Exen stress

08-10-2008 21:35 372 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag de volgende vraag voorleggen: wil je weten wat je geliefde allemaal heeft uitgespookt voor je elkaar leerde kennen en doet het er iets toe met hoeveel en 'op welke manier' (one-night-stands of vaste relaties)? Ik kan hier niets mee en is het voor mij bij voorbaat een reden om niets met iemand te willen ongeacht hoe leuk die persoon is, omdat het later voor mij altijd een punt blijft. Het idee van mijn geliefde met een andere man, dus ook in het verleden, maakt mij fysiek ziek en dan overdrijf ik niets... Het heeft mij zelfs een "bijna huwelijk" gekost de datum stond en de ringen lagen klaar, omdat ik mij niet over het feit heen kon zetten dat mijn toenmalige partner in totaal 6 one night stands had gehad voor ze mij leerde kennen en twee iets langduriger relaties. Het lijkt er op dat tegenwoordig bijna alle vrouwen die ik ontmoet een dergelijk "verleden" hebben en ik zie daar dan ook nooit een potentiële partners in. Wat ook opvalt is dat ik er nooit om vraag dit soort dingen te horen van een vrouw, maar het blijkbaar een aansprekend onderwerp voor hen is. Ik zou graag opbouwende reacties ontvangen. Aangezien een zekere Raptor Jezus met een vergelijkbare vraagstelling kwam en die discussie echt uit de hand liep. Het is echt een probleem voor me en zie eigenlijk geen oplossingen. Ik ben niet religieus (opgevoed) en in mijn omgeving is het de normaalste zaak van de wereld ieder weekend met een ander het bed in te duiken, ik ben best aantrekkelijk en heb geen gebrek aan aandacht, heb een goede baan etc. etc. dus aub geen clichés het past niet bij mij en mijn leven en toch voel ik het zo.
Pjotr, ik vind het jammer voor jou, dat je probleem je relaties zo erg beïnvloedt.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je het zo erg vindt als je vriendin een aantal ONS gehad heeft. Je schrijft dat de seks tussen jou en je vriendin daardoor waardeloos aanvoelt. Kun je uitleggen waarom dat zo is?

Kijk, als je samen met vriendin naar de bioscoop gaat, is dat toch helemaal anders dan als je er met je geliefde heen gaat? Het een maakt het ander toch niet waardeloos of minder speciaal? Waarom zou het dan met seks anders zijn?

Waarom moet seks voor jou zo exclusief zijn? Waarom is seks zo beladen voor jou? Kun je niet leren op een minder gespannen manier naar seks te kijken?

Als je vriendin fysiotherapeute zou zijn en geregeld cliënten zou masseren, zou je dan ook niet meer genieten als zij jou liefdevol zou masseren?

Seks is eigenlijk een instinct, dat de soort in staat stelt om zich voort te planten, net zoals eten of drinken, niet meer en niet minder. Wat een relatie speciaal maakt is de liefde, niet de seks. Seks is een antwoord op een fysieke behoefte. Het is fijn als je die behoefte met je geliefde kunt delen, maar als je geen geliefde hebt, deel je die behoefte dus met een ander. Het is dan eigenlijk een soort wederzijds masturberen. Maar misschien heb je met masturberen ook moeite??

Voor alle duidelijkheid: ik ben ver in de 50 en heb in mijn hele leven maar 3 sekspartners en geen ONS gehad. Ik zit dus mezelf niet te verdedigen.

Nog iets wat ik me afvraag: wat is er vies aan mannen (en dus aan jezelf)? Wat bedoel je met 'vies'??

PS ik zie net dat Mozzarella intussen dezelfde vragen gesteld heeft...
quote:Mozzarella schreef op 09 oktober 2008 @ 10:39:

Hier zie ik toch wel een kernpuntje voor het waaróm jij die ONS nou zo afstotelijk vind. Je vind mannen echt vies. Hoe komt dat?

Vind je jezelf ook vies?

Idee van conceptie... wat vind je daar precies vies aan?

Je zegt ook ergens dat je echt wel trauma's uit het verleden hebt. Misschien wat te bold om daarnaar te vragen, je hoeft dus geen antwoord te geven, maar hebben die ook met sex en mannen te maken?Ja ik vind mijzelf ook een soort van vies en was me ook eigenlijk altijd direct na... en ik schaam me ook wel erg voor mijn gedachten als die seksueel getint zijn maar volstrekt normaal/natuurlijk noem maar op... heb indirect wel veel dingen meegemaakt die mijn beeld van mannen in het algemeen niet positief hebben beïnvloed om het zacht uit te drukken. De thuissituatie vroeger noem ik het dan maar voor het gemak...
quote:Reiger100 schreef op 09 oktober 2008 @ 10:42:

Voor alle duidelijkheid: ik ben ver in de 50 en heb in mijn hele leven maar 3 sekspartners en geen ONS gehad. Ik zit dus mezelf niet te verdedigen. Weet je wat dan zo stom is? Ik kan alles wat je zegt met mijn volle verstand onderschrijven, maar gevoelsmatig ligt het anders... snap je? Nu kan ik dan weer zeggen, ja makkelijk praten als je er niet mee te maken hebt gehad. En in een ander geval, ja makkelijk praten als je jezelf zit te verdedigen. Maar dat is niet het punt. Ik snap eigenlijk alles en iedereen wel, behalve mijn eigen gevoelens hierover....
Leg jij dan in je hoofd (al dan niet onbewust) de link tussen iets dat jij hebt meegemaakt en de sex zonder liefde die jouw vriendin dan heeft meegemaakt?
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 11:05:

Leg jij dan in je hoofd (al dan niet onbewust) de link tussen iets dat jij hebt meegemaakt en de sex zonder liefde die jouw vriendin dan heeft meegemaakt?In ieder geval wel de emotie en ook intenties die er bij komt kijken, dat denk ik wel ja... niet per se "de daad" op zich...
Ook misschien goed om te zeggen is dat we nu echt en heel fijn contact hebben... dat heb ik altijd... als er maar geen seks bij komt kijken gaat alles "dik voor mekaar show"....
Ik heb ook wel eens een ons gehad en ik wil je wel uitleggen wat dat gevoelsmatig voor mij betekend heeft?

Je bent gewoon een avond lekker op stap, je bent vrijgezel. Het is leuk om aandacht te krijgen, je komt iemand tegen die je er erg aantrekkelijk uitziet, je gaat zoenen, je voelt wat kriebels in je buik, je vindt het leuk! En soms dan voelt het vertrouwd of goed met iemand en dan heb je wel daarna sex samen. Iets dat jij wilt, iets dat hij wilt.

Ik heb nog nooit een ONS gehad, waarbij het echt gewoon neuken-en-weer-wegrennen was. Nee, ik bleef dan altijd bij iemand slapen, ontbijtje, volgende dag misschien nog iets leuks doen ofzo en beetje kriebels in je buik. Gewoon een soort verliefdheid voor één dag. Ik kan soms met een brede glimlach terugdenken aan een leuke ONS (of iemand waar je gewoon een weekend mee optrekt en sex mee hebt). Het gaf mij altijd wel een goed gevoel, maar betekent evengoed niet dat iets dan een relatie zou moeten worden. Ik heb daar meestal ook helemaal geen eens bij stil gestaan.
Ik ben begonnen met de pagina's door te worstelen en ook weer mee opgehouden reageer dus op je openingspost misschien mosterd misschien ook niet.

Gedane zaken nemen geen keer

Ik vind dat je helemaal niet hoeft te weten hoeveel bedpartners je huidige partner heeft gehad. Net zoals ik niet hoef te weten hoe frequent en in welke standjes. Resultaten uit het verleden bieden immers geen garanties voor de toekomst.

Het gaat om nu en de gezamelijke toekomst, hoe denkt iemand er nu over. Mijn verleden, mijn vriends verleden hebben ons gemaakt tot wie we nu zijn. En vandaag de dag zijn wij bijzonder met elkaar.

Ik vind het nogal bot om iemand daar op af te rekenen. Ieder heeft zijn eigen leerpad om zich te ontwikkelen. Voor de een horen daar ONS bij voor de ander niet. Het doet er ook niet meer toe. Het gaat om nu en of jullie elkaar gelukkig kunnen maken. Misschien had jouw vriendinnetje ook andere keuzes gemaakt als ze wist wat ze nu weet.

