Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:hans66 schreef op 30 november 2015 @ 15:06:

[...]

Achter de kassa zou er voldoende ruimte moeten zijn hiervoor, en voor klanten die van de andere kassa's naar de uitgang lopen met hun winkelwagens.

Volgende scenario: Zo'n 'dubbelband' aan het einde (zoals ze bij de AH hebben, met zo'n verdeler). Kassadame doet de boodschappen van de kant voor je aan de 'voorkant' (waar je aan staat), klant is nog bezig met inpakken, dus jouw boodschappen gaan aan de 'achterkant'. Klant voor je heeft haar kar tegen de kop van de band gezet, en is alles rustig aan het inpakken.

Gevolg is dat jij niet bij je boodschappen kan. En als je dan vraagt of die kar aan de kant mag, zodat jij er bij kant, krijg je meestal een blik alsof je heel brutaal bent. Of nog erger, de klant zeg 'Ik ben bijna klaar'.

Dan is er daarachter nog genoeg ruimte om er langs te lopen (al is dat soms ook nog krap), maar niet genoeg ruimte om bij de band te komen.
quote:handigmetgeld schreef op 30 november 2015 @ 14:31:

[...]

Er staat nergens in de wet dat jij boodschappen in je tas mag doen hoor. Het enige is dat je voor overtreding van huisregels hooguit een winkelverbod kunt krijgen, en niet door de politie kunt worden aangepakt wegens diefstal.

Maar als een winkel in de huisregels heeft staan 'geen boodschappen in tas', en jij doet het toch, dan hebben ze alle recht van de wereld om je de deur uit te gooien en nooit meer binnen te laten.

Mijn punt is dat het niet verboden is om spullen alvast in je tas te doen. Huisregels of niet.

In de huisregels bij veel theaters en concertzalen staat ook dat de directie niet aansprakelijk voor vermissing of schade aan je jas als je die in de bewaakte garderobe hangt tegen betaling. Maar als je jas toch stuk of weg is, krijg je van de wet gewoon gelijk dat de directie wèl aansprakelijk is.

Volgens mij laten mensen zich veel te veel aanleunen onder het mom van huisregels.

In veel supermarkten nabij scholen weren ze groepen scholieren, of ze moeten hun tas buiten laten. Als je er echt een zaak van wil maken, mag dit volgens mij ook niet.
quote:Starshine schreef op 30 november 2015 @ 16:32:

[...]

Mijn punt is dat het niet verboden is om spullen alvast in je tas te doen. Huisregels of niet.

(...)

In veel supermarkten nabij scholen weren ze groepen scholieren, of ze moeten hun tas buiten laten. Als je er echt een zaak van wil maken, mag dit volgens mij ook niet.

Ik zou dit allemaal niet zo stellig beweren Starshine zonder de wet (en de jurisprudentie) te kennen.

Persoonlijk heb ik een rechtszaak bijgewoond over simpel delict: winkeldiefstal.

De diefstal werd al geconstateerd voordat de persoon de winkel verliet. Veel mensen leren dat het pas een diefstal is al iemand de winkel heeft verlaten, maar dat is voor het gemak: het is dan makkelijker te bewijzen.

De rechter oordeelde in dit geval dat aan de gedragingen van deze persoon was af te leiden dat het hier inderdaad om een voltooide diefstal ging. Daarbij ging het met name om wáár hij het artikel precies opborg (onder zijn shirt of iets dergelijks was het). De diefstal was volgens de rechter dus al een feit voordat persoon de winkel verliet!

Mocht jouw tas er uitzien als iets dat bij een diefstal hoort, bijvoorbeeld je hebt net toevallig ook 3 aluminium onderzetters gekocht eerder en laten nou net jouw boodschappen daar tussen zijn gekomen... , dan kan dat afdoende zijn om diefstal vast te stellen.

En voor zover ik weet: een bedrijf mag huisregels hebben en handhaven. Het enige dat men moet doen is de bezoeker duidelijk (bij de ingang) laten weten dat die huisregels er zijn. Binnengaan betekent dat je akkoord gaat. Daar zal een rechter je dan verder echt niet bij helpen.

Dat bordje 'niet aansprakelijk' bij theaters is weer een heel ander geval.
quote:Rebecca189 schreef op 29 november 2015 @ 23:05:

Bejaarde dames/heren die bewust/onbewust altijd hun boodschappen doen in het weekend....Ja en? Ik heb nog nooit een bejaardenverbod in het weekend gezien in een winkel.
Jankende kinderen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Met stip op 1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 30 november 2015 @ 19:26:

Jankende kinderen.Ja daar mag wel een verbodsbord voor komen
quote:Stokstaartjenl schreef op 30 november 2015 @ 15:49:

[...]

Volgende scenario: Zo'n 'dubbelband' aan het einde (zoals ze bij de AH hebben, met zo'n verdeler). Kassadame doet de boodschappen van de kant voor je aan de 'voorkant' (waar je aan staat), klant is nog bezig met inpakken, dus jouw boodschappen gaan aan de 'achterkant'. Klant voor je heeft haar kar tegen de kop van de band gezet, en is alles rustig aan het inpakken.

Gevolg is dat jij niet bij je boodschappen kan. En als je dan vraagt of die kar aan de kant mag, zodat jij er bij kant, krijg je meestal een blik alsof je heel brutaal bent. Of nog erger, de klant zeg 'Ik ben bijna klaar'.

Dan is er daarachter nog genoeg ruimte om er langs te lopen (al is dat soms ook nog krap), maar niet genoeg ruimte om bij de band te komen.

Irritant inderdaad.

Of mensen die zoveel haast hebben dat ze hun spullen alvast op de band gooien terwijl ik nog op sta te laden, waardoor de boodschappen door elkaar liggen. Soms heb ik de neiging om die spullen van hun ook af te rekenen en gewoon mee te nemen, maar dat durf ik dan niet.

Ik stond gisteren te wachten bij de servicebalie, komt er een meneer binnenstormen en die gaat pontificaal voor mij staan. Ik ben prompt naast hem gaan staan en heb boos naar hem gekeken. Dat werkte.

Pas liet ik iemand voor die alleen twee pakken drinken had. Gaat die vrouw helemaal uit de doeken doen waarom ze zo BLIJ was dat ze VOOR MOCHT, want ze had zoveel HAAST, want haar bezoek kon IEDER MOMENT opdagen.

Daar moest ik wel om lachen.
quote:Stokstaartjenl schreef op 30 november 2015 @ 15:49:

[...]

Dan is er daarachter nog genoeg ruimte om er langs te lopen (al is dat soms ook nog krap), maar niet genoeg ruimte om bij de band te komen.Dat is ook irritant. En vaak krijg je ook nog boos commentaar als je de kar wegzet omdat je graag je eigen boodschappen wilt grijpen.
quote:Starshine schreef op 30 november 2015 @ 16:32:

[...]

In de huisregels bij veel theaters en concertzalen staat ook dat de directie niet aansprakelijk voor vermissing of schade aan je jas als je die in de bewaakte garderobe hangt tegen betaling. Maar als je jas toch stuk of weg is, krijg je van de wet gewoon gelijk dat de directie wèl aansprakelijk is.

Volgens mij laten mensen zich veel te veel aanleunen onder het mom van huisregels.

Klopt. Als het een bewaakte garderobe is, met een persoon er achter, en dat je er voor moet betalen zijn zij verantwoordelijk voor jouw jas. Veel mensen weten dat inderdaad niet. Ik weiger daarom mijn jas af te geven en neem hem mee (of laat hem in de auto als het een kort stukje lopen is van auto naar venue).

Idem dito met de scholieren; je kan niet zomaar iemand de toegang ontzeggen.
quote:Miss-Colorado schreef op 29 november 2015 @ 19:54:

Weet je wat mij irriteert? Als er ergens een spaaractie is waarvoor ik niet meespaar en mij gevraagd word of ik zegels wil dan zeg ik altijd "nee, bedankt, maar misschien dat meneer/mevrouw achter mij ze spaart?". En dan mogen zij die zegels hebben. Ik blij, zij blij.

Soms vraag ik me af of ik de enige ben, zoals nu met de bestekzegels. Mensen met karren vol boodschappen die geen zegels sparen maar vragen of ze er een ander blij mee kunnen maken? Ho maar. Vind dat oprecht jammer.Oh, dat doe ik ook nooit hoor.... als iemand het aan me vraagt mag ie ze met alle liefde hebben, maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat ik die dingen moest gaan aanbieden. Goh, geen idee dat dat óók al een ergernis kon zijn
Nothing happens for a reason
Ik zette laatst ook alvast een boodschap neer omdat ik dacht dat iemand alles op de band had, maar deze mevrouw had nog 1 boodschapje. Ik verontschuldigde mij dat ik dacht dat haar mandje al leeg was en pakte het product weer op. Ging het lieve mensje schuiven en alles dat ik toch mijn boodschappen erop kwijt kon want ik was vast een drukke moeder. Klonk zo lief
quote:juliet64 schreef op 30 november 2015 @ 20:02:

[...]

Oh, dat doe ik ook nooit hoor.... als iemand het aan me vraagt mag ie ze met alle liefde hebben, maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat ik die dingen moest gaan aanbieden. Goh, geen idee dat dat óók al een ergernis kon zijn Hier denk ik ook nooit aan hoor, maar ben dan ook zeer blij met de zelfscan. Vrijwel alle ergernissen in 1 klap weg Ik hoef aan niemand iets te vragen, geen beurtbalkjes meer gebruiken, niemand staat in mijn nek te hijgen, heerlijk.
Ik kwam net dit plaatje tegen en moest gelijk aan dit topic denken:

quote:Starshine schreef op 29 november 2015 @ 21:01:

ik vind het irritant dat ik steeds vergeet om een winkelwagenmuntje mee te nemen en dat ik negen van de tien keer geen euromunt heb. Moet ik weer naar de servicebalie om een muntje te vragen.

Thuis kom ik dus om in die dingen, maar elke keer als ik boodschappen heb gedaan, verdwijnt dat muntje in mijn broekzak en daarna ergens in huis. Die hangertjes voor aan je sleutelbos gaan steeds stuk, dus dat werkt ook al niet.

Ik heb er 1 in mijn portemonnee zitten, die moet je toch meenemen als je boodschappen gaat doen.

Na gebruik weer terug en voila je hebt altijd een muntje bij je.
In de Appie vanochtend: een mevrouw voelde zich even niet lekker worden en ik stond toevallig naast haar, samen met nog een jonge vent. Vlakbij de karren. Wij vragen hoe het gaat, en ik blijf staan terwijl de jonge vent naar de servicebalie loopt om te vragen om wat (medische) assistentie. Komt er echt zo'n stevige boze vrouw aan (keek ook echt heel boos) en brult: "Ja, jullie staan hier ook echt lekker dubbel geparkeerd in de weg, zeg!" op een toon alsof we zojuist de misdaad van de eeuw hadden begaan.

Dus ik zeg: "Deze mevrouw is even niet lekker geworden, we staan hier niet voor de sier, hoor!".

Wat een gezellige mevrouw (not).

Met de mevrouw ging het weer iets beter, ze was even duizelig omdat bepaalde medicatie was opgehoogd en ws. was het een bijwerking daarvan tijdens de gewenning.
Sinds een paar weken heeft de Plus bij mij in de buurt, de zelfscan. Wat een verschrikkelijk iets. Negen van de tien keer sta ik lang met die scanner in de hand, maar produkt scant niet. Pas na poging nr 10 ongeveer. Dan kom je bij de zelfscan kassa, er word dan gevraagd heeft u alles kunnen scannen, volgens mij wel.

De eerste keer dat ik het deed, maakte ik schijnbaar een fout. Er was iets in de aanbieding, 2 voor x bedrag, dus ik scan 1 produkt en druk op pijltjestoets voor nog 1, dit was mij zo uitgelegt. Kom ik bij de kassa, geef de scanner af, ehh mevr. Er is iets niet gescant. Moest alles via de normale kassa worden gedaan. Dit is me al 3x voor gekomen. Ik zei, ik moet toch 1 artikel dan scannen als in aanbieding is, en dan met de plus of min toets bijvoegen of eraf halen, dat is notabene door jullie zelf gezegt, plus ik had zo'n pamflet bij me waar het instond. Nee mevr, als u bv een reclame neemt van 2 voor x prijs, moet u ze allebei scannen. Ik zeg dat staat niet in het foldertje. Nu hebben ze overal schapkaartjes hagen waardat dan op staat. En iedere keer denk ik ik ga niet scannen , doe ik het toch

Fijn dat het er is, maar er kleeft wel een nadeel aan, want als je artikel hebt gescant en je besluit later in de winkel dat je het toch niet wilt om wat voor reden dan ook, je zit er aanvast, want gescant.
quote:Kensi schreef op 07 december 2015 @ 13:31:

Fijn dat het er is, maar er kleeft wel een nadeel aan, want als je artikel hebt gescant en je besluit later in de winkel dat je het toch niet wilt om wat voor reden dan ook, je zit er aanvast, want gescant.Bij AH kun je die er zo weer afhalen als je op - drukt.
Hier niet, dan moet alles via de gewone kassa worden gescant
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 07 december 2015 @ 13:35:

[...]

Bij AH kun je die er zo weer afhalen als je op - drukt.Met dan wel zo'n met irritant geluid.. toch nog een ergernis
quote:Kensi schreef op 07 december 2015 @ 13:52:

Hier niet, dan moet alles via de gewone kassa worden gescant

Wat een raar systeem!

Bij Jumbo werkt het in elk geval zoals die van de AH: met een - kan je het er weer van afhalen.

Sowieso (je andere bericht) zou het plusje technisch gezien natuurlijk precies hetzelfde moeten doen als hetzelfde artikel nog een keer scannen.

Ben benieuwd wie dat systeempje ontworpen heeft.
Over de zelfscan ben ik bijzonder tevreden maar dan wel met de handscanner van Appie.

Ik heb het één maal met de Appie-App op de telefoon geprobeerd maar dan duurt het werkelijk uren om een enkel product te scannen, daar ben ik na 2 producten mee gestopt en heb toen alsnog een handscanner gehaald.

Ik realiseer mij overigens dat dit ook aan mijn telefoon kan liggen.
Niet geschoten is altijd mis
Bij de Appie maakt verwijderen van de zelfscan idd een herrie! Bij de jumbo niet en die werkt ook beter vind ik.
De Appie hier heeft het nog niet, geen Jumbo hier. Alleen de Plus heeft het sinds begin november.
quote:Sofief schreef op 07 december 2015 @ 15:03:

Bij de Appie maakt verwijderen van de zelfscan idd een herrie!

Dat is je straf, omdat je zonodig van gedachten moest veranderen.

Wispelturige gedoe ook altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven