Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
woensdag 8 oktober 2008 om 17:42
Vandaag paar boodschappen bij de bas van der heijden
2 komkommers
1 pak keukenrollen
biogarde roer
pak gemarineerde kippenpootjes
grote doos kiwi's
totaal E 7,35,-
Het is dat ik zelf geen boodschappen heb gedaan( ben ziek), anders was ik zeker even naar de lidl gegaan voor de roer yoghurt en de komkommers na aanleiding van jullie tips;-).
2 komkommers
1 pak keukenrollen
biogarde roer
pak gemarineerde kippenpootjes
grote doos kiwi's
totaal E 7,35,-
Het is dat ik zelf geen boodschappen heb gedaan( ben ziek), anders was ik zeker even naar de lidl gegaan voor de roer yoghurt en de komkommers na aanleiding van jullie tips;-).
woensdag 8 oktober 2008 om 20:19
Effe bij Bas van de Heyden geweest voor de eerste ronde weekendboodschappen.
gekocht:
roomyoghurt, kwark, melk, 2 rode fernandes, 2 flessen spa, six pack shandy, 4 pack 7-up light, drinkontbijt, keukenrollen, rijst, kroepoek, cremespoeling, 1 heel brood, baal uien, milk and fruit, flesje rose, caramel fudge, stegeman kipfilet flinterfijn, 1 blok maaslander, 2 pakken afbakstokbrood, olijfolie, lays chips, evergreen, perssinaasappels, snijbonen, andijvie (voorgesneden), aardappelschijfjes, chloor, haarlak, special k, eierkoeken, zak aardappels, knoflook, uien, bruine bonen hak.
was in totaal EUR 57, 04
morgen naar appie voor het vlees, zalm en nog wat andere zaken.
Wil ik ongeveer nog 20 euro uitgeven.
gekocht:
roomyoghurt, kwark, melk, 2 rode fernandes, 2 flessen spa, six pack shandy, 4 pack 7-up light, drinkontbijt, keukenrollen, rijst, kroepoek, cremespoeling, 1 heel brood, baal uien, milk and fruit, flesje rose, caramel fudge, stegeman kipfilet flinterfijn, 1 blok maaslander, 2 pakken afbakstokbrood, olijfolie, lays chips, evergreen, perssinaasappels, snijbonen, andijvie (voorgesneden), aardappelschijfjes, chloor, haarlak, special k, eierkoeken, zak aardappels, knoflook, uien, bruine bonen hak.
was in totaal EUR 57, 04
morgen naar appie voor het vlees, zalm en nog wat andere zaken.
Wil ik ongeveer nog 20 euro uitgeven.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 8 oktober 2008 om 20:57
Moest toch nog wat kleine dingentjes halen voor het eten:
3 rundervinken 2,70
magere spekjes 2,29
creme fraiche 0.55
grote pot peperkorrels 4.49
aromat 1.16
halv. yoghurt 1.19
Totaal: 12,13
Gekocht bij de Plus. Normaal ga ik altijd de boodschappen doen bij de AH, die is goedkoper dan de Plus heb ik wel in de gaten.
3 rundervinken 2,70
magere spekjes 2,29
creme fraiche 0.55
grote pot peperkorrels 4.49
aromat 1.16
halv. yoghurt 1.19
Totaal: 12,13
Gekocht bij de Plus. Normaal ga ik altijd de boodschappen doen bij de AH, die is goedkoper dan de Plus heb ik wel in de gaten.
...
donderdag 9 oktober 2008 om 09:10
In principe is er nu dus 1 week voorbij en heb ik 125 euro uitgegeven aan boodschappen. Ik wil proberen om naar 100 euro per week te gaan. Deze nieuwe week zal me dat niet lukken omdat ik vrijdag en zaterdag de verjaardag van mijn man vier, en dus veel extra's nodig heb. Maar die week erop wil ik dat proberen!
En jullie? Zijn jullie geschrokken van de eerste week, viel het mee? Hebben jullie doelstellingen voor de komende weken?
En jullie? Zijn jullie geschrokken van de eerste week, viel het mee? Hebben jullie doelstellingen voor de komende weken?
...
donderdag 9 oktober 2008 om 09:25
De kat die we hebben, hebben we sinds kort. Ik sta er wel van te kijken hoeveel dat beestje kost qua eten. Wij hebben de afgelopen week zo'n 90 euro uitgegeven waar 30 euro aan kattenvoer bijzit. Nu is er wel een kleine voorraad kattenvoer (nog voor een week) maar toch.
Verder heb ik geen doelstellingen. Ik ga alleen conclusies trekken als er echt excessen naar boven komen. Ik hoef ook niet te bezuinigen maar ben vooral benieuwd waaraan het geld zoal opgaat.
Verder heb ik geen doelstellingen. Ik ga alleen conclusies trekken als er echt excessen naar boven komen. Ik hoef ook niet te bezuinigen maar ben vooral benieuwd waaraan het geld zoal opgaat.
donderdag 9 oktober 2008 om 09:30
donderdag 9 oktober 2008 om 09:34
Ik denk dat het voor mij het best is al ik mijn uitgavenpatronn een paar maanden ga bijhouden. Nu heb ik bijv nog een boel voorraad in huis die ik op wil maken, maar zal dus straks, als de kasten en vriezers bijna leeg zijn, toch weer in moeten willen slaan..
Vandaag planning: Bij Lidl de biefstuk proberen waarmee ze adverteren en ik zag net in de krant dat het toiletpapier, de mango's en champignons ook in de aanbieding zijn. (ik hoop dat ik die leuke kamerplantjes kan laten staan..) Brood is bijna op, dus er ligt alweer een lijstje klaar.
Gisteren naar de kapper geweest: 71 euro, maar dat telt niet mee he?
@Kitje: Kattevoer 30 euro per maand? Da's veel!
Onze kater krijgt die cupjes van de Lidl of Aldi (en tussendoor wat droge brokjes ook van Lidl of Aldi) voor 19 cent per stuk per dag.
Vandaag planning: Bij Lidl de biefstuk proberen waarmee ze adverteren en ik zag net in de krant dat het toiletpapier, de mango's en champignons ook in de aanbieding zijn. (ik hoop dat ik die leuke kamerplantjes kan laten staan..) Brood is bijna op, dus er ligt alweer een lijstje klaar.
Gisteren naar de kapper geweest: 71 euro, maar dat telt niet mee he?
@Kitje: Kattevoer 30 euro per maand? Da's veel!
Onze kater krijgt die cupjes van de Lidl of Aldi (en tussendoor wat droge brokjes ook van Lidl of Aldi) voor 19 cent per stuk per dag.
donderdag 9 oktober 2008 om 09:37
donderdag 9 oktober 2008 om 09:52
quote:zusenzo schreef op 09 oktober 2008 @ 09:37:
Ik wil ook besparen en dus minder per week gaan uitgeven, maar wil niet besparen op mijn boodschappen of zo maar meer mijn uitgaven patroon eens onder de loep nemen, want ik haal veel te makkelijk even iets anders, omdat wat ik in de koelkast heb liggen, dan niet wil eten. dat doe ik dus ook. Of ik koop veel te veel en dan kan ik de helft weer weg gooien, dat soort dingen! En ik koop veel te veel snaai troep!
Ik wil ook besparen en dus minder per week gaan uitgeven, maar wil niet besparen op mijn boodschappen of zo maar meer mijn uitgaven patroon eens onder de loep nemen, want ik haal veel te makkelijk even iets anders, omdat wat ik in de koelkast heb liggen, dan niet wil eten. dat doe ik dus ook. Of ik koop veel te veel en dan kan ik de helft weer weg gooien, dat soort dingen! En ik koop veel te veel snaai troep!
...
donderdag 9 oktober 2008 om 10:02
Tot nu toe valt het me mee wat ik heb uitgegeven, maar ik ben altijd wel tussen de 60 en 70 euro per week kwijt voor de boodschappen, enkele uitschieters daar gelaten.
Ik denk dat ik de komende weken wel meer geld ga uitgeven, want we hebben de laatste weken de diepvries leeg gegeten en die moet weer aangevuld worden.
Daar schrok ik overigens wel van, we hebben met wat aanvullingen 4 weken uit de diepvries kunnen eten. Afgelopen week was voor het eerst dat ik niets uit de diepvries heb getrokken.
Ik denk dat ik de komende weken wel meer geld ga uitgeven, want we hebben de laatste weken de diepvries leeg gegeten en die moet weer aangevuld worden.
Daar schrok ik overigens wel van, we hebben met wat aanvullingen 4 weken uit de diepvries kunnen eten. Afgelopen week was voor het eerst dat ik niets uit de diepvries heb getrokken.
donderdag 9 oktober 2008 om 10:21
donderdag 9 oktober 2008 om 10:35
C1000:
halfvolle melk 0.78
coke cherry 1.25 + 0.25 statiegeld
toiletpapier 4.89
afwasborstel 0.59
macaronimix 0.78
deo niveau 3.05
venz hagelslag 1.79
euromunten (chocolade) 0.79
keukenrol 0.35
banaantjes (snoep) 1.25
boterhamzakjes 0.89
m&m's 1.94
mayosaus 1.18
doperwt/wortels 0.68
1 kilo belegen kaas 5.58
4x smeerkaas 2.08
knackerbrod 0.78
parm. kaas 1.19
1 meergranenbrood 1.47
poldervolkoren 1.75
8 c1000 cola 5.68
8 x statiegeld 2.00
2 x tomatenblokjes 0.82
2 x bleek 0.78
2 x blueband halverine
2 x shaoarmabroodjes 1.50
totaal 47.25 - emballage 3.50 = 43.75
Markt:
3 paprika's
aubergine
courgette
champignons (pond)
2 x ananas (schoongemaakt)
knoflookbolletjes
Totaal 9.30
AH:
cakemix 1.59
ah scharrel eieren 0.95
ah roerbakmix 1.46
rode wijnazijn 1.11
ola raketijsjes 1.89
ontbijtspek 1.49
steak du boeuf 2.06 (reclame - 0.35)
drumsticks 3.09
ardennerboterhamworst 1.21
goudsalami (reclame - 0.31)
ah roombrie 1.85
ah kilo'tje vastkokende aardappelen 1.29
cheez dipper 1.99
bloemkool 1.25
weekend bollen 1.09
linguine 1.56
ah roomboter 1.28
beschuit 0.37
Totaal 32.15
Bij elkaar opgeteld 85,20 + 185,36= 270,56
En dan moet er nog kattegrit en xtra drinken gehaald worden. En alles wat ik vergeten ben
halfvolle melk 0.78
coke cherry 1.25 + 0.25 statiegeld
toiletpapier 4.89
afwasborstel 0.59
macaronimix 0.78
deo niveau 3.05
venz hagelslag 1.79
euromunten (chocolade) 0.79
keukenrol 0.35
banaantjes (snoep) 1.25
boterhamzakjes 0.89
m&m's 1.94
mayosaus 1.18
doperwt/wortels 0.68
1 kilo belegen kaas 5.58
4x smeerkaas 2.08
knackerbrod 0.78
parm. kaas 1.19
1 meergranenbrood 1.47
poldervolkoren 1.75
8 c1000 cola 5.68
8 x statiegeld 2.00
2 x tomatenblokjes 0.82
2 x bleek 0.78
2 x blueband halverine
2 x shaoarmabroodjes 1.50
totaal 47.25 - emballage 3.50 = 43.75
Markt:
3 paprika's
aubergine
courgette
champignons (pond)
2 x ananas (schoongemaakt)
knoflookbolletjes
Totaal 9.30
AH:
cakemix 1.59
ah scharrel eieren 0.95
ah roerbakmix 1.46
rode wijnazijn 1.11
ola raketijsjes 1.89
ontbijtspek 1.49
steak du boeuf 2.06 (reclame - 0.35)
drumsticks 3.09
ardennerboterhamworst 1.21
goudsalami (reclame - 0.31)
ah roombrie 1.85
ah kilo'tje vastkokende aardappelen 1.29
cheez dipper 1.99
bloemkool 1.25
weekend bollen 1.09
linguine 1.56
ah roomboter 1.28
beschuit 0.37
Totaal 32.15
Bij elkaar opgeteld 85,20 + 185,36= 270,56
En dan moet er nog kattegrit en xtra drinken gehaald worden. En alles wat ik vergeten ben

donderdag 9 oktober 2008 om 12:52
donderdag 9 oktober 2008 om 12:55
quote:kitje schreef op 09 oktober 2008 @ 09:25:
De kat die we hebben, hebben we sinds kort. Ik sta er wel van te kijken hoeveel dat beestje kost qua eten. Wij hebben de afgelopen week zo'n 90 euro uitgegeven waar 30 euro aan kattenvoer bijzit. Nu is er wel een kleine voorraad kattenvoer (nog voor een week) maar toch.
Kitje, hoe veel vlees (natvoer) krijgt jullie kat?
Onze 3 katten delen een klein zakje (100 gram geloof ik) met hun 3-en. Die heb ik eigenlijk wel altijd van een merk, omdat je kunt zien dat het vlees wat erin zit kwalitatief beter is (AH eigen merk is ook oké hoor).
Daarnaast krijgen ze altijd goede brokjes (totaalvoer). Ik koop zakken van 4 kilo voor ongeveer 13 euro bij de Intratuin. Ik kan ongeveer een maand doen met 1 zak brokjes.
Op de vleesverpakkingen staat dat je kat wel 3x per dag een heel zakje vlees moet, maar een combinatie met weinig vlees en meer goede brokjes is vaak beter voor de kat.
Voor mijn 3 katten ben ik ongeveer 30 euro in de maand kwijt! (en dan eten ze vlees/vis van Whiskas of eigen merk AH)
Kitje, hoe veel vlees (natvoer) krijgt jullie kat?
Onze 3 katten delen een klein zakje (100 gram geloof ik) met hun 3-en. Die heb ik eigenlijk wel altijd van een merk, omdat je kunt zien dat het vlees wat erin zit kwalitatief beter is (AH eigen merk is ook oké hoor).
Daarnaast krijgen ze altijd goede brokjes (totaalvoer). Ik koop zakken van 4 kilo voor ongeveer 13 euro bij de Intratuin. Ik kan ongeveer een maand doen met 1 zak brokjes.
Op de vleesverpakkingen staat dat je kat wel 3x per dag een heel zakje vlees moet, maar een combinatie met weinig vlees en meer goede brokjes is vaak beter voor de kat.
Voor mijn 3 katten ben ik ongeveer 30 euro in de maand kwijt! (en dan eten ze vlees/vis van Whiskas of eigen merk AH)

donderdag 9 oktober 2008 om 12:58
quote:queenie1 schreef op 09 oktober 2008 @ 09:10:
Ik heb meer uitgegeven dan ik dacht dat ik gemiddeld uitgaf. Nu valt het nog mee want ik schatte ca. 50 euro per week en nu voor bijna 2 weken zit ik op 116 euro en er ligt nog steeds 'n hoop aan gamba's en vis in de vriezer dus het zijn vooral de kort houdbare dingen die in 't weekend weer aangevuld moeten worden.
Gelukkig hoef ik niet te bezuinigen, maar ik doe dit vooral als bewustwording van mijn eigen uitgavepatroon.
Ik heb meer uitgegeven dan ik dacht dat ik gemiddeld uitgaf. Nu valt het nog mee want ik schatte ca. 50 euro per week en nu voor bijna 2 weken zit ik op 116 euro en er ligt nog steeds 'n hoop aan gamba's en vis in de vriezer dus het zijn vooral de kort houdbare dingen die in 't weekend weer aangevuld moeten worden.
Gelukkig hoef ik niet te bezuinigen, maar ik doe dit vooral als bewustwording van mijn eigen uitgavepatroon.
donderdag 9 oktober 2008 om 13:00
Boodschappen bij De Boer gisteren:
- 2 flessen wijn
- fles vers geperste jus d'orange
- brood
- schouderham
¤ 15,00; het totaal komt daarmee op ¤ 102,35 voor anderhalve week boodschappen.
Ik wil graag naar een bedrag van ¤ 90 per week (is nu 100). Feitelijk heb ik dat dus al gedaan, als je kijkt naar bovenstaand bedrag voor 10/11 dagen. Daar ben ik best tevreden mee.
- 2 flessen wijn
- fles vers geperste jus d'orange
- brood
- schouderham
¤ 15,00; het totaal komt daarmee op ¤ 102,35 voor anderhalve week boodschappen.
Ik wil graag naar een bedrag van ¤ 90 per week (is nu 100). Feitelijk heb ik dat dus al gedaan, als je kijkt naar bovenstaand bedrag voor 10/11 dagen. Daar ben ik best tevreden mee.

donderdag 9 oktober 2008 om 13:01
quote:queenie1 schreef op 09 oktober 2008 @ 09:30:
Nou, ik heb zelf geen huisdieren, maar als ik hier zie wat dat kost!!! Dat had ik ook niet in de gaten dat dat zo'n kostenpost is. Een konijntje is geen grote kostenpost. Ik denk dat 't per maand gemiddeld een tientje kost en da's dan als je 'm ook nog lekkere knabbelstaven geeft ipv alleen standaard mengvoer. Bovendien kun je aan 'n konijn ook nog allerlei groenteafval/resten kwijt.
Nou, ik heb zelf geen huisdieren, maar als ik hier zie wat dat kost!!! Dat had ik ook niet in de gaten dat dat zo'n kostenpost is. Een konijntje is geen grote kostenpost. Ik denk dat 't per maand gemiddeld een tientje kost en da's dan als je 'm ook nog lekkere knabbelstaven geeft ipv alleen standaard mengvoer. Bovendien kun je aan 'n konijn ook nog allerlei groenteafval/resten kwijt.
donderdag 9 oktober 2008 om 13:01
Hera27, is dat lekker zacht toiletpapier? ik vind die van de Lidl nl. erg goed en 16 rollen voor 5 euro is dan toch niet duur?
Kitje, ik vind 30 euro kattenvoer erg veel voor 1 kat. Ik heb er 2 en die krijgen alleen droogvoer. Het premium katten van de Aldi vinden ze erg lekker en het is volgens mij erg goed, daar eten ze bijna een week van. (zak 800 gram)
ze hebben daar ook van die kuipjes natvoer, misschien kun je die eens proberen? Mijn katten zijn erg kieskeurig wat eten betreft, ik gaf ze vroeger altijd Purina One of Hill's, maar dat werd me een beetje te gortig, dus ik ben ander voer gaan proberen. Het kattenvoer van de Lidl vinden ze niet lekker, maar dat van de Aldi wel, dus dat haal ik nu altijd.
Ik moet zeggen dat het me tot nu toe echt meevalt qua uitgaven, ik ben wel extra op gaan letten (door dit topic en door de stand van onze bankrekening op het moment), want ik wil ook echt gaan bezuinigen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik voortaan elke week 100 euro opneem wat bestemd is voor de boodschappen en dat moet best gaan lukken denk ik.
Ik pinde voorheen altijd gewoon in de winkel en dan neem je ongemerkt toch meer mee dan je van plan bent, waarvan heel veel ook weer in de vuilnisbak belandt.
Kitje, ik vind 30 euro kattenvoer erg veel voor 1 kat. Ik heb er 2 en die krijgen alleen droogvoer. Het premium katten van de Aldi vinden ze erg lekker en het is volgens mij erg goed, daar eten ze bijna een week van. (zak 800 gram)
ze hebben daar ook van die kuipjes natvoer, misschien kun je die eens proberen? Mijn katten zijn erg kieskeurig wat eten betreft, ik gaf ze vroeger altijd Purina One of Hill's, maar dat werd me een beetje te gortig, dus ik ben ander voer gaan proberen. Het kattenvoer van de Lidl vinden ze niet lekker, maar dat van de Aldi wel, dus dat haal ik nu altijd.
Ik moet zeggen dat het me tot nu toe echt meevalt qua uitgaven, ik ben wel extra op gaan letten (door dit topic en door de stand van onze bankrekening op het moment), want ik wil ook echt gaan bezuinigen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik voortaan elke week 100 euro opneem wat bestemd is voor de boodschappen en dat moet best gaan lukken denk ik.
Ik pinde voorheen altijd gewoon in de winkel en dan neem je ongemerkt toch meer mee dan je van plan bent, waarvan heel veel ook weer in de vuilnisbak belandt.
donderdag 9 oktober 2008 om 13:11
Weinig tijd gehad, dus ik loop inmiddels enigszins achter met het doorgeven van mijn uitgaven:
Kaasboer: ¤ 18,95
Overjarige kaas, oude geitenkaas, St. Albray en Italiaanse kruidenkaas
Delicatessenwinkel: ¤ 22,80
verse pindakaas 2x (maak ik zelf satésaus van), pesto, tapenades, gedroogde tomaatjes, dipstokjes
Plus: ¤ 52,30
3 komkommers, rode paprika, oranje puntpaprika's, blik ananas op eigen sap, koffiemelk, halfvolle melk, 3 soorten zoutjes, vleeswaren van Gijs (biologisch), 2 pakjes bladerdaag, notenkaas, Chaumes, Boursin, kaasje van de week, zonnetjes van Davitamon voor dochter.
Bloemenwinkel: ¤ 27,50
@Queenie:
Ik ben er inderdaad ook achter dat de Plus duurder is dan AH. Plus zit hier vlakbij en is een fijne winkel, terwijl de AH in het dorp om te janken zo slecht is. Maar binnenkort wordt de C1000 hier ook een AH en hopelijk een betere! Maar goed, nog 1 zegeltje bij de Plus voor het 'gratis' boodschappenpakket (wat ik inmiddels natuurlijk allang zelf heb betaald).
In een dorp een kilometer of 5 verder is recent een Jumbo geopend, daar ben ik vorige week geweest en die is beduidend goedkoper.
Ik wist wel dat ik veel uitgeef aan boodschappen en nu is het extra veel, omdat manlief vandaag jarig is. Normaal gesproken heb ik bij lange na niet zoveel speciale kaasjes om maar eens iets te noemen, wat er flink inhakt.
Hier ook meer een stuk bewustwording, want bezuinigen hoeft hier ook niet.
Kaasboer: ¤ 18,95
Overjarige kaas, oude geitenkaas, St. Albray en Italiaanse kruidenkaas
Delicatessenwinkel: ¤ 22,80
verse pindakaas 2x (maak ik zelf satésaus van), pesto, tapenades, gedroogde tomaatjes, dipstokjes
Plus: ¤ 52,30
3 komkommers, rode paprika, oranje puntpaprika's, blik ananas op eigen sap, koffiemelk, halfvolle melk, 3 soorten zoutjes, vleeswaren van Gijs (biologisch), 2 pakjes bladerdaag, notenkaas, Chaumes, Boursin, kaasje van de week, zonnetjes van Davitamon voor dochter.
Bloemenwinkel: ¤ 27,50
@Queenie:
Ik ben er inderdaad ook achter dat de Plus duurder is dan AH. Plus zit hier vlakbij en is een fijne winkel, terwijl de AH in het dorp om te janken zo slecht is. Maar binnenkort wordt de C1000 hier ook een AH en hopelijk een betere! Maar goed, nog 1 zegeltje bij de Plus voor het 'gratis' boodschappenpakket (wat ik inmiddels natuurlijk allang zelf heb betaald).
In een dorp een kilometer of 5 verder is recent een Jumbo geopend, daar ben ik vorige week geweest en die is beduidend goedkoper.
Ik wist wel dat ik veel uitgeef aan boodschappen en nu is het extra veel, omdat manlief vandaag jarig is. Normaal gesproken heb ik bij lange na niet zoveel speciale kaasjes om maar eens iets te noemen, wat er flink inhakt.
Hier ook meer een stuk bewustwording, want bezuinigen hoeft hier ook niet.
donderdag 9 oktober 2008 om 13:56
quote:queenie1 schreef op 09 oktober 2008 @ 09:10:En jullie? Zijn jullie geschrokken van de eerste week, viel het mee? Hebben jullie doelstellingen voor de komende weken?
Het viel mij aardig mee, ik had verwacht toch wel boven de 50 euro uit de komen voor 1 week. Dat is ook gelijk het maximum budget (2 volwassenen), netjes gelukt dus met een ruime 40 euro.
Ik zou ook niet weten waar ik nog meer op moet bezuinigen
Het viel mij aardig mee, ik had verwacht toch wel boven de 50 euro uit de komen voor 1 week. Dat is ook gelijk het maximum budget (2 volwassenen), netjes gelukt dus met een ruime 40 euro.
Ik zou ook niet weten waar ik nog meer op moet bezuinigen