Je hebt last van het verleden, je wordt er fysiek onpasselijk van, en het is niet eens jou verleden. Ik kan me niet voorstellen dat er geen shrink is die zijn boterhammen hier aan niet zou willen verdienen.

Je kunt natuurlijk ook tegen jezelf zeggen. Nou inderdaad dit is waanzin, ik hou er mee op, vandaag nog. Er is geen probleem en ik ga ook geen probleem maken. Je bent als mens prima in staat jezelf te herprogrameren.

Geen smoesjes van jamaar ik voel het nou eenmaal zo.

Je moet het toch met me eens zijn dat het volslagen absurd is dat walging van dingen uit het verleden van iemand die jou heel dierbaar is het gaan winnen van de liefde.

Of misschien niet dierbaar genoeg?
quote:yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 11:16:

Ik heb nog nooit een ONS gehad, waarbij het echt gewoon neuken-en-weer-wegrennen was. Nee, ik bleef dan altijd bij iemand slapen, ontbijtje, volgende dag misschien nog iets leuks doen ofzo en beetje kriebels in je buik. Gewoon een soort verliefdheid voor één dag. Mijn ex gaf aan dat ze zelfs wel eens direct na de seks op straat was geschopt en dat een van de jongens zelf direct 's nachts nog wegging en nooit meer iets liet horen en zelfs een fout nummer had gegeven. Een ander propte 's ochtends een paar kauwgummetjes in z'n mond en sprong op de fiets en eentje was wel echt leuk maar had een vriendin. Tja, waar blijf ik dan met mijn beeld... zoals jij het voorstelt snap ik het ook wel weer ;)
quote:liselore schreef op 09 oktober 2008 @ 11:25:

Je moet het toch met me eens zijn dat het volslagen absurd is dat walging van dingen uit het verleden van iemand die jou heel dierbaar is het gaan winnen van de liefde.

Of misschien niet dierbaar genoeg?

Nee mijn punt is juist dat ik het niet wil weten, maar op de een of andere malle manier de vrouwen die ik ben tegengekomen het maar al te graag vertellen juist als je aangeeft geen interesse te hebben daarin.

En helaas winnen die dingen het met het grootste gemak en kan ik daar idd van over mijn nek gaan en vergaat me ieder verlangen om ook nog maar iemand te strelen of te zoenen.... laat staan er seks mee te hebben...

Grappig ook dat van die 'smoesjes', ik heb datzelfde gevoel vaak bij mensen die het over andere dingen hebben die voor mij veel praktischer zijn van aard. Maar angst om voor groepen te spreken is in wezen een zelfde soort ding... daarvan zeg ik dan ook, van kom op joh gewoon doorbijten... wat ik eerder ook al aangaf, echt niemand zou dit van mij verwachten en daardoor krijg ik ook in mijn omgeving echt veel onbegrip. Verder ben ik namelijk echt meer dan "normaal" en nergens bang voor ;)
quote:Pjotr2008 schreef op 09 oktober 2008 @ 11:29:

[...]

Nee mijn punt is juist dat ik het niet wil weten, maar op de een of andere malle manier de vrouwen die ik ben tegengekomen het maar al te graag vertellen juist als je aangeeft geen interesse te hebben daarin.

En helaas winnen die dingen het met het grootste gemak en kan ik daar idd van over mijn nek gaan en vergaat me ieder verlangen om ook nog maar iemand te strelen of te zoenen.... laat staan er seks mee te hebben...

En vind je dat zelf een normale reactie?

Of wordt het tijd om actie te ondernemen en dit om te buigen?

Je hebt hier toch last van?

Doe er dan wat aan
quote:liselore schreef op 09 oktober 2008 @ 11:34:

[...]

En vind je dat zelf een normale reactie?

Of wordt het tijd om actie te ondernemen en dit om te buigen?

Je hebt hier toch last van?

Doe er dan wat aanHeb je tips? Concreet? ik ga al 2 jaar naar een psycholoog, helpt geen moer en kost me ook nog eens honderden euro's per maand... Ik zit niet doelloos te zeiken hoor, na al die jaren van therapie dacht ik het eens ergens anders te zoeken... dus als iemand een redelijk alternatief heeft en goede ervaringen met therapeuten dan hoor ik vooral dat graag!
quote:Pjotr2008 schreef op 09 oktober 2008 @ 11:25:

[...]

Mijn ex gaf aan dat ze zelfs wel eens direct na de seks op straat was geschopt en dat een van de jongens zelf direct 's nachts nog wegging en nooit meer iets liet horen en zelfs een fout nummer had gegeven. Een ander propte 's ochtends een paar kauwgummetjes in z'n mond en sprong op de fiets en eentje was wel echt leuk maar had een vriendin. Tja, waar blijf ik dan met mijn beeld... zoals jij het voorstelt snap ik het ook wel weer ;)

Nogmaals, dat ligt dan toch meer aan die mannen dan aan je vriendin?

Dat was vast ook niet de bedoeling toen je vriendin begon aan haar ONS

De manier zoals Yoyo het omschrijft is het precies

Verliefdheid voor een dag...kriebels voor een weekend, mits veilig zie ik daar niet zo heel veel verkeerds aan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 09 oktober 2008 @ 11:41:

[...]

Nogmaals, dat ligt dan toch meer aan die mannen dan aan je vriendin?

Dat was vast ook niet de bedoeling toen je vriendin begon aan haar ONS

De manier zoals Yoyo het omschrijft is het precies

Verliefdheid voor een dag...kriebels voor een weekend, mits veilig zie ik daar niet zo heel veel verkeerds aanPoint taken... maar ik zie het dan als dat ze niet zo ongelooflijke naïeve trut had moeten zijn....nogmaals, dat wil ik niet denken, maar dat borrelt dan als eerste in me op... schaam me er zelfs voor hoor, uitgebreid....
Pjotr, je instelling van 'ik wil het niet weten' kan nooit goed zijn.

Stel dat je er dan per ongeluk achter komt als je al twintig jaar getrouwd bent?? Die mogelijkheid hangt dan altijd in de lucht en daar kun je je toch niet fijn bij voelen?

Ik heb het idee dat je op een of andere manier niet écht van je vriendin houdt (hield), als je gevoel voor haar omslaat omdat ze in het verleden een paar zwakke momenten gehad heeft. Ik heb het idee dat je te veel met je eigen (ingewikkelde) zieleroerselen bezig bent, in plaats van met het geluk van je partner. Sorry als het een beetje hard klinkt, ik bedoel het niet zo, ik probeer je alleen iets duidelijk te maken.

Ik weet niet wat je meegemaakt hebt, maar je zou nu stilaan in staat moeten zijn om het een 'plek' te geven. Zoals het nu is, verzuip je in de negatieve gevoelens. Kom op, maak het jezelf niet zo moeilijk! Probeer eens een andere psycholoog, iemand met een totaal andere aanpak. Soms moet je 3, 4 of meer psychologen uitproberen tot je de juiste gevonden hebt. Is net hetzelfde als met relaties
@Reiger100

Denk dat ik wel echt van haar hield/houd hoor... dat heeft er weinig mee te maken. Het gevoel wordt steeds erger zelfs naarmate een relatie intenser en beter lijkt te worden... En idd, ik denk dat ik het wel zou moeten weten maar dan voor ik aan een relatie begin en er niet vanuit gaan dat ze omdat ze "zo niet overkomt" ze niet 6 ons's heeft gehad.... verder ben ik zogezegd hard op zoek naar een andere therapeut.
Over positieve ervaringen met therapeuten: tis maar goed dat je de mijne niet hebt gehad, dan was je al lang genezen geweest. Nog een tip? Niet naar een groot centrum gaan maar naar een zelfstandig gevestigd therapeut. In die grote centra is het alleen maar uurtjes schrijven.
quote:Pjotr2008 schreef op 09 oktober 2008 @ 11:49:

@Reiger100

Denk dat ik wel echt van haar hield/houd hoor... dat heeft er weinig mee te maken. Het gevoel wordt steeds erger zelfs naarmate een relatie intenser en beter lijkt te worden...

Pjtor, ik begrijp wat je bedoelt, maar het gevoel waar je het over hebt is volgens mij eigenlijk meer intense verliefdheid dan echte liefde. In verliefdheid sta je zelf centraal en is de ander bijna een soort 'middel' om je zelf goed te voelen en ook om je gewaardeerd en bemind te voelen.

In het geval van wat ik 'echte liefde' noem, accepteer je die persoon met al zijn/haar kleine kantjes (ook zwakke momenten) en stel je zijn/haar geluk helemaal centraal. Je kunt je geliefde 'naief' vinden maar daarom nog geen 'trut'. Er zijn ergere eigenschappen dan naïveteit.

En idd, ik denk dat ik het wel zou moeten weten maar dan voor ik aan een relatie begin en er niet vanuit gaan dat ze omdat ze "zo niet overkomt" ze niet 6 ons's heeft gehad....

Ik denk ook dat je er in elk geval beter aan doet om dat soort zaken vooraf te weten, als het voor jou zo belangrijk is. Er zijn echt heel veel vrouwen die geen ONS gehad hebben.

verder ben ik zogezegd hard op zoek naar een andere therapeut.

Dat is inderdaad echt nodig! Ik hoop dat je spoedig iemand vindt die je kan helpen.
quote:Pjotr2008 schreef op 08 oktober 2008 @ 22:13:

[...]

Ik zoek helemaal geen maagd, maar ook geen "hoer' (dat woord nemen jullie blijkbaar vrij snel in de mond als het over dit onderwerp gaat, niet mijn definitie)... Ik vind een ONS echt verwerpelijk idd, voor zowel mannen als vrouwen voor de duidelijkheid.

Ik begrijp je geheel Pjotr....

Ik vole het hetzelfde als jij, heb ook moeite met het sexverleden van mijn vriend... Moet zelf ook niet denken aan sex zonder liefde... Vind mijn lichaam en mezelf te bijzonder om zomaar even sex met iemand te hebben en kan het vrijen met een man niet los zien van gevoel.

Ik zie het ook om me heen, dat ontzettend veel vrouwen heel makkelijk denken over sex. De meerderheid van mijn vriendinnen heeft sex-scharrels en vinden dat de normaalste zaak van de wereld.

Ik voel me bij mijn vriendinnen vaak als 'de vreemde vogel', omdat ik sex zo anders ervaar als zij... Denk dat er in deze tijd meer mensen zijn die losbandig in het leven staan dan mensen zoals jij en ik en dat vind ik soms ook erg jammer. Ik had ook liever gewild dat mijn vriend met minder vrouwen naar bed geweest was. Ik kan er niets aan doen maar als ik denk aan alle vrouwen waarmee hij het bed gedeeld heeft...krijg ik ook altijd een naar gevoel over me, een sterk gevoel van 'ranzigheid'. Ik probeer er niet te vaak bij stil te staan, want ik hou van mijn vriend om de persoon wie hij is en zijn verleden kan hij niet uitvlakken. De keus aan mij om hem te accepteren met verleden of niet... Ik hou te veel van hem, probeer daardoor te accepteren dat sex hebben voor mij vooral exlusiviteit betekent met de persoon waarvan je houdt, en dat hij dat in het verleden helaas anders zag...
thnx happinez! ik hoop er snel ook zo mee om te kunnen gaan...

savannah en reiger ook dank, ik doe mijn best! heb al contact gehad met een kleinere praktijk vanmorgen, ben benieuwd...
Happinez, je schrijft "Vind mijn lichaam en mezelf te bijzonder om zomaar even sex met iemand te hebben".

Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Waarom zou iemand die wel seks heeft met een relatieve onbekende zijn lichaam en zichzelf niet bijzonder vinden?

Je zou dan ook kunnen zeggen: "Ik vind mijn geest en mezelf te bijzonder om zomaar mijn gevoelens en gedachten op een forum met totaal onbekenden te delen." Wat is immers het verschil?
Oké, Pjotr, over dat slachtofferschap ja/nee: blijkbaar voelde ik me aangevallen terwijl dat niet nodig was... ha ha, wat zegt dat over mij?

En je hebt dus op het moment geen vriendin, en je tweede afspraak met die leuke vrouw die ietwat openhartig was over haar seksverleden moet dus nog komen... Jij wilde niet weten wat ze voor jou heeft uitgespookt, zij wilde het om wat voor reden dan ook graag vertellen, en nu maak je je zorgen of de angsten van vroeger zich gaan herhalen. Sterker nog, je voelt ze nu al weer, zelfs lichamelijk. Juist geconcludeerd?

En je wilt oplossingen. De makkelijkste weg lijkt me inderdaad de keuze van de vrouw aanpassen, zoals hier en daar al wordt gesuggereerd. De moeilijkste weg lijkt me alleen maar haalbaar als je de vrouw in kwestie echt heel leuk vindt, want je angsten zullen vast af en toe de kop op blijven steken áls je ze al weet te overwinnen. Het lijkt me ook wel uitdagend om juist wel de confrontatie met je angsten aan te gaan. Niet door er alleen over te praten, maar om situaties op te zoeken waarin ze voorkomen. Zoiets zegt men toch ook vaak over pleinvrees, en andere angsten? Zoek stapje bij stapje de confrontatie op, en steeds als je iedere kleine situatie overwint, voel je je sterker. Ik weet niet of het kan, maar wellicht kun je jouw angsten reduceren tot een soort stappenplan.

Misschien psychologie van de koude grond, maar goed, ik deel mijn gedachten gewoon even met je. Het klinkt mij in de oren alsof jouw angsten van nu anders zijn dan de angsten bij je ex. Bij je ex had je last van haar seksverleden en van alle negatieve gevoelens die daarbij kwamen kijken. Nu ben je misschien eerder bang/onzeker dat een volgende relatie stukloopt op hetzelfde probleem. Bij het horen van het seksverleden van de vrouw met je één afspraak hebt gehad, begin je al te zweten/trillen. Dat kan na één date toch nauwelijks iets te maken hebben met haar werkelijke seksverleden? Meer met het feit dat die vervelende situatie met je ex weer pijnlijk boven komt drijven. Kun je proberen die zaken te scheiden?

Ik vind overigens wel dat zij moet respecteren als je niks over haar seksverleden wilt horen. Ik zou haar heel kort uitleggen waarom en dat je haar in een later stadium ongetwijfeld meer zult vertellen. Maar nu nog niet. Punt. Er zijn zat andere dingen om over te praten. Dat kan zij vervelend vinden, of niet openhartig terwijl ze dat juist zoekt in een man, maar dan ligt de bal bij haar. Jij gaat toch niet zitten trillen omdat zij zo nodig over haar ex-vriendjes wil vertellen? Daar zou ik voor passen hoor. Tenzij je natuurlijk hebt besloten de confrontatie aan te gaan met je gevoelens, zoals ik eerder schreef...
Sluit me aan bij reiger.

Als je sex hebt met een "relatief" onbekende betekent dat niet dat je geen respect voor jezelf en voor je lichaam hebt.

En dat betekent ook niet dat die andere persoon in kwestie geen respect voor mijn lichaam heeft.
Isje, wow wat een verhaal... dit geeft wel een soort rust als ik dit lees... dank je voor je uitgebreide antwoord en de tijd en moeite die je daar in gestoken hebt! Heb er zeker wat aan ondanks die koude grond
quote:Reiger100 schreef op 09 oktober 2008 @ 12:34:

Happinez, je schrijft "Vind mijn lichaam en mezelf te bijzonder om zomaar even sex met iemand te hebben".

Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Waarom zou iemand die wel seks heeft met een relatieve onbekende zijn lichaam en zichzelf niet bijzonder vinden?

Je zou dan ook kunnen zeggen: "Ik vind mijn geest en mezelf te bijzonder om zomaar mijn gevoelens en gedachten op een forum met totaal onbekenden te delen." Wat is immers het verschil?

Oh Reiger, ik kan je wel zoenen, jij kunt het veel helderder uitleggen dan ik

Ik maak een tweedeling: mijn geest is vele malen mooier, mysterieuzer, belangrijker dan mijn lijf. Mijn lijf heeft primitieve dingen nodig: voedsel, slaap, toiletgang, seks. Mijn geest heeft een onuitputtelijke input nodig van indrukken, interesses, personen, enzovoorts. Neocortex tegenover reptielenbrein. Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat verschillende hersenactiviteiten actief zijn tijdens seks en tijdens het denken aan je geliefde.

Zoals Yoyo haar ONS omschrijft, is ook heel mooi. Ik heb zelf nooit de behoefte echt om te blijven knuffelen ofzo, maar ik begrijp het wel. Ik heb me nooit vies gevoeld, en waarom zou ik? Het is mijn lichaam geweest die er behoefte aan had, en daar gaf ik aan toe. Niets mis mee. 't Is niet illegaal (meer).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven