Gezondheid alle pijlers

De pil

26-11-2015 15:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik slik de pil al een paar jaar en ik hou elke maand gewoon een stopweek maar, zondag avond werd ik ineens ongesteld terwijl ik nog 2 pillen moest nemen. Omdat ik vandaag naar mijn vriend ben geweest heb ik vanaf zondag gewoon de pil elke dag ingenomen, zodat ik niet ongesteld zou zijn als ik hem zou zien.(ik zie hem maar 2 keer per week) ik wist dat mijn pil dan niet meer zo betrouwbaar zou zijn maar het ging mij erom dat ik niet ongesteld zou zijn.

Kan ik gewoon vanaf vandaag een stopweek houden en daarna weer aan een nieuwe strip beginnen?

(dan moet die nieuwe strip wel weer betrouwbaar zijn toch?)

Ik dacht zelf ook dat misschien mijn pil te licht was, is het verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan?

hopelijk is er iemand die mij kan helpen...

* Ik gebruik trouwens de microgynon 30
quote:SilverShadow schreef op 26 november 2015 @ 17:55:

[...]

Omdat je dan niet meer veilig bent. Maar als jij liever wilt neuken moet je gewoon lekker midden in de strip stoppen. En zeker ook nooit dat vodje papier in handen gehad wat in het doosje zit? Dat heet GEBRUIKSAANWIJZING, staat heel veel nuttige informatie in zodat je hier niet van die domme vragen hoeft te stellen.

Uhm, als je doorslikt is die gewoon veilig hoor. Als je 3 weken hebt geslikt en het dan 1 weekje extra wil uitstellen kan dat gewoon hoor. Dan leg je de overige 2 weken aan pillen gewoon aan de kant als reserve. Als je bijv een keer diarree hebt of moet overgeven.

Doorslikken betekend niet dat je perse die 3 weken nog eens in de herhaling moet gooien. Je hebt dan immers al voor 3 weken hormonen in je lichaam. Dat is ook precies de reden waarom de stopweek ook gewoon veilig is. En gedurende die stopweek neemt die piek dan weer af en moet je na maximaal 7 dagen weer beginnen.

Maar die piek heeft geen kans gehad om af te nemen als je na 3 weken nog 1 weekje extra slikt. Als je dan daarna stopt veranderd er niks. Dan heb je je ontrekkingsbloeding gewoon 1 week opgeschoven.
Klopt, je hebt gelijk. Ik was even in de war met het feit dat ze na twee dagen "stopweek" alweer begonnen was. Geeft aan dat TO zich niet echt verdiept heeft in haar anticonceptie.
quote:Rose-87 schreef op 26 november 2015 @ 18:26:

[...]

Uhm, als je doorslikt is die gewoon veilig hoor. Als je 3 weken hebt geslikt en het dan 1 weekje extra wil uitstellen kan dat gewoon hoor. Dan leg je de overige 2 weken aan pillen gewoon aan de kant als reserve. Als je bijv een keer diarree hebt of moet overgeven.

Doorslikken betekend niet dat je perse die 3 weken nog eens in de herhaling moet gooien. Je hebt dan immers al voor 3 weken hormonen in je lichaam. Dat is ook precies de reden waarom de stopweek ook gewoon veilig is. En gedurende die stopweek neemt die piek dan weer af en moet je na maximaal 7 dagen weer beginnen.

Maar die piek heeft geen kans gehad om af te nemen als je na 3 weken nog 1 weekje extra slikt. Als je dan daarna stopt veranderd er niks. Dan heb je je ontrekkingsbloeding gewoon 1 week opgeschoven.

bedankt voor je reactie

er is dus niets mis mee als ik vandaag gewoon mijn stopweek begin en dan over 7 dagen weer begin met een nieuwe strip.

ik was een beetje in de war geraakt door de receptioniste van de huisarts
Als jij verder geen pillen overgeslagen hebt ondanks die doorbraakbloeding dan is het gewoon veilig. Dan heb je gewoon 3 weken + een paar dagen onafgebroken hormonen binnen gekregen. Dus dan kun je nu inderdaad gerust je stopweek inlassen.
quote:missmisery schreef op 26 november 2015 @ 18:21:

[...]

True!

TO, een doorbraakbloeding hoort natuurlijk niet als je pil goed slikt. Informeer bij je huisarts of het verstandig is om een sterkere pil te nemen.

ja... dat dacht ik dus al de receptioniste van mijn huisarts vertelde mij dat het wel kan voorkomen. Ik ga toch maar gewoon een afspraak maken.

Bedankt voor je reactie!
quote:Rose-87 schreef op 26 november 2015 @ 19:23:

Als jij verder geen pillen overgeslagen hebt ondanks die doorbraakbloeding dan is het gewoon veilig. Dan heb je gewoon 3 weken + een paar dagen onafgebroken hormonen binnen gekregen. Dus dan kun je nu inderdaad gerust je stopweek inlassen.bedankt voor je reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven