Napraattopic deel 45

29-11-2015 23:00 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:vruchtgebruik schreef op 02 december 2015 @ 13:16:

[...]

dat ene woordje zo nuchter al...

Ik vraag me altijd af hoe mensen dat overleven, een kind overleven. Laat staan meer.

Met heel veel drank in mijn geval.

Verdient zeker geen schoonheidsprijs

Ook al sta jij stil, de wereld draait gewoon door.

[...]

Ik vraag me altijd af hoe mensen dat overleven, een kind overleven. Laat staan meer.Mijn vader zei ooit eens op een dergelijke reactie 'mijn hart is niet gestopt met kloppen maar dat van mijn kinderen'
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:pomona-struik schreef op 02 december 2015 @ 12:10:

Het is al 10 jaar geleden hoor.

Maar ik heb dus ook heel lang cadeautjes op haar graf gelegd met Sinterklaas. Vreemde was dat die dingen altijd weg waren na een paar dagen.

Ik hoop dat een levend kindje plezier ervan heeft gehad.

Dat hoop ik dan ook maar. Hoe kan iemand dat nou doen? Wandelde laatst en om de 1 of andere reden was het volgens een paar korter om over een begraafplaats te gaan.

1 zo'n grafje vanuit mijn ooghoek gezien met zo'n fotootje en speelgoed wat mijn jongste ook heeft en ik breek al. Dan kun je wel heel wat knoppen omzetten, als je dat daadwerkelijk pakt en meeneemt.

[...]

Ik vraag me altijd af hoe mensen dat overleven, een kind overleven. Laat staan meer.Ik vroeg me ook af hoe ik het zou overleven, maar eigenlijk gaat dat vanzelf.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:pomona-struik schreef op 02 december 2015 @ 13:20:

[...]

Met heel veel drank in mijn geval.

Verdient zeker geen schoonheidsprijs

Ook al sta jij stil, de wereld draait gewoon door.

Gelukkig ben je nu hier, ik lees je graag.
Ik denk dat iedereen in dat geval een andere manier van dealen heeft. De een kan er "makkelijk mee om gaan" en de ander heeft er zo zijn eigen manieren voor.
Aww dankjewel!

[...]

Ik vraag me altijd af hoe mensen dat overleven, een kind overleven. Laat staan meer.Mijn moeder zegt altijd,wees maar blij kind dat je geen idee hebt.
Ik vind mezelf best nuchter maar er zijn wat dingen die ik geskipt heb sinds de dag dat de zorgen rondom mijn oudste begonnen. Dat zijn minor dingen maar toch, het zijn zaken die voor haar en mij teveel kleven aan die ene dag.

Iedereen gaat anders met dit soort trauma's om en er teveel in blijven hangen is niet goed maar ik begrijp het wel
Je bent zelf een theepot
quote:Peacy schreef op 02 december 2015 @ 13:25:

Ik denk dat iedereen in dat geval een andere manier van dealen heeft. De een kan er "makkelijk mee om gaan" en de ander heeft er zo zijn eigen manieren voor.En dat is ook maar schijn. Ook al heb je geen rituelen, huil je niet dagelijks, ga je niet regelmatig naar een graf, zegt niet dat je er 'makkelijker' mee omgaat. Net zo goed als dagelijks naar een graf gaan niks zegt. Ja, dat het jouw manier is. Meer niet.
quote:SuzanneSuus schreef op 02 december 2015 @ 13:27:

Ik vind mezelf best nuchter maar er zijn wat dingen die ik geskipt heb sinds de dag dat de zorgen rondom mijn oudste begonnen. Dat zijn minor dingen maar toch, het zijn zaken die voor haar en mij teveel kleven aan die ene dag.

Iedereen gaat anders met dit soort trauma's om en er teveel in blijven hangen is niet goed maar ik begrijp het welWie bepaalt wat teveel is?
Hats: daarom staat het ook tussen haakjes. Ogenschijnlijk makkelijk en nuchter. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat ieder zijn eigen manier van dealen heeft.
quote:hatsetats schreef op 02 december 2015 @ 13:27:

[...]

En dat is ook maar schijn. Ook al heb je geen rituelen, huil je niet dagelijks, ga je niet regelmatig naar een graf, zegt niet dat je er 'makkelijker' mee omgaat. Net zo goed als dagelijks naar een graf gaan niks zegt. Ja, dat het jouw manier is. Meer niet.Klopt mijn vader die niet wekelijks naar dat graf gaat simpel omdat hij die emotie niet aankan heeft het net zo moeilijk als mijn moeder die dat wél doet..
quote:vruchtgebruik schreef op 02 december 2015 @ 13:21:

[...]

Dat hoop ik dan ook maar. Hoe kan iemand dat nou doen? Wandelde laatst en om de 1 of andere reden was het volgens een paar korter om over een begraafplaats te gaan.

1 zo'n grafje vanuit mijn ooghoek gezien met zo'n fotootje en speelgoed wat mijn jongste ook heeft en ik breek al. Dan kun je wel heel wat knoppen omzetten, als je dat daadwerkelijk pakt en meeneemt.Eva is dood, ze zal er nooit mee kunnen spelen, dus ik hoop van harte dat iemand plezier heeft gehad van de cadeautjes, er ligt daar ook een kind van wie het graf al een paar keer is vernield, dat vind ik veel erger dan een ingepakt cadeau mee nemen. Er zaten geen dure dingen in ofzo, maar gewoon kleine dingetjes.
quote:hatsetats schreef op 02 december 2015 @ 13:28:

[...]

Wie bepaalt wat teveel is?Anderen natuurlijk.
quote:SuzanneSuus schreef op 02 december 2015 @ 13:27:

Iedereen gaat anders met dit soort trauma's om en er teveel in blijven hangen is niet goed maar ik begrijp het wel

Wat is teveel?

Mijn moeder bijvoorbeeld leeft gewoon haar leven,gaat op vakantie viert feestjes etc en toch is er geen dag dat ze niet heel even aan haar overleden kindje denkt.
Klopt Rosemetijs, het blijft altijd bij je.
quote:Ttass28 schreef op 02 december 2015 @ 11:38:

[...]

Tja star soms moet je van je fouten leren heb ik ook gedaan. ik heb er ook geen zin meer in om elke keer in discussie te gaan en op zoek te gaan naar negatieve aandacht. Hier en daar wat uitschieters ik doe mijn best Ik steek mijn duim omhoog,(als teken van 'goed zo') zie je dat?
LOEP ME MAAR aub.
quote:hatsetats schreef op 02 december 2015 @ 13:28:

[...]

Wie bepaalt wat teveel is?Daarmee bedoel ik dat als het onleefbaar wordt. Er zijn achterblijvers, die leven nog. Na verloop van tijd moet je toch onder dat dekbed vandaan en uit bed zeg maar.
Je bent zelf een theepot
quote:pomona-struik schreef op 02 december 2015 @ 12:43:

[...]

Ik trachtte de herinnering levend te houden, en dus bracht ik cadeautjes op haar verjaardag, met Sinterklaas en kerstmis. Het klinkt waarschijnlijk alsof ik niet helemaal goed in mijn hoofd ben ofzo.

Dit kan ik nooit helemaal afsluiten. Dit jaar doen we voor het eerst geen cadeau maar een donatie aan het Ronald McDonald's fonds. Op die manier helpen we ouders en kinderen.

Maar dat is toch niet zo raar. Op kerkhoven zie ik geregeld knuffels, hartjes, bloemhartjes enz. Eigenlijk toch bijna het zelfde. Zelf sta ik ook geregeld op speciale dagen bij een graf.
LOEP ME MAAR aub.
Tja, ik vond het ook redelijk normaal maar las dat sommige het vreemd vonden.
quote:missie_m schreef op 02 december 2015 @ 13:40:

[...]

Ik steek mijn duim omhoog,(als teken van 'goed zo') zie je dat?😇
Ik ben er ook wel eens in het jaar. Ik leg bloemen meer en ga zo snel mogelijk weer ik krijg een raar gevoel van begraafplaatsen
quote:Ttass28 schreef op 02 december 2015 @ 13:56:

Ik ben er ook wel eens in het jaar. Ik leg bloemen meer en ga zo snel mogelijk weer ik krijg een raar gevoel van begraafplaatsenIk vind het er altijd rustig.
LOEP ME MAAR aub.
Mijn vriend gaat ook niet. Hij kijkt wel vaak naar de foto's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven