!!!

Ik ga even kijken hoe laat hij aan komt.. Ogenblikje!
Ah 11.16 zegt ns.. Dan ben ik iets te vroeg? Ik blijf gewoon daar op jullie wachten toch?
Oh dn ik heb dus geen kaartjes bij dus ik zal eerst wat moeten kopen voor ik het kan versturen had natuurlijk eerst hier moeten lezen!

Ik zal alvast wat adressen trekken zodat ik kan zien waar ik naar op zoek moet!

Ik heb geen chocola bij, ben eigenlijk aan de lijn maar als jullie me kunnen verleiden zwicht ik misschien wel!
Ja dan ben je wel ietsje eerder, wachten lijkt me dan het beste plan

En kaartjes shoppen met verslaafde postcrossers lijkt me geen probleem! Ik kreeg vannacht nog een hurray uit de USA, mag vandaag 5 kaartjes sturen. Neem voor alles wat mee,, zie wel hoeveel zin we in schrijven hebben, de rest kan ik eventueel thuis nog doen! Ga nog even de laatste 2 profielen uitprinten, dan hoeft mijn ipad ook niet mee. Na een tijdje wordt dat toch wel zwaar. En kan op mijn telefoon ook alles wel vinden!
Heb 4 adressen getrokken!

Er zitten wat leuke details bij, zal ik straks delen! Ik heb een knalrood tasje bij ter herkenning! Tot snel!!
Wow wat heeft Deventer onvoorstelbaar gave kaartenwinkels! Om high van te worden.

Ik wil hier wonen!

(Misschien moet ik dat ook wel als Cocomo, Dreamer, Neliba, HappyOwl234 en Snorhaar nooit meer uit de escape room komen .)
Nou, we zijn ontsnapt hoor!!

Was een super leuke dag. Veel kaarten ingeslagen, veel gezelligheid, veel chocola (hoewel... dat viel eigenlijk nog best mee). Alleen aan het kaartenschrijven zijn we niet meer echt toegekomen :-). Nou ja, heb ik morgenmiddag nog iets te doen!
Ik zit lig nu heerlijk op de bank te genieten van alle mooie kaarten.

Ik heb 49 kaarten gekocht vandaag. (Ik had er makkelijk 490 kunnen kopen...) Veel mooie katten, veel leuke honden, paarden, cavia's, molens en een mooie balletkaart voor de Russische.

Ik ben zeer tevree en het was een gezellige dag!

Is iedereen verder goed thuisgekomen? Rosekapje? Snorhaar?

Morgen moet ik dus nog 3,5 kaartjes schrijven. Maar ik heb nu in ieder geval wel genoeg keuze!
Ik moest dus 25 minuten wachten op de bus. Aangezien ik geen zin in wachten had, ben ik naar de Grote Markt gewandeld. Toen was de wachttijd nog maar 15 minuten en ik was natgeregend

Maar wat was het léuk!

Ik heb 1 kaartje uit Duitsland ontvangen en ik moet er nog 4(,5) schrijven. Niet naar Duitsland, uiteraard, want die heeft Snorhaar al mee. Ik durf nog niet te tellen hoeveel ik gekocht heb
Later is nu
Jaaaaa.... ik ben ook eindelijk thuis!

Niet verdwaald hoor, maar op weg naar huis een tussenstop in het theater. Voor jaren-60-muziek-liefhebbers: The Analogues (Beatles coverband met originele instrumenten uit de jaren '60)... Gaat dat zien!

Een mooie afsluiting van een toch al mooie dag. Mijn tas heb ik nog niet uitgepakt; ik ga morgenmiddag maar eens kijken wat de 'schade' is qua kaartjes. Ik denk dat ik de 49 van Dreamer net niet ga halen (maar het zal niet veel schelen). En ook nog drie kaartjes schrijven morgenmiddag; naar Duitsland, USA en Litouwen!
Labellei heeft 49. Ik dacht veel minder te hebben, en telde na. Had bijna gelijk. 35 losse kaartjes en nog een blikje met vintage 'maps'. 18 stuks
Later is nu
He hoi, via dreamer geattendeerd op dit topic, postcrossing is helemaal nieuw voor mij. Een x iets over gelezen en direct al enthousiast; maar was er nog nooit aan begonnen. Morgen ga ik mij er helemaal in verdiepen.

