Mode & Beauty alle pijlers

Verhullende kleding

04-12-2015 08:37 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Wie kan mij helpen met het volgende.

Ik ben momenteel iets meer dan 7 weken zwanger van de tweede.

Mijn buik is al behoorlijk opgezet dus in veel kleren is hij duidelijk aanwezig.

Ik wil het eigenlijk pas vertellen in het nieuwe jaar aan mijn werkgever.

Ik zoek eigenlijk een leuk shirt of jurkje met lange mouwen die niet zo strak bij de buik zit.

Wie heeft er kort geleden nog iets leuks gekocht voor een redelijke prijs of heeft nog een goede tip?
Jurkjes lijkt me vrij makkelijk, met een A-lijn.

En als shirtje kun je misschien kijken naar een losvallende blouse, die zijn nu overal te koop.
Blouse met jas of vest erop.
Of zoiets:

https://m.zalando.nl/kaffe-amber-tuniek ... m-q13.html

https://m.zalando.nl/more ... -beige-m5821e07b-j11.html

https://m.zalando.nl/nuem ... caviar-nu121e01z-q11.html

https://m.zalando.nl/doro ... -green-dp521e0ds-n11.html

Er is echt keuze genoeg.
Of een getailleerde blazer met een wat wijder shirt/blouse eronder.
Jurken:

https://m.zalando.nl/noa- ... -slate-nn121c04i-q11.html

https://m.zalando.nl/expr ... t-blue-ex121c03y-k11.html
Ik droeg wijde blousjes en jasjes. Of alvast "wijdere" positie-kleding.
Een jurkje van soepele stof met een centuurtje. Dan kan je dat aan de bovenkant een beetje laten blouzen.
Is je werkgever een man? Dan hoef je niets te verhullen hoor.
quote:Amand schreef op 04 december 2015 @ 09:32:

Is je werkgever een man? Dan hoef je niets te verhullen hoor.Hangt ervan af. Heeft hij ook een secretaresse?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Kun je met een mooi corrigerend hemdje niets doen? Overigens kun je in deze tijd van het jaar best leuke vesten vinden die ruim vallen en eventueel een mooie sjaal.
Het is mode om grote truien als jurk te dragen..

http://cdn-sevenbien.r.wo ... loads/2015/09/foto-13.jpg

Dat verhult en is nog "in" ook.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:nursy schreef op 04 december 2015 @ 09:56:

Kun je met een mooi corrigerend hemdje niets doen? Overigens kun je in deze tijd van het jaar best leuke vesten vinden die ruim vallen en eventueel een mooie sjaal.

Corrigerende kleding vond/vind ik echt niet te doen tijdens mijn zwangerschap, je buik is dan juist zo gevoelig.

Moet je ook mee oppassen trouwens.
eens! iets corrigerend dat steeds "drukt" op je buik is echt niet fijn..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:nursy schreef op 04 december 2015 @ 09:56:

Corrigerend? Het is een wat hardere opgezette buik en niet een velletje of vetje dat je gezellig plat kunt drukken.

Dat zit ook helemaal niet fijn.
Gewoon wat wijdere shirts en truien, draag ik ook (bijna 12 weken).

Ik hoef het niet meer te verbergen, maar vind het voor nu lekker zitten.
Ik heb m'n (dikke) buik tot en met 4 maanden weten te verbergen. Daarna was idd een secretaresse er achter gekomen, haha! Mijn tips:

- donkere kleuren

- geen glimmende stoffen

- losse tops/blouses, niet in je broek gestopt

- daaroverheen een openhangende boyfriendblazer

- altijd een grote sjaal dragen die je gewoon los om je nek hangt. Beetje ouwelijk maar het haalt alle contouren weg en je lijkt slanker.

- leid aandacht af met lippenstift of opgemaakte ogen

- mouwen beetje opstropen of 3/4mouwen en daar mooie armband(en) bij dragen, leidt ook af. Net zoals nagellak.

- schoenen of laarzen met hakken, lijk je slanker

Succes!!
Oh en een donkere skinny zwangerschapsjeans als je je broeken al niet meer past. Slanke benen laten zien. Mensen verwachten niet snel dat je zwanger kan zijn met zo'n strakke broek.

Hakken eronder, wijde top met boyfriendblazer en open hangende sjaal. Rode lippenstift en mouwen opstropen met grote armband erbij. Dat was toendertijd zowat mijn uniform ;)
Mijn collega heeft tot de 19e week haar zwangerschap verhuld. Op een enkele vrouw na heeft geen enkele collega het opgemerkt. Ze had gewoon broeken met ruimvallende tuniekachtige dingen aan.
Wel lastig als je alleen maar strakke dingen in je kast hebt. Moet je een hele nieuwe garderobe gaan kopen voor die paar weken. Je kunt ook niet iedere dag hetzelfde aan naar je werk. En als zwangerschapskleding voldoet het waarschijnlijk niet als je buik meer groeit.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:OldWood schreef op 04 december 2015 @ 10:08:

[...]

Corrigerend? Het is een wat hardere opgezette buik en niet een velletje of vetje dat je gezellig plat kunt drukken.

Dat zit ook helemaal niet fijn.Ik heb dat gedaan tot week 12 van mijn zwangerschap en vond die extra steun juist prettig. (Niet een ultra strakke maar bij de hema zo'n hemdje) Wellicht omdat het je tweede zwangerschap is, maar met 7 weken zit alles toch gewoon nog achter je schaambeen?
quote:nursy schreef op 04 december 2015 @ 10:36:

[...]

Ik heb dat gedaan tot week 12 van mijn zwangerschap en vond die extra steun juist prettig. (Niet een ultra strakke maar bij de hema zo'n hemdje) Wellicht omdat het je tweede zwangerschap is, maar met 7 weken zit alles toch gewoon nog achter je schaambeen?Ze heeft het over de darmen die opgezet en soms pijnlijk kunnen zijn. Had ik ook al tijdens mijn eerste zwangerschap hoor. En wat voor steun heb je aan een corrigerend hemdje? Dat duwt toch alleen maar?
Wat biol zegt ...

Koop een grote oversized trui (bij Forever 21 of Zara) en een legging eronder met korte laarsjes.

Zie ik veel vrouwen mee lopen, het is mode en ik vind het nog leuk staan ook!
quote:nursy schreef op 04 december 2015 @ 10:36:

[...]

Ik heb dat gedaan tot week 12 van mijn zwangerschap en vond die extra steun juist prettig. (Niet een ultra strakke maar bij de hema zo'n hemdje) Wellicht omdat het je tweede zwangerschap is, maar met 7 weken zit alles toch gewoon nog achter je schaambeen?Ja de baby zit nog achter het schaambeen, dit is mijn eerste zwangerschap en ik had een ontzettend platte buik, dus die darmen, wat Honeymoon al zegt, wat uit gaan zetten is echt wel goed te zien en om daar nu een corrigerend iets over heen te trekken is echt niet voor een beginnende zwangerschapsbuik, dat is voor als je voller bent en het een en ander wil verhullen.
Ik heb toen ik het nog niet wilde vertellen veel getailleerde bloesjes gedragen in een maatje groter dan normaal. Dat werkte bij mij heel goed.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven