Arthro MRI
dinsdag 8 december 2015 om 13:09
Hallo,
Volgende week krijg ik een arthro MRI scan van mijn heup. Hiervoor moet contrastvloeistof in het heupgewricht worden gespoten. Het wordt eerst verdoofd (de huid denk ik). Als ik aan die grote naald denk die in het gewricht gaat krijg ik een heel naar gevoel..
Heeft iemand ervaring met deze injecties?
Volgende week krijg ik een arthro MRI scan van mijn heup. Hiervoor moet contrastvloeistof in het heupgewricht worden gespoten. Het wordt eerst verdoofd (de huid denk ik). Als ik aan die grote naald denk die in het gewricht gaat krijg ik een heel naar gevoel..
Heeft iemand ervaring met deze injecties?
dinsdag 8 december 2015 om 13:31
Ik heb dat gehad aan mijn schouder. De naald zelf deed geen pijn, je voelt dat hij door de huid heen gaat maar that's it. De contrastvloeistof daarin tegen 'viel' bij mij helemaal verkeerd, doordat mijn arm bewoog op moment dat de arts begon met spuiten (kon ik niks aan doen, ging door de druk van de vloeistof vanzelf) schoot de naald er een beetje uit en kwam er wat in mijn ader. Geen idee of het daaraan lag, kan ook het gevoel zijn geweest dat ik mijn schouder ging luxeren, maar werd daarna zo beroerd. Ik was kostmisselijk, duizelig en kreeg een soort koortsstuip, was echt ff van de wereld. Ik trok pas om een uur of 3 's middags bij terwijl ik om 9 uur 's ochtends al was geprikt...
Iemand voor mij was toevallig ook in de schouder geprikt en die liep vrolijk die ruimte uit. Per persoon dus heel verschillend..
Zorg dat je vooraf wat gegeten hebt (ga er even vanuit dat je dat mag?) en dat je iemand bij je hebt.
Iemand voor mij was toevallig ook in de schouder geprikt en die liep vrolijk die ruimte uit. Per persoon dus heel verschillend..
Zorg dat je vooraf wat gegeten hebt (ga er even vanuit dat je dat mag?) en dat je iemand bij je hebt.
dinsdag 8 december 2015 om 14:31
quote:madame-piek schreef op 08 december 2015 @ 14:22:
[...]
Nee dat helpt :p
Ik denk bij vervelende medische dingen altijd dat ik in ieder geval op de veiligste plek ben, mocht ik de uitzondering op de regel zijn.Vertel toch gewoon hoe het bij mij ging...? Zeg er ook bij dat iemand voor mij nog net niet fluitend die deur uitliep en dat de naald zelf totaal geen pijn deed. Dat ik zo beroerd werd kan er ook aan liggen dat ik een instabiele schouder had die alle kanten op ging behalve de goede, daar heb je met de heup al sowieso veel minder last van. Dat is in de basis al een veel stabieler gewricht.
Verder is er trouwens ook gewoon goed voor me gezorgd in het ziekenhuis, ben gewoon in een bed gelegd zodat ik zo min mogelijk last had. En ik kreeg gewoon eten en drinken wat ik wilde.
[...]
Nee dat helpt :p
Ik denk bij vervelende medische dingen altijd dat ik in ieder geval op de veiligste plek ben, mocht ik de uitzondering op de regel zijn.Vertel toch gewoon hoe het bij mij ging...? Zeg er ook bij dat iemand voor mij nog net niet fluitend die deur uitliep en dat de naald zelf totaal geen pijn deed. Dat ik zo beroerd werd kan er ook aan liggen dat ik een instabiele schouder had die alle kanten op ging behalve de goede, daar heb je met de heup al sowieso veel minder last van. Dat is in de basis al een veel stabieler gewricht.
Verder is er trouwens ook gewoon goed voor me gezorgd in het ziekenhuis, ben gewoon in een bed gelegd zodat ik zo min mogelijk last had. En ik kreeg gewoon eten en drinken wat ik wilde.
dinsdag 8 december 2015 om 15:20
quote:Ishetwaar schreef op 08 december 2015 @ 14:59:
Maak je maar geen zorgen. Ik heb jarenlang geassisteerd bij dit soort procedures en ook bij heup arthrografieën. Het is even vervelend maar de meeste patiënten zeiden achteraf dat het ontzettend meeviel! Veel succes!Bedankt..! En helpt zo'n verdoving enigszins?
Maak je maar geen zorgen. Ik heb jarenlang geassisteerd bij dit soort procedures en ook bij heup arthrografieën. Het is even vervelend maar de meeste patiënten zeiden achteraf dat het ontzettend meeviel! Veel succes!Bedankt..! En helpt zo'n verdoving enigszins?
woensdag 9 december 2015 om 16:41
De artsen in het ziekenhuis waar ik gewerkt heb kozen ervoor om het zonder verdoving te doen. Dat scheelt namelijk een prik. Zij vonden dat je beter gelijk het naaldje naar het heupgewricht kon sturen, i.p.v. eerst te verdoven. Als ik zelf voor zo'n procedure zou gaan, zou ik ook liever geen verdoving krijgen om eerlijk te zijn. Don't worry! In principe is het zo gedaan en is na een dagje het ergste ongemakkelijke gevoel in je heup wel voorbij.