Als ik jullie zo lees hebben jullie een hele gezellige dag gehad met elkaar, leuk!

Maar ook allemaal een dagtaak aan de kaartjes. Hoeveel gemiddeld per week?

Kun je dat zelf een beetje in de hand houden?

Nu slapen en jullie horen vast nog wel wat vragen van mij morgen. (Als dat mag?!)
quote:Social schreef op 22 november 2015 @ 01:05:

He hoi, via dreamer geattendeerd op dit topic, postcrossing is helemaal nieuw voor mij. Een x iets over gelezen en direct al enthousiast; maar was er nog nooit aan begonnen. Morgen ga ik mij er helemaal in verdiepen.

Als ik jullie zo lees hebben jullie een hele gezellige dag gehad met elkaar, leuk!

Maar ook allemaal een dagtaak aan de kaartjes. Hoeveel gemiddeld per week?

Kun je dat zelf een beetje in de hand houden?

Nu slapen en jullie horen vast nog wel wat vragen van mij morgen. (Als dat mag?!)

Welkom Social. Leuk dat je ook overweegt om verslaafd te raken.

Hoeveel kaartjes per week? Dat verschilt nogal. Soms 0. Soms 10. Of 2. Of...... Het kan in principe alle kanten op. Het ligt vooral aan hoeveel tijd ik er voor heb, hoeveel postzegels ik op voorraad heb en als dat er niet veel zijn: hoeveel geld ik nog op voorraad heb.

Maar het is dus wel verslavend.....

Nou ik ben gisteravond voor mijn doen héél vroeg naar bed gegaan. Ik was volledig uitgeput door de heftige emoties (lees: vreugde ).

Wel balen dat je nog zo lang op de bus moest wachten Dreamer. En dat het toen niet even droog bleef.... Zolang de kaartjes maar niet doorweekt zijn.

Veel plezier vanmiddag met het uitpakken van je tas Neliba!

Ik dacht dus dat ik quitte stond qua verzenden/ontvangen maar ik sta nu 1 voor met verzenden. Vind ik toch ook wel weer prettig.

Ik hoop vandaag of morgen ook nog Hurrays te krijgen uit Tsjechië en Italië (Sicilië).

Prettige zondag allemaal!
quote:Cocomo schreef op 20 november 2015 @ 23:18:

@ Dreamer en labellei. Kunnen we er nog 10 uur van maken? Lezen jullie dit nog?? Ik zal morgenvroeg ook nog even kijken of iemand gereageerd heeft :-)

@happyowl. Geen idee hoe laat we bij jou zijn. Tussen elf en half 12 denk ikHaha ik lees dit dus nu pas. (Kwam ook omdat ik gisterochtend zo'n rare banner had waardoor ik nauwelijks wat kon lezen op het forum...)
Ha social, welkom hier! Labellei zegt het prima: het is verslavend! Maar in het begin is het vooral veel wachten, dan mag je 5 kaartjes tegelijk onderweg hebben en moet je wachten tot je hurrays krijgt (een melding dat je kaartje is ontvangen). Daar ging bij mij ook wel 2 weken overheen voor ik de eerste had.

Als je wat meer onderweg mag hebben (als je 5 kaarten verstuurd heb mag je er 6 tegelijk, en dat loopt op naarmate je meer verstuurd hebt) dan gaat het wat sneller. En dan kun je het er ook maar behoorlijk druk mee hebben Maar, je mag altijd kiezen hoeveel je stuurt hoor, als je even een week of een paar weken geen zin hebt is dat geen probleem. Wel moet je natuurlijk altijd de kaartjes registreren die je zelf krijgt, maar dat loopt gelijk aan hoeveel je verstuurd.

Ik ben ook een beetje bijgekomen hoor! Heb mijn kaartjes geschreven en die gaan vandaag of morgen weer op reis. Heb nog maar geen kaartjes geteld, zal ook rond de 40 zijn denk ik! Straks moet ik alweer escapen, moet me echt uit bed slepen want moet over een uurtje al weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven