0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Hier ging het vanaf vorig weekend tot afgelopen pak um beet vrijdag erg goed met Schorrie. Maar vandaag was het hek weer van de dam en uiteindelijk is hij huilend en boos op bed gelegd door Harrie, nadat hij ook nog een tik voor zijn billen gekregen had. Hij luisterde weer voor geen meter en wij waren stommerds.

Ik ben blij dat ik weet dat het er bij jullie kinderen soms net zo gaat, anders had ik gedacht dat wij er een potje van maakten qua opvoeden.
En vanochtend was het weer drama. Harrie wil Schorrie niet meer naar school brengen, hij is het spuugzat. En hij meent het...
Zie VRLK topic. En Morrie: het is bijna vakantie gelukkig. DIe vakanties zijn er echt niet voor niets weet ik inmiddels.
Nog anderhalve week, ik tel de dagen af!
Ik ook, ga vanmiddag maar appeltaart bakken met Het Monster. Zuslief gaat spelen bij vriendinnetje en hij is dan zo stik-jaloers. Ook niet echt bevorderlijk voor de sfeer. En als hij nou iets zou afspreken met iemand, maar neen... dat doet hij dus niet, want hij vindt (zelf) dat hij geen vriendjes heeft. Zal ook echt wel hoor, maar het blijft wel irritant.

Gelukkig begint hier de vakantie al volgende week vrijdag .
Hier ook, nog 7 dagen, waarvan 3 halve dagen!

Hier komt morgen weer een jongen spelen. 't Zal mij benieuwen hoe dat gaat. Ik spreek trouwens alleen maar op de korte schooldagen af. Als Schorrie ook nog op de andere dagen met jongens gaat spelen, is het helemaal drama van vermoeidheid vrees ik.

Ik vraag me dan wel weer af wat ik een hele week met Schorrie in en om het huis moet doen. Jullie gaan lekker naar Frankrijk, lekker hoor.

Wij zaten/zitten er ook nog over te denken. Vriend van Harrie en daar weer de vader van heeft een huis in de Dordogne. 't Is eigenlijk net te ver rijden voor een week, én we hebben de bruiloft van Ely. Dus ik denk niet dat we het doen, maar het in het achterhoofd hebben is al fijn.
Dordogne zou mij ook te ver zijn, zeker met Knorrie, hoewel hij ongetwijfeld lekker ligt te tukken in de auto. En denk je niet dat dat huis in Dordogne gewoon vol is tijdens herfst?
Morgen eerste keer voetballen, ben benieuwd. Ik ga solliciteren dan, dus Linoleum gaat met hem op pad en dochter en BNJMN gaan even naar de buurvrouw zodat dit evenement wel alle aandacht krijgt die het behoef .
Nee, want het huis is van die vader, het is niet vol want ze zijn zelf in Marokko dan en niet in de Dordogne.

Als we zouden gaan, rijden we 's nachts. Is erg goed bevallen afgelopen vakantie. En 's nachts maakt Knorrie flinke rukken dus dat zou wel goed gaan denk ik. Maar ik heb zelf niet zo'n zin om een nacht wakker te blijven (kan niet slapen in de auto, heb het gevoel dat ik wakker moet blijven om solidair te zijn met Harrie) een week voor ik weer aan het werk moet. Wil uitgerust starten aan het werken.

Is solliciteren weer bij zelfde bedrijf als vorige keer?
Dat is 's ochtends om 9.00 uur. 's Middags is een werving- en selectiebureau met een concrete vacature.
O wat goed, twee gesprekken op 1 dag. Ben echt benieuwd waar je uiteindelijk terecht gaat komen!

Succes alvast, mocht ik er verder niet meer aan denken .
Harrie belde vanochtend om te zeggen dat Schorrie het liefste kereltje van de wereld was. Blijkbaar ging het vanochtend ineens allemaal heel goed met aankleden-eten-naar school .

Ben benieuwd Lien, hoe het gegaan is vanochtend!
Hier alles gisteren en vandaag ook zonder dreigementen.... en gisteren voetbal was ook geheel pais en vree. Zal 't maar niet te hard zeggen he .
Poeh, hier is het al weer twee dagen helemaal mis. Zowel gisteren als daarstraks een hysterisch tegenwerkende koekie naar zijn kamer gestuurd (dwz. gedragen). Zeker aan het eind van zo'n schooldag hoeft er niks te gebeuren of meneer flipt. Ik begin dit zo beu te worden, het is hier verdorie bijna alleen nog maar gejank, gedrein en geklier wat de klok slaat.
Lekker hoor Lien, de herfstvakantie weg! Waar ga je precies naartoe in Frankrijk?
Normandie, bij Dieppe in de buurt, niet heel ver rijden.Ideaal dus.
En KoekieMonster is niet fijn, hier een relaxed exemplaar. Hele middag op de hei geweest met NSO. Heerlijk hoor, mooi weer!
Hier ging het vandaag ook goed, maar Harrie is de halve dag met Schorrie naar het bos geweest dus ik heb hem ook helemaal niet meegemaakt .

Harrie heeft een nieuwe tactiek: zachtjes praten. Dat heeft hij van de juf afgekeken. Het helpt soms wel. Niet altijd.

Koeka, het blijft herkenbaar hoor, zoals het bij jullie gaat. Ik was het afgelopen dinsdag ofzo ook spuugzat. Dacht er serieus aan een opvoednanny thuis te laten komen om te observeren. Ik wil namelijk minder schreeuwen en boos zijn, maar dat is erg moeilijk want meneer maakt het er vaak ook gewoon naar.

Ik vind het vooral ook erg vervelend dat ik hoor dat Schorrie ons nadoet. Bijvoorbeeld als ik voor hem de trap afloop, dan schreeuwt hij: 'Stop. Nu. Ik zeg Nu. Hé, wat zeg ik. Nu stoppen.' En dan hoor ik mezelf of Harrie terug...

Is het bij jullie ook bijna vakantie Koeka? Ik heb al mijn hoop op de vakantie gevestigd namelijk, die hier na volgende week begint.
Nog twee dagen en dan nog hele dag NSO en dan vakantie!

Vandaag alles prima, heerlijk weer, dat scheelt ook. Morgen weer voetbal training, dit keer ga ik mee, ben benieuwd.
Leuk Lien, mee naar voetbaltraining. Het lijkt me een heel schattig gezicht, je kind op het voetbalveld wat dan naar je zwaait .

Ik tel zo: Nog anderhalve dag school. Dat klinkt beter . Ben benieuwd hoe dat gaat, een week (en een dag) schoolvakantie, Schorrie heeft vanaf 3 maanden op het kinderdagverblijf gezeten en is nooit een week thuis geweest. Volgens mij wordt het nog best een opgave!

Schorrie fietst zonder zijwielen, zo schattig. Hij roept steeds: 'Nu mag ik een crossfiets van papa'. Het wordt echt een hebbert!
Da's een heel nieuwe beleving, Morrie, zo'n eerste week schoolvakantie. Hoe lossen jullie het trouwens op met schoolvakanties en opvang (tenminste, straks, na zwangerschapsverlof e.d.)? Hier is er geen NSO die ook in de vakanties dienst doet, dus hier was het vorig jaar al flink puzzelen om de 15 weken schoolvakantie te overbruggen.

Wanneer vertrekken jullie trouwens op vakantie, Lien?
Ik begreep overigens net tijdens het bijlezen op Vrolijk dat Lien miv 1 januari officieel en miv direct effectief baanloos is, klopt dat? Is dat heel vervelend of eigenlijk wel met jouw instemming, Lien?

Ik betrapte me erop dat ik stiekem zelfs een beetje jaloers werd: lijkt me best lekker om een tijdje doorbetaald thuis te zitten (maar goed, ik zit dan ook niet helemaal lekker in mijn vel, en veel gezeur en gestress op werk op dit moment zijn er dan net iets te veel aan.)
Ely is hier al heel lang niet meer geweest, zie ik. Komt ze nog wel langs bij Vrolijk af en toe?

Wanneer is haar trouwdatum nu precies? Ergens in de loop van volgende week?
Ely komt nog wel bij Vrolijk, en ze trouwt volgende week vrijdag Koeka .

Hoe we het precies gaan doen in de vakanties weet ik nog niet. Herfstvakantie is gelukkig nog gedekt door mijn verlof en in de kerstvakantie hebben we alleen op de maandag een probleem en dan wil ik mijn vader vragen. Die werkt op zaterdag ipv maandag dus is beschikbaar.

En daarna, tja, dat zal gepuzzel worden. Het gaat om 3 dagen omdat Harrie en ik sowieso de woensdag en vrijdag al vrij hebben en dan hoop ik dat we die 3 dagen misschien mbv mijn vader en ieder een dag vrij in zo'n week kunnen oplossen. Misschien eens logeren bij de andere opa en oma ofzo....

Het lijkt mij ook heerlijk om betaald thuis te zitten. Ik doe het nu natuurlijk in het verlof en van mij mag het best langer duren. Ik betrap mezelf er op dat ik best graag meer tijd met de kindjes doorbreng dan de tijd die ik met ze ga doorbrengen als ik weer werk.
quote:koeka schreef op 14 oktober 2008 @ 21:57:

Ik betrapte me erop dat ik stiekem zelfs een beetje jaloers werd: lijkt me best lekker om een tijdje doorbetaald thuis te zitten

Het was voor mij onverwacht Koeka, maar ik vind het niet heel erg. Zeker niet omdat ik inderdaad betaald wordt en niet eens hoef te werken. Luxe! Voel overigens wel sinds ik het weet de sollicitatie-druk, dat is wel weer vervelend. Ik moet immers wel weer aan de slag en als ik nu al een contract zou hebben dan kon ik echt genieten. nu is het toch een beetje onrustig. Zeker omdat creche en NSO gewoon doorloopt en dat kost echt veel geld... We hebben het niet stopgezet omdat je anders weer helemaal onderaan de wachtlijst komt en ik ga ervan uit dat ik 1 januari zeker weer aan de bak ben, hoewel het ook angstig snel dichterbij komt... Ik hoop echt dat ik dan een baan heb, anders wordt het wel heel krap hier met inkomen.

Vervelend dat je niet lekker in je vel zit, herfstblues? Of meer dan dat?

Ja Morrie, die vakanties, eigenlijk is het het meest makkelijk kinderen tot hun 18-e op de creche te laten, dan hoef je nauwelijks iets te regelen.

Hier inderdaad NSO (of dan heet het BSO, want buiten school..) tijdens vakanties, anders zou het niet echt lukken. Vindt het knap dat jij het rond krijgt zonder BSO Koeka, ik zou echt niet weten hoe dat zou moeten. Zelfde gaat gelden voor Morrie, maar gelukkig wel een actieve opa in de buurt, dat scheelt echt voor alle studie-dagen en die eindeloze vakanties. Overigens vakantie juist ook lekker om met elkaar door te brengen hoor, want als ze helemaal naar BSO zouden gaan rusten ze nog niet echt uit. Is al wel relaxter en heel ander programma dan school, maar een pyjama dagje met het gezin is zo nu en dan toch ook wel erg lekker voor de kindjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven