Uitgerekend eind juli 2016!

23-11-2015 06:06 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames die net ontdekt hebben dat ze zwanger zijn, eind juli zijn uitgerekend en het leuk vinden ervaringen met elkaar te delen?
Ik vind facebook ook goed!
Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen over het ontdekken van mijn zwangerschap. Omdat het zo'n rare, lange, onzekere periode was, heb ik simpelweg behoefte aan verwerking. Het verhaal vertellen schijnt daarbij te helpen. En hierin 'misbruik' ik jullie even als 'lijdend voorwerp', alvast bedankt 😀

1. Op donderdag 18 november had ik ongesteld moeten worden. Op de maandag ervoor kon ik op mijn werk echter nergens anders meer aan denken. Toen heb ik zo'n vroege test gedaan die al 8 dagen na de ovulatie het hormoon kan detecteren. Die bleek na gepruts op een openbaar toilet, en voor mijn gevoel een eeuwigheid, negatief. Toch hield ik nog een beetje hoop omdat het nog zo vroeg was. Mijn man voelde gelukkig precies hetzelfde.

2. Op MenstruatieDonderdag bleef mijn ongesteldheid uit. Omdat mijn cyclus vroeger weleens wat langer duurde, besloot ik pas zaterdag een test te doen. Een gewone, die werkt vanaf je normale menstruatiedag. Die was negatief. Best een teleurstelling.

3. Zondagavond had ik een gevoel dat ik met menstruatie associeer, samen met een hele kleine bloeding. Ondanks dat ik al wist dat het niet zo was, waren we toch weer een beetje sip.

4. Maandagmiddag appte ik naar mijn man dat mijn menstruatie toch nog steeds op zich liet wachten. Ik begon al te denken dat ik door al dat intense hopen mijn cyclus in de war geschopt had. Thuis een gewone test gedaan die in eerste instantie negatief was. Toen ik na afloop van de voorgeschreven wachtperiode nog eens keek, zag ik een zeer lichte roze streep. Wetend dat je een test na zoveel minuten niet meer af mag lezen, ging ik er vanuit dat hij negatief was, maar omdat ook de menstruatie uitbleef begon het toch te knagen.

5. Na een onrustige nacht besloten mijn man en ik sochtends dat we nog een test wilden doen. Die waren ondertussen natuurlijk op, dus met smoes mijn werk een uur vertraagd. De net gehaalde extra gevoelige test had een zeer, zeer lichte roze streep, maar na googelen bleek dit toch wel op zwangerschap te duiden. Nog bang om het te geloven, konden mijn man en ik toch een voortdurende glimlach niet onderdrukken. Mijn man wou het uit pure blijdschap aan ons zoontje van 2 vertellen. Dit willen we delen met het belangrijskste wezentje uit ons leven. Die raakte blij van onze blijheid, maar vergat het gelukkig snel weer. Hij moest er nog maar niet over beginnen tegen zijn grootouders...

6. Bij thuiskomst nog een gevoelige test gedaan en de volgende dag nog een gewone! Opnieuw zeer lichte strepen, maar onmiskenbaar!

7. Op mijn werk vk en mvm gebeld. Vk bevestigde (eigenlijk onnodig, maar toch gevraagd) dat een lichte streep ook zwangerschap indiceert. De volgende dag kon op mijn mamadag de mvm intakemevrouw komen. En ja, ook deze 7e (!) test was positief! Ik heb de rest van mijn mamadag besteed aan het doorspitten van het mvm magazine, het googelen op alles wat met zwangerschap te maken heeft, én het vinden van deze nu al waardevolle groep meiden. Dit alles om het onwerkelijke gevoel te bestrijden!

Dit was afgelopen donderdag. De emotionele achtbaan is gelukkig voorbij en zakt langzamerhand naar de achtergrond. Ik heb nog geprobeerd te snappen hoe het nou zit met de bevruchting en de hormonen en het aantal dagen en de negatieve testen, maar dat lukt niet. Hoeveel weken ik zwanger ben blijft voor mij ook nog onduidelijk. Mijn man en ik kijken elkaar af en toe met glanzende ogen aan. Mijn man heeft de hele supermarkt afgestruind om ijzerrijke, rood-vleesloze gerechten voor mij samen te stellen. En af en toe doe ik extra snikkerig en mopperig en probeer ik niet de verantwoordelijkheid daarvoor helemaal richting de zwangerschap te schuiven. Hoop maar dat ie me vergeeft (en vast en zeker!)

Bedankt dat ik dit even met jullie mocht delen. Mijn eerste zwangerschap kwam erg plotseling en toen waren we er nog niet klaar voor. Maar deze tweede keer juist extra, en juist toen hadden we het elke maand zwaar als het niet was gelukt, ook al duurde dat maar 5 maanden. En nu de opluchting, de vreugde, en nu het zoeken naar bevestiging.

Succes Mutsje, ik kan een beetje invoelen hoe ongelofelijk je niet wil dat iets gebeurt en hoe machteloos je je voelt als je erbij staat en toekijkt - terwijl je er steeds mee geconfronteerd wordt omdat het je eigen lijf betreft.

Kus en bedankt voor jullie virtueel luisterend oor!
PS net een speen gekocht voor de nieuwe baby ;)
Je verhaal met een grote glimlach gelezen, delen heel herkenbaar ervan 😊 Op naar een mooie eerste echo!
Dankje marlouz

He tis echt machteloos kijken. Ik ben nog nergens zeker van behalve dat de krampen zeer doen en dat ze erger zijn geworden na de 3 (!) echo's die ik vandaag gehad heb! En het bloedverlies is iets erger geworden, maar niet veel erger. Al lijkt het nu erop zoals ik normaal ook ongesteld ben. Het nare is dat je weet dat het de foute kant op gaat en dat jij daar de hele dag mee geconfronteerd wordt d.m.v pijn en bloedverlies.
Ja door het fysieke wordt het verschil tussen mannen en vrouwen opeens groter he. Elke keer als je naar de wc gaat word jij ermee geconfronteerd. Hoe doe je dit met werk? Dikke bemoedigingsknuffel op afstand!
@Alessanda 😘
Ik had heel toevallig vandaag vrij, morgen ook en nu donderdag ook omdat ik dan vrij heb gevraagd voor het bloed prikken. (ik moest kinderen ophalen en ik weet nog niet wanneer en hoe laat ik dan in het ziekenhuis moet zijn). Dus das niet handig
Rustig aan doen Mutsje.. Dikke knuffel voor jou!
Oef Mutsje, vind dit zo zwaar en naar voor je. alle sterkte gewenst en een dikke

En wat een spannend verhaal, Marlouz! Gek toch he als je er al een hebt rondlopen ook, vind ik wel tenminste! En die euforie van al die testen, jee!
Via pb hier kunnen we namen uitwisselen. Heeft iemand al ooit zo'n pagina aangemaakt? Ikke die waar ik in zit niet nl... Anders zal ik eens kijken of het me lukt morgen
Jeetje mutsje.. ik leef met je mee, ook al ken ik je niet.

En marlouz, mooi dat je het zo met ons deelt! Inderdaad een emotionele achtbaan als ik dat zo lees.
Dag dames mutsje

Wat een onwetendheid leef met je.mee en duim en hoop echt op een goede afloop donderdag

Vandaag m'n echo gehad vruchtje zat op de goede plek en was inderdaad rond de 6 weken maar nog geen kloppend hartje kunnen zien daarom moeten we volgende week terug

Ik wil ook wel.mee doen aan het fb lijkt me toch stuk makkelijker volgens mij kun je gewoon zelf een pagina openen
Bij instellingen staat nieuwe groep maken als iemand de groep maakt en de naam hier op zet kunnen jullie je zelf toevoegen
Iemand suggesties voor een naam dan maak ik em aan en dan maak ik er ook een besloten groep van
Als je een groep wil maken moet je minimaal 1 vriend uit je lijst toevoegen Anders kun je de groep niet make
Hè mutsje wat heftig, een knuffel en sterkte! Hoop dat je wat kan slapen vannacht.

Marlouz, leuk om je verhaal te lezen! Bijzonder hoe het gegaan is zeg!

Spannend weentjuh!

Zelf lijkt me Facebook of WhatsApp handiger maar als niet iedereen dat heeft... dat vind ik ook zo wat.
Op Facebook wel graag een geheime groep of een naam die niet linkt naar babys anders kan ik het wereldnieuws beter gelijk bekend maken haha.

Ik sluit me graag aan als er een groep komt. Zit nog steeds in een groep van mn eerste 2 Kids. Super gezellig nog steeds

Mutsje94 hoe was je nacht en hoe voel je je nu?
Gezien de groep besloten is ziet niemand die hoor, dus de naam maakt niet zoveel uit

En weentjuh, dan iemand van ons toevoegen en daarna meteen weer ontvrienden, dan kan het wel vlg mij

Viva-juli-dames een goeie naam?
Hoe is het mutsje...?
Pff rot

Ik vind het naar en niet leuk. Heb rot geslapen, maar dat komt door de krampen. En vandaag komen mijn schoonouders thuis en die weten helemaal van niks. Vind het zo vervelend voor hen!
Mutsje94 heel veel sterkte!!! ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt.

Ik wil op zich best deelnemen aan fb en wapp. Heb hier alleen weinig ervaring mee. Misschien doen als we allemaal de 12 weken zijn gepasseerd ??

Ik ga snel de kids naar school brengen doei.
Aaaahh Mutsje wat rot zeg. Maar maak je vooral geen zorgen om je schoonouders. Jij hebt hier echt de meeste last en verdriet van, het gaat nu om jou hoor. Lief zijn voor jezelf jij
NaamLeeftijd v/mUDKindje#BijzonderhedenGeslachtCarpincho28/3225 juli1e15-12 echo-Mutsje9421/2426 juli1e14-12 echo- Jinthe25/2531 juli1e10-12 echo-kb040824/2625 juli1e10-12 echo-Boschbolleke33/3528 juli2e11-12 intake + echo-proudmomof229/3624 juli3e10-12 echo-Alessandra_mia31/3024 juli1e7-12 echo + intake-bloempje25125/2824 juli1e15-12 intake-Weentjuh30/?? juli3e?intake/echo-Marlouz33/3830 juli1e4-1 echo-Anirac25/2830 juli1e22-12 intake/echo-Poppedijn33/3927 juli3e17-12 echo-Lotti3?/?25 juli3e?intake/echo-Keesjebeesje26/3022 juli1e8-12 echo-Lizan1988?/?23 juli1e22-12 10w echo-Jillybean?/?31 juli?e30-12 echo-
Goedemorgen dames, vandaag lekker een dagje vrij....

En daar was ik ook wel aan toe. Heb vanaf gisteren met vlagen de zelfde buik/rugpijn die ik 2 maanden geleden had toen het mis ging. Maak me er best wel druk om. Verloskundige bellen heeft naar mijn mening toch niet zoveel zin. vorige keer ben ik ook vroeg daar geweest. je krijgt dan te horen.. het kan 2 kanten op. dat antwoordt kan ik me hier ook wel bedenken. Ben wel blij als het 10-12 is .

Ik heb de lijst even bijgewerkt. Ik denk wel dat we ervoor moeten kiezen om het bij deze personen te houden. Anders raken we het overzicht een beetje kwijt.

Fijne dag allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven