Gezondheid alle pijlers

Temazepam (slaappil)

22-11-2015 22:52 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb de aatste tijd heel veel last van nachtmerries, over moorden, verkrachtingen en dat soort dingen allemaal. Heb dat altijd wel gehad maar nu een paar keer per week en soms iedere nacht.

Laatst zelfs een slaapverlamming gehad en mensen gezien die langs mijn bed stonden. Ik ben heel bang dit nog een keer te krijgen ik vond het heel angstig.

Een vriendin zag dat ik helemaal op was en op instorten sta (niet alleen door nachtmerries er spelen ook andere dingen) en gaf mij een Temazepam. Wat heb ik lekker geslapen geen nachtmerries goed doorgeslapen en lekker vast geslapen. Nee ik wil dit niet iedere nacht doen maar voor soms als je echt even op bent.

Heb op internet gekeken je kan ze daar bestellen zonder recept maar ik weet niet of dat de echte Temazepam zijn. Weet iemand dit of je hier ergens aan kan komen of moet ik toch echt naar de dokter?

Ik ga liever niet naar de dokter om mijn verhaal te doen.

Liefs DivaDevil
quote:divadevil schreef op 22 november 2015 @ 23:25:

[...]

Ik weet niet of het een Nederlandse site is. Heb het op google ingtikt Temazepam zonder recept. Toen kwamen er sites tevoorschijn. Maar daarna heb ik het hier eerst gevraagd. Ja dromen verwerken zeker dingen maar zovaak nachtmerries is vermoeiend. Maar dat hoef ik niet uit te leggen aan je als je PTSS hebt. Nachtmerries zijn nog niet zo erg maar ben doodsbang voor de slaapverlamming het lijkt zo echt wat er dan gebeurd en dan ben ik een paar dagen echt van slag en bang om te slapen.

Ik ga morgen de dokter bellen.Goed zo!
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Melatonine kan juist heel levendige en rare dromen geven als bijwerking, dus dat zou ik in jouw geval juist niet nemen.

Gewoon naar de huisarts voor een recept dus.

Waarom wil je niets aan de oorzaak doen trouwens? Waar ben je bang voor? Je wil niet naar een psych zeg je, maar misschien zijn er wel vormen van therapie die je wel ziet zitten. Denk aan mindfullness of EMDR. Of weet ik veel wat er nog meer mogelijk is. De huisarts zou op dat gebeid juist prima met je mee kunnen denken. Zeker als jij denkt te weten wat je nachtmerries veroorzaakt.

Is het een idee om het daar in vagere bewoordingen over te hebben? Dat je het wel benoemt, maar er niet specifiek op in gaat wat er nou concreet aan ten grondslag ligt, anders dan "een vervelende gebeurtenis in mijn jeugd" of "een nare ervaring een aantal jaar geleden" waar je niet nader op in wil gaan? Dan kun je het er wel over hebben, zonder je zieltje bloot te geven. De meeste artsen schrijven niet zomaar slaapmiddelen voor, dus het kan zijn dat je huisarts zonder je verhaal überhaupt niets voorschrijft. Ze moeten immers wel informatie hebben om hun diagnose en behandeling op te baseren.
quote:divadevil schreef op 22 november 2015 @ 23:06:

[...]

Ja dan ga ik eerst even rondvragen of iemand dat al geprobeerd heeft en het werkt.

Geloof niet zo in die dingen.

Ik ook niet maar vorig jaar sliep ik behoorlijk slecht nadat mijn man hartproblemen had gekregen en in het ziekenhuis belandde. Ik heb toen bij De Tuinen valeriaancapsules gekocht, op twee stuks sliep ik goed. Ze zijn niet te vergelijken met Valdispert, daar moet je een half flesje van wegknauwen om er een beetje baat bij te hebben.

Het is geen slaapmiddel maar licht rustgevend.
verba volant, scripta manent.
Slaapverlamming heb ik geen ervaring mee. Ik weet wel dat er een anti-epilepticum is die erg goed schijnt te helpen tegen nachtmerries. Nou zijn anti-epileptica bepaald geen lichte medicijnen dus ben ik daar ook huiverig voor. Maar het is wel een beetje anders dan anders, omdat je die slaapverlamming erbij hebt. Zou kunnen dat je huisarts het ook niet precies weet. Een psychiater kun je ook eenmalig heengaan he, je hoeft niet meteen een abonnement te nemen. Maar ik weet er dus niet zoveel van, je zult het aan je huisarts moeten vragen of temazepam wel het juiste medicijn is voor jou. Er zijn een boel soorten natuurlijk.
quote:Beeldig schreef op 22 november 2015 @ 23:33:

Melatonine kan juist heel levendige en rare dromen geven als bijwerking, dus dat zou ik in jouw geval juist niet nemen.

Gewoon naar de huisarts voor een recept dus.

Waarom wil je niets aan de oorzaak doen trouwens? Waar ben je bang voor? Je wil niet naar een psych zeg je, maar misschien zijn er wel vormen van therapie die je wel ziet zitten. Denk aan mindfullness of EMDR. Of weet ik veel wat er nog meer mogelijk is. De huisarts zou op dat gebeid juist prima met je mee kunnen denken. Zeker als jij denkt te weten wat je nachtmerries veroorzaakt.

Is het een idee om het daar in vagere bewoordingen over te hebben? Dat je het wel benoemt, maar er niet specifiek op in gaat wat er nou concreet aan ten grondslag ligt, anders dan "een vervelende gebeurtenis in mijn jeugd" of "een nare ervaring een aantal jaar geleden" waar je niet nader op in wil gaan? Dan kun je het er wel over hebben, zonder je zieltje bloot te geven. De meeste artsen schrijven niet zomaar slaapmiddelen voor, dus het kan zijn dat je huisarts zonder je verhaal überhaupt niets voorschrijft. Ze moeten immers wel informatie hebben om hun diagnose en behandeling op te baseren.Ja stom ik weet dat het misschien wel nodig is een pscholoog, maar ik ben een heel gesloten persoon geleerd om de vuile was niet buiten te hangen. Ik ga kijken wat de dokter morgen zegt.
quote:divadevil schreef op 22 november 2015 @ 23:19:

[...]

Bedankt! Ga liever niet ik vind het heel moeilijk om tegenover iemand te zitten en over mijn problemen te praten. Ik heb een muur om me heen en bang voor de confrontatie. Of dat er een diagnose van een stoornis word vastgestelt ik wil gewoon normaal zijn.

Niemand is normaal, geloof me.

En waarom denk je dat de wachtlijsten voor psychologen zo lang zijn= Juist ja. omdat veel mensen hulp zoeken.

Met een gebroken been ga je ook naar de huisarts.
quote:divadevil schreef op 22 november 2015 @ 23:19:

[...]

Bedankt! Ga liever niet ik vind het heel moeilijk om tegenover iemand te zitten en over mijn problemen te praten. Ik heb een muur om me heen en bang voor de confrontatie. Of dat er een diagnose van een stoornis word vastgestelt ik wil gewoon normaal zijn.

Niemand is normaal, geloof me. Of misschien juist wel, we zijn allemaal mensen en maken dingen mee in het leven.

En waarom denk je dat de wachtlijsten voor psychologen zo lang zijn? Juist ja. omdat veel mensen hulp zoeken.

Met een gebroken been ga je ook naar de huisarts.
quote:MarianneDavids schreef op 22 november 2015 @ 23:34:

[...]

Ik ook niet maar vorig jaar sliep ik behoorlijk slecht nadat mijn man hartproblemen had gekregen en in het ziekenhuis belandde. Ik heb toen bij De Tuinen valeriaancapsules gekocht, op twee stuks sliep ik goed. Ze zijn niet te vergelijken met Valdispert, daar moet je een half flesje van wegknauwen om er een beetje baat bij te hebben.

Het is geen slaapmiddel maar licht rustgevend.Dankje ga het proberen als het bij de dokter niet lukt.
quote:divadevil schreef op 22 november 2015 @ 23:25:

[...]

Ik ga morgen de dokter bellen.Heel goed!
Ooooh TO toch. Maak het jezelf niet zo moeilijk joh. Jij wil lekker slapen en de huisarts kan je daar even mee helpen. Maar alleen temazepam gaat je niet helpen. Dat is geen wondermiddel. Daarmee pak je het probleem niet weg.

Ik sliep jaren terug ook heeeeeel slecht. Ik kreeg 9 van die capsules. Niet voor elke nacht. Ik moest na een goede nacht MET temazepam ook weer eens zonder proberen. Hou er rekening mee dat temazepam op de lange termijn verslavend werkt dus een huisarts zal dit liever niet lang voorschrijven.

Maar ga wel naar de huisarts! Echt, het is geen schande. Ik wilde er ook liever niet over praten. Ik schaamde me ook voor het idee naar een psycholoog te moeten. Maar uiteindelijk is het me 100% meegevallen en ben ik weer zoals ik ooit hoopte te zullen worden.
Nooit nooit nooit pillen via internet bestellen. Levensgevaarlijk aangezien je niet weet wat er in die pil zit. Temazepam is een erg heftig slaapmiddel, er zijn ook (reguliere) middelen die wat minder heftig zijn om in te nemen. Bovendien zoals aangegeven is het geen wondermiddel, er bestaat een grote kans op verslaving en gewenning en dan ben je nog veel verder van huis. Ga naar je huisarts, echt en ga niet zelf pillen kopen/zomaar iets innemen.
Via internet weet je nooit zeker wat er in pillen zit en ook niet in welke dosis. Dat kun je toch zelf ook bedenken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Kia-Ora schreef op 22 november 2015 @ 23:08:

[...]

Melatonine

Idd. Probeer het eerst eens met melatonine.

En anders toch maar even langs de huisarts.

Vertel gewoon wat je in je openingspost hebt geschreven. Kan me niet voorstellen dat je dan niet een recept krijgt.

Zeker niet via internet bestellen. Ook als je via internet medicijnen wil bestellen heb je een recept nodig. Als het zonder recept wordt aangeboden, kan je er zeker van zijn dat er iets niet klopt. Je hebt dan geen idee wat je slikt.
To wat vervelend dat je zo een moeite hebt met slapen. Maar al is het moeilijk voor je om te praten denk je niet dat het toch de moeite waard is daar aan te werken? Je moet de rest van je leven nog met jezelf verder en als je zo een moeite hebt met bepaalde gevoelens om te gaan dan blijf je daar steeds tegenaan lopen. De huisarts zal vast door vragen waar je slaapproblemen door komen en misschien is het toch goed te overwegen iets met de oorzaak te doen.

Koop geen medicijnen via internet, je weet niet wat er in zit. Daarnaast moet je met dit soort middelen voorzichtig zijn, het is niet voor niets alleen op recept verkrijgbaar.
quote:janneke44 schreef op 23 november 2015 @ 07:52:

[...]

Idd. Probeer het eerst eens met melatonine.

En anders toch maar even langs de huisarts.

Vertel gewoon wat je in je openingspost hebt geschreven. Kan me niet voorstellen dat je dan niet een recept krijgt.

Zeker niet via internet bestellen. Ook als je via internet medicijnen wil bestellen heb je een recept nodig. Als het zonder recept wordt aangeboden, kan je er zeker van zijn dat er iets niet klopt. Je hebt dan geen idee wat je slikt.Nogmaals: melatonine heeft als bijwerking dat het heel levendige dromen geeft. Dat gaan gebruiken bij zulke heftige nachtmerries is echt een heel slecht idee! Stop met middelen aanraden waar je geen verstand van hebt, dat is namelijk net zo dom als medicijnen op internet bestellen!
beeldig wijzigde dit bericht op 23-11-2015 08:01
Reden: Maar even vetgedrukt gemaakt
% gewijzigd
Op recept betaal je nog steeds tussen de 5-8 euro ps. Dus wel duur als dat iedere avond nodig is...
quote:pebbles01 schreef op 23 november 2015 @ 08:16:

Op recept betaal je nog steeds tussen de 5-8 euro ps. Dus wel duur als dat iedere avond nodig is...

Gelukkig moet je slaapmiddelen dan ook nooit wekenlang iedere dag gebruiken, alleen maar zo af en toe.

TO, nooit receptgeneesmiddelen via internet bestellen, je weet nooit wat je krijgt. Melatonine die je zo kunt kopen is erg laag gedoseerd, dat helpt nauwelijks. Gewoon fijn met de huisarts gaan praten dus. Veel succes!
Ook hooggedoseerde melatonine is tegenwoordig vrij verkrijgbaar, heb ik begrepen. Vandaar mijn herhaalde waarschuwing. Dat iets vrij verkrijgbaar is, maakt het namelijk niet onschuldig of geschikt voor elke gelegenheid.
En heb je al eens geprobeerd om gewoon zonder recept verkrijgbare middelen te gebruiken, zoals Melatonine (kan je zo hoog doseren als je wilt) en Valeriaan? Mogelijk werkt dat ook bij je, en dat scheelt een hoop gedoe.
quote:Beeldig schreef op 23 november 2015 @ 08:35:

Ook hooggedoseerde melatonine is tegenwoordig vrij verkrijgbaar, heb ik begrepen. Vandaar mijn herhaalde waarschuwing. Dat iets vrij verkrijgbaar is, maakt het namelijk niet onschuldig of geschikt voor elke gelegenheid.Melatonine is vrij onschuldig, ook in grote doseringen, overdoseren kan niet.
Temazepam is een inslaper. Het veranderd niets aan de duur en de rest van je slaap. Je huisarts kan je waarschijnlijk wel iets beters voorschrijven.

Probeer eens magnesium citraat. Het helpt je ontspannen en beter te slapen
Ik had ook slaapproblemen en heb ook melatonine geprobeerd. Normaal heb ik heel soms wel eens een lichte nachtmerrie, maar met melatonine heb ik de ergste levensechte nachtmerries ooit gehad over moord en verkrachting en enge beesten etc, regelrechte horror. Word er nu nog bang van als ik aan de "scenes" uit die dromen denk. Dat zou ik je dus ook echt niet aanraden.
MELATONINE HEEFT ALS BIJWERKING DAT HET HEEL LEVENDIGE DROMEN GEEFT. DAT MOET JE DUS NIET GEBRUIKEN TEGEN NACHTMERRIES!!!

Jemig zeg, hoe duidelijk moet ik zijn? Melatonine is in hoge doseringen niet onschuldig, je kunt er je slaap-/waakritme mee verstoren. Maar het belangrijkste is dat je er angstig van kunt worden en er abnormale dromen van kunt krijgen, wat het volstrekt ongeschikt maakt om te gebruiken tegen nachtmerries.

Dat staat ook gewoon in de bijsluiter.
Je kunt bijv ook een anti histamine gebruiken, maar sommige mensen worden hier juist erg emotioneel van. Of een lage dosis (25mg) seroquel wordt ook vaak gebruikt voor slaapproblemen, door de lage dosis zal men minder tot geen last hebben van de meeste bijwerkingen, en het werkt versuffend en angstremmend.
quote:Beeldig schreef op 23 november 2015 @ 08:59:

MELATONINE HEEFT ALS BIJWERKING DAT HET HEEL LEVENDIGE DROMEN GEEFT. DAT MOET JE DUS NIET GEBRUIKEN TEGEN NACHTMERRIES!!!

Jemig zeg, hoe duidelijk moet ik zijn? Melatonine is in hoge doseringen niet onschuldig, je kunt er je slaap-/waakritme mee verstoren. Maar het belangrijkste is dat je er angstig van kunt worden en er abnormale dromen van kunt krijgen, wat het volstrekt ongeschikt maakt om te gebruiken tegen nachtmerries.

Dat staat ook gewoon in de bijsluiter.Ik heb dit zelf zo meegemaakt dus ik herhaal het nog maar eens even

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven