Centraal Moderatortopic

09-11-2015 09:38 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 3 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
De link in de OP verwijst nog naar deel 40 van de napraat en deel 2 van het bugtopic. Allebei oude links.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:missie_m schreef op 26 november 2015 @ 20:15:

Beste moderator, Ooit kreeg ik een waarschuwing of ban omdat ik per ongeluk een vraag stelde aan iemand die zich had laten anominiseren (terwijl de naam gewoon nog in een quote stond) Ik kreeg die ban/waarschuwing omdat de geanominiseerde zo weer herkenbaar werd. Wilt u dan eens kijken en wissen op Napraat 44 in posting:

25-11-2015 20:38

Bedankt voor je melding, we hebben het bericht aangepast.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:Moiren_ schreef op 26 november 2015 @ 18:12:

Maar die "reageer"knop zit dus alleen bovenaan toch?

Dan moet ik van beneden weer naar boven en zie ik het naar mij gestuurde bericht niet meer. Die pb's werken echt zo gebruiksonvriendelijk. Daar mag de TD wel eens naar kijken (en eerst hier om feedback vragen!)

We zetten je suggestie door!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:dadelduifje schreef op 26 november 2015 @ 18:18:

[...]

Zouden jullie ook het topic van halal tot hagelslag op de entertainment pijler in de gaten willen houden. Ik heb absoluut geen zin om mij daarin te mengen maar er worden weer nare dingen geschreven zoals zwart spook. Anyhow de sfeer is weer heel gezellig daar maar niet heus.

Bedankt voor je melding, we houden het topic in de gaten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Het topic "Mijn 6 maanden challenge" is verwijderd ivm spam.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum

Beste Moderator,

Even een vraag, zo nu en dan laat ik mezelf anonimiseren, met name om mijn geschreven geschiedenis te anonimiseren zodat ik een stuk minder herkenbaar blijf IRL. Ik maak dan een nieuw account aan. Maar iedere keer moet ik daarvoor ook een nieuw emailadres maken, en een nieuwe nickname.

Kunnen jullie dit niet opengooien? De geanonimiseerde nickname bestaat dan toch niet meer, en wat maakt het uit als het emailadres al eerder gebruikt is?

Ik vind het erg onhandig!
quote:Dubbs schreef op 26 november 2015 @ 22:13:

Beste Moderator,

Even een vraag, zo nu en dan laat ik mezelf anonimiseren, met name om mijn geschreven geschiedenis te anonimiseren zodat ik een stuk minder herkenbaar blijf IRL. Ik maak dan een nieuw account aan. Maar iedere keer moet ik daarvoor ook een nieuw emailadres maken, en een nieuwe nickname.

Kunnen jullie dit niet opengooien? De geanonimiseerde nickname bestaat dan toch niet meer, en wat maakt het uit als het emailadres al eerder gebruikt is?

Ik vind het erg onhandig!

Beste Dubbs,

Bedankt voor je vraag. Helaas hebben wij geen oplossing voor je. Je zult een nieuw mailadres moeten gebruiken als je een nieuw account wilt aanmaken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Nou suf. En onzinnig.
quote:ModeratorViva schreef op 26 november 2015 @ 22:45:

Beste Dubbs,

Bedankt voor je vraag. Helaas hebben wij geen oplossing voor je. Je zult een nieuw mailadres moeten gebruiken als je een nieuw account wilt aanmaken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forumWat ik me dan afvraag; is het, met het oog op de wet op de privacy eigenlijk wel toegestaan dat jullie e-mailadressen (en IP-adressen) van geanonimiseerd forummers bewaren in jullie database? Ik kan me zo voorstellen dat dit onder de persoonlijke gegevens valt waar strenge regels voor gelden.
natuurlijk niet. zodra je je ergens aanmeldt verkoop je ahw je ziel.

volgens mij staf jij toch weleens mensen waarvan je het vermoeden hebt dat het een gebande betreft.

dat zou dan geen nut meer hebben.
quote:Elsa schreef op 26 november 2015 @ 23:03:

natuurlijk niet. zodra je je ergens aanmeldt verkoop je ahw je ziel.Dat is helemaal niet zo natuurlijk. Nederland heeft een vrij duidelijke wetgeving op het gebied van persoonlijke gegevens en privacy.
o nou ik heb volgens mij ergens akkoord op gegeven hier bij het aanmelden wat daar allemaal mee te maken heeft
Maar als je je uitschrijft ben je geen forumlid meer, en zou volgens mij ook je e-mailadres verwijderd moeten worden.

Mod, wat is eigenlijk de reden dat die e-mailadressen bewaard blijven?
zodat een gepermbande iets meer moeite moet doen zich opnieuw te registeren.
Meer informatie over privacy en het Viva forum is terug te lezen in onze huisregels: www.viva.nl/huisregels

Met vriendelijke groet,

Moderarator Viva forum

Sorry, maar daar staat niet het antwoord op mijn vragen. Er wordt in de huisregels wel verwezen naar een pagina over het privacybeleid van Sanoma (http://www.viva.nl/meta/privacy), maar die link loopt dood. Kunnen jullie uitzoeken hoe dit juridisch zit?
vraagje.

stel ik heb een ban van pak hem beet 24 uur, is het dan toegestaan dat bijv wompie reageert namens mij in een topik?
Samir19

Samir19 heeft al vakantie volgens mij. Hij/zij zit iig erg verlegen om een dagbesteding en hengelt naar seks. (Nou ja, hengelt... )
quote:Elsa schreef op 27 november 2015 @ 09:56:

vraagje.

stel ik heb een ban van pak hem beet 24 uur, is het dan toegestaan dat bijv wompie reageert namens mij in een topik?

Het is niet toegestaan om dan via ene ander account op het forum actief te zijn,

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:Bij_Zonder schreef op 27 november 2015 @ 11:02:

Samir19

Samir19 heeft al vakantie volgens mij. Hij/zij zit iig erg verlegen om een dagbesteding en hengelt naar seks. (Nou ja, hengelt... )

Dank, we hadden het gezien inderdaad!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:prik schreef op 27 november 2015 @ 06:16:

Sorry, maar daar staat niet het antwoord op mijn vragen. Er wordt in de huisregels wel verwezen naar een pagina over het privacybeleid van Sanoma (http://www.viva.nl/meta/privacy), maar die link loopt dood. Kunnen jullie uitzoeken hoe dit juridisch zit?Uiteraard houden wij ons aan de privacyregelgeving, en in het kader van het beheren van een forum zijn wij gerechtigd het nodige te doen om de regels op het forum te kunnen handhaven. Je kunt zelf kiezen of je wilt deelnemen aan het forum of niet, maar dan gelden onze voorwaarden en privacy & cookiebeleid, hier terug te lezen:

Privacy & Cookiebeleid

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2015 14:52
Reden: Offtopic
% gewijzigd
Moderator, ik heb een Nick change gedaan en ik wil mijn oude account niet meer gebruiken, maar ik weet helaas niet met welk email adres ik die had aangemaakt, vinden jullie het oke als ik mijn oude zuipschuit account gewoon niet meer gebruik of is er nog een mogelijkheid om de zuipschuit voorgoed te laten zinken?

Groetjes

Zuipschuit.
quote:pomona-struik schreef op 27 november 2015 @ 15:31:

Moderator, ik heb een Nick change gedaan en ik wil mijn oude account niet meer gebruiken, maar ik weet helaas niet met welk email adres ik die had aangemaakt, vinden jullie het oke als ik mijn oude zuipschuit account gewoon niet meer gebruik of is er nog een mogelijkheid om de zuipschuit voorgoed te laten zinken?

Groetjes

Zuipschuit.

Beste Zuipschuit,

wij zouden ook altijd je account kunnen anonimiseren. Als je hier even een verzoek plaatst met dat account dan komt het goed.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:pomona-struik schreef op 27 november 2015 @ 15:31:

Groetjes

Zuipschuit.

Je kunt ons hierover het beste even mailen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven