Uitgerekend eind Juli 2016 2.0
woensdag 2 december 2015 om 13:05
De tabel is gesloten
NaamLeeftijd v/mUDKindje#BijzonderhedenGeslachtCarpincho28/3227 juli1e15-12 echoJongen
Jinthe26/2528 juli1e08-03 20weken echo Jongen
Boschbolleke33/3529 juli2e07-03 20weken echomeisje
Alessandra_mia31/3024 juli1e7-03 20weken echoJongen
bloempje25125/2821 juli1e15-12 intake-Weentjuh30/?21 juli3e7-1 nekplooimetingJongen
Marlouz33/382 aug2e18-03 20weken echo-Anirac25/2829 juli1e22-12 intake/echoJongen
Poppedijn33/3930 juli3e09-03 20weken echoJongen
Lotti333/3525 juli3e09-03 20weken echoVerrassing 
Keesjebeesje26/3022 juli1e8-12 echo-
NaamLeeftijd v/mUDKindje#BijzonderhedenGeslachtCarpincho28/3227 juli1e15-12 echoJongen
donderdag 3 december 2015 om 13:55
@carpincho sorry hahaha de drang was gisteren zo sterk t kwam echt uit het niets. Vandaag is de drang weer weg hoor.
Ojee @boschbolleke ik ken dat helemaal niet spugen tijdens de zwangerschap! Hopelijk is dit snel over bij jou. Ik snap de bevestiging dat dat fijn is maar elke dag spugen lijkt me ook vreselijk. Hier wel misselijk maar met vlagen niet zo erg dat je moet spugen. De zwangerschap lijkt echt heel veel op de andere twee. Identiek gewoon...maar goed het is nog pril.
Net contact gehad met mvm, ze komt maandag langs. Ik ben benieuwd nog nooit eerder gedaan. Waarom? Geen idee het was niet echt bekend bij mij maar nu mijn schoonzusje maar niet zwanger kan worden en heel veel collega's van mij ook voelt dit wel goed om te doen. Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Ik heb nog geen contact met de verloskundige gemaakt, jullie wel?
Ojee @boschbolleke ik ken dat helemaal niet spugen tijdens de zwangerschap! Hopelijk is dit snel over bij jou. Ik snap de bevestiging dat dat fijn is maar elke dag spugen lijkt me ook vreselijk. Hier wel misselijk maar met vlagen niet zo erg dat je moet spugen. De zwangerschap lijkt echt heel veel op de andere twee. Identiek gewoon...maar goed het is nog pril.
Net contact gehad met mvm, ze komt maandag langs. Ik ben benieuwd nog nooit eerder gedaan. Waarom? Geen idee het was niet echt bekend bij mij maar nu mijn schoonzusje maar niet zwanger kan worden en heel veel collega's van mij ook voelt dit wel goed om te doen. Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Ik heb nog geen contact met de verloskundige gemaakt, jullie wel?
donderdag 3 december 2015 om 14:40
Thnx ladies. Ja, ken dit van de vorige keer, daarom hoopte ik die heftigheid niet meer mee te hoeven maken.. Het scheelde ook niet dat zoonlief naast me in bed zat en na geniest te hebben snottebellen tot onder aan zijn kin had hangen daar moest ik voor uit, want had geen papiertje naast me liggen dat trok m'n maag even niet goed zeg maar, haha!
En de vorige keer heb ik dit tot week 16 gehad.... Dus nog even te gaan
Oh en ja hier volgende week vrijdag een intake en echo bij de vk, Lotti, jij nog niet gebeld dus?
En de vorige keer heb ik dit tot week 16 gehad.... Dus nog even te gaan
Oh en ja hier volgende week vrijdag een intake en echo bij de vk, Lotti, jij nog niet gebeld dus?
donderdag 3 december 2015 om 14:55
Klopt ik heb nog niet gebeld. Veel te bang dat ik al snel moet komen. Ik krijg via mijn huisarts eerst een echo in het ziekenhuis. Ik vraag me af heb je dan nog recht op de termijnecho? Ik dacht die wacht ik eerst even af en daarna bel ik gelijk de vk voor een afspraak of denken jullie dat dat dan te laat is? Ik ben tegen die tijd dan 8 weken en 1 dag zwanger.
donderdag 3 december 2015 om 16:04
Ja.. Zorgverzekering.. Nu zeg je wat. Normaal is mijn vader daar heel goed in om te kijken welke het beste bij me past. Maar kan hem nu natuurlijk niet zeggen dat ik vooral een pakket moet hebben voor de zwangerschap. Ach, zo leer je nog eens wat. Zal er binnenkort eens voor gaan zitten.
Merk hier dat de buik en rugpijn vooral op komt zetten als ik druk bezig ben geweest en daarna mijn rust pak. Dus bv in de pauzes op het werk. Verder helemaal geen kwaaltjes meer. In de avond beetje gevoelige borsten. Verder merk ik weinig
Merk hier dat de buik en rugpijn vooral op komt zetten als ik druk bezig ben geweest en daarna mijn rust pak. Dus bv in de pauzes op het werk. Verder helemaal geen kwaaltjes meer. In de avond beetje gevoelige borsten. Verder merk ik weinig
donderdag 3 december 2015 om 16:12
Vertel jij en/of jullie ook aan jullie ouders nog niks...? Hier wel, zijn er beide niet goed in om het lang te verbergen, was met de eerste ook al En ook al wat vriendinnen. Ik bedenk altijd dat als het nu mis zou gaan, ik dat ook met hun zou willen delen...
Maar we hadden het over verzekeringen ik vind het ook zo lastig ivm de wensen voor de bevalling... Daar moet je nu rekening mee houden ivm welk pakket enzo. Ingewikkeld hoor!
Maar we hadden het over verzekeringen ik vind het ook zo lastig ivm de wensen voor de bevalling... Daar moet je nu rekening mee houden ivm welk pakket enzo. Ingewikkeld hoor!
donderdag 3 december 2015 om 16:20
@boschebolleke: vanochtend nog vlagen misselijk, hier komt het ineens ook zwaar opzetten. Bleeeeh. En ergens ook geruststellend inderdaad.
Hier weet zo'n beetje iedereen het al. Ik ben zo slecht in geheimen...!
Vorige keren heb ik pakket uitgebreid, dat je gratis in het ziekenhuis mocht bevallen plus extra kraamuren-vergoed. Ik geloof dat ik toen bij Zilveren Kruis twee sterren had genomen. Weet nog niet of ik dat nu ga doen, want ga er vanuit dat ik medisch gezien weer in ziekenhuis moet bevallen (ik baar grote kinderen: 10 en 9 pond:)). Maar ga me er ook nog eens in verdiepen!
Hier weet zo'n beetje iedereen het al. Ik ben zo slecht in geheimen...!
Vorige keren heb ik pakket uitgebreid, dat je gratis in het ziekenhuis mocht bevallen plus extra kraamuren-vergoed. Ik geloof dat ik toen bij Zilveren Kruis twee sterren had genomen. Weet nog niet of ik dat nu ga doen, want ga er vanuit dat ik medisch gezien weer in ziekenhuis moet bevallen (ik baar grote kinderen: 10 en 9 pond:)). Maar ga me er ook nog eens in verdiepen!
donderdag 3 december 2015 om 16:35
Ik vertel nog even niks. Als ik volgende week een goede echo heb dan vertel ik het alleen mijn broer. Hij is vanaf vandaag in Nederland om vakantie te vieren. Normaal komt hij met kerst maar omdat mijn vader volgende week 50 wordt is hij dit jaar eerder. Wil het hem graag persoonlijk zeggen. Hij houd zijn mond wel. Mijn zusje van 16 zal meer moeite hebben dus daarom echt pas met kerst. En mijn schoonvader kan een geheim nog heen 2minuten voor zichzelf houden. En het is niet mijn ouders wel en zijn ouders niet.
donderdag 3 december 2015 om 16:41
Oh sorry ik was niet helemaal duidelijk ik bedoelde te laat voor een termijnecho te plannen als ik pas met 8 weken en 1 dag de verloskundige bel. Ik ben gewoon dat als ik vroeg moet langs ga dat ik bekende tegen kom. Ik heb het idd nog niemand vertelt. Dat ben ik pas van plan met 11/12 weken zwangerschap te doen. Ik vind het heerlijk nog even een geheim van ons samen te hebben en als het misgaat wil ik ook niet dat de hele fam. het weet alleen de belangrijke mensen die dicht bij ons staan. Maar goed dat is voor ieder een persoonlijke keuze.
Wat betreft zorgverzekering ik moet me er echt in verdiepen!!! Helemaal nog niet gedaan! Oei bedankt voor de tip!
Wat betreft zorgverzekering ik moet me er echt in verdiepen!!! Helemaal nog niet gedaan! Oei bedankt voor de tip!
donderdag 3 december 2015 om 17:22
@Jinthe over geheim houden: hahahaha! Same here met mijn moeder, ik moet echt plakband op haar mond plakken, anders bazuint ze het mijn hele familie door.
Gisteren verteld aan mijn zus, traantjes, jeee!
Zorgverzekerig: let ook op vergoeding voor zwangerschapsgym/yoga.
Vorige x had ik vgz aanvullend, erg goed maar duur en geen ziekenhuisvergoeding.
Zag ergens fbto als tip. Wil ng een zorgwijzer doen.
Gisteren verteld aan mijn zus, traantjes, jeee!
Zorgverzekerig: let ook op vergoeding voor zwangerschapsgym/yoga.
Vorige x had ik vgz aanvullend, erg goed maar duur en geen ziekenhuisvergoeding.
Zag ergens fbto als tip. Wil ng een zorgwijzer doen.
donderdag 3 december 2015 om 17:45
Oh wat vervelend van die mensen in de familie die hun mond niet kunnen houden! Krijg zojuist een app van schoonmoeder dat ze vandaag bij hun schoondochter waren en niks verteld hebben fijn!
En iedereen zegt hier iets anders voor zorgverzekeringen, hahaha! Moet er echt zelf eens voor gaan zitten. Zo geen zin in
En iedereen zegt hier iets anders voor zorgverzekeringen, hahaha! Moet er echt zelf eens voor gaan zitten. Zo geen zin in
donderdag 3 december 2015 om 21:23
Ja inderdaad dat geheim houden je moeilijk heb jet mijn ouders en schoonouders verteld mijn schoonvader heeft het de wereld verteld en m'n schoonmoeder heeft het zelfs aan m'n dochter van 7 jaar verteld terwijl wij dat heel graag wilden doen was zo boos wilde het haar op een mooie manier vertellen en niet zo wilde ziwiezo nog wachten daarmee grrrr
vrijdag 4 december 2015 om 13:30
vrijdag 4 december 2015 om 14:14
@boschbolleke, nee, I wish, 4 januari pas
Heb er trouwens over gebeld dat het zo lang duurt, de VK zei dat het per regio anders is, en dat zij er vorig jaar over op de vingers getikt zijn door de zorgverzekeraar. Heel raar verhaal maar ik ga me er even bij neerleggen. Was wel heel trots dat ik durfde te zeuren!
Als jullie allemaal gave dingen over je echo gaan vertellen dan word ik vast stikjaloers . Nu maar hopen dat ik niet door de hormonen allemaal superboze berichtjes post
Gisteren een hele goede vriendin verteld die ook misschien wel een kind wil. Was een beetje bang voor haar reactie, kan me voorstellen dat ze moest slikken, maar ze reageerde echt heel enthousiast en hartelijk en knuffelig enzo.
@weentjuh: het is echt niet ok dat je schoonmoeder het aan je dochter heeft verteld. Hoe durft ze!
@meiden die al 3 kinderen hebben, kunnen jullie mij geruststellen dat ik tijdens mijn verlof en de kraamtijd niet helemaal supergestresst raak in verband met de zorg voor puk nummer 1? Ik kan me er nog niet helemaal een beeld bij vormen. Ik kan toch niet achter hem aan rennen als hij stout is? Hij krijgt toch zometeen veel te weinig aandacht?
@meiden die al een of meer kinderen hebben, mijn zus had nog een supertip: je moet af en toe (zonder aanleiding) tegen de baby zeggen: 'Nee, nu is het even tijd voor [naam van de oudste]". Dan voelt de oudste zich ook serieus genomen en snapt dat de baby ook weleens concessies moet doen. Ik moest er erg om lachen en denk echt dat het werkt!
Heb er trouwens over gebeld dat het zo lang duurt, de VK zei dat het per regio anders is, en dat zij er vorig jaar over op de vingers getikt zijn door de zorgverzekeraar. Heel raar verhaal maar ik ga me er even bij neerleggen. Was wel heel trots dat ik durfde te zeuren!
Als jullie allemaal gave dingen over je echo gaan vertellen dan word ik vast stikjaloers . Nu maar hopen dat ik niet door de hormonen allemaal superboze berichtjes post
Gisteren een hele goede vriendin verteld die ook misschien wel een kind wil. Was een beetje bang voor haar reactie, kan me voorstellen dat ze moest slikken, maar ze reageerde echt heel enthousiast en hartelijk en knuffelig enzo.
@weentjuh: het is echt niet ok dat je schoonmoeder het aan je dochter heeft verteld. Hoe durft ze!
@meiden die al 3 kinderen hebben, kunnen jullie mij geruststellen dat ik tijdens mijn verlof en de kraamtijd niet helemaal supergestresst raak in verband met de zorg voor puk nummer 1? Ik kan me er nog niet helemaal een beeld bij vormen. Ik kan toch niet achter hem aan rennen als hij stout is? Hij krijgt toch zometeen veel te weinig aandacht?
@meiden die al een of meer kinderen hebben, mijn zus had nog een supertip: je moet af en toe (zonder aanleiding) tegen de baby zeggen: 'Nee, nu is het even tijd voor [naam van de oudste]". Dan voelt de oudste zich ook serieus genomen en snapt dat de baby ook weleens concessies moet doen. Ik moest er erg om lachen en denk echt dat het werkt!
vrijdag 4 december 2015 om 14:40
Hoe zet je die notificaties aan dan marlouz?
Vanmorgen de consulente van MVM op bezoek gehad, test was hartstikke positief (jeeeej ) dus kon vandaag gelijk beginnen!
Wel moet ik echt erg wennen aan de geur van de flessen, zelfs het conserveringsmiddel wat erin zit vind ik vreselijk stinken!!
Ik zit nu wel erg in twijfel om de vk te bellen, ik ben al 3 kg gegroeit.. En dat lijkt me veel voor 6 weekjes. Ik ben altijd 6 dagen ongesteld en in oktober was ik maar 2 dagen ongesteld, dit heb ik ook aan de vk uitgelegd aan de telefoon. Alleen maakte ze er niet zoveel van. Het spookt nu steeds door mn hoofd dat ik misschien wel verder ben dan ik denk.. Zou dit kunnen?!
Vanmorgen de consulente van MVM op bezoek gehad, test was hartstikke positief (jeeeej ) dus kon vandaag gelijk beginnen!
Wel moet ik echt erg wennen aan de geur van de flessen, zelfs het conserveringsmiddel wat erin zit vind ik vreselijk stinken!!
Ik zit nu wel erg in twijfel om de vk te bellen, ik ben al 3 kg gegroeit.. En dat lijkt me veel voor 6 weekjes. Ik ben altijd 6 dagen ongesteld en in oktober was ik maar 2 dagen ongesteld, dit heb ik ook aan de vk uitgelegd aan de telefoon. Alleen maakte ze er niet zoveel van. Het spookt nu steeds door mn hoofd dat ik misschien wel verder ben dan ik denk.. Zou dit kunnen?!
vrijdag 4 december 2015 om 14:47
@Anirac: je moet op het envelopje drukken onder de navigatieknoppen helemaal bovenaan of naast de knop "bekijk bericht" helemaal onderaan. "voeg dit item toe aan mijn notificaties" staat er als je er met je muis overheen beweegt.
Wat raar hee dat met die 2 dagen ongesteldheid. Ik vind je verklaring echt wel logisch klinken. Waren die 2 dagen heftige dagen? Ik bedoel, waren ze ook te heftig om alleen een innestelingsbloeding te zijn? Wel gek dat je VK niet reageerde toen je het haar eerder vertelde.
Op zich is het natuurlijk ook wel zo dat het niet zo'n probleem is als je al verder bent dan je denkt toch? Al zou ik het ook niet relaxed vinden als je nog 2/3 weken moest wachten tot de echo. Ik zou denk ik toch de VK nog een keer bellen.
Wat raar hee dat met die 2 dagen ongesteldheid. Ik vind je verklaring echt wel logisch klinken. Waren die 2 dagen heftige dagen? Ik bedoel, waren ze ook te heftig om alleen een innestelingsbloeding te zijn? Wel gek dat je VK niet reageerde toen je het haar eerder vertelde.
Op zich is het natuurlijk ook wel zo dat het niet zo'n probleem is als je al verder bent dan je denkt toch? Al zou ik het ook niet relaxed vinden als je nog 2/3 weken moest wachten tot de echo. Ik zou denk ik toch de VK nog een keer bellen.
vrijdag 4 december 2015 om 14:59
Oh Marlouz, excuus! Hihi, verkeerd gekeken. Doe maar lekker hormonaal hier als je er last van hebt straks hoor haha!
En handig die *naar beneden* knop inderdaad, heb m ook pas ontdekt
Ik heb het voordeel dat mijn man in het onderwijs werkt en dus als het goed is nog een hele poos thuis is als de baby er net is. Kan hij zich lekker bekommeren om mijn zoontje en ik bijkomen en cocoonen met de baby. Kun jij niet ook zoiets vakantiegewijs regelen met je man/vriend? Ik vind zwanger zijn nu al zo anders met mijn zoontje erbij nu ik zo ziek ben... Had ik ook toen hij in m'n buik zat, maar toen kon ik gewoon als een aangestrande walvis op de bank liggen de hele dag... Nu moet ik wel echt structuur houden en eten maken, even met z'n loopfiets naar buiten, etc. Dat vind ik ergens heel zwaar en ergens ook fijn om wat afleiding te hebben. Vind het vooral sneu voor hem, terwijl hij er helemaal geen last van heeft, dat denk ik alleen maar.
En handig die *naar beneden* knop inderdaad, heb m ook pas ontdekt
Ik heb het voordeel dat mijn man in het onderwijs werkt en dus als het goed is nog een hele poos thuis is als de baby er net is. Kan hij zich lekker bekommeren om mijn zoontje en ik bijkomen en cocoonen met de baby. Kun jij niet ook zoiets vakantiegewijs regelen met je man/vriend? Ik vind zwanger zijn nu al zo anders met mijn zoontje erbij nu ik zo ziek ben... Had ik ook toen hij in m'n buik zat, maar toen kon ik gewoon als een aangestrande walvis op de bank liggen de hele dag... Nu moet ik wel echt structuur houden en eten maken, even met z'n loopfiets naar buiten, etc. Dat vind ik ergens heel zwaar en ergens ook fijn om wat afleiding te hebben. Vind het vooral sneu voor hem, terwijl hij er helemaal geen last van heeft, dat denk ik alleen maar.
vrijdag 4 december 2015 om 15:16
Hahahaah Boschbolleke, aangestrande walvis
Mijn man is 2 weken thuis na de bevalling, dus dat houdt niet echt over...
Wat ik nu trouwens veel doe is een "grote bed"-ochtend met mijn zoontje (die 2 jaar en 3 mnd oud is trouwens). Ik kan lekker liggen, hij stoeit en springt en bouwt en puzzelt en filmpjes-kijkt en autotjes-rijdt om mij heen. Hij vindt het heerlijk, vraagt vaak "Glote bed?"
En inderdaad is het ook wel goed voor "ons" om af en toe wat structuur en beweging in de dag te krijgen.
Hoe oud zijn bij jullie de al rondlopende kinderen?
Hoe gaan jullie om met de zomervakantie/verlof en dat soort dingen?
Mijn man is 2 weken thuis na de bevalling, dus dat houdt niet echt over...
Wat ik nu trouwens veel doe is een "grote bed"-ochtend met mijn zoontje (die 2 jaar en 3 mnd oud is trouwens). Ik kan lekker liggen, hij stoeit en springt en bouwt en puzzelt en filmpjes-kijkt en autotjes-rijdt om mij heen. Hij vindt het heerlijk, vraagt vaak "Glote bed?"
En inderdaad is het ook wel goed voor "ons" om af en toe wat structuur en beweging in de dag te krijgen.
Hoe oud zijn bij jullie de al rondlopende kinderen?
Hoe gaan jullie om met de zomervakantie/verlof en dat soort dingen?
vrijdag 4 december 2015 om 15:43
En gaat je zoontje wel naar opvang/Psz? Dat geeft jou wel even ruimte natuurlijk. Zoon is pas 3 geworden, hij gaat nu drie ochtenden naar de Psz, dat is na de geboorte nog een maand of drie en dan mag ie al naar school! Wat gaat het hard... Hoop dat ie dat goed doet dan, natuurlijk een hele aardverschuiving voor zo'n kleintje om er ineens een baby bij te hebben waar veel aandacht naartoe gaat...
vrijdag 4 december 2015 om 15:50
Ik had idd al naar zo'n test gekeken alleen die geeft na 5 weken aan 5+. Dus daar heb ik jammer genoeg niet zoveel aan. Ik bel na het weekend even, het maakt inderdaad niets uit of ik verder ben of niet. Alleen volgens mij moeten de bloedonderzoeken ook voor 12 weken. Tenminste dit lees ik op de site's, en als ik wel verder heen ben dan ben ik 22 december bij de intake volgens mij al 12 wkn.
vrijdag 4 december 2015 om 16:11