Gezondheid alle pijlers

Help! Ik heb luizen..

21-11-2015 20:35 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb zon twee dagen vreselijke jeuk en veel kleine bultjes en ben er net achter gekomen dat ik luizen heb. Ieuw! Ik heb nog een middeltje staan: para speciaal spray, maar daar staat op niet gebruiken na februari 2013. Winkels zijn verder dicht, dus kan ook niet iets anders halen helaas. Ik wil ze er zo snel mogelijk uit. Wat denk je? Zou ik dit nog kunnen gebruiken?
Nachtapotheek?
Ik zou even naar de nachtapotheek fietsen.
Heb je wel een kam? Of kan je een kam ergens lenen? Conditioneer erin en kammen maar. Morgen of maandag flesje shampoo kopen.
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 21-11-2015 20:50
Reden: Zou toch mooi zijn als jam zou weken. Typo
% gewijzigd
Jam werkt niet

Ik vond XTLuis het beste werken. De olie.
Even niet voor TO, maar waar komt die uitbraak van luizen van de afgelopen tijd nou eigenlijk vandaan? Toen ik op de lagere school zat, jaren '70, kwam er van tijd tot tijd een "luizenzuster" langs (geen moeder ofzo, maar iemand van de GGD, denk ik, of zoiets). En kan me niet herinneren dat er ooit luizen werden gevonden. Ook nooit van klasgenootjes, laat staan hun ouders, gemerkt te hebben dat die luizen hadden. Ben dus altijd onder de indruk geweest dat het iets héél zeldzaams was, gewoon omdat je er nooit over hoorde en het kwam weinig voor. Tegenwoordig lijkt het echter alsof het om de haverklap raak is bij mensen. Hoe komt dat dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Gewoon gebruiken. Het zal allicht een deel van de luizen doden, dan kan je morgen een goede kam en luizenshampoo kopen voor het restant.

Sterkte, als je eenmaal weet dat je luis hebt wil je er echt zo snel mogelijk vanaf.
Zo erg is het nou ook weer niet
Kwaad kan het volgens mij niet. Maar waarschijnlijk is de werkzame stof die de luizen moet doden, dusdanig zwak geworden door het over datum zijn, dat het weinig zal uithalen.

Je zult dus sowieso nog een nieuw flesje moeten halen en het nogmaals moeten doen.

Kammen is een goede tip. En heb je geen familie of buurvrouw met kinderen? Die hebben soms ook nog een fles staan.

En anders idd nachtapotheek of morgen naar de drogist.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:-miloen- schreef op 21 november 2015 @ 20:43:

Gewoon gebruiken. Het zal allicht een deel van de luizen doden, dan kan je morgen een goede kam en luizenshampoo kopen voor het restant.

Sterkte, als je eenmaal weet dat je luis hebt wil je er echt zo snel mogelijk vanaf.

Als het toch niet werkzaam is ga je toch geen pesticide op je hoofd smeren?

Zo erg is het niet om een nacht te wachten. En anders gewoon even naar de nachtapotheek. Die zit sowieso in elk ziekenhuis en op de site van je apotheek kan je zien welke er dienst hebben.
En nu heb ik jeuk... ziekenhuis apotheek??
Dus dat...
Gouden tip! Thanks!! Nu onderweg naar nachtapotheek.
En na de behandeling nog twee weken kammen met de luizenkam en conditioner.
quote:pejeka schreef op 21 november 2015 @ 20:43:

Even niet voor TO, maar waar komt die uitbraak van luizen van de afgelopen tijd nou eigenlijk vandaan? Toen ik op de lagere school zat, jaren '70, kwam er van tijd tot tijd een "luizenzuster" langs (geen moeder ofzo, maar iemand van de GGD, denk ik, of zoiets). En kan me niet herinneren dat er ooit luizen werden gevonden. Ook nooit van klasgenootjes, laat staan hun ouders, gemerkt te hebben dat die luizen hadden. Ben dus altijd onder de indruk geweest dat het iets héél zeldzaams was, gewoon omdat je er nooit over hoorde en het kwam weinig voor. Tegenwoordig lijkt het echter alsof het om de haverklap raak is bij mensen. Hoe komt dat dan?Toen ik op de basisschool zat in de jaren 90 was het minimaal 1 keer per schooljaar raak
quote:-MN-99-MN- schreef op 21 november 2015 @ 20:56:

[...]

Toen ik op de basisschool zat in de jaren 90 was het minimaal 1 keer per schooljaar raak

Raar toch, dat het in 20 jaar dan zo veranderd is? Kan me echt niet herinneren dat er luizen gevonden werden bij kinderen in mijn klas, in de jaren '70, laat staan dat hun ouders/volwassenen daar last van hadden.

Waar zijn die luizen dan ineens zo massaal vandaan gekomen?
quote:pejeka schreef op 21 november 2015 @ 20:43:

Even niet voor TO, maar waar komt die uitbraak van luizen van de afgelopen tijd nou eigenlijk vandaan? Toen ik op de lagere school zat, jaren '70, kwam er van tijd tot tijd een "luizenzuster" langs (geen moeder ofzo, maar iemand van de GGD, denk ik, of zoiets). En kan me niet herinneren dat er ooit luizen werden gevonden. Ook nooit van klasgenootjes, laat staan hun ouders, gemerkt te hebben dat die luizen hadden. Ben dus altijd onder de indruk geweest dat het iets héél zeldzaams was, gewoon omdat je er nooit over hoorde en het kwam weinig voor. Tegenwoordig lijkt het echter alsof het om de haverklap raak is bij mensen. Hoe komt dat dan?Werkende moeders, bso's en niet onder de bank stofzuigen.
Je bent zo te lezen al naar de nachtapotheek maar mocht het ooit nog iemand gebeuren kan je ook je haar uitspoelen met natuur- of appelazijn.
Die luizen zijn er altijd gewoon geweest. Alleen sprak niemand er over, want schaamte.
Kammen kammen kammen. Al die middeltjes helpen toch geen moer.
quote:Moiren_ schreef op 21 november 2015 @ 21:00:

Die luizen zijn er altijd gewoon geweest. Alleen sprak niemand er over, want schaamte.Nee hoor, want destijds, met die "officiële" luizenzuster, merkte je het meteen als er luizen gevonden werden, want dan werd het kind mee de klas uit genomen en gelijk behandeld. Nooit meegemaakt, heel de lagere school niet. Luizen was echt een randverschijnsel destijds. Tegenwoordig lijkt het heel normaal te zijn om ze van tijd tot tijd te hebben. Vind ik raar.
quote:Moiren_ schreef op 21 november 2015 @ 21:00:

Die luizen zijn er altijd gewoon geweest. Alleen sprak niemand er over, want schaamte.Joh mijn zoon zit er elke keer weer onder. Ze schijnen hem lekker te vinden. Wij kammen ons dus al anderhalf jaar de tering . Maar hij is nog nooit weg gestuurd bij de kapper, dus ergens doen we toch wel iets goed .
Ik zou gewoon tot morgen wachten. Ik had ze begin dit jaar ook.

Priodermlotion werkte prima bij mij. Verder had niemand het hier in huis.
Dit werkt echt; was je haar met dreft Lekker insoppen, minimaal vijf minuten in laten trekken en je spoelt de inmiddels dode luizen er zo uit. Morgen een goede luizenkam kopen, met lange tanden, en goedkope conditioner. Papje maken van conditioner en azijn, dit even in laten trekken en kammen, kammen, kammen. Zo verwijder je ook de neten. Herhalen zolang nodig is.

Dreft werkt ook prima als vlooienshampoo bij honden, natuurlijk moet je daarnaast ook de eitjes enz bestrijden.
quote:Sid-returns schreef op 21 november 2015 @ 20:59:

[...]

Werkende moeders, bso's en niet onder de bank stofzuigen.Vergeet de straling van mobiele telefoons niet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:pejeka schreef op 21 november 2015 @ 21:02:

[...]

Nee hoor, want destijds, met die "officiële" luizenzuster, merkte je het meteen als er luizen gevonden werden, want dan werd het kind mee de klas uit genomen en gelijk behandeld. Nooit meegemaakt, heel de lagere school niet. Luizen was echt een randverschijnsel destijds. Tegenwoordig lijkt het heel normaal te zijn om ze van tijd tot tijd te hebben. Vind ik raar.Jouw herinnering van het ideale vroeger laat je wel vaker in de steek. Vroeger waren er ook luizen. Kinderen ondernemen alleen tegenwoordig meer, dus ze zien vaker andere kinderen, dat maakt de kans op besmetting groter. En volgens het rivm, en die zullen het weten, is er niet meer hoofdluis dan vroeger.
quote:pejeka schreef op 21 november 2015 @ 21:02:

[...]

Nee hoor, want destijds, met die "officiële" luizenzuster, merkte je het meteen als er luizen gevonden werden, want dan werd het kind mee de klas uit genomen en gelijk behandeld. Nooit meegemaakt, heel de lagere school niet. Luizen was echt een randverschijnsel destijds. Tegenwoordig lijkt het heel normaal te zijn om ze van tijd tot tijd te hebben. Vind ik raar.In jouw jeugd was er geen luis. Klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven