Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Dank jullie wel voor alle welkomstwoorden! Het is inderdaad erg fijn dat je je vragen kan stellen en ook de ervaringen lezen van de meer ervaren moeders vind ik erg prettig. Ik vind het namelijk nog wel erg spannend allemaal, zal ik het wel goed doen etc etc... Daarom ben ik erg blij met jullie tips en trics!

@ Bluester, fijn dat het toch grotendeels goed nieuws is! Ik ben ook erg van de intuïntie, dus vertrouw daar op! Sterkte iig!

Leuk dat veel van jullie ook al met de babykamer bezig zijn. Bij ons was het een soort werkkamer geworden, maar nu zijn de bureaus verplaatst en is de meeste troep weggehaald. Ik kan het babykamertje van een collega overnemen, waar ik erg blij ben! Vind het namelijk een heel schattig kamertje

Heeft iemand van jullie trouwens ook last van brandend maagzuur? Ik dacht eerst dat het keelpijn was (heb nooit eerder last van maagzuur gehad) maar las op internet dat je maagzuur ook in je keel kan voelen... Weet iemand van jullie daar iets meer over? En vooral wat er tegen helpt ;)

Nou, ik ga lekker stampot eten, krijg ik steeds meer zin in nu het weer wat donkerder wordt buiten! Eetsmakelijk allemaal!
Bluester fijn dat het er allemaal een stuk beter uitziet.

En hoop dat het niertje nog bij zal trekken.

MadeInTheUSA hoe is jou 20 weken echo gegaan?

Fesa ik heb ook wat last van brandend maagzuur en neem daar wat lauwe melk of kamillethee voor dat verzacht het wel een beetje.

Koffie, cola en chocola schijnt het te verergeren.

Maar ben echt verslaafd op dit moment aan chocola en drink twee glazen cola per dag.

Ik voel het trouwens ook alleen in mijn keel een brandend gevoel.

Ik heb vanochtend mijn 20 weken echo gehad.

Het is echt overduidelijk een jongen maar dat wist ik naatuurlijk al.

Mijn placenta ligt aan de voorkant en daardoor kan ik het kindje nog niet zo heel goed voelen.

Ik moet volgende week woensdag terug komen omdat het kindje veel te beweegelijk was.

Ze kon daardoor de slagaders niet goed bekijken van het hart en de rug niet bekijken.

De baby vertikte het om bij te draaien.

Ik heb zelfs door de kamer heen en weer moeten lopen in de hoop dat de baby zich omdraaide.

Maar voor de rest zag het er goed.

Het kindje klapte gewoon in zijn handjes was erg mooi om te zien.

Ik heb donderdag 16 oktober controle bij

de gyneacoloog.

Ibbeltje morgen succes met de 20 weken echo!!
Even snel, morgen kom ik uitgebreider. Ik kwam alleen even kijken of Bluester zich al gemeld had! Fijn dat je goed nieuws had! Het blijft wel spannend zo, maar ik ben zelf ook wel van het moederinstinct!!

Welkom voor de nieuwe mensen .

Groetjes Frans
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
tip tegen brandend maagzuur(ook nu heb ik er weer last van):pepermunt! handig voor op je nachtkastje!!
geen idee waarom het met de niertjes niet goed zou zijn. Ik denk dat ik te veel met het verhaal van parelhoen bezig was in m'n hoofd ofzo.

maagzuur, check, vooral als ik druk ben geweest en veel heb moeten bukken. Voel het dan omhoog komen. De ene keer is het erger dan de andere. een klein beetje vanillevla verzacht ook en (hoe dubbel) ook melk kan het verergeren. als je er s'nachts last van hebt, kun je, je hoofdeind een stukje omhoog doen (een kussen onder je matras) En je mag en kan antagel (heet het volgens mij) gebruiken en ook gaviscon mag je tijdens de zwangerschap gebruiken. neem dan wel de vloeibare vorm wertk sneller geloof ik.

Hmmmmm nog meer bakerhulpmiddeltjes? ik heb de vorige keer een keer s'nachts zo'n ongelooflijke kramp in m'n kuit gehad (een bevalling was er niks bij!) las toen ergens om een stuk zeep onder je matras aan het het voeteneind te leggen, heb het gedaan en geen kramp weer gehad. Ook een mes onder de matras zou helpen tegen onrustige benen s'nachts.

en als je borstvoeding gaat geven, als je last krijgt van ontstekingen enzo kun je een kwarkcompres maken (of met je tiet in een bak kwarkt gaan hangen) of gekneusde koolbladeren in je bh stoppen. ook altijd handig......ingevroren maandverbandjes tegne de zwelling na de bevalling (en leg die dan niet tegen je gehavende doos aan, maar onder je kraamverband) O en mijn kraamverzorgster had zakjes met appelstroop in de vriezer gelegd, ook tegen de zwelling. blijft soepel maar blijft lekker lang koel!

o en Frans, je hebt een verdomd verslavend spelletje op je hyves staan!
o ja, hele zakken heb ik weg gesabbeld idd!
Ringel, bij niezen en hoesten wat verliezen: check! Ik ben ook al met mijn oefeningen voor bekkenbodem bezig. Gelukkig is het heel weinig (zoonlief trappelt heerlijk op mijn blaas, dus hij is zelden echt vol), dus een inlegkruisje is voldoende.

Kinderkamer: ook hier nog geen actie. Eind oktober gaan we het kamertje leeghalen en de kasten op mp zetten. Daarna maar eens kijken wat we met de inrichting willen.

Bokito, inderdaad, het zal best van de borstvoeding zijn dat die luiers zo vol zaten. Wij zijn direct van bv overgestapt op vast eten. En dat staat ook bekend om volle luiers

Snoepen: check! Bij Neeltje helemaal niet! Dus Bokito en Ringel: een jongen

Ringel, al die dingen bij bv: wat heb ik geboft!!! Ik heb helemaal niets nodig gehad. Enige was dat ik een handkolf heb gebruikt om 's nachts de stuwing weg te kolven. Neeltje bleek krampjes te krijgen van de voormelk. Toen ik 's nachts begon met kolven was dat direct over. Maar zelf heb ik nooit ergens last van gehad. Dan is een half jaar bv goed vol te houden!

Ibbeltje, succes met je echo!!

Hier weinig te melden, ik ga een meisje uit bed halen voor haar fruithapje.
Goeiemorgen!!

Bluester. Gelukkig relatief goed nieuws dus. Je kan idd het beste op je gevoel vertrouwen. En bedenken wat je zou doen als de uislag van de punctie positief op down test. Houd je het kindje toch wel ongeacht de uitslag. Dan kan je beter het risico van een punctie niet nemen toch??

En natuurlijk gefeliciteerd met een zoon!!

Maagzuur is hier ook aanwezig. Idd alleen in mijn keel. Ik drink juist veel melk. Ik slik ook omega3 capsules en die willen nog weleens met vissmaak en al omhoog komen. Als ik ze met melk inneem heb ik daar iig geen last van.

Welkom aan de nieuwe dames!! Ik heb trouwens een ontzettende soeptic ontwikkelt. Als het aan mij lag zou ik elke dag een andere soort soep eten. Manlief is er minder blij mee helaas... Maar deze winter wil ik toch minstens 2 x erwtensoep eten hoor! Helemaal zelfgebrouwen. hmmmmm lekker!

Ik ga maar eens douchen met zoon.

Tot later!
Hai,

Ahum urineverlies, check. Bij vorige zwangerschap niet gehad, maar nu als ik nies wel. Ik nies dus met gekruiste benen en gebruik een inlegkruisje. Baby zit lekker steeds op mijn blaas, dus ik moet al vaak plassen.

Milena heeft niet heel veel gespuugd, maar wel zoveel dat ik regelamtig een bedje moest verschonen of een dekentje in de was had. Wij hadden twee dekentjes voor het bedje en 1 bij de wagen (die zat al bij de wagen). Ze lag onder een lakentje en een dekentje en na een paar maanden ook nog in een slaapzakje. Nu ligt ze weer in een slaapzakje omdat ze zich steeds onder de dekens uit draait en dan vind ik het nog best koud voor haar.

Ik heb ook al maagzuur inderdaad. Vorige keer volgens mij pas veel later. Vannacht wakker geworden omdat ik er van moest overgeven. Men wat is dat vies zeg. Bij mij hielp vanillevla een beetje, maar eigenlijk hielp niks. Heb toen af ent oe een rennie genomen, maar daar hoor ik nu wisselende verhalen over. Of je het wel of niet mag tijdens zwangerschap.

Ringel, haha erg he dat spelletje Heel verslavend idd. Ik kan het echt uuuuren spelen . En mijn man vindt dat zo enorm suf Terecht ook vrees ik.

Fijn dat er weer goede 20 weken echo's zijn!

Barrel gefelciteerd met je neefje! Het is inderdaad een ukje zeg. Hoe is het nu met hem? En met je zus?

Ik was dus zo'n sukkel die kind zo voorzichtig mogelijk uit de romper pelde, waarbij natuurlijk echt aaaalles onder de poep kwam. Daarna de romper weer probeerde schoon te wassen, wat kansloos was. Om vervolgens toch de romper weg te gooien. Totdat iemand van een ander topic heel verbaasd vroeg: knip jij die rompers niet open dan? Hmm, daar had ik dus niet aan gedacht. Haha en het waren gewoon rompers van de zeeman, niks bijzonders.

Een keer was echt heel erg. We hadden van een oom van mijn man een heeeeeeel duur mexxpakje gekregen. Lichtroze. Had echt een fortuin gekost en die man is helemaal niet rijk. Had ze dat pakje voor de eerste keer aan, hoorde ik allemaal vreemde geluiden uit de box komen. Een geel groen lichtbruin oranje spuitluier tot het plafond zo'n beetje. En natuurlijk helemaal doorgelekt op dat pakje. Dat is er dus niet meer uit gegaan en ze heeft het pakje een uur aan gehad ofzo. Haha, arme oom. Heb het maar niet verteld.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Orgineel, denk idd dat hier weer een knul komt! Bij zoon had ik ook zulke vreetbuien ;) Nou wie weet zien we het vrijdag wel per ongeluk!

Haha vriend zei natuurlijk weer dat dat niet anders kon als hij op z'n vader leek.. Mánnen!!! Maar toch hoop ik dat het nog geheim blijft!

Wil graag meedoen met de hyves! Kan iemand me toevoegen? ( bokito07) Had al een mailtje naar Ibbeltje gestuurd maar die heeft het denk ik druk ( of ik heb het weer verkeerd gedaan!)

Tegen brandend maagzuur ( die keelpijn) helpt bij mij ijs héél goed ;p Alleen niet zo goed voor de lijn dus ik ga toch maar melk proberen vanavond!

Pff, heb weer slecht geslapen door de pijn in m'n heupen en heb dus ook nergens zin in! Er ligt alleen een enorme stapel was op me te wachten.. Toch maar aan de slag zo!
zo de tabel heeft weer een update gehad... als ik iets vergeten ben let me know...

@kabouter, hoe is jouw 20w echo geweest, of heb ik daar gewoon overheen gelezen??

@Annabee en Ibbeltje succes met de echo vandaag!

@bluester, oh wat een opluchting... maar het zal je niet in de koude kleren gaan zitten... op naar de 32w echo maar dan. Enne gefeliciteerd met een zoontje!! die zijn errug leuk ;)

@Fesa, welkom!!!

@Barrel nog gefeliciteerd met je neefje. Stijn, errug leuke naam!

Kwaaltjes:

t zuur, ik word er ziek van. Vorige keer had ik dat ook pas op het laatst. Ook heb ik mijn eerste kuitkramp al gehad 's nachts, men dat doet zeeeeeeer! Verder tja last van mijn rug he als ik echt even te veel gedaan heb.

Ga gauw aan het werk, ben er al een uur binnen maar heb nog helemaal niks gedaan! Schiet niet echt op zo, aangezien dit mijn laatste dag is deze week. Mijn vriendinnetje gaat a.s. vrijdag trouwen... ben echt zoooooooooo benieuwd hoe ze eruit ziet aangezien ze niks wil loslaten.... nou doeiiiiiiii
Frans, dat verhaal over dat dure pakje!! Gelukkig hebben we hiet niet zo'n oom... Rompers doen we trouwens wel altijd voorzichtig uit hoor. En als ze niet helemaal schoon worden: ze zitten toch onder de kleertjes hoor. Ik vind dat niet zo erg. Ik heb geen tijd om om de haverklap nieuwe te kopen. Ze heeft periodes dat het iedere dag raak is.

Brandend maagzuur: ik kan me herinneren zelfs ooit een advertentie van Rennies gezien te hebben dat het veilig is voor zwangeren. Inderdaad antagel is in ieder geval goed, maar vloeibaar dus heel onhandig. Afkloppen, ik heb nog maar 1 nacht een rennie nodig gehad. Ik heb verder geen tips.

Bokito, heupen: check. Gek he, dat dat inderdaad bij een tweede veel eerder is. Ik zakte gisteren alweer eens door mijn been heen. Misschien moet ik toch maar aan de platte schoenen. Maar ja, dan krijg ik weer pijn in mijn rug. Het is ook altijd wat met die zwangeren
Hier helaas ook af en toe urineverlies (jak). Had er bij Hidde ook geen last van maar helaas nu wel. Idd met de benen gekruist niezen.

Bluestar, top dat je goed nieuws hebt gekregen wat betreft de evt ernstige afwijkingen!!! Natuurlijk nog wel heftig voor evt Down, maar als je gevoel zo goed zit dan kijken we positief vooruit!!!!

Met mijn neefje gaat het alweer gelukkig veel beter en heeeeel misschien mag hij vanavond naar huis. Positief dus!

Rompers weggooien?? Nee joh ooit geprobeerd om soda of vloeibare ossegalzeep bij de waspoeder te doen. Helpt als een tierelier. Moet je natuurlijk het rompertje niet nog een dag laten liggen

Hier bezig met het leeghalen van de babykamer en dat is nogal wat . We zijn ook nog bezig om spullen te verhuizen vanuit nederland en alles wordt steeds in die kamer gegooid. pfff wat een spullen heeft een mens toch.

We weten nog niet welke kleuren we gaan gebruiken voor op de muur, de meubels hebben we nog van hidde.

Hier een venijnig meisje in mijn buik, ze schopt me helemaal lens Haar voeten liggen ook heerlijk op mijn blaas.

Gisteren schopte ze zo hard dat ik bang was dat ze er met haar voet ervan onder uit zou komen AUW!!

Echt niet te vergelijken met Hidde, zo raar is dat.
Mag ik ook een grote roze M bij mijn naam? Alles zag er hardstikke mooi uit en ze kon het niet met honderd procent zekerheid garanderen, maar ze had geen een keer het idee gehad dat het een jongen zou zijn. Jippieieie!
Engel, je kan bij de piercingshop meegroeipiercings kopen speciaal voor zwangeren. Ik zou er niet te lang mee wachten om zo'n ding te kopen want de navel van mijn vriendin is een beetje ingescheurd doordat de piercing er niet op tijd uit is gegaan. Valt niet heel erg op, maar je ziet het wel. Oh, mosterd zie ik...

Mara, leuk van je beste vriendin. Wist je dat ze plannen in die richting had?

Fesa, ook welkom!

Alle dames die nog willen hyven,stuur een mail met je nickname en natuurlijk je smeekbede om lid te worden naar februari2009@hotmail.com, bokito, ik heb je gemaild...

Maagzuur, blegh, daar heb ik bij Seppe enorm last van gehad. Pakken Rennies gingen er doorheen. Gelukkig hebben ze ook anijssmaak, kun je af en toe eens afwisselen. Banaan eten helpt tegen rusteloze benen, door de potassium die er in zit. En Venadoron van Weleda is ook lekker op je benen. Even insmeren voor het slapengaan.

Loewyz, wat trek jíj aan naar die bruiloft. Heb je nog iets feestelijks in de kast hangen?
Hier vooralsnog geen last van kwaaltjes. Alhoewel als ik dan doorlees heb ik wel wat wat ik uit jullie verhalen herken, nl kramp in mijn kuiten in de nacht en het telkens weer naar de wc gaan omdat de kleine op mijn blaas stampt.

En trek, veel trek in allerlei lekkers en ook wel in gezonde dingen. De mandarijnen van super de boer zijn heerlijk (kan ze alleen moeilijk pellen want heb een stukje van mijn duimtopje afgesneden), maar mokka lady's zijn ook niet veilig. Evenals liters melk, of yoghi, yoghurt met muesli etc. Ijs is wel veilig, ik heb nog veel liggen in de vriezer, maar ik vind het nu te koud voor ijs. Dan word ik er zelf zo koud van!

Ibbel gefeliciteerd: een meisje!!

Ben nog wel nieuwsgierig of er straks een echoscopiste het bij het verkeerde eind heeft gehad.

Iedereen sterkte met de kwaaltjes en vooral bluestar: blijf positief! Je gevoel is heel veel waard!

Rompers weg gooien, kan me daar niets bij voorstellen. Mijn moeder heeft nu nog oude luiers van mij om bv te dweilen en die zijn gewoon wit hoor. Hadden ze toen betere methodes om te wassen of lijkt dat zo? En je doet ze anders toch gewoon even in water met bleek? Waarschijnlijk valt het bij ons wel mee, we geven sowieso flesvoeding en de meeste spuitpoep hoor ik bij borstvoeding.

(Voor de nieuwelingen/ vergeetachtigen: mijn borsten zijn verkleind waarbij de tepel eraf is geweest en de doorgang van de melkklieren afgesloten zijn. Ik maak wel melk maar het kan er niet uit.) Anyway, als mijn rompers niet schoon worden wat zou ik dan in godsnaam met mijn peperdure wasbare luiers moeten? In de zon hangen schijnt te bleken...

vandaag lekker vrij en dus naar een oud-klasgenoot in Nijmegen en een vriend in Wageningen. Lekker niks doen dan kletsen en lekker eten.

Fijne bruilofd Loewyz, doei doei
Floortje, welke luiers heb je nu? Van Kaatje Katoen? En wat zijn mokka lady's?
Barrel, een druk meisje dus! Misschien is het toch zo dat de tweede automatisch drukker is dan de eerste. ik merk het ook!

Ibbeltje, in Nederland heet dat kalium hoor En ook hier gefeliciteerd met je meisje!

Schoon worden: heet wassen helpt, net als vanish en zo. Rompers worden zo aardig schoon, maar niet altijd. En aangezien kleertjes altijd een kleurtje hebben, wil ik die niet bleken. Ik heb dus al een paar broekjes en truitjes kunnen weggooien die ik echt niet meer schoon kreeg. Ach, ik koop ze voor 3 euro per stuk of zo, dus dan is het niet zo heel erg. Je hebt toch heel veel nodig. Als ze naar het kdv gaan, moeten ze tot ca. 9 maanden 2 extra setjes kleren mee. Dus een stuk of 10 setjes is niet overdreven dan! Ik strijk ook maar 1 keer per week hoor, vind ik (of manlief, die strijkt ook veel) meer dan genoeg.

Nesteldrang: ik heb bij Neeltje wel alles gestreken, ook de slabbetjes! Maar nu heb ik nog nergens last van. Ik merk dat ik zelfs geen energie heb om over het kamertje na te denken. Vind ik ook wel jammer eigenlijk. Maar ja, misschien komt dat nog. Gelukkig dat ik het bij Neeltje verder ook niet echt had. Op het moment van mijn verlof kreeg ik een licht verhoogde bloeddruk en moest ik dus de hele dag op de bank doorbrengen. Wat een ramp was dat nu al zonder nesteldrang

Floortje, ga zo door met gezonde dingen!~

Eens kijken of ik een meisje in slaap krijg. Ze is al de hele ochtend moe en lastig, maar slapen ho maar.
Ibbeltje, gefeliciteerd met je meid!!!

Sorry,sorry,sorry, almachtige beheerder, ik heb je denk ik wel 10 keer gesmeekt of ik lid mag worden van de hyves Nou ja zo graag wil ik het ook

Ik ga er weer vandoor, vanmiddag gelukkig lekker rust!
@ibbeltje

Leuk!!! ook weer een meisje... we krijgen het er maar druk mee.

Over de bruiloft. Ik heb 2 nette jurkjes in mijn kast hangen die ik eventueel aan zou kunnen... panty aan, nette schoenen, haar in de krul en we zien er weer top uit.

Overigens heb ik denk ik wel 6 jurkjes in de kast hangen. Zitten heerlijk. Eigenlijk zelfs nog wel lekkerder dan een broek.

Ben benieuwd naar al die meiden waar we al eventjes niks van hebben gehoord Anne, Llotte, draakjenoah, MissyE waar zijn jullie???????????
Hoi hoi,

over die dingen tegen borstontsteking, ik heb er gelukkig (afkloppen) nooit zelf last van gehad (ook niet van kloven volgens mij) maar zijn tips en trics die ik weer van andere dames heb gekregen.....als ik lees wat een horror toestanden er van kunnen komen! brrrrrrr.

@floor, krijg je dan niet heel erg last vanstuwing? Of krijg je daar direct medicijnen voor om de melkproductie tegen te gaan?

@Ibbel, gefeliciteerd met je meisje!

rompertjes en kleren die niet schoon willen worden, sja, het gebeurt, maar om een rompertje nu stuk te knippen vind ik ook weer zo wat. Idd ossegal werkt als een tiet en met shout voorbehandelen en dan een nacht in de week laten staan met vanish oid werkt ook goed. Alleen tomatensaus en wortelprut is alstig te verwijderen. Kleren die op die maneir vlekken hebben gekregen gebruik ik nu, als knutselkleding, voorheen als echt alles op was, dan maar zoeits aan.

Ende babywas. met Mayte had ik er tjd voor om te doen, ben benieuwd of het nu ook lukt. Wil alles wel schoongewassen in de kast hebben liggen, maar strijken? Ben sowieso niet zo'n held met de strijkbout (heb nu ook nog een behoorlijke strijk weg te werken) maar heb van m'n kraamverzorgster wel geleerd dat het beter is om de hydrofielen NIET te strijken omdat ze dan beter het vocht opnemen.

en en en en en ......we zijn uit de namen!!!!!! voor zowel een jongen als een meisje!!!! zomaar opeens viel bij beiden vanochtend het kwartje!
ohja over maagzuur:

Van mijn collega, arts heb ik begrepen dat Gaviscon beter werkt tegen t zuur. Rennie's haalt het maagzuur weg, wat weer tot extra stimulatie leidt. Gaviscon legt een laagje over het al bestaande zuur heen, zodat je er geen last meer van hebt.

T proberen waard toch?!
Ibbeltje gefeliciteerd met je dochter!! Toch wel leuk om het te weten he? Ik merk dat ik het ook echt aan iedereen loop te vertellen Kom maar op met die gestreepte rompertjes en stoere broekjes haha

Floor, hoe bevallen de wasbare luiers? Ik heb er ook even aan gedacht maar het zullen toch wel de gewone papieren luiers worden. Vind het trouwens vanuit milieu standpunt wel goed om wat verder te kijken dan de luiers in de supermarkt maar ben bang dat het super omslachtig is.

We hadden een hele leuke meisjesnaam maar ja..nu het een jongen wordt moeten we weer aan de slag. Moeilijk hoor!!
Bedankt voor alle tips over het maagzuur! Ik merk dat melk wel goed helpt bij mij en vla ook inderdaad wel een beetje. Zal binnenkort 's kijken voor Gaviscon, zeker het proberen waard Loewyz! Leuk trouwens om mijn naam nu ook in de tabel te zien staan 16 oktober mag ik weer naar de verloskundige voor controle.

Gezellig dat sommige van jullie je kindje zo goed voelen! Ik heb net als B12 de placenta aan de voorkant liggen, dus voel haar maar af en toe. Merk nu wel duidelijk het verschil tussen beweging van het kindje en bijvoorbeeld darmkrampen ofzo.

@ Ibbeltje Gefeliciteerd met de goede echo en je meisje!

@ Floortje, fijn dat je het nog even uitlegt, dat had ik nog niet meegekregen toen ik nog stiekeme lezer was Ben ook wel nieuwsgierig hoe dat dan zal gaan straks na de bevalling?

Ik heb vandaag een vrije dag (werk 4 dagen altijd) en merk dat ik al veel meer energie heb dan een maand geleden ongeveer. Vanmiddag al een verjaardag gehad en zometeen gezellig eten bij schoonzus/zwager en nichtje van 9 maanden. Zo'n lief meisje

Ik wil ook wel graag mee hyven! Zal even een mailtje sturen naar je Ibbel! Kom vanavond nog wel even langs hier!
Fesa: Welkom! Ik heb ook last van brandend maagzuur en gebruik gewoon af en toe een Rennie. Verder schijnt gele vla te helpen, maar daar moet ik op t moment niet aan denken!! Opletten met pittig eten, koffie en koolzuur. Verder weet ik geen tips. Maar je hebt er al een heleboel gehad zag ik!!

B12 en Engel: Nee, wij willen niet weten of we een zoon of dochter krijgen. We wisten het bij de eerste ook niet en vonden dat erg leuk!

Ringelding: Wat heerlijk dat jij nooit het hele bed onder de bende hebt gehad!! Hier wel hoor! En niet alleen bij ziek zijn/spugen. Ook de dunne poep kwam overal... En de melk (borstvoeding) kwam er af en toe in enorme golven uit. Ik heb mezelf wel eens drie keer om moeten kleden op een dag.

Ik heb ook last van wat licht urineverlies bij niezen! Vrij genant eigenlijk, hihi! Ik wil niet te overdreven mijn bekkenbodem trainen. Bij de eerste bevalling was mijn bekkenbodem te stevig, waardoor het persen bijna twee uur heeft geduurd. Ik neem nu die paar druppels maar voor lief.

Ik moest trouwens enorm lachen om je tips bij borstontstekingen en 'gehavende doos'!! Ik zag het helemaal voor me, zo'n bevroren ijscompres er direct tegenaan. Niet fijn!!! En ik denk dat mijn man erin blijft als hij mij met mijn (enorme) tiet in de kwark ziet staan...

Bluester: Wat ontzettend fijn dat je beter nieuws hebt gekregen! Fijn dat ze nog even een extra echo doen om de boel in de gaten te houden. Ik geloof ook heilig in moedergevoel, het zit vast helemaal goed!

NJB: Fijn dat je enkel opknapt. Is een stuk minder lastig! Jij slaapt ook op je buik? Ik heb bij de eerste tot een week of 38 op mijn buik kunnen slapen, hoop daar nu weer op!

Floortje: Wat lekker dat je zoveel energie hebt!

B12: Wat gaaf dat jullie kindje in zijn handjes klapte!! Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, maar ik voel dit kindje net zo goed (zo niet beter) als mijn dochter indertijd. Het is vast een enorm druk kind...

Verder gaat het hier de laatste dagen weer iets beter. Vermoeidheid blijft, maar de hoofdpijn is even weg! Ik ben nu alleen vreselijk emotioneel. Zat vandaag te janken bij een liedje van Michael Buble...

Ik ga nu even kijken welk spelletje zo verslavend is...

Liefs Lein

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven