Exen stress

08-10-2008 21:35 372 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag de volgende vraag voorleggen: wil je weten wat je geliefde allemaal heeft uitgespookt voor je elkaar leerde kennen en doet het er iets toe met hoeveel en 'op welke manier' (one-night-stands of vaste relaties)? Ik kan hier niets mee en is het voor mij bij voorbaat een reden om niets met iemand te willen ongeacht hoe leuk die persoon is, omdat het later voor mij altijd een punt blijft. Het idee van mijn geliefde met een andere man, dus ook in het verleden, maakt mij fysiek ziek en dan overdrijf ik niets... Het heeft mij zelfs een "bijna huwelijk" gekost de datum stond en de ringen lagen klaar, omdat ik mij niet over het feit heen kon zetten dat mijn toenmalige partner in totaal 6 one night stands had gehad voor ze mij leerde kennen en twee iets langduriger relaties. Het lijkt er op dat tegenwoordig bijna alle vrouwen die ik ontmoet een dergelijk "verleden" hebben en ik zie daar dan ook nooit een potentiële partners in. Wat ook opvalt is dat ik er nooit om vraag dit soort dingen te horen van een vrouw, maar het blijkbaar een aansprekend onderwerp voor hen is. Ik zou graag opbouwende reacties ontvangen. Aangezien een zekere Raptor Jezus met een vergelijkbare vraagstelling kwam en die discussie echt uit de hand liep. Het is echt een probleem voor me en zie eigenlijk geen oplossingen. Ik ben niet religieus (opgevoed) en in mijn omgeving is het de normaalste zaak van de wereld ieder weekend met een ander het bed in te duiken, ik ben best aantrekkelijk en heb geen gebrek aan aandacht, heb een goede baan etc. etc. dus aub geen clichés het past niet bij mij en mijn leven en toch voel ik het zo.
Ik zou het als ik jou was dus wel gewoon vragen. Stel dat je iemand tegenkomt die jij leuk vind, en die echt bijv maar 1 of 2 bedpartners heeft gehad. Probleem opgelost! Kun je het maar beter weten dan je ook nog zorgen maken dat het misschien wel zo is, maar dat jij het niet weet, en er misschien later achter komt.

En inderdaad hoor, er lopen vast nog een boel vrouwen rond die echt niet de ene ONS na de andere hebben versleten.

(Voorbeeld: Ik ben 29 en heb in totaal maar 3 mannen in mijn bed gehad, 2 in lange relaties, en 1 waarvan ik hoopte dat het een lange relatie zou worden)
@mozarella En het zou zonder twijfel te maken kunnen hebben met trauma's.... idd
quote:Mozzarella schreef op 08 oktober 2008 @ 22:54:

Ik zou het als ik jou was dus wel gewoon vragen.

En inderdaad hoor, er lopen vast nog een boel vrouwen rond die echt niet de ene ONS na de andere hebben versleten.

(Voorbeeld: Ik ben 29 en heb in totaal maar 3 mannen in mijn bed gehad, 2 in lange relaties, en 1 waarvan ik hoopte dat het een lange relatie zou worden)

Zeg, ben jij nog vrij? (Sorry, echt te flauw...) Maar misschien is het wel een idee idd, gewoon vragen... jee, zou wel raar voelen, maar is in wezen een soort van pragmatische oplossing...

Een hel evreemde vraag he, maar waar woon je? (welke stad?) Ik heb het idee soms dat het wel een beetje een Amsterdam syndroom is...
quote:lieselotje schreef op 08 oktober 2008 @ 22:51:

Tja.. blijven zoeken

ZOals ik al eerder zei: sommige mensen moeten zoeken naar hun geluk...Ookal lijkt het na al mijn posts waarschijnlijk niet zo, maar doe ik hoor! Geef de hoop in die zin niet op
Trauma's, kijk, daar zit de kern dan. Ik las ergens tussendoor dat je wel bij een psych bent? Kom je daar enigszins verder mee? Heb je het gevoel dat die op de goede plek graaft?

Heeft je ex je nooit kunnen uitleggen dat zij sex met jou ervoer als die zelfgebakken taart, waar zoveel extra in zit? Kijk, sex is en blijft gewoon dezelfde handeling, maar het gevoel wat er in je hoofd en je hart bij komt kijken kan heeeel verschillend zijn.

Het lijkt alsof jij je gedegradeerd voelt tot een soort van meervoudige ONS ofzo. Denk dat het toch ook een beetje zelfvertrouwen kwestie is. Als iemand echt van je houd (een van je exen wou verdorie met je trouwen!), dan beteken jij echt wel veel en veel meer voor haar dan zo'n ONS, en de sex is dan toch ook in haar hoofd heel anders!

Dus misschien ook wel een goeie om aan je zelfvertrouwen te werken. Dat je makkelijker in jezelf blijft geloven, en je durft te voelen dat jij voor iemand echt heel veel waard bent.
Tja, je zou ook kunnen denken dat 'n vrouw die de nodige ervaring heeft opgedaan eerst haar wilde haren is kwijtgeraakt en nu rijp is voor het echte werk met jou als ze met je wil trouwen.

Verder zullen, naarmate jij ouder wordt en dus je potentiele partners ook, zelfs de vrouwen die niet aan ONS doen, meerdere bedpartners hebben gehad die zij als potentiele relatie zagen.

Ik zou liever 'n man treffen die uitgeexperimenteerd is dan iemand die nog nauwelijks seksuele ervaring heeft. Zou dan banger zijn dat die 'ns buiten de deur wil gaan kijken wat er nog meer te koop is na verloop van tijd.
Ghehehe, ik woon niet in Amsterdam nee, en ja ik ben single

Soms heb ik ook wel het gevoel dat het in Amsterdam wel net een tikkie erger is. Ook andersom: dat mannen zich vooral niet willen binden en vooral de hippe vrije rondneukende vogel willen uithangen. Alsof het mode is ofzo.

En het KAN natuurlijk ook liggen aan de plekken waar jij die vrouwen tegenkomt. Als jij in een slettenbakkenkroeg gaat zoeken zul je een hoop slettenbakken tegenkomen

Maar inderdaad: wat let je om het er in het beginstadium juist over te hebben. Ik wil bijv. ook weten of iemand rookt, want ik wil geen roker. Zo wil jij gewoon iemand die niet al te wild heeft rondgeONSt, kan toch.
quote:elninjoo schreef op 08 oktober 2008 @ 23:09:

Zou dan banger zijn dat die 'ns buiten de deur wil gaan kijken wat er nog meer te koop is na verloop van tijd.Helder verhaal idd, maar weet je wat zo bizar is...? Ik ben in "het heden 0,0% jaloers en totaal niet bang voor potentiele concurrentie... het gaat me echt alleen om wat er al is gebeurd...
quote:Mozzarella schreef op 08 oktober 2008 @ 23:06:

Trauma's, kijk, daar zit de kern dan. Ik las ergens tussendoor dat je wel bij een psych bent? Kom je daar enigszins verder mee? Heb je het gevoel dat die op de goede plek graaft?

Dus misschien ook wel een goeie om aan je zelfvertrouwen te werken. Dat je makkelijker in jezelf blijft geloven, en je durft te voelen dat jij voor iemand echt heel veel waard bent.Denk het niet, vandaar dat ik vandaag dus ook op zoek was naar iemand anders die misschien meer op dit terrein kan vertellen... en natuurlijk heeft ze mij dat geprobeerd uit te leggen, maar dat is dan echt iets wat helaas niet doordringt bij mij... het werkt echt heel mal hoor wat dat betrfet in mijn hoofd... en het lullige is, wat ik eerder al aangaf, dat ik verder voor de buitenwereld een soort van "succesvolle" leuke jongen ben...zal het niet snel tonen...
quote:Mozzarella schreef op 08 oktober 2008 @ 23:10:

Ghehehe, ik woon niet in Amsterdam nee, en ja ik ben single

Soms heb ik ook wel het gevoel dat het in Amsterdam wel net een tikkie erger is. Ook andersom: dat mannen zich vooral niet willen binden en vooral de hippe vrije rondneukende vogel willen uithangen. Alsof het mode is ofzo.

En het KAN natuurlijk ook liggen aan de plekken waar jij die vrouwen tegenkomt. Als jij in een slettenbakkenkroeg gaat zoeken zul je een hoop slettenbakken tegenkomen

Maar inderdaad: wat let je om het er in het beginstadium juist over te hebben. Ik wil bijv. ook weten of iemand rookt, want ik wil geen roker. Zo wil jij gewoon iemand die niet al te wild heeft rondgeONSt, kan toch.Haha LOL, heb je tips qua plekken? Zou wel mooi zijn... en idd het gewoon zeggen/vragen lijkt me eigenlijk niet meer zo'n heel vreemd plan om problemen in een later stadium te voorkomen... thnx!
Blijkbaar zit het bij jou gewoon net te diep, waardoor het niet uitmaakt wat een geliefde tegen je zegt. Hoop dat je een goeie graver vindt :-) OF inderdaad iemand tegenkomt die niets heeft waar jij moeite mee zou kunnen hebben!

Tips? Geen idee of het in deze stad beter is
Pjotr, stel dat je het voor het zeggen zou hebben, dat je de regie in eigen hand kan nemen

Waar zou dan je volgende vriendin aan moeten voldoen?

Ze hoeft geen maagd te zijn zeg je, maar 4 bedpartners zou je dat kunnen accepteren?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Mozzarella schreef op 08 oktober 2008 @ 23:45:

Geen idee of het in deze stad beter is Vast niet
quote:Summerdance schreef op 08 oktober 2008 @ 23:53:

Pjotr, stel dat je het voor het zeggen zou hebben, dat je de regie in eigen hand kan nemen

Waar zou dan je volgende vriendin aan moeten voldoen?

Ze hoeft geen maagd te zijn zeg je, maar 4 bedpartners zou je dat kunnen accepteren?Ja dat denk ik op zich wel... tot nu toe had ik te maken met wel heel wat meer... maar daarnaast is het voor mij er belangrijk dat daar geen ONS tussen zit als ik heel eerlijk ben...
Het zit in alle facetten ook hoor de onzekerheid, gaat om de prestatie, "had ie een grotere" ... ik vind het ook echt vies in de zin van hygiëne... kan het niet verkroppen dat het voor zo'n jongen niets te beteken had terwijl ze voor mij alles is... uit reacties van vrienden haal ik dat dat ook vaak precies andersom geldt voor mensen, als het "niets te beteken had" dan is het geen bedreiging, maar voor mij is het dan juist inferieur gedrag.... noem maar op en ik maak me er druk over
En een 2NS dan? Misschien vinden mensen elkaar leuk, maar gaat het toch vrij snel mis... na bijv. 2 of 3 keer. Zit daar dan voor jou verschil in?

Is een 2NS of 3NS heel anders dan een 1NS?
Toch die onzekerheid dus he...

Maar misschien had haar jarenlange relatie voor jou (die jij zegt dan weer niet erg te vinden) wel een veel grotere/mooiere. Is het dan minder erg?
Wat is nou het ontzettende probleem met een ONS als ik vragen mag
quote:Mozzarella schreef op 09 oktober 2008 @ 00:06:

En een 2NS dan? Misschien vinden mensen elkaar leuk, maar gaat het toch vrij snel mis... na bijv. 2 of 3 keer. Zit daar dan voor jou verschil in?

Is een 2NS of 3NS heel anders dan een 1NS?Gaat me ook om hoe snel je met iemand het bed induikt nadat je elkaar hebt ontmoet. Dat is meer mijn definitie van een ONS... Daar verandert voor mij weinig aan als het dan vervolgens nog een paar keer gebeurd, dat vind ik dan net zo viezig... terwijl het voor mij wel anders is als je elkaar al tijden kent en veel met elkaar omgaat etc. en je dan een keer met elkaar naar bed gaat en besluit dat het het toch niet helemaal is in die vorm...
quote:Mozzarella schreef op 09 oktober 2008 @ 00:08:

Toch die onzekerheid dus he...

Maar misschien had haar jarenlange relatie voor jou (die jij zegt dan weer niet erg te vinden) wel een veel grotere/mooiere. Is het dan minder erg?Nee net zo erg, maar maak ik me wel minder druk om... in mijn emotie is zoiets een reden om echt geen seks meer te willen met iemand..."dan ga je maar lekker terug naar die gozer met die grotere en mooiere..."
Ow sorry, zie dat je het antwoord boven al geeft!

Het punt is dat een hele hoop dames niet naar bed gaan met een man met de intentie van een ONS

Vaak hopen ze op meer, soms zit dat er gewoon niet in, maar aangezien je niet op een eerste date gelijk vraagt of de beste meneer met je wil trouwen weet je dus niet of het een ONS gaat worden of meer

En ja dan heb je ook nog de mensen die na een babbel van een uur met elkaar het bed induiken..

Ik moet zeggen dat dat ook mijn voorkeur niet heeft, maar ieder zijn ding.

Ik probeer je echt te snappen maar het lukt me echt niet

Wat er voor "jullie" gebeurde heeft toch niets met jou te maken...
quote:Summerdance schreef op 09 oktober 2008 @ 00:09:

Wat is nou het ontzettende probleem met een ONS als ik vragen magDat het alles onderuit haalt wat ik belangrijk vind in een relatie... je geeft iets weg aan iemand die het niet waard is en degradeert in mijn optiek dat "speciale" voor de rest van je leven tot een consumptiegoed. Voor mij is het dan niets meer waard met die persoon.
quote:Pjotr2008 schreef op 09 oktober 2008 @ 00:09:

[...]

Gaat me ook om hoe snel je met iemand het bed induikt nadat je elkaar hebt ontmoet. Dat is meer mijn definitie van een ONS... Daar verandert voor mij weinig aan als het dan vervolgens nog een paar keer gebeurd, dat vind ik dan net zo viezig... terwijl het voor mij wel anders is als je elkaar al tijden kent en veel met elkaar omgaat etc. en je dan een keer met elkaar naar bed gaat en besluit dat het het toch niet helemaal is in die vorm...Maar beste Pjotr, hoe lang moet een vrouw dan met een man omgaan voor ze met hem mag vrijen?
Dit weet je al: het gaat er natuurlijk wel om wat iemand ermee doet. Kan 'ie nog zo groot of mooi zijn, als 'ie zijn gereedschap niet weet te gebruiken heb je er weinig aan
quote:Summerdance schreef op 09 oktober 2008 @ 00:12:

Ik probeer je echt te snappen maar het lukt me echt niet

Wat er voor "jullie" gebeurde heeft toch niets met jou te maken...Begrijp het hoor dat je mij niet begrijpt! En nee dat klopt denk ik wel, dat het niet veel met elkaar te maken heeft, maar voor mij zegt het iets over iemands karakter dan... en het idee...tja ik vind het zooo stom eigenlijk ook om te zeggen, vind ik zo vies...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven